Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vinyl-Starthjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 05 December 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

djaan skrev:

jeg synes den er smuk

billeder yder den ikke retfærdighed. men jeg er nu heller ikke så meget for træ på elektroniske apparater. det er lidt for vintage til mig

Enig.... Vi Sl-1210 elskere må værne om vores smukke pladespiller.

Træ skal svaje i vinden, ikke klistres på Hifi.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Når en pladespiller er fuldautomatisk, spiller den pladen ved tryk på start. Når den er halvautomatisk fører du armen hen til starten af pladen og sænker pickuppen. Ved pladeudløb returnerer armen til udgangspunktet i begge tilfælde. Ved manuelle pladespillere som REGA, tænder man for plade tallerkenen og så kører den rundt til der slukkes for den. Når pladen er færdig kører pickuppen stadig rundt i inderste rille, indtil man selv returnerer den. Der er ingen automatik overhovedet.

Så om man ønsker automatik eller ej er i høj grad op til ens egne præferencer. Min erfaring er blot at man får brugt sin pladespiller væsentligt mere hvis den ikke er for besværlig at bruge. Derudover er vi vant til automatik fra vores CD afspiller, og her er automatikken en selvfølge.

Hermann

Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.

Anders K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 December 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg kan kun tilslutte mig Technics'en... Det er en fed spille! Hvis du vil finde en, så lad være med at falde for fristelsen til at købe brugt. De kan holde til lidt af hvert, men jeg lover dig at nogle af dem har set bedre dage. Jeg har før set modeller der har været brugt til mobil disco, været fulde af rom og cola, ridsede, smadrede, tabt i en sø (Det' ikk løgn!?), og så stadig spillet nogenlunde. Problemet er bare at de ikke er specielt billige brugt, og derfor er pengene bedre brugt på en ny. Jeg bruger selv en Numark "plastic kopi" når der skal spilles og bælles, for jeg er for nærig til at hoste op med grynene til en 1210'er.

Hvis du skal have noget der er billigt, men som lyder godt, kunne du eventuelt prøve en af Luxmans modeller. Jeg har personligt en pd262 manuel og en pd288 halvautomatisk. Med en god pickup får du virkelig "bang for your buck".

Der er mange rigtig gode spiller derude, og du behøver ikke give en formue for noget der lyder godt. God jagt!

Cambridge Azur 640T
Cambridge Azur 640C v.2
Cambridge Azur 640P
REGA Planet 1
Til top Vis Anders K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders K

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Der nævnes at en manuel pladespiller samler mere støv...? Den forstår jeg ikke... Det er vel et spørgsmål om støvlåg eller ej.

Vær klar over at der er meget elektronik i japanske DD værker og med modeller med mange år på bagen er der selvfølgelig en risiko for at et eller andet står af...

Hvad der er pænt at beskue afhænger naturligvis af øjnene der ser.

Der nævnes en Cambridge RIAA til 500,- men hvis du skal have den model (fra dem) der både er til MM & MC så koster den model altså 900,-kr. (jeg vil tro at de ekstra 400,- er godt givet ud).

Som foreslået ville du kunne klare en Technics SL-1210 MkII + Denon DL-110 + Cambridge 640P for lige knapt 5500,-dkr.

En Rega P3-24 med arm (uden PU) koster 5000,-kr.
En Pro-ject RPM 5 med arm (uden PU) koster 4500,-kr.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

lyngermann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 December 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ang resonansfælder -sildekasser osv . min JVC ql 5 jeg afmonterede bundpladen fordi det ville fjerne resonanser osv , men------------ ingen forskel! så den er vel konstrueret ganske ok. Man skal vel også lige passe på ikke at hænge sig så meget i teori, meget af det der skrives-menes er godt nok, synd det kun er teori. i praksis er der en hel anden verden derude ! Men nok om det. Vedr. køb du håber på et endegyldigt svar! men det eksistere ikke! Nok aå mange Datablade kan du tæske rundt i , men til hvilken nytte ?? den bedste pladespiller er den DU syntes om. !( passer den ind i din stue , design, hvad siger kæresten osv osv) Der en QL 7 til salg for 800 kr plus en Ortofon Step-up til 600 kr såvidt jeg husker køb en ny Denon DL 160 til ca 1100 kr ialt ca 2500 kr !!!!! best buy ??? der er udstyr for over 10.000 kr !!! at det er ældre betyder kun at du slipper for kina indmad osv low budget modstande-dioder og anden billig indmad. Tak for nu hilsen Torben

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 December 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

lige nu er der en ariston + sme II /3009 + pickup til en ok pris 4100 på ksb
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=62951
Den er lidt sjovere end en project mdf pladespiller iMHO

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes