Forfatter |
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Erik D skrev:
Live21 skrev:
Erik D
"bassen kan godt "stikke lidt ud" i forhold til resten af frekvensspektret hos 1750, hvor der er bedre balance i det hos 1280"
Lyder lidt som min erfaring med dem før de var ordentligt tilspillet...
kan slet ikke genkende at de ikke skulle give en helstøbt lyd..
vi er dog enige om at 1280 også er en god HT ..
|
|
|
Hmmm..måske de 1750'ere jeg lyttede på ikke var spillet til.... Du har givet mig lyst til at lytte en ekstra gang 
|
|
|
hvis det var i KT Radio så kan det sagtens passe at de ikke har været tilspillede, stort set hver gang jeg er derinde, "mangler" der musik i SA rummet. De kunne vinde meget tid ved at lade musikken køre på deres højttalere gennem hele åbningstiden. så ville der gå en uge eller to og højttaleren ville være tilspillet.
|
|
|
Det var ikke hos KT.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil da meget gerne høre hvis du får givet dem et ekstra lyt 
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Will do...
|
Til top |
|
|
Christopher Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter som mange andre spændt på en test af SA 1750. Er prisen på et sådan sæt lige knap 12.000 (tape connection) eller har nogen været heldige at finde dem billigere andetsteds?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
12.000 er os det billigste jeg har set dem til.. i fysiske butikker koster de ca 15.000..
men er bestemt pengene værd 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
12.000 er os det billigste jeg har set dem til.. i fysiske butikker koster de ca 15.000..
men er bestemt pengene værd 
|
|
|
prisen er da 5999.- stykket.. (5998.- hos TC - de SKAL bare være billigere ) TC er da også en fysisk butik, med en i Århus og en i Karrebæksminde
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja  og en kanon en af slagsen men får vist ikke deres varer gennem de normale indkøbskanaler da deres priser ofte er under indkøbspris for de fleste andre forhandlere.. dette gælder dog ik med SA.. men kan nu ikke rose deres butik nok.. eller deres sælgere der altid virker glade for at dele deres viden
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I FredGaard i det lokale stormagasin koster de også 5999,- Pr.stk og det er en meget fysisk butik De har faktisk en masse fedt udstyr i den butik, var også der jeg fik en god lytte session af 1750 højtaleren, enda på udstyr lige som mit eget, nogle flinke sælgere må man sige, det tog ham vel små 20min at sætte det hele sammen og finde et par stole til mig og kærsten og Ca. 45min senere var jeg solgt til stang lakrids, utrolig fed højtaler....

|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fredgaard ? findes de endnu.. ok lyder sjovt har set dem i en fona og i nbradio til 15000.. ingen af dem havde den dog i butikken så kan ha fået forkert pris oplyst.. og i fredgaard eller Fona som det vel må være er det kun en model de tager hjem på bestilling
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må have fået en forkert pris oplyst, det skulle være underligt hvis et supermarked (fona) skulle være dyrere end samtlige hifi-specialforretninger
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Fredgaard ? findes de endnu.. ok lyder sjovt har set dem i en fona og i nbradio til 15000.. ingen af dem havde den dog i butikken så kan ha fået forkert pris oplyst.. og i fredgaard eller Fona som det vel må være er det kun en model de tager hjem på bestilling |
|
|
Hej.
Nej den er sgu god nok, de har næsten hele SystemAudios´s højtalere på gulvet til lytning, og en masse Primera og Harman/Kardon, SystemAudio højtalerne koster det samme som alle andre steder jeg har set dem....

|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de Fona folk er sku ikke for kloge så det kunne meget nemt tænkes mage til uvidende fjolser skal man lede længe efter !!! 
skal måske nævnes at jeg selv arbejder der som deltidssælger 
og nej prisen er god nok.. men der findes ikke en eneste Fona der har den på lager da det er mig selv der har oprettet den i deres system for at se prisen..
men hvis de begyndte at sælge dem ku det nemt tænkes den ville falde betydeligt
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg ikke udtale mig om Fona, men jeg fik en meget seriøs og professionel behandling i den FredGaard jeg var inde i og høre højtalerne, og der var ingen sure miner da jeg takke og gik min vej uden at ligge penge på bordet, der findes ikke noget bedre end at vade ind i en butik og få en god service, det glemmer man ikke lige forløbig, ja jeg gør ikke....

|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
ja de Fona folk er sku ikke for kloge så det kunne meget nemt tænkes mage til uvidende fjolser skal man lede længe efter !!! 
skal måske nævnes at jeg selv arbejder der som deltidssælger 
og nej prisen er god nok.. men der findes ikke en eneste Fona der har den på lager da det er mig selv der har oprettet den i deres system for at se prisen..
men hvis de begyndte at sælge dem ku det nemt tænkes den ville falde betydeligt
|
|
|
selvkritik er en god egenskab ... det ville undre mig meget hvis fona kom til at sælge et sæt til den pris... du tænkte måske på noget personalerabat?? jeg har også spurgt min chef hvornår vi begynder at handle med plasmatv (får 20%)
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er også det der gør at man kommer tilbage til en butik..
Monogami er ik kun forbeholdt ens bedre halvdel. men os ens lokale HIFI-pusher.. har intet imod at betale en smule mere for en der ved noget om det han sælger...
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Nu skal jeg ikke udtale mig om Fona, men jeg fik en meget seriøs og professionel behandling i den FredGaard jeg var inde i og høre højtalerne, og der var ingen sure miner da jeg takke og gik min vej uden at ligge penge på bordet, der findes ikke noget bedre end at vade ind i en butik og få en god service, det glemmer man ikke lige forløbig, ja jeg gør ikke....

|
|
|
nej god service er noget kunderne husker, og det er den primære grund til at de kommer igen. Det er også en af hovedårsagerne til at jeg hellere køber noget i hifi-specialbutikkerne end i fona/merlin etc. for jeg har ikke selv oplevet god og lærerig service fra nogen af de butikker... et par gange det modsatte, eller at en sælger stod og forklarede alt muligt som ikke helt var sandt. så jeg sagde pænt tak og gik min vej.
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
KA-TJING!!!!!
Efter forespørgsel hos Audiosound.dk fik jeg oplyst en pris på (hold fast):
9990 kroner for et sæt System Audio 1750.
Happy Hifi Everyone!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
9990- for et sæt...
får de så igennem svenskerne? for tyskland er mig bekendt på samme prisniveau som dk. Jeg ville nu alligevel foretrække at købe hos en alm dansk hifi-specialbutik, når prisforskellen ikke er større
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel
Jeg deler 100% din holdning til at handle hos specialbutikker. De gør et godt stykke arbejde og yder - ofte - en god service præget af viden, engagement og entusiasme. Men prisforskellen på 2000 kr betyder ikke det samme for alle. For nogen er det flere penge end for andre. Jeg valgte at poste indlægget, da flere af indlæggene handlede om, hvor de kunne købes billigst.
Jeg ved ikke hvor Audiosound handler henne - fik blot prisen oplyst.
Happy HiFi 
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daring Dane skrev:
KA-TJING!!!!!
Efter forespørgsel hos Audiosound.dk fik jeg oplyst en pris på (hold fast):
9990 kroner for et sæt System Audio 1750.
Happy Hifi Everyone!
|
|
|
OK, det lyder jo glimrende, de reklamere dog ikke med at kunne skaffe SystemAudio hjem.
2000,- er MANGE penge for mig, så det ville jeg bestemt tage med i mine overvejelser når jeg engang skal købe...

|
Til top |
|
|