Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vienne er altid god, men du har ikke hørt hvordan de kan lyde, for de skal havde meget mere effekt en Densen du nu har kan lever (du skal om i
den store Densen effekt blok, før det rigtig hjælper).
Vienna Beethoven Baby Grand er en tung højtaler at trække men hvor i mod at Haydn er en noget lette højtaler at trække.
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dit Vienna og Densen setup.
Vienna laver bare så flotte nogle højtalere og de spiller bare så godt. Har selv Beethoven Concert Grand
Kender ikke noget til Densen, men flot ser det ud.
Rigtig flot __________________ Mit
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det nye grej. Jeg har selv haft Vienna Haydn/Densen B110 kombination i et par måneder og var godt tilfreds med kombinationen i forhold til klangbilledet - en god blanding af behagelig varme og rytme.
Jeg har også haft Baby Grand igennem længere tid og det er rigtigt at med mere effekt kommer mere kontrol. Men jeg har haft Pathos og BOW - begge på omkring de 70W - på Babyerne uden problemer. Mine Baby Grand blev byttet til Haydn og i den forbindelse fik jeg mulighed for at høre baby Grand på en B110'er: det lød ganske godt og der var OK styr på bunden i det rum de stod i. Baby Grand er relativt følsom, så der skal ikke meget til før de siger noget: men klart nok, en større effektblok vil give et større smil  __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de fine kommentarer!  Jeg har endnu ikke oplevet problemer omkring min mindre B-110 og BBG'erne. Jeg A/B testede med en B-150 og der var forskellen overraskende lille. Den var for lille til at retfærdiggøre den noget krydrede merpris. Jeg kunne dog godt tænke mig at lege med noget effektforstærker, evt. en B-320 eller større for at se om der er større forskel her. Men indtil videre lyder setuppet virkeligt godt. Lydbilledet er fantastisk kontra mit gamle NAD/Dali udstyr. Og der er virkeligt punch i bassen på de Baby Grand højtalere. Det er jo en relativt lille højtaler, og jeg må indrømme, at jeg tabte kæben da jeg hørte bunden. Den går DYBT!  Jeg har rendt rundt med et smørret grin, siden jeg modtog udstyret. Jeg håber på at kunne få tid til at lege lidt med vinkling og perspektiv idag, da det ikke står optimalt nu. Nærmere lytteindtryk kommer senere. Men igen, tak for de fine kommentarer.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
De er godt nok flotte de der VA, dog syntes jeg ikke at fødderne er så pæne. Det er sikkert en god ide når du har trægulv, kan de pilles af? Forstærkerne er rigtig flotte, densen laver rigtig lækkert udstyr. Jeg har desvære aldrig hørt dem, men flotte ser de ud. Mvh. Morten. |
|
|
Hej Morten! Fødderne kommer i en æske for sig selv, så det er frivilligt om du vil montere dem eller ej. Jeg har ikke prøvet dem uden fødder, men jeg er sikker på, at de lyder bedst med dem på, på grund af afkoblingen. Om man kan lide dem eller ej, er en smagssag. Personligt synes jeg de er flotte.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
Interessant setup. Jeg har selv Densen B110 stående højt på listen over forstærker jeg skal have lyttet til når jeg engang skifter forstærker til mine Haydn-højttalere. Kom endelig med en detaljeret lytteoplevelse, systemets gode sider, men også dets svagheder.
|
|
|
Hej Bager! Jeg skal nok komme med en detaljeret beskrivelse af lyden snarest muligt. Jeg er dog ikke ekspert når det kommer til beskrivelse af lyd, men håber det går.  Men so far, kan B-110'eren virkeligt nogle tricks. Jeg er sikker på at den vil være et godt match til dine Haydn.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Vienne er altid god, men du har ikke hørt hvordan de kan lyde, for de skal havde meget mere effekt en Densen du nu har kan lever (du skal om i den store Densen effekt blok, før det rigtig hjælper).
Vienna Beethoven Baby Grand er en tung højtaler at trække men hvor i mod at Haydn er en noget lette højtaler at trække. |
|
|
Hej StarTrek! Jeg håber på at kunne låne mig frem til en B-320 eller større, efter den lidt skuffende performance fra B-150 kontra B-110. Tror du ikke en B-320 vil kunne gøre tricket? Eller skal vi virkeligt helt op i B-330?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Tillykke med dit Vienna og Densen setup.
Vienna laver bare så flotte nogle højtalere og de spiller bare så godt. Har selv Beethoven Concert Grand
Kender ikke noget til Densen, men flot ser det ud.
Rigtig flot |
|
|
Hej Filmtosse! Tak for rosen! Primare er sgu også noget lækkert grej. Det står også højt listen over det udstyr jeg gerne vil prøve. Er dine Concert Grand tilspillet? I så fald, hvor kan du mærke størst forskel? Bas, mellemtone eller diskant?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Tillykke med det nye grej. Jeg har selv haft Vienna Haydn/Densen B110 kombination i et par måneder og var godt tilfreds med kombinationen i forhold til klangbilledet - en god blanding af behagelig varme og rytme.
Jeg har også haft Baby Grand igennem længere tid og det er rigtigt at med mere effekt kommer mere kontrol. Men jeg har haft Pathos og BOW - begge på omkring de 70W - på Babyerne uden problemer. Mine Baby Grand blev byttet til Haydn og i den forbindelse fik jeg mulighed for at høre baby Grand på en B110'er: det lød ganske godt og der var OK styr på bunden i det rum de stod i. Baby Grand er relativt følsom, så der skal ikke meget til før de siger noget: men klart nok, en større effektblok vil give et større smil  |
|
|
Som jeg skrev til StarTrek, håber jeg på at kunne låne noget effektforstærker af en art. Så må vi se om det kan gøre underværker.  Da jeg først hørte B-110 på BBG var jeg utroligt overrasket over, hvor godt styr de holder på BBG'erne. Jeg havde forventet at der var meget mere sløseri og mudder, især omkring bund og mellemtone. Men der blev jeg snydt, den gør det hæderligt!  Og ja, Densen og VA klinger virkeligt lækkert sammen.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med B-320, hvis den ikke gør tricket, ja så skal du op på B-330, B-330 ville altid værre mit først valg til Vienna Beethoven Baby Grand, på
grund af bas endhed skal havde noget at leve af, og summe at dette giver en mere fast bas og dyber bas plus meget mere kontrol
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor langt har du mellem højttalerne og hvor langt til lyttepositionen?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Prøv med B-320, hvis den ikke gør tricket, ja så skal du op på B-330, B-330 ville altid værre mit først valg til Vienna Beethoven Baby Grand, på grund af bas endhed skal havde noget at leve af, og summe at dette giver en mere fast bas og dyber bas plus meget mere kontrol  |
|
|
Tak for det hurtige svar! Jeg ser hvad jeg kan få fat på. I første omgang afhænger det af prisen, da jeg lige har brugt en hulens masse penge, hehe.  Og de bliver desværre ikke ved med at være der.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Hvor langt har du mellem højttalerne og hvor langt til lyttepositionen? |
|
|
Hej Groove! Som udstyret står lige nu, er der ca. 1,5 m. mellem højtalerne og ca. 2 meter til lyttepositionen.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det nye setup  det er godt nok lækkert
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Tillykke med det nye setup det er godt nok lækkert
|
|
|
Hej Mathias! Tak skal du have. Jeg er også en glad mand.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
MathiasLarsen skrev:
Tillykke med det nye setup det er godt nok lækkert
|
|
|
Hej Mathias! Tak skal du have. Jeg er også en glad mand.  |
|
|
Kan jeg godt forestille mig :) De har jo en noget speciel lyd som man mange enten hader eller elsker, men jeg synes nu meget godt om dem :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Kan jeg godt forestille mig :) De har jo en noget speciel lyd som man mange enten hader eller elsker, men jeg synes nu meget godt om dem :)
|
|
|
Ja, det er enten eller.  Jeg er også rigtigt glad for deres lyd. Den matcher mine behov rigtigt fint.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg vil ikke sige andet end det jo bare er fantastisk flot og stilet!!!  - samtidigt med det sikkert lyder rigtig godt! Og så lige.... UHHM er bare for vild med dine vienna'er! Tror du kommer til at opleve at du kommer til at "stene" foran dem en del gange  - det gjorde jeg da jeg så billederne og det er bare klasse og sådan det skal være    MVH Roky
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
B-150 har "arvet" ugangstrin fra B-320 så der er ikke mere smæk på en B-320'er end på B-150. Du skal nok op i 330 før det virkelig batter 
Og den vil jeg ikke pare med forforstærkeren fra B-110, så ville jeg nok rykke helt op i B-250. |
|
|
Ja, det sad jeg faktisk godt og tænkte på. B-250 + B-330 bliver desværre en alt for dyr omgang. Det kan være jeg skal give B-150 endnu en chance. Nu må vi se hvad tiden bringer.  Du kunne jo være en darling, og give mig din!
|
Til top |
|
|