Forfatter |
|
Argyle Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haldor
Jeg vil lige ret dig lidt.
Wright blev sparket ud af Gilmour under indspilling af The Wall, Mason var også på vej ud, men det vil Waters ikke være med til.
Ifølge Waters skriver han ikke sammen med andre, han tager deres ideer og gøre dem til sang/musik. Kan godt høres når man sammenligner PF med og uden Waters.
Man kan nok sige at Floyd var Waters fra og med DSOTM indtil The Final Cut.
En del af de musiker Waters spiller sammen med i dag var også med på The Wall, de nævnes ikke på pladen.
Var The Beatles igang med at indspille en plade i nabo studiet da PF var i gang med Piper?
Har Alan Parsons været på scenen med PF ?
Hvilken albumn fik Stephane Grapelli £100 for at være med på?
Hvorfor vil Barrett ikke optræde på en musik show (Top of the Pops)?
Hvilken medlem af det nuværende Floyd har været på scenen med Waters inden for det sidste 2 år?
Hvorfor kan Gilmour ikke skrive sangtekster? , han spiller godt musik men sang kan han ikke skrive. __________________ Keep it Green.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argyle skrev:
Haldor
Jeg vil lige ret dig lidt.
Wright blev sparket ud af Gilmour under indspilling af The Wall, Mason var også på vej ud, men det vil Waters ikke være med til. Måske det er sådan, men det er ikke den version jeg har hørt. Wright siger selv, at han flyttede til Grækenland for en kvinde (hun hed vist ikke Tzazikki, men hun var vist guf guf). Jeg mener han valgte dette under indspilningen af the wall, hvor han blev noget uening med Waters, som havde overtaget bandet. Gilmore var i stedet ham der genoptog forbindlesen til Wright i 80érne engang, så han kom med på the Division Bell.
Ifølge Waters skriver han ikke sammen med andre, han tager deres ideer og gøre dem til sang/musik. Kan godt høres når man sammenligner PF med og uden Waters.
Man kan nok sige at Floyd var Waters fra og med DSOTM indtil The Final Cut. 100% enig. Det var godt, men i længden skulle der sættes en stopper for det.
En del af de musiker Waters spiller sammen med i dag var også med på The Wall, de nævnes ikke på pladen.
Var The Beatles igang med at indspille en plade i nabo studiet da PF var i gang med Piper?
Hvilken medlem af det nuværende Floyd har været på scenen med Waters inden for det sidste 2 år?
Hvorfor kan Gilmour ikke skrive sangtekster? , han spiller godt musik men sang kan han ikke skrive. |
|
|
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
haldor skrev:
Jeg vil lige tilføje the final cut var uden richard wright.Roger waters nægtede at have ham med.
|
|
|
Nu vi er ude er de grå whereabouts-of-Floyd....
Det er jeg ikke sikker på er korrekt.
På en eller anden Roger Waters site læste jeg at
Richard Wright faktisk forlod bandet før The Wall, men nogen lokkede ham med - både på indspilning og live-opførsler - som normal musiker der får penge for at spille.
Og derfor var han den eneste af de fire, der rent faktisk fik penge ud af de sindsyggt dyre live-opførsler af The Wall. Netop fordi han var på kontrakt.
Men det gør jo ikke The Wall dårligere.
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Wright siger selv, at han flyttede til Grækenland for en kvinde (hun hed vist ikke Tzazikki, men hun var vist guf guf). Jeg mener han valgte dette under indspilningen af the wall, hvor han blev noget uening med Waters, som havde overtaget bandet. Gilmore var i stedet ham der genoptog forbindlesen til Wright i 80érne engang, så han kom med på the Division Bell.
|
|
|
Pladen hedder Momentary Lapse Of Reason. Men historien er vist korrekt nok.
Wright spiller med på Momentary Lapse ... og var også med på den efterfølgende tour i 88.
Men på coveret står hans navn står med mindre typer end Gilmour og Mason
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argyle
Jeg var ikke klar over der var så meget ballade under indspilningerne af the wall.Men jeg har hørt wright kun med nød og næppe kom med live-opførslerne af the wall.Under indspilningerne af the final cut behandlede Waters de to andre som studiemusikker,og så var det slut med det samarbejde.Men jeg syndes pink floyd er kanon fed musik!!!!!!
mvh
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roger Waters skulle komme med en ny studie plade her i 2004
Jeg har hørt ( Each small candel ) som er kanon fed !!! Jeg venter spændt !
Hilsen King ... -o
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sku godt.Hvor var du hørt den henne?
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Fedt en pink floyd quiz, hvad er præmien?
Argyle skrev:
|
|
|
Jep - Sergent Pepper i Abbey Road studiet.
Argyle skrev:
|
|
|
Nej
Argyle skrev:
|
|
|
Hun spiller violin på nummeret Wish You Were Here. Min kilde siger £300 ;o)
Argyle skrev:
|
|
|
Altså hvis John Lennon ikke skal, så vil jeg heller ikke .
Argyle skrev:
|
|
|
Mason, Wembley, 26 juni 2002.
Argyle skrev:
Hvorfor kan Gilmour ikke skrive sangtekster? , han spiller godt musik men sang kan han ikke skrive.
|
|
|
guitaren er det instrument han bedst kan udtrykke sin følelser på.
