Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 17:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nad T754 eller Yamaha RX-V1700? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Den der 755, er den stærkere end 754? Hvis ja, ved du ´hvor meget? Og hvad prisleje ligger den i?

Den har ca. samme styrke rent effektmæssigt, men bliver dog i forhold til 754 udvidet med en række funktioner. Prisen ligger fast på 7999,- (den er omtalt i det nye produktkatalog 2008)

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

hvordan er de nye nad i forhold til de gamle? Jeg tænker på surroundprocessoren, user interfacet og har de fået bugt med susen når man skruer op i nærheden "0".

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke holder en længere tale om receiverne her, grundet mit branchestatus. Men ja, de er noget bedre end de gamle modeller, og vigtigst af alt.....suseriet er væk.

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jamen vil det sige at man skal give 3000kr ekstra for at den ikke er stærkere end den gamle? Eller er jeg helt lost?

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Nej ! Du skal give 2000 ekstra for en bedre processor og en række udvidede funktioner. Ligesom alle andre producenter, så skal der noget nyt til en gang imellem. Man betaler ikke kun for watt i en forstærker. Resten af konstruktionen har også noget sige.

Hvis jeg må give dig et råd (for du spørger om en masse forskellige ting uden, at det lader til du forstår hvad vi mener). Så køb de højttalere du er gået på jagt efter, uanset hvilket mærke du gerne vil have. Herefter bør du vænne dig lidt til lyden af disse, og så sætte dig ned om se på, hvad du egentlig har brug for i en surroundforstærker. Tag så ud og lyt på de 4.5 stykker du mener opfylder dine behov, og vælg så den du hælder mest til.

En generel fejl er, at tro, at andre kan sige nøjagtig hvad du skal købe. Det er kun dig selv der kan tage den beslutning og jo mere du spørger, desto flere afvigende svar får du. Du skal selvfølgelig spørge i forhold til specifikke brugsspørgsmål, men at lægge valget af forstærker i hænderne på andre, er ofte en dårlig ide.

Det svarer lidt til at købe en bil, fordi naboen sidder godt i den model.

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 December 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Det ville jo være bedre for dig at kunne lytte til det engang hvis det er lyd du går efter, jeg kan forstå lidt at det er mere effekt du vil have.

hvis du nu på Google skriver "NAD" + "T755" så finder du lidt om den,  det er som Rysz skriver ikke kun ensbetydende med højere pris at man også får højere effekt,  efter hvad jeg kan læse (kender ikke så meget til Surround) så ser det ud som om T755 har fået noget mere end de andre modeller, når jeg kigger på de forskellige links.

Jeg fandt dette link.

http://www.avdepot.net/product_info.php?products_id=2036

Til top Vis poul_erik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul_erik

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Okay Ryzz, så du mener at jeg simpelthen skal købe Dali concept 8, og så lytte til min forstærker eller en anden?

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Sendt: 16 December 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

umiddelbart ser T755 ud til at være hævet til 80watt,  der står 5 * 80watt på den nye T755,  men mon ikke der skal stå 6 * 80watt,  NAD T754 er på 6 * 70watt.

Hvis det er effekt du vil have så glem ikke NAD Power drive,  det er faktisk ca. det samme som deres ældre power envelope,  som gør at forstærkerdelen et kort øjeblik kan afgive rigtig mange watt så et vildt trommeslag eller andet kommer igennem med fuld drøn.

Ved at forstærkeren kan skifte til den højere spænding gør at den lyder langt kraftige end den er.

Da jeg selv ejer over 100 NADér kender jeg meget til hvordan de opføre sig, alså dem uden power envelope/power drive og dem med.

Jeg har flere NADér der er på feks. 2 * 60watt uden power envelope,  og så har jeg nogle med samme effekt men med power envelope,  og dem med power envelope opføre sig langt kraftigere end dem uden.

Her er lige et eksempel.

NAD 214  på 2*80watt 8 ohm og 2 * 120watt 4 ohm,  den spids effekt denne forstærker kan afgive er  2 * 110watt 8ohm, 2 * 180watt 4 ohm og 2 * 250watt 2 ohm,  denne forstærker er født uden Power drive/Power envelope.

En ældre NAD 2100PE  er på 2  * 60watt 8 ohm, og 2 * 80watt 4 ohm, men tilgengæld kan den afgive hele 2 * 200watt i 8 ohm og 2 * 250watt 4 ohm og 2 * 330watt 2 ohm.

Denne NAD 2100PE opføre sig kraftigere end NAD 214 selvom NAD 214 har 50% mere udgangs effekt i 4 ohm.

Her snakker jeg ikke lyd da jeg ikke er god til at lytte,  men det er jo også dig der skal høre på det.

Noget andet er at NAD´s Receivere er rigtig gode til at spille Stereo også, så hvis man gerne vil høre en god CD så er det ikke noget problem,  T753 fik mange roser angående dens måde at spille stereo på.

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Okay, det er kræfter jeg vil have fat i til Dali concept 8  Så da kan da godt være at den nye Nad T755 ville være god til dem. Men kommer den så til at koste 8000kr? Fordi så tror jeg hellere jeg vil have Yamaha'en til 7000kr .

Men jeg vil have surround, ellers havde jeg da købt noget effekt  

Pugholms HiFi

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 16 December 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Det er jo lige gyldigt Pug, med kraften i det her tilfælde!..Du kan jo købe den mindste NAD-model, bare den har Pre-out, så er det sådan set lige ligegyldigt hvor mange watt den her, når det kun er fronten der skal power!...

Det syntes jeg lige så godt du kan købe en Yamaha!...du skal vel ikke have de kraftigeste baghøjtalere!..Så kan du jo lige så godt smide en effekt på fronten, også spare lidt på Forstærkeren!...Og hvorfor køber du ikke bare brugt?...Især når du ikke har så mange penge (hvilket jeg heller ikke selv har), så kan virkelig betale sig at købe brugt!..Ud af mine 10 elektronikting (ht'er, dvd osv) har jeg kun købt 2 fra nye af!..

SÅ min anbefaling er klart at købe brugt, så får du meget mere for pengene!..

mvh zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har min brors Nad T743v2 spænddt for vega'erne lige nu, og synes nu det lyder kanont
Synes der er lidt mere "bund" i nad'en. .  Så kunne da være man skulle snakke med brormand, og høre om jeg skulle bytte over med min Yamaha, og så få nogle penge oveni, og så købe en Nad C272

Men synes også der er god surround i Nad'en... Havde jeg ikke regnet med der var, siden jeg har hørt så meget kritik om Nad's surround. . .

Pugholms HiFi

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Krittiken af NAD's surround skal ses i forhold til hvad der findes af andet på det pågældende tidspunkt. NAD'en er ikke dårlig, men de er ikke med på det sidste nye bling-bling, også er der så nogen der synes der er skidt. Sådan er vi så forskellige. Det er heller ikke alle piger med lårkort og opsat hår, der rent faktisk giver noget, malingen er skrabet af

Igen. Find dig de højttalere du vil have, og så find ud det med forstærkeren bagefter. Ellers så ender du med at stille det samme spørgsmål indtil dagen før du går på efterløn.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

NAD'en er ikke dårlig, men de er ikke med på det sidste nye bling-bling,

Nej, og heldigvis for det. Vi er nogle der ikke ubetinget mener, at det er til det bedre at proppe A/V receivere med features, som vi ikke har brug for .

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Okay, så skal jeg vel bare have fat i Dali Concept 8

Pugholms HiFi

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 17 December 2007 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Endnu en "køb af surround forstærker" tråd der endte i snak om Brian-watt !
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Pugholms HiFi

poul_erik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof. poul-erik

Sendt: 17 December 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Det er ikke forbudt at springe dette indlæg over  hvis man er ved at brække sig over det der bliver skrevet.

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Tak!

Pugholms HiFi

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 December 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

nå ja, manden spurgte jo selv. Jeg mener ikke at kunne huske nogen har sagt at den receiver med mest effekt var bedst

Vestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 December 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hvornår lander T755 i butikkerne?
Til top Vis Vestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vestergaard

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave