Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Antenneforstærker?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 December 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Jeg afskyer FORBUDET mod Udendørs antenner, derfor.

Skal man i Ribe opbygge et ganske separat kabel net alene til bære de kommende DVB-T MUX'er efter 2010. Fordi man ikke vil acceptere udendørs antenner.

Dette kan kun blive vand på BoxDanmarks MØLLE.

Øhh hvad???

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

BoxDanmark er en ny spiller på det danske Kabel Tv marked, nu når Ribe skal holdes fri for alle de der UHF strittende ting. 

OK ikke engang en høj mast til Glæde og Gavn for alle Indendørs antenner ville kunne accepteres, vel? For dette ville vel i endnu højere grad Modvirke kabel Tv Net. Så Ripenserne er endnu igen engang på Ridefogedens Mark.

Desuden kan det jo ikke være rigtigt nogen vil nøjes med denne ene MUX. Eller de som gerne vil skal altså som minimum betale kr. 500 for en Prop eller på engelsk en Kop-skat (afgift). Ja ja man slipper trods alt for Træ Hesten.   Selv TDC er trods alt klar over at hvis samme begyndte kræve penge for en Telefion-stikledning man ikke anvendte, men som sagt Tv kabel net og Boligforeninger er lige det tættere på Vorherre. Familier med obsternasige unger kan blive smidt ud af Paradiset, læs Brabrand Boligforening.

Og alt dette blot fordi hverken DR1, Tv2 eller andre danske programmer som sender via Master   forsøger  sende HDTV  L I V E. Det ser underligt ud, men for eks. hvis nyhederne blev prøvesendt live så vi i det mindste kunne danne os et indtryk heraf. Det blev nævnt at Reklamerne kunne nyde godt heraf også. [TV2].

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Taurus, kan det være dit antennekabel (fra udendørs-antennen til stik) der er "sygt" ?

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

arberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv kæmpet forgæves med at modtage det digitale antenne signal. Jeg bor en 10 km fra Søsterhøj antennen i Århus, så modtagelsen burde være fremragende. Jeg har prøvet en god gammeldags UHF antenne, en indendørs aktiv digital antenne fra König og en udendørs aktiv digital antenne fra König (købt i Bilka). Det jeg har haft bedst held med er UHF antennen, med en alm. antenneforstærker foran. Men ikke dermed sagt at det virker. De gode dage kører det upåklageligt, de fleste dage hakker det, og ofte kører det slet ikke. I øjeblikket har jeg UHF antenne hængende udendørs og det analoge signal går perfekt igennem, men det digitale virker stort set ikke. Faktisk går det digitale signal dårligere igennem nu end da jeg opgivende en dag smed antennen fra mig på loftet, hvorefter det næsten virkede i en måned - jeg fatter ikke hvad der sker. Jeg har forsøgt at vende UHF antennen med stængerne lodret, som skulle passe til det digitale i Århus området men det virker slet ikke.

Jeg har givet op. Jeg køber en analog tuner og håber at de forbedrer sendekvaliteten når de slukker det analoge sendenet i 2009.

En fordel ved analog tuner når jeg nu bruger en mediacenter PC er også at undertekster virker.
Til top Vis arberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arberg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes