Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 07:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA1750 Test (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

vi kan jo dermed konkludere, at SA fans har deres smag og vi andre har en anden smag. Bare i nu ikke bliver ligeså religiøse som Llinn folket - det er ikke til at holde ud . Men jeg syntes altså ikke SA er velegnet til rytmisk musik, det er så min mening .
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

og ja nu når jeg lige er igang......  så syntes jeg rent faktisk at B&W CM4 har mere bund end SA 1750.....så fik vi det på plads. Og B&W er vel noget nær det mest bundforladte der findes, ihvertfald i deres små serier. Nej, et godt solidt punch fra en Dali Helicon 800 er sagen  

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
 vi kan jo dermed konkludere, at SA fans har deres smag og vi andre har en anden smag. Bare i nu ikke bliver ligeså religiøse som Llinn folket - det er ikke til at holde ud . Men jeg syntes altså ikke SA er velegnet til rytmisk musik, det er så min mening .

og du har jo ganske ret til din mening,  .... jeg vil dog stadig mene at langt de fleste SA modeller egner sig til rytmisk musik, også de nye modeller. BARE man placerer dem rigtigt.

En 1750 skal tæt på bagvæggen, tættere end man først tænker på.. jeg kunne ikke høre bassen ved de første lyt, indtil jeg blev gjort opmærksom på netop denne placering, nu har jeg en anden holdning..
det kunne måske også skyldes mine egne 3070 som absolut ikke skal tæt på væggen, tværtimod.

Bare rolig, jeg skal nok forsøge at undgå at blive som dem du kalder for "Linn-folket" ... der er stadig flere modeller fra SA jeg ikke bryder mig sønderligt om. bla SA7K. men det er en anden diskussion

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Rocco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Nu plantede du et ukrudsfrø i min urtehave Acer!

Jeg er helt tosset med med musik, når de dybe toner er fremhævet (Ikke buldre bas).

Og jeg havde da tænkt mig at købe et par SA1750 her til sommer, men nu ved jeg snart ikke...

Til top Vis Rocco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rocco Besøg Rocco's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Rocco

Du lytter vel ikke efter hvad acer siger ?? han må jo være tonedøv   no offence

du burde heller ikke lytte til os andre der er faldet for dem, bare fordi vi kan lide dem, er der jo stadig chancen for at du har samme holdning som acer.. hvem ved måske er det noget være l**t.. men i mine øjne spiller de noget nær perfekt, hvilket jeg som sagt os synes acer´s dynaudio gør

er dybt uenig med acer´s udsagn og de andre der ik kan lide SA lyden, men kan jo høre at angående andre højttalere har jeg samme smag som acer.. hans dynaudio er rigtig gode og har efter min mening mange af de samme egenskaber som SA 1750 og Dali´s helicon er os en fantastisk højttaler.. 

Så ud at lytte !!  der er ik noget enkelt svar

men at sige B&W har mere bund er ikke flinkt   grænsen havde været nået hvis deres diskant os skulle være blødere

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Rocco: Hvis du ønsker de dybe toner fremhævet så er du langt fra målet med SA1750.

Live21: Jeg er ikke tonedøv  , og den med B&W'erne var måske ikke helt stueren . Men jeg fik da SA folket op af stolene .

Men drenge, i skal høre med jeres egne ører. Jeg beklager, men det er sådan jeg hører SA 1750. De er ikke i stand til et bygge det rytmiske fundament der skal til for eks. Safri Duo lyder som det skal i mine ører. Men fat mod, selv Martin Logan kan heller ikke løfte den opgave .  

Et andet eksempel på en rytmisk fætter kunne være Monitor Audio Gold Reference 20. Den spiller Safri så fuglene synger i dens prisklasse med et heftigt punch i bunden. Men Audience 82 forbliver nu min favorit i prisklassen . Den spiller kanon og er efter min mening en direkte modpol til SA, idet den leverer dynamik, punch og rytmik så det fløjter  

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Jeg læste i en andet tråd, også under højttaler:

Ja, SA. folket er nogle basforskrækkede tøffelhelte. he he...Wink

I min verden kan SA ikke spille Josefine Cronholm,Massive Attack,Pink Floyd,Safri duo mm.Du skal ha mindst en 10 ", for at kunne levere en ordenlig bas. Men 3070 har måske den bedste diskant/mellemtone jeg har hørt.Syndt den mangler bas!!!

haldor 

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Glæder mig nu snart til at jeg skal ud og høre de SA, der har snart været så meget snak om dem, og så må vi jo se om jeg kan lide dem eller ej.....

Acer -> Nu kan jeg forstå på dine indlæg at du godt kan lide Safri Duo etc, noget med gang i, hvad højtalere har du? da jeg til sommer skal have nye, er jeg ved at lave en liste over højtalere som kan tilfreds stille mine behov, prisen går fra 0,25 kr til ca. 12k mere hvis drømmen ht'eren ligger på 14k men sådan ca.

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Jespertheil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

haldor skrev:

Jeg læste i en andet tråd, også under højttaler:

Ja, SA. folket er nogle basforskrækkede tøffelhelte. he he...Wink

I min verden kan SA ikke spille Josefine Cronholm,Massive Attack,Pink Floyd,Safri duo mm.Du skal ha mindst en 10 ", for at kunne levere en ordenlig bas. Men 3070 har måske den bedste diskant/mellemtone jeg har hørt.Syndt den mangler bas!!!

haldor 

Jeg er både enig og uenig med dig i det.  Jeg syntes 1750 har en hurtig tør og vellydende bas som egner sig til meget musik. Jeg hører alt lige fra metallica til swan lee, apocalypse, the coors og system of a down. Det jeg godt kan li´ ved 1750 er at de ikke på noget tidspunkt danner træls resonans agtig bas som virkelig sætter sig i væggene især fordi jeg har både en underbo og overbo med småbørn desværre!

Jeg har bestilt dem og glæder mig til de kommer. Jeg er også typen der godt kan li´et stykke musik som virkelig får maven til at trække sig sammen og til den opgave har jeg 2 stk Amadeus Sub100 som jeg syntes gør det godt. Jeg er sikker op at de 2 sæt sammen vil styrke hinanden på de rigtige punkter og tilsammen gøre sættet i stand til at spille meget varieret musik.

Mine skulle komme i næste uge sammen med en SA 710AV center og når jeg har sat det sammen og lyttet lidt skal jeg nok skrive hvad jeg syntes om det..

Jeg har hørt dem ved flere lejligheder, men ikke derhjemme, så det glæder jeg mig til. De kommer til at stå i et rum på 28kvm, desværre med trægulv.

Til top Vis Jespertheil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespertheil

Rocco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Men så må jeg da bare et smut rundt i landet og lytte løs...

Jeg kan sige at højttalerne jeg ender op med at købe, skal stå i et rum på 1. sal med; 3½m til loftet, skråvægge, trægulv, gipsplader og 200mm rockwool....  (Nyrestaureret og færdigt om 14 dage...)  Akustikken er vidst ikke helt i top...?

Til top Vis Rocco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rocco Besøg Rocco's Websted

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Tillykke Jespertreil med dine 1750.

Det er selvfølgelig en smagssag. Jeg kan også se det er en fordel, hvis man bor i lejlighed, så kan man slukke for subwooferen, hvis naboen klager! Jeg tror bare, man er bedre stillet med en højttaler der kan det hele. Jeg mener hvis du køber en SA, skal du også købe to subwoofer. Det kunne du spare, ved at købe en højttaler med en ordenlig bas(10") helst mere.

haldor 

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

ja eller købe en højttaler med 4 ordentlige basenheder på 5"

man behøver ikke en stor basenhed for at få ordentligt bas

men personligt mener jeg heller ikke man burde ha mere end en 12" basenhed i sin sub..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

3070 har 4 5,5" basenheder så vit jeg ved og de kan ikke levere en særlig dyb bas!!!

haldor

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

haldor -> Jeg kan forstå på dine indlæg at du er fan er store enheder, har du så CW HT'er hjemme, de er jo billige og har kæmpe enheder? Der findes rigtig mange gode ht'er med 6½" og 8" der til en hver tid kan slå mange med 10" og 12" 

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ja det er rigtigt, hvad du skriver, men en god 12" slår alle 6½og 8"!!!

Jeg kan fortælle dig, at jeg har JBL TI5000 højttaler og de opfylder næsten alle mine krav.

haldor

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

haldor-> Slår alle hvad angår hvad?   frekvensen en højtaler kan spille er ikke udelukket defineret af diamereten på en enheden.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

haldor -> Hvorfor så ikke købe en anden højtaler hvis den ikke er tilfreds stillende???

Men hvad er det for nogle krav den ikke opfylder???

// ouT

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Nej det er rigtigt,slaglængde har selvføglelig også noget at sige.

og mindre diameter, jo større slaglængde skal du have, som er svære at kontrollere. det slipper man med en større diametre.

haldor 

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hey syska.

TI5000 kan godt virke lidt hård i diskanten, på nogle indspilninger. Det må jeg indtil videre leve med.

haldor

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

"Ja det er rigtigt, hvad du skriver, men en god 12" slår alle 6½og 8"!!!"

Det er da en påstand der vil fremad. Så vidt jeg ved, er du den første person, der simpelthen har været så heldig at få fat i sådan en facit-liste. Eller osse har du måske taget dig rigtig god tid og lyttet til SAMTLIGE 6½ og 8" basser??

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes