| Forfatter |
|
Dennis Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej -Thomas-
Når man putter lyd ind i et rum, vil der uungåeligt opstå resonanser, specielt i bassen.
Jeg vil derfor, som Claus_DK, foreslå en sub/sat løsning med korrektion på bassen. Helst som en 2,5-vejs løsning.
Korrektionen i basområdet kan forøvrigt sagtens varetages af billigere udstyr end eks. vis Lyngdorf med flere.
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kyhn
Det er en Tact Millennium MK 3 som skal drive dem. Den har jo mulighed for at bruge dens aktive delefilter som er indbygget med subudgang. Rummet er ca. 7 x 7 meter med en indsnævning bag lyttepositionen.
Hej Dennis. hører fra flere at hvis man vil opnå virkelig hi-fi lyd er det med at par gode store fronter og at man aldrig vil kunne få en integreret sub til at virke og slet ikke hvis man kun benytter 1 stk.
Der er nok ikke en vej uden om en stort god højtaler når vi taler hi-fi, noget andet er film lytning.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sagtens få god lyd med en sub i stereo hvis man vel og mærke køber en ORDENTLIG sub eller to, placerer dem korrekt, indstillinger dem ordentligt og evt bruger en form for EQ. Men selvfølgelig hvis subben er af en mindre god kvalitet og man ikke aner hvad man laver så kan en sub i stereo lyde ganske forfærdeligt.
At man ikke kan bruge sub til stereo er noget sludder. 
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Man kan sagtens få god lyd med en sub i stereo hvis man vel og mærke køber en ORDENTLIG sub eller to, placerer dem korrekt, indstillinger dem ordentligt og evt bruger en form for EQ. Men selvfølgelig hvis subben er af en mindre god kvalitet og man ikke aner hvad man laver så kan en sub i stereo lyde ganske forfærdeligt.
At man ikke kan bruge sub til stereo er noget sludder. 
|
|
|
Jeg er helt og aldeles enig...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54366&K W=Martin%5FKbh
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas
Din millennium vil kunne udryde de problem der ku opstå.
Jeg spiller på sonus faber cremona den store der går ned til 30 hz og det er i et rum på 16 kva meter og jeg har ingen problemer men har også
500 klimax watt til at holde styr på enhederne.
Har haft lyngdorf 2.2 roomperfect system før med hjørne subber og cremonaen får det system til at lyde som billig gøgler stereo.
Der er et eller andet der bare ikke er rigtigt med basser fysisk så lant fra fronterne.
Iden er cool og det virker imponerende at kikke på men ikke særligt musikalskt
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 20 November 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv gulvhøjttalere men jeg havde intet imod 2 subs og 2 små fronter....
Men hvis jeg anskaffede mig subs med 10" skulle fronterne være på 4" eller 6", -og 12" subs ville jeg bruge 5" eller 8" til de små... __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Thomas- skrev:
|
Hej Kyhn
Det er en Tact Millennium MK 3 som skal drive dem. Den har jo mulighed for at bruge dens aktive delefilter som er indbygget med subudgang. Rummet er ca. 7 x 7 meter med en indsnævning bag lyttepositionen.
Hej Dennis. hører fra flere at hvis man vil opnå virkelig hi-fi lyd er det med at par gode store fronter og at man aldrig vil kunne få en integreret sub til at virke og slet ikke hvis man kun benytter 1 stk.
Der er nok ikke en vej uden om en stort god højtaler når vi taler hi-fi, noget andet er film lytning.
|
|
|
umiddelbart vil jeg mene at du er bedst tjent med en "stor" højttaler, altså en der kan klare opgaven uden sub hjælp.
Hvis du er frisk på en Joker, så inviter et sæt Dali Mentor 8 hjem, de besidder nogle kvaliteter som er yderst sjældne i dag. At de så er markand billigere end B&W 800D gør jo nok ikke noget
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
Hvis du er frisk på en Joker, så inviter et sæt Dali Mentor 8 hjem, de besidder nogle kvaliteter som er yderst sjældne i dag. At de så er markand billigere end B&W 800D gør jo nok ikke noget
|
|
|
Hvilke kvaliteter? Har nemlig overvejet netop Mentor 8 hvis jeg en dag får skrabet pengene sammen til et sæt.
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej....
Jeg er enig i at man også sagtens kan have et super fed setup med to 2 vejs og sub, det kræver bare som tidligere skrevet det rigtig rum og opsætning. Min personlige erfaring siger mig at den mest dynamiske løsning( hvis man spørger mig) er en 3 vejs HT'er, hvis rummet igen tillader det. Dette kunne f.eks. være B&W 800 serie, Dali MS5 eller andre. HT'er som disse har indtil videre givet mig det bedste lytteindtryk. __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 22 November 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
kyhn skrev:
|
|
|
|
Hvilke kvaliteter? Har nemlig overvejet netop Mentor 8 hvis jeg en dag får skrabet pengene sammen til et sæt.
|
|
|
i direkte samemnligning er de mere fri for egenlyd, langt mere dynamiske og transientvillige. 3D og perspektiv er som vanligt på Dalis bedre højttalere til UG.
|
| Til top |
|
| |