Forfatter |
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
Men det helt store spørgsmål er jo hvilken film jeg skal vise/se i min nye bio, her er forslag velkommene.
Woody
|
|
|
Hmm ...hvad med Den blå lagune, Jaws eller Far til 4 i sneen. 
Hvad mener du med hvilke film du skal vise ? ....er det da en betalingsbio hvor folk kan komme ? ellers forstår jeg ikke helt, du er måske ude efter om der er nogle der har gode forslag til nye film som du ikke selv har set ?
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
[/QUOTE]
Hmm ...hvad med Den blå lagune, Jaws eller Far til 4 i sneen. 
Hvad mener du med hvilke film du skal vise ? ....er det da en betalingsbio hvor folk kan komme ? ellers forstår jeg ikke helt, du er måske ude efter om der er nogle der har gode forslag til nye film som du ikke selv har set ?
[/QUOTE]
Folk skal ikke betale . Det er mere hvilken film jeg skal se som den første i min nye hjemmebio og det behøver ikke at være en jeg ikke har set før. Jeg har set mange film mange gange det er mere hvilken er den ultimativ film at se på et stort lærred.
Woody
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
Folk skal ikke betale . Det er mere hvilken film jeg skal se som den første i min nye hjemmebio og det behøver ikke at være en jeg ikke har set før. Jeg har set mange film mange gange det er mere hvilken er den ultimativ film at se på et stort lærred.
Woody
|
|
|
Nåeeh, ok. 
Hvis jeg engang bliver så heldig at skulle indvie min egen bio, så ville jeg dykke ned i dyngen af James Bond 007 film + købe en helt speciel pose chokoladeovertrukne karameler og en pyramideformet Sunkist appelsinjuice ( hvis de stadig findes ). 
( På nøjagtig samme måde, som i 70'erne, da man som bette knægt gik i Astoria Bio i Aalborg til Bond kavalkade ). 
Det er helheden/totaloplevelsen der tæller, ikke kun filmen ....husk det.
|
Til top |
|
|
Dynedrengen Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil mene at filmvalget afhænger af årstiden og publikummet.
Mit bud:
Back2back visning at KillBill1+2
Så er den bif skudt i gang :-))
Eivind
__________________ Lev ikke for at nyde målet - Lev for at nyde turen til målet
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nye billeder af en næsten færdig biograf. Gulvtæppet er lagt og glasvæven er sat op.
Billede 1: Her ses rummet hvor elektronikken kommer til at stå lidt på afstand.
Billede 2: Her ses dørtrin til biografen så der ikke lys ind og lyd ud. Døren er speciel lyd sikret ifht. de øvrige døre i huset.
Billede 3 viser hvor udtag til strøm og hdmi stik til projektor kommer ud ca. 4 meter fra lærred. Hullet over ved døren er udluftning som er termostat styret se lille display ved døren.
Billede 5 Viser hvor bag højttalerne skal placeres.
Billede 6 Indhakket bliver gemt væk bag en skydedør se billede 4. Dåserne er til alle de højttalere kabler som kommer fra højttalerne stikkene i rummet. Samt til hdmi kablet til projektoren. I rummet kommer alt elektronikken til at stå.
Billede 7 viser hvor front og center højttalerne kommer til at stå.

Billeder rettet til af Administrator jf. regler for billedeupload hvor max. bredde af billeder er 800 px.
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
I starten af april bliver der sat gardiner op som er mørklægningsgardiner som køre i en skinde i vindues rammen så de slutter helt tæt. Det er også en gardindug hvor lys ikke kan komme igennem.
Woody
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser rigtig fint ud. spændene projekt.
de låger har mine forældre os i deres sove værelse. en sådan låge løsning er ikke helt billige i det lågevalg plus hvis de skal laves på bestemte mål, skulle mine forældres men lækkert ser det færdige resultat ud
mvh __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 16 Marts 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser jo fornuftigt ud indtil videre. Flot arbejde 
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er skydelågerne sat op og derved bliver alt elektronik skjult.

|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er skabet klar til al hardwaren. Desværre var det stadig nogen dagen inden vi får nøglen.

|
Til top |
|
|
ulleergud Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud med store mulighedder.Godt med skjult instalition til alle højtalerne
MVH Ulle
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er biografen endelig færdig, næsten, den bliver jo aldrig helt færdig med alle de nye ting der kommer hele tiden. Men her er nogle billeder af mit setup.
Først et billede af min projektor Sony HS50

Og Næste billede viser de gardiner som jeg har valgt som holder alt lys ude.

De næste billeder er af mine højttallere og stik til dem.

Og så et billede af lærredet hvor datteren ser tegnefilm.

Og så til sidst et billede af hele rummet

Dejligt endelig at kunne se film igen det har jeg glædet mig til længe. Som afspiller bruger jeg en Samsung BD30. I øvrigt er der ingen problemer med lyden selv om væggene er af beton. Tæpper og træloft gør det rigtig godt.
Woody
|
Til top |
|
|
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mørklægning ser ud til at virker godt.
Hvor har du anskaffet dig disse henne? og hvilke er det?
Andet til siden, så kunne en kabel opstramning/ændring af højt. placering være en ide nu hvor der er gjordt så meget ud af rør i væggen samt evt. få dine baghøjttaler op og hænge på væggen så de giver mere effekt fra sig og ikke står i vejen 
Ellers rigtig fin rum du har fået dig der, bare vi andre var så heldige. Mit fremtidtig hus skal helt klart have et rum/kælder for meget  __________________ Min Bio
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtigt godt ud! Thumbs up! Bliver misundelig hver gang jeg ser et dedikeret bio-rum:) Og rigtigt god løsning med at gemme hardware væk i "hjørnekrogen".
Nu har jeg ikke nærlæst tråde så sorry hvis du har skrevet det, men hvor stort er dit lærred? Synes at rummet fortjener et lidt større lærred :)
Når du skriver, at der ikke er problemer pga. trælloft og gulvtæppe, så synes jeg alligevel du skal undersøge noget akustik-forbedring til væggene. Højttalere i dag spreder mere vandret end lodret og det er derfor ofte siddevæggene problemerne opstår (selvom loft/gulv også udgør noget af det selvfølgelig). Men bare et forslag :) Er i hvert fald en billig måde at give lyden et væsentligt løft!
|
Til top |
|
|
kreidel Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
woody skrev:
Jeg er ved at designe hele IT delen i huset og her tænker jeg meget på at få sat et rack op hvor alt data og kabler er samlet. Alle data kabler slutter ved racket og det er også her at tv og internet kommer ind og fra racket/krydsfeltet deles ud til de forskellige rum. Jeg vil gerne have en enhed hvor alle rummene henter data fra et slags storage center eller server. Det skal være kompatibelt med bla. PS3 og MCE |
|
|
Jeg har gennem mange år brugt NAS-bokse fra Synology til dette formål. Jeg har ikke nogen PS3, så jeg har ikke kunnet teste det, men efter sigende skulle den også fungere glimrende til det. Jeg bruger den dog til MCE og alle andre computere, og her er det lige som at have en server stående.
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 17 Juni 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med bio'en!
For lækkert med dedikeret rum :)
Synes ikke jeg ser nogen subwoofer eller mangler jeg briller? __________________
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
Tillykke med bio'en!
For lækkert med dedikeret rum :)
Synes ikke jeg ser nogen subwoofer eller mangler jeg briller?
|
|
|
Hej
Subwooferne er skjult på den måde at jeg bruger de to 12" Zomax basenheder i fronthøjtalerne. De to basenheder har hver sin 200 Watt klasse D forstærker tilsluttet, de står inde bag ved skydelågen. Det virker rigtig godt specielt når det er hjemmebyggede højttallere så jeg præcis ved hvilken frekvens de skal sætte til, det er jo styret af det delefilter som sidder i højttallerne.
Jeg har lige bestil en Sanyo Z2000 inkl. ps3 så de kommer nok her i næste uge. Jeg har bestilt dem i Tyskland hvor jeg fandt et rigtig godt tilbud hos Pipro.dk http://www.pipro.de/index.php?language=en&XTCsid=dr17k14 ssdbboorporkivel185
derved får jeg en Z2000 til 10.000 kr. hvilket jeg syntes er billigt.
woody
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Anderson skrev:
Det mørklægning ser ud til at virker godt.
Hvor har du anskaffet dig disse henne? og hvilke er det?
Andet til siden, så kunne en kabel opstramning/ændring af højt. placering være en ide nu hvor der er gjordt så meget ud af rør i væggen samt evt. få dine baghøjttaler op og hænge på væggen så de giver mere effekt fra sig og ikke står i vejen 
Ellers rigtig fin rum du har fået dig der, bare vi andre var så heldige. Mit fremtidtig hus skal helt klart have et rum/kælder for meget 
|
|
|
Hej
Jeg har købt gardinerne hos vores lokale gardinmand de har sat det op. Dugen til gardinerne er fra Faber og selve rammen er vidst af et andet fabrikat som jeg ikke husker. Det virker rigtig godt dog ikke 100% tæt i kanterne men det kan jo blot fuges.
Jeg vil godt advare lidt i mod det med bio i kælderen, det har jeg prøvet og du slipper aldrig helt for den indelukkede kælderluft uanset hvor godt du laver det. Jeg brugte 75000 kr. på et rum på 16 kvm. for at gøre det helt rigtigt og stadig var der en indelukket lugt. Jeg fortrækker helt klart at have rummet i stueplan. Her er link til mit kælderprojekt http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14997&K W=woody
Woody
|
Til top |
|
|
woody Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer min Z2000 og ps3 i morgen så skal der sættes op. Jeg glæder mig meget til at se billedet. Men nu mangler jeg så kun et større lærred og en rigtig god surroundforstærker. Jeg kigger efter en surroundforstærker som har indbygget scaler så jeg kan få alt op til projekteren med kun et kabel.
Woody
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 26 Juni 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så fik jeg forklaring på subs :)
Mht surroundforstærker. Når du skriver scaler, er det så fordi du har kilder som du skal have opscaleret?
Ellers har alle nyere ssfor. xx antal HDMi indgange og som regel kun 1 udgang desværre.
Jeg kan anbefale en ssfors som kan dekode de nye formater, således du kan fryde dig over DTS HD MA i displayed !  __________________
|
Til top |
|
|