| Forfatter |
|
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay  Men har vægten nogen betydning? Kan se at Nad'en vejer 20 kg, og Yamaha'en 17 kg? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Okay Men har vægten nogen betydning? Kan se at Nad'en vejer 20 kg, og Yamaha'en 17 kg? |
|
|
næh, hvad skal den betyde ?
B&O solgte engang en video maskine med en jern plade + philips indmad til mere end 2 gange hvad philips maskine kostede.
Hvilken var bedst ? (samme indmad, men forskellig vægt).
Det er billigere at lave en tunt produkt end at lave en "god".
Vægt er billiger end gode komponetner __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så tror jeg da at det kunne bliver RX-V1700 
Ved du om min dvd afspiller (DVD-S661T i titan) ville være i samme farve, som RX-V1700 i titan? Fordi min yamaha jeg har nu er i titan, men der er altså noget forskel i farven! __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Jamen, så tror jeg da at det kunne bliver RX-V1700 
Ved du om min dvd afspiller (DVD-S661T i titan) ville være i samme farve, som RX-V1700 i titan? Fordi min yamaha jeg har nu er i titan, men der er altså noget forskel i farven! |
|
|
Uha det tør jeg ikke svare på, men det burde jo passe sammen !
Det har alle de yamaha anlæg jeg har set gjort. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men jeg kan sige at min receiver er sådan mere "lilla" og min dvd sådan ridset look 
Men vil du tro at RX-V1700 kan trække mine ve-12f fuldt ud? og måske Dali concept 8 eller Dali 909? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Okay, men jeg kan sige at min receiver er sådan mere "lilla" og min dvd sådan ridset look 
Men vil du tro at RX-V1700 kan trække mine ve-12f fuldt ud? og måske Dali concept 8 eller Dali 909?
|
|
|
Tror I den kan det? 
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Pugholm skrev:
Men vil du tro at RX-V1700 kan trække mine ve-12f fuldt ud? og måske Dali concept 8 eller Dali 909?
|
|
|
Tror I den kan det?  |
|
|
Du ville komme til at spille riglig højt med den Yamaha og højer end med NAD'en.
Men en endnu større forstærker ville de CV godt kunne klare. Men jeg er sikker på at du ikke kommer til at mangle effekt __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Pugholm skrev:
Pugholm skrev:
|
|
|
Tror I den kan det? 
|
|
|
Du ville komme til at spille riglig højt med den Yamaha og højer end med NAD'en.
Men en endnu større forstærker ville de CV godt kunne klare. Men jeg er sikker på at du ikke kommer til at mangle effekt |
|
|
Okay, så jeg skal ikke ud og invistere i noget effektblok senere, hvis nu jeg skal have concept 8 eller Dali 909 ? 
__________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil I mene at jeg ikke skal ud og invistere senere, hvis jeg køber en RX-V1700? Hellere ikke hvis jeg køber Dali 909? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber et par 909, så skal du sgu have en kraftig forstærker hvis du skal have fuld udnyttelse af ht'erne!...
Nu kender jeg ikke rigtig Yamaha'en!..Men jeg ville nok hellere bruge mine penge på noget end Yamaha og NAD!..Onkyo, Denon ville jeg helt sikkert kigge efter!.
mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 04/12 - Nu med XE1 - Bitstørm - "HD is the Way"
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon GIDER jeg ikke 
Synes simpelthen ikke det er kraftigt nok. Hørte en Denon AVR4308 på nogle Dali concept 8, og der skulle man skrue helt op på -15dB før at det var normal lyttehøjde 
Tror det bliver Yamaha'en, fordi jeg selv har Yamaha, og har selv en Yamaha DVD afspiller.
Men jeg har så fundet ud af at hvis jeg skal have en Nad, skal det være Nad T763v2 eller højere  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
zirio skrev:
Hvis du køber et par 909, så skal du sgu have en kraftig forstærker hvis du skal have fuld udnyttelse af ht'erne!...
Nu kender jeg ikke rigtig Yamaha'en!..Men jeg ville nok hellere bruge mine penge på noget end Yamaha og NAD!..Onkyo, Denon ville jeg helt sikkert kigge efter!.
mvh Zirio
|
|
|
Fedt at du ikke kender det du udtaler dig om !
Yamaha'en er nu kraftig nok ! Med mere end 200watt spiller man altså højt __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror sku Yamaha tiltaler mig mest. Denon er jeg sku ikke vild med  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
zirio skrev:
|
mvh Zirio
|
|
|
Fedt at du ikke kender det du udtaler dig om !
Yamaha'en er nu kraftig nok ! Med mere end 200watt spiller man altså højt |
|
|
Jeg tror at yamahaen er kraftig nok, men nad måler sine watt meget strængere end Yammaha. Så med 200w er det ikke sikkert at man spiller så højt.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at Yamaha kan snyde med deres watt, men Nad skulle ikke lyve om watt.
Men det er ikke det der er problemet. Det er om Yamaha'en er kraftigere end Nad'en?  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror I ikke Yamaha'en er kraftigere end Nad'en, selvom at Yamaha kan lyve lidt om deres watt? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
muligvis, men der er flere ting i det. Først en kommentar på din denon, det er MEGET forskelligt hvor højt man skal skrue op før der sker noget de forskellige mærker imellem. Derudover er Dali som regel ikke specielt følsomme
Dernæst, du spiller ikke ret meget højere med 200w end med 100w. Jo altså 3 dB, men i lytteindtryk er det næsten ingenting.
Derudover er der forskel på hvor meget strøm der er i watt. Det er strømmen der bestemmer om der er kontrol.
Jeg tror NAD snyder lige så meget i effektopgivelserne som yamaha, men måske bare den anden vej, så det ligner en fordobling i 4 ohm. Jeg mener at t763 blev målt til 2x140w i stereo i en test et sted __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men hvad vil du så anbefale? Hælder mest til yamaha'en .  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Okay, men hvad vil du så anbefale? Hælder mest til yamaha'en .  |
|
|
pga deres surroundmæssige kvaliteter ville jeg ikke vælge noget NAD udover master serien __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Men kender du noget til Yamaha ?  Har selv en Yamaha receiver og er meget glad for den, så derfor har jeg ikke noget mod at købe en Yamaha igen  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |