Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Opgradering af AudioVector F3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ja så kom den dag, hvor mine knap 7-8år gamle AudioVector F3 skulle have en lille opgradering.

Skumophænget på alle 4 basenheder er blevet rigtig møre og har derfor smidt de gamle enheder ud og købt nogle nye.

"Hvis der er nogle der er i tvivl om hvilken model vi snakker om, kan jeg lige tilføje at det AudioVector´s F3 model,høje og slanke højttalere i mørkt kirsebærtræ og de er bygget op således: bas, diskant bas (6,5" basenheder) i vært kabinet.

Har været nede og snakke med Kim fra Dansk audio teknik og han fik mig overbevist om at jeg skulle have 4 stks Vifa P 17WJ-00-08 enheder. Han mente det ville være en mærkbar opgradering til en overkommelig pris! Fik 4 stks for 512kg stk. Altså 2050kr

Har lige opdaget de kan købes et andet sted på nettet for kun 325kr stykket :(

Nogle eksperter her på sitet som muligvis har andre ideer/alternativer! ? Enhederne skal helst ligge på omkring en plovmand stykket eller under (500kr)

MVH Aleksander

AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Bump

Rejser til Prag i morgen eftermiddag, så vil meget gerne have svar inden. Skal jo lige vide om jeg skal returnere de nyindkøbte enheder.

K. Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 November 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Tror du er bedst stillet med at rette direkte henvendelse til Ole Klifoth (F3-Lyd/Audiovector) for svar på kvalificerede erstatningsenheder til modellen.

I tidernes morgen, da jeg søgte efter erstatning for mine Focalenheder i AV4 leverede Ole en meget flot service, og guidede mig på vej!

Se kontakt adresse på http://www.audiovector.com/default.asp?Side=99 

AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Tror i et Sæt Peerless HDS enheder ville være en god løsning til mine AudioVector F3 ?

Har fået 2 tilbud !

Tilbud nr1: 4 x 6,5" Peerless HDS begge uden phaseplug og med en resonans frekvens på 33 tror jeg.

Tilbud nr2: 2 x 6,5" Peerless HDS med phaseplug en resonans frekvens på 40 og 2 x 6,5" uden phaseplug og med en frekvens på 33! Det er de enheder som sidder i AudioVector´s SI 6 Avantgarde serier! Og mener også de sidder i Mi3 !

Det er jo AudioVector´s topmodeller de sidder i, så ved det er kram!

OBS! Har lige fået fundet ud af at de originale enheder med skumophæng er til at skaffe! Så måske det egentlig ville være den bedste løsning? Det er i hvertfald det AudioVector andbefaler. Men det jo klart.

Hvad siger i folkens ? skal jeg vælge tilbudet med eller uden phaseplug ??? Eller måske droppe tanken om en opgradering og holde mig til de originale som er stemt og indstillet så de passer 100% til delefilteret og kabinettet?

MVH Aleksander

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 November 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hey,

Du må undskylde mig, men du minder mest af alt om en på 16 år. Du drejer rundt om digselv hele tiden og aner ikke hvad vej du skal gå.

Hvis kim har sagt de enheder er den bedste erstatning, så tror jeg det er den bedste.

HDS enheder !?!?!??! der er langt fra Vifa P17 til HDS. Dit delefilter vil overhovedet ikke passe så, og så har du givet dig ud i et langt størrere projekt.

Hvor har du fundet de andre P17? Er det samme model? Ellers kan du ikke sammenligne dem.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 November 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

AleksanderTrap skrev:

OBS! Har lige fået fundet ud af at de originale enheder med skumophæng er til at skaffe! Så måske det egentlig ville være den bedste løsning? Det er i hvertfald det AudioVector andbefaler. Men det jo klart.

Ja, det er helt klart, da det er de eneste enheder der passer i højttalerne.

AleksanderTrap skrev:

Eller måske droppe tanken om en opgradering og holde mig til de originale som er stemt og indstillet så de passer 100% til delefilteret og kabinettet?

Netop. Der vil ikke være tale om en opgradering hvis du finder nogle tilfældige enheder, uanset hvor gode enhederne er.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Sendt: 25 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Kun de orginale enheder kan bruges. Med alt andet skal filteret laves om.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Sendt: 25 November 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej.

Syncroniq : Du er sandelig flink, du kører totalt konge fornemmelse, kunne det tænkes at han spørger, fordi han er i tvivl, og så også lidt DAT reklame.. Hvor gammel er du??

Tydeligvis ved hverken Kim eller dig, hvilken enhed, som sidder i højttaleren, Kim anbefaler Vifa P17, og den originale er en Peerless med skum-kant. Og som Alexander  skriver, kunne den originale med skum-kant stadig skaffes.. Og det er det eneste rigtige valg..

Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Du må undskylde mig, men du minder mest af alt om en på 16 år. Du drejer rundt om digselv hele tiden og aner ikke hvad vej du skal gå.

Hvis kim har sagt de enheder er den bedste erstatning, så tror jeg det er den bedste.

HDS enheder !?!?!??! der er langt fra Vifa P17 til HDS. Dit delefilter vil overhovedet ikke passe så, og så har du givet dig ud i et langt størrere projekt.

Hvor har du fundet de andre P17? Er det samme model? Ellers kan du ikke sammenligne dem.

Jamen tak for den varme velkomst fætter højben ! Jeg gider slet ikke kommentere på, hvad jeg evt. kunne finde på at skrive om dig efter din "kloge" kommentar

Du kommer med op til flere påstande og spørgsmål så jeg må jo lige starte fra en ende af.

1. Jeg ved godt hvilken vej jeg vil! Mine gamle enheder er defekte og spørger derfor til råds, hvilke enheder der ville være den bedste løsning denne gang. Synes det er meget relevant lige at finde ud af om man muligvis kan lave en opgradering nu, når jeg har kastet mig ud i at købe nye enheder!

2. Fordi Kim siger det er en god løsning for mig med Vifa-p17wj-00. Udelukker det da ikke at se på andre muligheder! Derfor synes jeg det kunne være spændende lige at hører hvad i har at sige til det her på forumet.

3. HDS enheder ja! Jeg har snakket med et par stykker her inde fra og har ladet mig fortælle det ville være en udmærket løsning, hvis man kan få det til at stemme sammen! Og det er der heldigvis mulighed for!

4. Jeg har fundet de andre P17 på hoejttalerbutikken.dk og er ikke sikker på det er Vifa derfor lidt skeptisk!

Håber du har fået svar på dine spørgsmål og at du fremover vil være lidt mere konstruktiv og måske bare en anelse mindre fremme i skoende...

MVH Aleksander

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 November 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Hey,

Du må undskylde at jeg fare sån frem, men jeg har selv stået i butik og ved hvor trættende det kan være når folk køber noget man siger er det rigtige, og de så ombestemmer sig hele tiden, istedet for at finde ud af hvad præcis de vil have, og så køber det.

P17 ved hoejttalerbutiken ER vifa. Spørgsmålet er om det er den samme model som DAT har. Så vidt jeg ved har DAT forsøgt mange enheder, da der kommer mange med de gamle F3 højttalere og vil have nye enheder. Og Ole har jo selv været i DAT i gamle dage. Så jeg tror bestemt ikke det er tilfældig at han anbefaler den P17.

Jeg tror ikke den originale kan skaffes mere. Da jeg var ved Qlyd havde vi store problemmer med at skaffe de gamle peerless enheder, især med skumkant.

Det med HDS enhederne syntes jeg vil være en meget dårlig ide, med mindre du har adgang til måleudstyr. Dit filter vil helt sikkert ikke passe.

Men hvorfor ikke prøve de nyindkøbte enheder? Du siger du vil bruge en plovmand, hvilket er hvad du har givet....... Jeg forstår ikke helt at du ikke bare prøver dem? Hvis de ikke dur, kan du jo altid tage ned til Kim og sige at bolden ligger på hans bane, da han sagde god for de enheder. Det er jo netop fordelen ved en butik istedet for webshop.

Migo > Slap dog af fynbo. Jeg reklamere ikke. Manden har jo købt.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Vifa P 17 hos højtalerbutikken hedder præcis det samme som dem hos DAT! Så umiddelbart ville jeg tro det var de samme. Ser også ens ud på billedet.

Med hensyn til HDS enhederne, så har jeg adgang til måleudstyr og har en til at hjælpe mig, når der skal rodes med delefilter, hvis det skulle ende så ledes.

Hvorfor ikke prøve de nyindkøbte enheder, evt. beholde dem.? Tjaaa kan spare næsten 1000kr og få de samme eneheder eller tilsvarende.

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Syncroniq : Jeg slapper helt af, måske du skulle prøve det samme... Gider slet ikke kommentere dine indlæg, for efterhånden er du i skoene på DAT eller omvendt..

Har rodet med det her i 20 år, og undskyld mig, men Kim er ikke just manden på det rette sted..

AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Nå men her kommer en lille update.

Jeg har været nede i min kælder og rode lidt rundt og, har fundet 4 enheder der egentlig ser ud til at passe ganske fint i mit kabinet!

Så jeg tog ned til DAT igen, for at få mine penge tilbage. Det var dog ikke muligt, da det er imod deres firmapolitik at returnere enheder. Men han fik mig denne gang igen overbevist om at det er nogle rigtig gode enheder som ligger tæt op af de originale. Bare med gummiophæng så de egentlig holder længere end dem med skum. Og så behøves der ikke gøres det store, hvis ikke intet med delefilteret. For at få dem til at stemme.

Jeg synes i øvrigt Kim virker som en reel og ærlig sælger der ikke prøver at tage røven på sine kunder. Og så kan jeg forstå på det hele at op til flere har været udsat for samme problem som jeg med sine F3, og har fået lavet samme løsning. Så jeg kaster mig ud i det snarest muligt...!

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Sikke noget vrøvl han har bildt dig ind, det er vidt forskellige enheder, de originale er Peerless og Kim's bud er Vifa, han burde vide bedre, men sælger det er han åbenbart..

AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Han har ikke fortalt mig det er de originale enheder! Ved godt de originale enheder er fra Peerless og er bygget med skumophæng og det ved Kim også godt.
Hans argument bygger på, at det er noget af det tætteste man kan komme på originalen, hvis man vil undgå at pille ved delefilteret, leje med måle udstyr osv.

Men det siger du altså han ikke, har ret i

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 26 November 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Findes der et diagram over det delefilter

Kunne vi få data og impedans/frekvens kurver over begge typer omtalte enheder

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hvis han står inde for at det virker ,kan han jo give en gratis måling af dine højtalere bagefter

AleksanderTrap
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Der hersker absolut ingen tvivl om han står inde for det. Det GØR HAN ! Han har endda tilbudt mig at måle og stemme dem gratis, hvis ikke jeg mener resultatet er godt nok.

Skal prøve at finde nogle diagrammer over enhederne senere...

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

AleksanderTrap skrev:
Der hersker absolut ingen tvivl om han står inde for det. Det GØR HAN ! Han har endda tilbudt mig at måle og stemme dem gratis, hvis ikke jeg mener resultatet er godt nok.

Skal prøve at finde nogle diagrammer over enhederne senere...
ja så er der jo ikke så meget tvivl,så skal du da slå til,2000kr for en "ny højtaler er jo galt.. 

K. Rasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 November 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Jeg gentager lige mig selv...
Har du forsøgt at kontakt Ole Klifoth???

K. Rasmussen skrev:

Tror du er bedst stillet med at rette direkte henvendelse til Ole Klifoth (F3-Lyd/Audiovector) for svar på kvalificerede erstatningsenheder til modellen.

I tidernes morgen, da jeg søgte efter erstatning for mine Focalenheder i AV4 leverede Ole en meget flot service, og guidede mig på vej!

Se kontakt adresse på http://www.audiovector.com/default.asp?Side=99 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes