Emne: Vienna Accoustics Haydn Grand ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
En sjov og intressant test i H&M af Vienna Accoustics Haydn Grand
http://hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=99
Hvor det se ud til at den er helt klare og store fejl ved denne højtaler, noget som High Fidelity også kom ind på i deres test.
Her er citater fra H&M:
"Det store minus er bassen. Haydn har en lettere oppustet og buldrende bund som lidt ødelægger en ellers ok bas gengivelse, selv benyttet med en forstærker med aktiv EMF returvej foretager Haydn disse små underlige krumspring, der mest lader lytteren sidde tilbage med et indtryk af at højttaleren spiller langt over evne. De fine nuancer forsvinder fra en halvmudret bund lige så snart der virkeligt skrues op, men selv ved lavt lytte niveau kan det godt præge gengivelsen for kraftigt. Det er synd, for bassen er ellers ganske god, om end den saver detaljer og dynamik.
Overordnet set er lyden er fint hurtig og med en pæn markering af det enkelte instrument. Bunden er som maven på en sumobryder, stor rund blød og fyldig, og den pumpede bas giver en lettere kasse lyd. Lyden fremstår derfor en smule lukket men spiller på trods heraf relativt ubesværet. Højttalerne formår på en eller anden måde at gøre det nemmere at følge melodien og det det drive der er i musikken, selv den mest tonedøve vil kunne høre ændringer af rytmen i musikken med disse højttalere. Om det er den overdrevne bas eller mellemtonens tilbagetrukkethed der letter melodigangen må være op til den enkelte at afgøre.
Jeg var bestemt meget utilfreds med bade mellemtone og bas. Se, her kunne testen have været endt, Vienna havde fået dårlig kritik, og jeg kunne have forsat med andet grej. I stedet valgte jeg at undersøge hvorfor det lød så dårligt. Da jeg læste specifikationerne slog det mig at man tvang højttaleren til at spille ned til 42 Hz. Den sidste højttaler jeg har hørt der rent faktisk kunne det var udstyret med en kraftig 12” enhed og så var de 40 Hz endda omkring en -6 db hvis det ikke var mere. Ikke videre videnskabeligt, men ejerskab af højttalere med små basenheder har før lært mig at producenter ikke altid respektere deres egne enheders naturlige grænser."
Det kunne god tyde på at at Vienna Accoustics burte udvikle en ny delfilter til denne højtaler, som ikke få en til at spiller langt over evne, hvid dette blive løst af Vienna Accoustics, ville Vienna Accoustics Haydn Grand føst bliv en lille perle som den næste er nu.
|
|
|
en test lavet af en mand, med det anlæg han har... kan da ikke tages seriøs som anmelder
jeg kan i hvertfald ikke 
læs istedet testen i verdens mest seriøse hifiblad HIFI+ nr 48 hvor de er imponeret til prisen
jeg har flere gange lagt øre til denne lille fine HT
og jeg synes sku den spiller rigtig rigtig godt .... den har da fejl ja men ikke noget der er værd at snakkke om i forhold til prisklassen.......
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
He said - She said
Tomato - Tomato
Potato - Potato
One mans gold - Another mans coal
etc......
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
StarTrek skrev:
| En sjov og intressant test i H&M af Vienna Accoustics Haydn Grand http://hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=99 Hvor det se ud til at den er helt klare og store fejl ved denne højtaler, noget som High Fidelity også kom ind på i deres test. Her er citater fra H&M: "Det store minus er bassen. Haydn har en lettere oppustet og buldrende bund som lidt ødelægger en ellers ok bas gengivelse, selv benyttet med en forstærker med aktiv EMF returvej foretager Haydn disse små underlige krumspring, der mest lader lytteren sidde tilbage med et indtryk af at højttaleren spiller langt over evne. De fine nuancer forsvinder fra en halvmudret bund lige så snart der virkeligt skrues op, men selv ved lavt lytte niveau kan det godt præge gengivelsen for kraftigt. Det er synd, for bassen er ellers ganske god, om end den saver detaljer og dynamik. Overordnet set er lyden er fint hurtig og med en pæn markering af det enkelte instrument. Bunden er som maven på en sumobryder, stor rund blød og fyldig, og den pumpede bas giver en lettere kasse lyd. Lyden fremstår derfor en smule lukket men spiller på trods heraf relativt ubesværet. Højttalerne formår på en eller anden måde at gøre det nemmere at følge melodien og det det drive der er i musikken, selv den mest tonedøve vil kunne høre ændringer af rytmen i musikken med disse højttalere. Om det er den overdrevne bas eller mellemtonens tilbagetrukkethed der letter melodigangen må være op til den enkelte at afgøre. Jeg var bestemt meget utilfreds med bade mellemtone og bas. Se, her kunne testen have været endt, Vienna havde fået dårlig kritik, og jeg kunne have forsat med andet grej. I stedet valgte jeg at undersøge hvorfor det lød så dårligt. Da jeg læste specifikationerne slog det mig at man tvang højttaleren til at spille ned til 42 Hz. Den sidste højttaler jeg har hørt der rent faktisk kunne det var udstyret med en kraftig 12” enhed og så var de 40 Hz endda omkring en -6 db hvis det ikke var mere. Ikke videre videnskabeligt, men ejerskab af højttalere med små basenheder har før lært mig at producenter ikke altid respektere deres egne enheders naturlige grænser." Det kunne god tyde på at at Vienna Accoustics burte udvikle en ny delfilter til denne højtaler, som ikke få en til at spiller langt over evne, hvid dette blive løst af Vienna Accoustics, ville Vienna Accoustics Haydn Grand føst bliv en lille perle som den næste er nu. |
|
|
en test lavet af en mand, med det anlæg han har... kan da ikke tages seriøs som anmelder
jeg kan i hvertfald ikke 
læs istedet testen i verdens mest seriøse hifiblad HIFI+ nr 48 hvor de er imponeret til prisen
og jeg synes sku den spiller rigtig rigtig godt .... den har da fejl ja men ikke noget der er værd at snakkke om i forhold til prisklassen....... |
|
|
Det kunne ikk siges meget bedre!!!!
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anbefalede min nabo et lyt på disse speakers uden dog nogensinde at have hørt dem (kun læst).
Jeg var mildest talt overrasket over den store og medrivende lyd fra disse speakers. De er ikke neutrale, men for fanden de gør det godt til prisen. Min nabo endte iøvrigt med at købe et komplet og brugt Vienna Haydn + vienna center til biffen i sort piano med standere. Et sæt der ligner en million
Hvor får man et bedre sæt stander speakers end Vienna Haydn til 4000,- brugt, jeg spørger bare __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Jakobsen skrev:
StarTrek skrev:
| En sjov og intressant test i H&M af Vienna Accoustics Haydn Grand http://hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=99 Hvor det se ud til at den er helt klare og store fejl ved denne højtaler, noget som High Fidelity også kom ind på i deres test. Her er citater fra H&M: "Det store minus er bassen. Haydn har en lettere oppustet og buldrende bund som lidt ødelægger en ellers ok bas gengivelse, selv benyttet med en forstærker med aktiv EMF returvej foretager Haydn disse små underlige krumspring, der mest lader lytteren sidde tilbage med et indtryk af at højttaleren spiller langt over evne. De fine nuancer forsvinder fra en halvmudret bund lige så snart der virkeligt skrues op, men selv ved lavt lytte niveau kan det godt præge gengivelsen for kraftigt. Det er synd, for bassen er ellers ganske god, om end den saver detaljer og dynamik. Overordnet set er lyden er fint hurtig og med en pæn markering af det enkelte instrument. Bunden er som maven på en sumobryder, stor rund blød og fyldig, og den pumpede bas giver en lettere kasse lyd. Lyden fremstår derfor en smule lukket men spiller på trods heraf relativt ubesværet. Højttalerne formår på en eller anden måde at gøre det nemmere at følge melodien og det det drive der er i musikken, selv den mest tonedøve vil kunne høre ændringer af rytmen i musikken med disse højttalere. Om det er den overdrevne bas eller mellemtonens tilbagetrukkethed der letter melodigangen må være op til den enkelte at afgøre. Jeg var bestemt meget utilfreds med bade mellemtone og bas. Se, her kunne testen have været endt, Vienna havde fået dårlig kritik, og jeg kunne have forsat med andet grej. I stedet valgte jeg at undersøge hvorfor det lød så dårligt. Da jeg læste specifikationerne slog det mig at man tvang højttaleren til at spille ned til 42 Hz. Den sidste højttaler jeg har hørt der rent faktisk kunne det var udstyret med en kraftig 12” enhed og så var de 40 Hz endda omkring en -6 db hvis det ikke var mere. Ikke videre videnskabeligt, men ejerskab af højttalere med små basenheder har før lært mig at producenter ikke altid respektere deres egne enheders naturlige grænser." Det kunne god tyde på at at Vienna Accoustics burte udvikle en ny delfilter til denne højtaler, som ikke få en til at spiller langt over evne, hvid dette blive løst af Vienna Accoustics, ville Vienna Accoustics Haydn Grand føst bliv en lille perle som den næste er nu. |
|
|
jeg kan i hvertfald ikke 
og jeg synes sku den spiller rigtig rigtig godt .... den har da fejl ja men ikke noget der er værd at snakkke om i forhold til prisklassen.......
|
|
|
MVH Don |
|
|
Kunne i præcisere, hvad i mener der er galt med Kim Olsens anlæg. Jeg kan godt se det er noget anderledes end normalt.
MVH
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
Cult Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at jeg står meget uforstående over for denne såkaldte test?Det er nogle super gode højtallere. jeg kan ikke blive træt af disse små perler. synes faktisk at de bliver med med at overaske positivt! VA Haydn er noget af det bedste til prisen.
"Lækre" Jens fra Red Warszawa bare synger grimt. Det har han squ altid gjort, man ka jo ikke lave l**t om til lagkage!
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
don dario skrev:
Jakobsen skrev:
StarTrek skrev:
|
|
jeg kan i hvertfald ikke 
|
|
|
MVH Don |
|
|
Kunne i præcisere, hvad i mener der er galt med Kim Olsens anlæg. Jeg kan godt se det er noget anderledes end normalt.
MVH
André Jensen
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&K W=kim+olsen&PN=0&TPN=20
det her er ik' hifi i mine øjne ...... men det skal da nok sparke røv
det må være fedt at høre rock og tecno på
og det skal da nok kunne spille nogelunde ....... meeeeeeeeennnnnn
ud over det må alle flaskerne da klirre så meget at det må have indvirkning på lyden
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Andre skrev:
don dario skrev:
Jakobsen skrev:
StarTrek skrev:
| En sjov og intressant test i H&M af Vienna Accoustics Haydn Grand http://hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=99 Hvor det se ud til at den er helt klare og store fejl ved denne højtaler, noget som High Fidelity også kom ind på i deres test. Her er citater fra H&M: "Det store minus er bassen. Haydn har en lettere oppustet og buldrende bund som lidt ødelægger en ellers ok bas gengivelse, selv benyttet med en forstærker med aktiv EMF returvej foretager Haydn disse små underlige krumspring, der mest lader lytteren sidde tilbage med et indtryk af at højttaleren spiller langt over evne. De fine nuancer forsvinder fra en halvmudret bund lige så snart der virkeligt skrues op, men selv ved lavt lytte niveau kan det godt præge gengivelsen for kraftigt. Det er synd, for bassen er ellers ganske god, om end den saver detaljer og dynamik. Overordnet set er lyden er fint hurtig og med en pæn markering af det enkelte instrument. Bunden er som maven på en sumobryder, stor rund blød og fyldig, og den pumpede bas giver en lettere kasse lyd. Lyden fremstår derfor en smule lukket men spiller på trods heraf relativt ubesværet. Højttalerne formår på en eller anden måde at gøre det nemmere at følge melodien og det det drive der er i musikken, selv den mest tonedøve vil kunne høre ændringer af rytmen i musikken med disse højttalere. Om det er den overdrevne bas eller mellemtonens tilbagetrukkethed der letter melodigangen må være op til den enkelte at afgøre. Jeg var bestemt meget utilfreds med bade mellemtone og bas. Se, her kunne testen have været endt, Vienna havde fået dårlig kritik, og jeg kunne have forsat med andet grej. I stedet valgte jeg at undersøge hvorfor det lød så dårligt. Da jeg læste specifikationerne slog det mig at man tvang højttaleren til at spille ned til 42 Hz. Den sidste højttaler jeg har hørt der rent faktisk kunne det var udstyret med en kraftig 12h enhed og så var de 40 Hz endda omkring en -6 db hvis det ikke var mere. Ikke videre videnskabeligt, men ejerskab af højttalere med små basenheder har før lært mig at producenter ikke altid respektere deres egne enheders naturlige grænser." Det kunne god tyde på at at Vienna Accoustics burte udvikle en ny delfilter til denne højtaler, som ikke få en til at spiller langt over evne, hvid dette blive løst af Vienna Accoustics, ville Vienna Accoustics Haydn Grand føst bliv en lille perle som den næste er nu. |
|
|
jeg kan i hvertfald ikke 
|
|
|
MVH Don |
|
|
MVH
André Jensen
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&K W=kim+olsen&PN=0&TPN=20
ud over det må alle flaskerne da klirre så meget at det må have indvirkning på lyden
|
|
|
Der sidder top dollar enheder i de jblLer.Og et kæmpe areal i bassen er ikke så tosset, da det giver lav forvrængning. Og efter jeg igår hørte Crown, må jeg sige det er slet ikke så ringe.Jeg har oprigtigt svært ved at se, hvad der gør det ikke skulle være hifi. Ud over udseendet.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
Jakobsen skrev:
Andre skrev:
don dario skrev:
Jakobsen skrev:
StarTrek skrev:
| En sjov og intressant test i H&M af Vienna Accoustics Haydn Grand http://hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=99 Hvor det se ud til at den er helt klare og store fejl ved denne højtaler, noget som High Fidelity også kom ind på i deres test. Her er citater fra H&M: "Det store minus er bassen. Haydn har en lettere oppustet og buldrende bund som lidt ødelægger en ellers ok bas gengivelse, selv benyttet med en forstærker med aktiv EMF returvej foretager Haydn disse små underlige krumspring, der mest lader lytteren sidde tilbage med et indtryk af at højttaleren spiller langt over evne. De fine nuancer forsvinder fra en halvmudret bund lige så snart der virkeligt skrues op, men selv ved lavt lytte niveau kan det godt præge gengivelsen for kraftigt. Det er synd, for bassen er ellers ganske god, om end den saver detaljer og dynamik. Overordnet set er lyden er fint hurtig og med en pæn markering af det enkelte instrument. Bunden er som maven på en sumobryder, stor rund blød og fyldig, og den pumpede bas giver en lettere kasse lyd. Lyden fremstår derfor en smule lukket men spiller på trods heraf relativt ubesværet. Højttalerne formår på en eller anden måde at gøre det nemmere at følge melodien og det det drive der er i musikken, selv den mest tonedøve vil kunne høre ændringer af rytmen i musikken med disse højttalere. Om det er den overdrevne bas eller mellemtonens tilbagetrukkethed der letter melodigangen må være op til den enkelte at afgøre. Jeg var bestemt meget utilfreds med bade mellemtone og bas. Se, her kunne testen have været endt, Vienna havde fået dårlig kritik, og jeg kunne have forsat med andet grej. I stedet valgte jeg at undersøge hvorfor det lød så dårligt. Da jeg læste specifikationerne slog det mig at man tvang højttaleren til at spille ned til 42 Hz. Den sidste højttaler jeg har hørt der rent faktisk kunne det var udstyret med en kraftig 12h enhed og så var de 40 Hz endda omkring en -6 db hvis det ikke var mere. Ikke videre videnskabeligt, men ejerskab af højttalere med små basenheder har før lært mig at producenter ikke altid respektere deres egne enheders naturlige grænser." Det kunne god tyde på at at Vienna Accoustics burte udvikle en ny delfilter til denne højtaler, som ikke få en til at spiller langt over evne, hvid dette blive løst af Vienna Accoustics, ville Vienna Accoustics Haydn Grand føst bliv en lille perle som den næste er nu. |
|
|
jeg kan i hvertfald ikke 
|
|
|
MVH Don |
|
|
MVH
André Jensen
|
|
|
|
|
|
Der sidder top dollar enheder i de jblLer.Og et kæmpe areal i bassen er ikke så tosset, da det giver lav forvrængning. Og efter jeg igår hørte Crown, må jeg sige det er slet ikke så ringe.Jeg har oprigtigt svært ved at se, hvad der gør det ikke skulle være hifi. Ud over udseendet.
MVH
|
|
|
lad os så sige det ik' er high end
jeg kender godt de diskanter der sidder i dem og det er bestemt ikke min kop kaffe
crown har jeg hørt godt om fra flere sider så det kunne jo være
jeg er til rør så det skulle overaske mig at jeg kunne blive forelsket i dem
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ...., det er jo et anlæge som man finder i mange plade studier, så hvor skulle det værre så ringe, når man kan optage og mixe med et tilsvarne
udstyr ????
Og Crown er kendt for at havde 100% kontrol over basse, selv på store studio monitors.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle være ringe. Den Crown ved jeg fx er super god. Og et par studiemonitorer kan man da ikke kalde uegnede til at bruge som reference? Det er sikkert super neutralt og præcist.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan overhovedet heller ikke nikke gendekendende til udsagnende fra testen. Jeg har selv et sæt Haydn og jeg har endnu ikke hørt en højttaler i prisklassen der banker dem. Det er godt nok ikke den mest åbne højttaler i verden men bunden opfatter jeg bestetmt ikke som mudret. Men de spiller musik og man bliver ALDRIG træt af at lytte på dem. De har deres egen charme og jeg elsker dem
Det lader til at Kim O´s Crown grej har været på overarbejde og ikke har kunnet styre enhederne i den lille Haydn
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|