| Forfatter |
|
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Men jeg regnede med at Dali concept 8 ville være nok bas i film  Men det kan da være at man skal have en sub til  Nogen der ved hvornår Dali concept serien udgår? Fordi så kan jeg da lige vide hvornår jeg senest kan købe det!  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej pugholm.. jeg har selv hele den concept serie du snakker om, og det spiller ok. kan se du er meget ude efter bass, og til musik synes jeg de laver rigligt med bass, men hvis du skal se film, så SKAL du haave en sub, jeg så også film uden sub i to måneders tid, og jo der var da bass, men da jeg så fik en sub, så skal jeg da lige love for en forandring i lydbilledet, det blev så meget bedre, plus sofaen, står og ryster nu i de rigtige byde toner og ens tøj bliver trykket lidt ind imod en, det er bare så fedt med ORDENLIGT dyb bass i film, så hvis jeg var dig, ville jeg få en subwoofer med det sammee, køb en brugt, du får så meget for pengene brugt. og så køb dali concept 1 istedet for 2'eren så har du allerede lidt der til subben..
__________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, regner også med at finde dem brugt. Og hvis ikke, så køber jeg nyt
Hvordan spiller det hele i surround?  Og hvordan synes du det spiller i stereo med Dali concept 8?
synes du ikke de spiller godt?  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om man har decideret brug for en sub i en budget bio kan diskuteres. Det er klart at jo større basareal man har jo mere luft bliver der flyttet, men jeg tror at 4x8" basser samt en 12" sub bliver for voldsomt på små 12 kvm. Jeg har 16 kvm at spille på og jeg har absolute intet problem i at få værelset til at ryste en tur, og her snakker vi altså at det hele ryster, også dører og skabe!
Det er klart at meget bas ikke er det samme som dyb bas, og nu ved jeg ikke om C8 spiller specielt dybt da jeg ikke har hørt dem i andet end 5 min. men jeg har intet problem i at fange de dybe toner når jeg ser film. Det er klart at der er en grænse, og at en god sub vil kunne forbedre lyden, men på den måde kan man jo blive ved med at finde småting der kan forbedres.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det var det jeg tænkte. Måske bliver det for kraftigt? 4x8" og en 12" bliver nok kraftig . . __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du behøver jo ikke købe en concept sub, du kan købe en mindre en som ikke er så voldsom.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, vil helst have det i samme Serie  Ved ikke helt hvorfor.
Men hvis det var, hvilken ville du så anbefale? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på budgettet? Men den her ville være et godt bud, jeg har selv overvejet at købe den. Jeg ved at tonyax her inde fra har en, og han er rigtig glad for den. Den koster ca. 3000kr alt inklusive. Ellers er der meget godt på ksb for exempel den her . Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja XTZ kender jeg godt  Men rgener med at købe concept serien i lys eg eller sort, og hvis det bliver lys eg, så kan jeg jo kun få den sub i piano lak? Og den er da kraftigere end Dlai concept 12? __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om den er kraftigere en dali suben skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har hørt den. Ja den sælges kun i mat sort og pio lak, det vil se lidt dumt ud med lyse højtalere og en sort sub. Men hvis du køber concept serien i sort vil de passe godt sammen med mat sort tror jeg. Men den har en 12 tommer og en 200w forstærker så jeg tror ikke at du komme til at mangle bass på et rum på 12m2. Mvh. Morten. EDIT: fandt lige tråden her fortæller han lidt om xtz suben. Her er et review af den.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes fandme den er flot! Tror sku også den spiller godt! Ved du hvor den kan købes henne?  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her fragten er 200 svenske, den koster 3050kr med fragt og alt det der.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, den ser godt ´nok flot ud! men venter til på fredag, da jeg låner nogle concept 1 med hjem, så kan jeg ligesom få fornemmelsen hvordan de´lyder  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting. Tror i min Yamaha RX-V659 kunne køre Dali Concept 8,2 og center? Fordi så kan det være at jeg beholder den i noget tid, og starter ud med den, og så køber concept serien.
Og så senere køber en ny forstærker? Hvad siger I til den idé?  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at være ærlig ville det være dumt at købe det hele på én gang. Køb højttalerne først og se om forstærkeren kan klare sættet, køb evt. en større forstærker og/eller en sub bagefter alt efter om du føler du mangler noget, og alt efter hvad du mangler.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, jeg regner hellere ikke med at købe det hele på en gang . Men starter med Concept 8 regner jeg med. __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor du skal have concept 8 og en sub fatter jeg simpelthen ikke? Og så endda på 12 kvadratmeter. Især taget in mente at du netop vil skifte højttalerne for at gå fra kvantitet i lydbilledet til kvalitet. Hvorfor køber du ikke 5 concept 1 og så en concept sub og bruger den til stereo også? Eller bedre, hvis du vil bruge mange penge, da det måske giver følelsen af at have fået noget ordentligt, find en dyrere serie, og køb så de mindste sattelitter i serien og sæt dem sammen med en ordentlig sub (kunne godt være dali koncept). Bare fordi en højttaler er stor er det ikke ens betydende med, at den lyder bedre selvfølgelig kan den spille mere bas, men det er netop der subben kommer ind i billedet, så find dig en dyrere serie så du kan få nogle gode enheder til midt- og højfrekvens signalerne? Bare en reflektion.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så stil spørgsmålet omkring hvilken forstærker vi andre mener kunne være gode når du har haft det hele sat til og du hvad om du vil have en anden forstærker eller om den du har klarer jobbet fint.
Det samme gælder også for en evt. subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, jeg har sku hellere ikke sagt jeg vil have sub  Det mente en bare tidligere i tråden, at det var nødvændig i film.
Jeg vil gerne have Concept 8, fordi jeg synes det er en fed højttaler, og jeg altid har kunne lide den. Både lydsmæssig, og design  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men jeg sagde også at det ikke behøves at være en der er lige så stor som concept sub, bare en til at tage de dybeste bas lyde.
|
| Til top |
|
| |