| Forfatter |
|
Justme Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke en m87? Prisen er ikke mere end 5-700 kr mere for det, end det du linker til, men det har noget bedre specs. Ved dog ikk om billedet er bedre.
Enig i det du siger med design - Den runde glaskant er bare rockerfed! 
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi snakker 37" nedefter er M8 modellerne top of the cake skærmene hos samsung, ellers er det F'erne.(mindes ikke at F'erne få's mindre end 40" nemlig) Og M8 ER bedre end R8'erne, DOG skal det lige siges at lige på 37" modellen er der mindre margen mellem de 2 end på de andre størrelser. Hvorfor? 32" har 100hz, 40"+ har væsentlig bedre kontrast niveau og panelet er et andet end hvad der sidder i 37"'eren som desværre ikke er helt lige så godt. Og ja har set forskellen, tydelig? njah njoh :). Som de andre siger... Panasonic 70'ere.. det nogle gode skærme til en rigtig fornuftig pris. Og hvad har din far imod plasma? strøm forbruget?  Og når vi snakker om gamle skærme må jeg sige at Hitachi's gamle 9700 skærme stadig imponere mig med detalje graden, i hvert fald i sammenligning med f.eks. Samsungs 8. generations LCD tv. Uanset model  .
__________________ Ph'lips Sony System Audio
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spar sammen og køb et Panasonic TH37PX71 til lige under 10.000 kr.
Men vil da gerne lige høre hvorfor din far ikke synes du skal købe plasma? 
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min far siger, som mange andre han kender - LCD bliver fremtiden. Derfor synes han ikke at jeg skal købe plasma 
Det vil sige at jeg skal finde en M8 model? Helst i 37" før jeg kan se forskel fra R8 og M8? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men kan se at det er FullHd. Men det kan jeg vel ikke se forskel på? Men hvis jeg køber et godt grafikkort, så kan jeg sku også køre det over tv'et  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Min far siger, som mange andre han kender - LCD bliver fremtiden. Derfor synes han ikke at jeg skal købe plasma 
|
|
|
åh ååhhh bered dig på at blive bombarderet med argumenter du kan skyde videre med..  jeg ved ikke hvor stor forskellen på R8 og M8 er i 37" for som det er sagt tidligere så er der et bedre panel i M8 fra 40" og opefter. men M8 er også min favorit. dog med det gode panel. har ikke set 37" __________________
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg se at en M8 model koster næsten 10.000kr i 40"  Og det ahr jeg ikke lige penge til .
Hvad med dette tv : Samsung LE40R81B ? Ved godt det ikke er en R86, men er det mon bedre kvalitet, hvis jeg går ned til 37" og tager en R86 model? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
|
|
|
Det kan slet ikke udelukkes,at din far har ret i at LCD er fremtiden. Problemet er bare,at det er i nutiden du står og skal købe TV. Og i nutiden er selv mellemklasse LCD ikke særligt gode, - sammenlignet med den billedkvalitet du får for de samme penge, v køb af plasma.
Et halvdårligt TV idag bliver altså ikke bedre med årene,- uanset teknologi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men på en måde vil jeg også gerne have LCD.
Så jeg ved ikke helt om jeg skal købe 32", 37" eller 40" når jeg sidder 3 meter væk? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Okay, men på en måde vil jeg også gerne have LCD.
Så jeg ved ikke helt om jeg skal købe 32", 37" eller 40" når jeg sidder 3 meter væk? |
|
|
3 meter så er 32" for lille.. og du bliver ked af det i længden. 37 og 40 er fine størrelser på den afstand. R86 er også et ganske fint tv. og 37 og 40 i R86 er der ikke meget forskel på. skulle jeg ud og købe tv i din prisklasse så ville jeg også gå efter 40R86 men hvis midlerne kun rækker til en 37 så ville jeg også gøre det. dog ville jeg selv lige finde de sidste 2000 frem og købe en 40M86. men i tilfælde hvor det ikke kan lade sig gøre, så er R86 i 37-40 også gode tv efter min mening  __________________
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så du mener at R86 er god nok til mig fordi er sku ikke meget for at give 10000kr for M86 modellen  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Okay, så du mener at R86 er god nok til mig fordi er sku ikke meget for at give 10000kr for M86 modellen  |
|
|
lige nøjagtig. R8 er også et godt tv, jeg også ville anbefale. min pointe er dog at ejg selv ville finde de ekstra moneter og købe M8. men R8 er skam også god  __________________
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm
Det er måske en ide at starte med at læse, da det gøre os bedre rustet når den store beslutningen skal tages, også for at finde ud af om budgettet måske skal øges en 1000 lap eller mere. Der er også noget der tyder på at en fladskærm skal være 40 tommer eller der over, når der tales om FULL HD.
Se Magasinet digital: "Flere meninger om HD ready 1080p"
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis ikke jeg kan se fórskel på fullHD og ikke fullHd, så vil jeg da ikke betale 2000kr mere for at få fullHD  Medmindre jeg smækker den til min pc engang, og spiller og tv'et med fullHD  Så kan det vel nok bruges . __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan se forskel, når man ser HD TV kanalerne. Specielt farverne står bedre, du får jo med Full HD også den nyeste generation af LCD paneler.
Husk hvis du fortryder dit valg er det ikke kun 2000 kr. vi taler om. 
God jul. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
som situationen ser ud i øjeblikket så er der en sammenhæng mellem opløsning og kvalitet, da de fleste full HD tv bruger nyere paneler og har bedre software
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så tror jeg det bliver det nævnte tv med FullHD  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |