Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Væk med cd’erne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 December 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Til Zorglub: Det kan da godt være SONOS ikke understøtter 24 bit (endnu ?), men så længe jeg har et større lager af 16 bit 44,1 KHz skiver, skulle der jo ikke være forskel på, om signalet afspilles i coax-indgangen eller i CD-skuffen, vel ? Jeg ER bekendt med diverse "specielle" udgivelser på nettet i 24 bit, men når den slags moderne teknologi engang fanger min opmærksomhed så voldsomt, at jeg ikke længere kan modstå fristelsen, er SONOS nok forlængst forældet. Til den tid må vi lægge i kurv igen

Det kan du have helt ret i det du siger der. Min situation er den at jeg har et setup der rettet mod redbook cd. Dvs. at jeg helt og fuldstændigt har afskrevet SACD/DVD-A skiver på bekostning af dette. Når det så er skrevet har jeg fremtidsikret det lidt ved at købe en cd maskine med digital input der kan spise 24bit/192khz. Derfor vil jeg meget gerne have at mit multirumsindkøb bliver med understøttelse af det. Fremtiden er også ganske nær forøvrigt! Linns pladeselskab sælger 24bit materiale i PCM og personligt tror jeg meget på at det er den vej jeg vil bevæge mig, set i forhold til et lukket format som f.eks. SACD. Hvis Sonos kassen understøttede 24bit/192khz ville jeg købe den i morgen. Ingen grund til at vente så

Mht. 16 bit materiale kørt fra PC eller direkte fra CD har jeg ikke kunnet høre en mærkbar forskel. Jeg har prøvet både coaxial og optisk. Intet at høre i forskel. Det skal dog siges at jeg ikke har eksperimenteret i bund, altså var det en søndag med lidt "nu prøver jeg lige". Fremtiden er helt klart en central lagring af musikken suppleret med en eller anden form for net abonnement. Jeg er bare glad for at jeg valgte en cd maskine der kan være med lidt endnu, og ærger mig gul og blå over at vi fik SACD og DVD-A der er lukkede formater. Tænk sig hvad der ville have været sket med f.eks. SACD hvis SACD maskiner kunne smide 24bit/192khz PCM signal digital ud. Ja, der er nogle få firmaer der laver et proprietær format som kan gøre det til egne DAC's , men i det store hele er det for mig akilleshælen ved de nye CD/DVD formater  - inkompatibilitet. Et multi rums aggregat skal ikke lide af det i mit hus
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Det kan du have helt ret i det du siger der. Min situation er den at jeg har et setup der rettet mod redbook cd. Dvs. at jeg helt og fuldstændigt har afskrevet SACD/DVD-A skiver på bekostning af dette. Når det så er skrevet har jeg fremtidsikret det lidt ved at købe en cd maskine med digital input der kan spise 24bit/192khz. Derfor vil jeg meget gerne have at mit multirumsindkøb bliver med understøttelse af det. Fremtiden er også ganske nær forøvrigt! Linns pladeselskab sælger 24bit materiale i PCM og personligt tror jeg meget på at det er den vej jeg vil bevæge mig, set i forhold til et lukket format som f.eks. SACD. Hvis Sonos kassen understøttede 24bit/192khz ville jeg købe den i morgen. Ingen grund til at vente så

Vi er nok ret enige her. Jeg har dog osse mulighed for at afspille SACD i min afspiller, men har aldrig ejet en SACD-skive. Måske kommer jeg aldrig til det ? Jeg holder mig til red-book-cd indtil videre, men ville gerne lige snuse til noget FLAC-halløj, og den der SONOS håndterminal er bare for lækker

24 bit 192 KHz udstyr tror jeg bliver meget kostbart, hvis det virkelig skal overgå et godt red-book-cd-upsamplingssystem, hvis man vel at mærke skal kunne høre tydelig forskel, så jeg venter lidt med det nyeste. I mellemtiden leger jeg med min "håndterminal"

Det var nu godt man gjorde den lille fremtidssikring at anskaffe en CD-afspiller med digitale indgange. Så var det jo ikke nødvendigt at købe en DAC til min SONOS player. Når det så ovenikøbet viser sig, at det lyder super, så er jeg jo en glad mand

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes