Forfatter |
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 03 December 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
et lærred vil altid være en bedre investering end en projektor.om to år er din projektor forældet der er dit lærred ikke. |
|
|
Man udskifter da ikke projektor efter 2 år? Ville en gennemsnitlig dansker udskifte en seriøs god projektor til knap 15.000 kr., som man synes har et godt billede? Nok går udviklingen stærkt, men jeg tror det er de færreste der vil afsætte 1000-1500 kr. pr. måned til køb af projektor alene. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
Sendt: 03 December 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Man udskifter da ikke projektor efter 2 år? Ville en gennemsnitlig dansker udskifte en seriøs god projektor til knap 15.000 kr., som man synes har et godt billede? Nok går udviklingen stærkt, men jeg tror det er de færreste der vil afsætte 1000-1500 kr. pr. måned til køb af projektor alene. |
|
|
Den gennemsnitlige dansker ville nok ikke, men det ville den gennemsnitlige Hifi4all bruger muligvis gøre  Det svarer jo også til at udskifte dele i sin computer konstant, hvis man er hardware-nørd. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 03 December 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver meget hurtigt en eksplosiv tråd når man kommer ind på lærredskvalitet, det er ligesom med kabler det skal opleves. Til alle dem der tvivler på hvad et rigtigt godt lærred kan gøre ved ens billedkvalitet, så få fat i nogle lærredsprøver, så er det ikke svært at hænge dem alle på på sin nuværende væg eller dug, for så at se forskellen. Hvis lærred kan sammenligned med et Ikea rullegardin så ligger kvaliteten på et meget lille sted. Et godt rigtigt super godt lærred vil typisk koste fra en 13.000 til 14.000Kr. og opefter for et fastramme lærred, som hvis muligheden er til det være den bedste løsning, for duger er spændt totalt ud. Vælges et tab tension rullelærred kan man vist gange prisen med faktor 2.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 03 December 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
CSN Teknik skrev:
Det bliver meget hurtigt en eksplosiv tråd når man kommer ind på lærredskvalitet, det er ligesom med kabler det skal opleves.
Til alle dem der tvivler på hvad et rigtigt godt lærred kan gøre ved ens billedkvalitet, så få fat i nogle lærredsprøver, så er det ikke svært at hænge dem alle på på sin nuværende væg eller dug, for så at se forskellen.
Hvis lærred kan sammenligned med et Ikea rullegardin så ligger kvaliteten på et meget lille sted.
Et godt rigtigt super godt lærred vil typisk koste fra en 13.000 til 14.000Kr. og opefter for et fastramme lærred, som hvis muligheden er til det være den bedste løsning, for duger er spændt totalt ud. Vælges et tab tension rullelærred kan man vist gange prisen med faktor 2.
|
|
|
Hov hov, det kan jo være IKEA gardinet er bedre end rygtet  . Jeg har set dit lærred og det er virkelig godt ingen tvivl om det. Stewardlærred med 1920x1080 projektor mumsmums, men husk nu prisen!!! Som tidligere skrevet er mit Lissau (det er fyfy blandt kendere, men ikke bland fattigrøve  ), så er de kr. 4-5.000,- det koster mere ikke det værd, hvis man vel at mærke kun kigger på billedkvalitet. Det er så bedre udført og mere stabilt, så som brugt køb er det helt fint. Hvad der er i prisklassen omkring de kr. 5.000,- indenfor rullelærred som er bedre, ved jeg ikke. Har du prøvet at sammenligne et IKEA rullegardin med dit Steward ? Jeg ved godt det ikke kommer i nærheden af det, men det kunne jo være sjovt at få et indblik i den reelle forskel (farve, kontrast, skarphed osv.). __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 03 December 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Olsen skrev:
Man udskifter da ikke projektor efter 2 år? Ville en gennemsnitlig dansker udskifte en seriøs god projektor til knap 15.000 kr., som man synes har et godt billede? Nok går udviklingen stærkt, men jeg tror det er de færreste der vil afsætte 1000-1500 kr. pr. måned til køb af projektor alene.
|
|
|
Den gennemsnitlige dansker ville nok ikke, men det ville den gennemsnitlige Hifi4all bruger muligvis gøre  Det svarer jo også til at udskifte dele i sin computer konstant, hvis man er hardware-nørd.
|
|
|
Hvorfor har du så "kun" en Z3 projektor? ;) __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
Sendt: 03 December 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
[QUOTE=Insaniac] Hvorfor har du så "kun" en Z3 projektor? ;) |
|
|
Har også kraftigt overvejet at købe en ny, men da jeg lige har ommøbleret hele stuen, skal have ny lejlighed og skal have penge til at rejse til Østen i 2½ måned, så må det vente når man kun er på SU  __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Insaniac skrev:
Olsen skrev:
Man udskifter da ikke projektor efter 2 år? Ville en gennemsnitlig dansker udskifte en seriøs god projektor til knap 15.000 kr., som man synes har et godt billede? Nok går udviklingen stærkt, men jeg tror det er de færreste der vil afsætte 1000-1500 kr. pr. måned til køb af projektor alene.
|
|
|
Den gennemsnitlige dansker ville nok ikke, men det ville den gennemsnitlige Hifi4all bruger muligvis gøre  Det svarer jo også til at udskifte dele i sin computer konstant, hvis man er hardware-nørd.
|
|
|
Hvorfor har du så "kun" en Z3 projektor? ;) |
|
|
jeg har ikke snakket om at udskifte den ,men pointen var at på sigt er et dyrt lærred en bedre investering end en projektor,da udviklingen ikke er så hurtig på det område
|
Til top |
|
|