Hvor mange rigtige har jeg?
mvh
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
Til top |
|
|
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
haldor skrev:
...Under indspilningerne af the final cut behandlede Waters de to andre som studiemusikker,og så var det slut med det samarbejde.Men jeg syndes pink floyd er kanon fed musik!!!!!!
mvh
|
|
|
Så er det måske derfor, at Gilmour aldrig før og aldrig siden har spillet så godt som han gør på The final cut.
Så... nu får jeg bølle bank 
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa man må sige Waters er en hård hund,det kan ses og høres på DVD in the flesh-live.Også en kanon skive.
mvh
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Haldor !! Den ligger på Roger Waters - Flickering flame !! Som også indholder ( Knockin on heavens`door )
Hilsen King ... -o
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
king jeg har ikke Flickering flame.Men den må jeg have.
mvh
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også købe Roger Waters - In the flesh - live ! DVD
Da ligger den også på med billed på og super LYD 
Hilsen King ... -o
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den.Kan ikke finde den.
mvh
|
Til top |
|
|
king Udelukket fra forum

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se så og finde den DVD !! Den er for FED !!
Hilsen King ... -o
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok har fundet den!!!!.Og jeg har lige købt Dark side of moon på DVD så jeg skal høre og se musik det meste af natten.Glæder mig!!!!
mvh
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
haldor skrev:
...Under indspilningerne af the final cut behandlede Waters de to andre som studiemusikker,og så var det slut med det samarbejde.Men jeg syndes pink floyd er kanon fed musik!!!!!!
mvh
|
|
|
Så er det måske derfor, at Gilmour aldrig før og aldrig siden har spillet så godt som han gør på The final cut.
Så... nu får jeg bølle bank  |
|
|
Det ku' man godt bilde mig ind. Det er de mærkeligste ting der får folk til at spille godt, og af en eller anden grund er det sjældent.
Helt enig, Gilmour toppede på Final Cut.
Iøvrigt er hans efterfølgende solo-plade slet ikke dårlig. Sangskrivningen hjalp Pete Townsend med.
Jeg har en bootleg der vist nok er optaget i Saga i København. Den er rigtig god (selvom det ikke er Pink Floyd), og Gilmour spiller virkelig godt.
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i lige uddybe et lidt mere.For har i set hvordan han vrider guitaren på David Gilmour in concert?
mvh
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er I ikke snart færdige med at diskutere PF så vi kan diskutere det
tråden her egentlig handler om, nemlig whisky
/U.
|
Til top |
|
|
Argyle Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt jeg kunne godt finde mange henvisninger til at Wright blev smidt ud af banden. men på hans egen indlæg i The Wall Live, siger han selv.
Naturally I didn't want to leave the band, but once I was thrown out I managed to convince myself that is was bound to happen and that Roger and I couldn't work together anyway.
Andre steder kan man finde ud af, at han havde måske et problem med for meget pulver i næsen.
Gilmour nægter ikke at det var ham der smid ham ud, og tog ham tilbage igen. Virker mere troværdig når der er 3 i bandet istedet for 2.
Waters var manden der vil stoppe PF. Der er mange meninger omkring PF's ophør, men hvis man sammenligner PF's plader og RW's plader efter The Final Cut, kan man se at RW er stædig PF og PF er faktisk The Dave Gilmour Band. Gilmour var igang med at indspille Momentary Lapse som en solo plade før det blev til en PF plade.
Der findes mange henvisninger til at de 3 savner RW's kreativitet i studiet. Der er mange mange andre der har haft indflydelse på PF's senere plader, det kan også opleves, idet der mangler lidt sammenhænge i pladerne.
Jeg er uden tvil RW fan. Jeg har alle plader de 5 har lavet, men det er RW som er kunstneren, de andre er 'bare' musikker. De kan godt skrive sang(med lidt hjælp), men de kommer ikke i nærheden af RWaters (untagen Barrett også en kunstner).
Det bedste rock show nogensinde var The Wall, jeg var der, jeg så det. Har set mange shows før og siden, der er intet der kommer i nærheden af 'dem' på dette tidspunkt i deres karriere.
Dem - der var jo 2 bands der spillede de aftener (PF og the surrogate band) - hvem spillede hvad? det ved jeg ikke - men jeg ved hvem der skrev det - RWaters. Og jeg ved hvem der har skrevet det mest af hvad PF spiller i dag, og det er ikke Gilmour eller Wright. Sidst gang de spillede live fik Waters flere penge fra de shows end PF - og han var slet ikke med.
Med hensyn til Zaka. Perioden før 68 er også interessent. Det var Barrett og Waters der startede bandet. Der spillede mange typer musik og navnet The Pink Floyd Sound kommer fra en Jazz plade. De havde andre navn, det kender I da også, Screaming abdabs og stigma 6. De spillede mange forskellige steder og alle typer musik. Fra deres pop plader, Arnold og Emily over til Interstella overdrive og mange andre typer.
Barrett spiller med på 3 måske 4 nummer på saucer, og på denne plade kan man høre en Waters sang, 'set the controls', der bruges af Acid freaks den dag idag, så han kunne godt på samme tidspunkt som Barrett. Barrett havde planer om at udvide gruppen med 2 andre han kendt på dette tidspunkt (trombone og banjo), det var vist godt han blev removed.
Mellem DSOTM og WYWH blev de faktisk næsten færdige med en plade (), hvad var ideen bag den plade? og hvorfor kom den ikke på gaden?
Alan Parsens var ikke producent af DSOTM, han var engineer.
__________________ Keep it Green.
|
Til top |
|
|