Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 23:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Lukket tråd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

det der Densen ser da irriterende godt ud... Vienna kender jeg godt Jeg vil sige, som nogle af de andre pipper lidt om, at Vienna vistnok er en hund efter store forstærkere.
Kommer tid kommer...
Anyway tillykke med vellyden, godt valgt tidspunt såfremt der i julen er tid til nærlytning/ spillen højttalere til.

Forresten vil jeg tillade mig at tro at du har noget at glæde dig til mht. Cardas.

Mvh

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Og så lige....

UHHM er bare for vild med dine vienna'er! Tror du kommer til at opleve at du kommer til at "stene" foran dem en del gange- det gjorde jeg da jeg så billederne og det er bare klasse og sådan det skal være

MVH Roky

Haha, det er faktisk sjovt du siger det. Jeg tog mig selv sidde og falde i staver igår.
Når sådan noget sker så ved man, at man har fat i noget af det rigtige.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
det der Densen ser da irriterende godt ud... Vienna kender jeg godt Jeg vil sige, som nogle af de andre pipper lidt om, at Vienna vistnok er en hund efter store forstærkere.
Kommer tid kommer...
Anyway tillykke med vellyden, godt valgt tidspunt såfremt der i julen er tid til nærlytning/ spillen højttalere til.

Forresten vil jeg tillade mig at tro at du har noget at glæde dig til mht. Cardas.

Mvh

Tak for roserne.  Ja, købet er faldet på et ret heldigt tidspunkt, hehe. Det må anses som at være årets julegave til mig selv.

Jeg er også ret spændt på at høre mine Cardas kabler.

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

QUOTE]

Hej Filmtosse! Tak for rosen! Primare er sgu også noget lækkert grej. Det står også højt listen over det udstyr jeg gerne vil prøve.
Er dine Concert Grand tilspillet? I så fald, hvor kan du mærke størst forskel? Bas, mellemtone eller diskant?

[/QUOTE]

Mine Vienna er købt brugt så de var tilspillet, så det er så nemt

Men er vildt imponeret over hvor meget bas der er i dem, det er fuldstændigt vandvigtigt, og så vellydende de er, de har virkelig imponeret mig.

Falder mange tit i staver når jeg lytter til musik, på grund af den flotte lyd.

Men det finder du jo helt sikkert selv ud af i løbet af det næste stykke tid

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 December 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Mine Vienna er købt brugt så de var tilspillet, så det er så nemt

Men er vildt imponeret over hvor meget bas der er i dem, det er fuldstændigt vandvigtigt, og så vellydende de er, de har virkelig imponeret mig.

Falder mange tit i staver når jeg lytter til musik, på grund af den flotte lyd.

Men det finder du jo helt sikkert selv ud af i løbet af det næste stykke tid

Ja, så er tilspilning jo intet problem.

Ja, det kom virkeligt også bag på mig første gang jeg hørte dem. De går dybt og præcist. BCG må virkeligt kunne sparke fra sig, når man hører hvad BBG kan.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 21 December 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
floe skrev:

B-150 har "arvet" ugangstrin fra B-320 så der er ikke mere smæk på en B-320'er end på B-150. Du skal nok op i 330 før det virkelig batter

Og den vil jeg ikke pare med forforstærkeren fra B-110, så ville jeg nok rykke helt op i B-250.

Ja, det sad jeg faktisk godt og tænkte på. B-250 + B-330 bliver desværre en alt for dyr omgang. Det kan være jeg skal give B-150 endnu en chance. Nu må vi se hvad tiden bringer.

Du kunne jo være en darling, og give mig din!

Jeg har det indtryk at B-150 vokser med opgaven alt afhængigt af de højttalere den bliver spændt for, men jeg er enig i at den er er en anelse uforholdsmæssigt dyrere end B-110.

Godt nok er det jul, men så stort et gavehumør er jeg dog ikke i

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2007 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:

B-150 har "arvet" ugangstrin fra B-320 så der er ikke mere smæk på en B-320'er end på B-150. Du skal nok op i 330 før det virkelig batter

Og den vil jeg ikke pare med forforstærkeren fra B-110, så ville jeg nok rykke helt op i B-250.

Ja, det sad jeg faktisk godt og tænkte på. B-250 + B-330 bliver desværre en alt for dyr omgang. Det kan være jeg skal give B-150 endnu en chance. Nu må vi se hvad tiden bringer.

Jeg har det indtryk at B-150 vokser med opgaven alt afhængigt af de højttalere den bliver spændt for, men jeg er enig i at den er er en anelse uforholdsmæssigt dyrere end B-110.

Jeg giver dig helt ret i den noget ubalancerede prisklasse mellem de to forstærkere. B-150 må nok anses for at være den umiddelbare bedste løsning, hvis jeg vil beholde Densen lyden. Jeg ville ønske budgettet var til en B-250 og 2 stk. B-350, men sådan er det desværre ikke.

Men jeg tror jeg vil gå lidt i tænkebox og se om jeg kan nå frem til en konklusion.

Øv, man har vel lov at prøve. Men du skal da ønskes en god jul alligevel.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
floe skrev:
wildstyle skrev:
floe skrev:

Jeg giver dig helt ret i den noget ubalancerede prisklasse mellem de to forstærkere. B-150 må nok anses for at være den umiddelbare bedste løsning, hvis jeg vil beholde Densen lyden. Jeg ville ønske budgettet var til en B-250 og 2 stk. B-350, men sådan er det desværre ikke.

Men jeg tror jeg vil gå lidt i tænkebox og se om jeg kan nå frem til en konklusion.

Øv, man har vel lov at prøve. Men du skal da ønskes en god jul alligevel.

Tak og i lige måde da

Og tillykke med dit grej! Det ser jo bare lækkert ud med de Vienna'er ved siden af Densen. Virkelig stilet!

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Ja, så er tilspilning jo intet problem.

Ja, det kom virkeligt også bag på mig første gang jeg hørte dem. De går dybt og præcist. BCG må virkeligt kunne sparke fra sig, når man hører hvad BBG kan.

[/QUOTE]

Ja meget dybt og præcist, og jeg skal love for at BCG kan sparke fra sig, specielt med det kraftværk jeg har spændt dem på

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Tillykke med dit flotte setup, jeg har selv engang haft fornøjelsen af Densen og Vienna, dog var det en B-150 og et sæt BCG det kan et eller andet med musikken...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Tak og i lige måde da

Og tillykke med dit grej! Det ser jo bare lækkert ud med de Vienna'er ved siden af Densen. Virkelig stilet!

Jeg klager bestemt heller ikke.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Ja meget dybt og præcist, og jeg skal love for at BCG kan sparke fra sig, specielt med det kraftværk jeg har spændt dem på

Det er måske lige så tænderne rasler?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
Hej

Tillykke med dit flotte setup, jeg har selv engang haft fornøjelsen af Densen og Vienna, dog var det en B-150 og et sæt BCG det kan et eller andet med musikken...

Ja, spilleglæden er stor i hvert fald. Utroligt dynamisk og behagelig lyd.

Og tak for roserne.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 21 December 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hey og tillykke med dit setup... Jeg synes du skal nyde lyden, og så skyde de der opgraderingsplaner lidt ud i baghovedet, det er slet ikke sikkert at lige netop DU har brug for en masse effekt for at tilfredsstille dit behov..
Så kan du når du har vænnet dig til dit setup og har fået lidt penge igen, evt købe en B320 til bunden og så biampe, det kunne jo være en løsning, men husk nu det er jo ikke et must..

Jeg kører selv med en Rega Mira 3 på mine MA'er som du ved, og den er kun opgivet til 61 watt i 8 ohm, godt nok måler den vidst en del mere, men faktum er at man ikke altid behøver kæmpe kraftværker til sine højtalere, slet ikke hvis ens lytterum er småt..
Jeg vil dog sige at jeg ville da ikke have noget imod 2 Exon3 effekter der kunne stå under reolerne

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Hey og tillykke med dit setup... Jeg synes du skal nyde lyden, og så skyde de der opgraderingsplaner lidt ud i baghovedet, det er slet ikke sikkert at lige netop DU har brug for en masse effekt for at tilfredsstille dit behov..
Så kan du når du har vænnet dig til dit setup og har fået lidt penge igen, evt købe en B320 til bunden og så biampe, det kunne jo være en løsning, men husk nu det er jo ikke et must..

Jeg kører selv med en Rega Mira 3 på mine MA'er som du ved, og den er kun opgivet til 61 watt i 8 ohm, godt nok måler den vidst en del mere, men faktum er at man ikke altid behøver kæmpe kraftværker til sine højtalere, slet ikke hvis ens lytterum er småt..
Jeg vil dog sige at jeg ville da ikke have noget imod 2 Exon3 effekter der kunne stå under reolerne

Jeg nyder bestemt lyden i mit nye setup. Det spiller for fuld hammer lige nu og det spiller virkeligt bare. Men jeg kan nemt mærke på højtalerne at de har mere at byde på, hvis bare de får noget mere power at lege med. Det er jeg åbenbart ikke den eneste der synes, kan du nok se.

Umiddelbart vil jeg hellere have fat i en B-150, end at skulle til at biampe med en B-320. Hovedsageligt pga. af pladsen. Jeg får ikke oceaner af plads i min kommende lejlighed og hvis B-150's effektdel svarer til en B-320's, så kan jeg ikke se nogen anden udvej.

Men som du selv siger, er det ikke alle som har brug for en masse power. Men jeg synes det er lidt synd at bruge så mange penge på et sæt højtalere og så ikke få den fulde effekt af dem. Men du har skam helt ret i det du skriver. Min B-110 gør et hæderligt job, meget bedre end man skulle regne med, når man ser på dens specifikationer.

Men hvis du tilfældigvis en dag skulle vinde i Lotto, kan du jo købe dine Exon3 effekter og så lige en B-250 samt 2x B-350 effektblokke til mig.

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Filmtosse skrev:

Hvis de er lidt løse så ja

En af mine venner er DJ og han elsker bund, han blev helt stille, da jeg en dag gav en prøve på hvad de BCG kunne

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
wildstyle skrev:

Filmtosse skrev:

Hvis de er lidt løse så ja

En af mine venner er DJ og han elsker bund, han blev helt stille, da jeg en dag gav en prøve på hvad de BCG kunne

Haha, hvor gyldent.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:

Jeg nyder bestemt lyden i mit nye setup. Det spiller for fuld hammer lige nu og det spiller virkeligt bare. Men jeg kan nemt mærke på højtalerne at de har mere at byde på, hvis bare de får noget mere power at lege med. Det er jeg åbenbart ikke den eneste der synes, kan du nok se.

Umiddelbart vil jeg hellere have fat i en B-150, end at skulle til at biampe med en B-320. Hovedsageligt pga. af pladsen. Jeg får ikke oceaner af plads i min kommende lejlighed og hvis B-150's effektdel svarer til en B-320's, så kan jeg ikke se nogen anden udvej.

Men som du selv siger, er det ikke alle som har brug for en masse power. Men jeg synes det er lidt synd at bruge så mange penge på et sæt højtalere og så ikke få den fulde effekt af dem. Men du har skam helt ret i det du skriver. Min B-110 gør et hæderligt job, meget bedre end man skulle regne med, når man ser på dens specifikationer.

Men hvis du tilfældigvis en dag skulle vinde i Lotto, kan du jo købe dine Exon3 effekter og så lige en B-250 samt 2x B-350 effektblokke til mig.

Du siger bare til hvis du har lyst til en A/B test op imod min B-150'er, jeg er selv lidt interesseret i at høre B-110 og 150 i direkte sammenligning

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Du siger bare til hvis du har lyst til en A/B test op imod min B-150'er, jeg er selv lidt interesseret i at høre B-110 og 150 i direkte sammenligning

Jeg takker for tilbuddet!  Jeg får dog nok ikke tid her i juletiden, men det kunne være rigtig sjovt, eventuelt engang i det nye år.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Morten014 skrev:
De er godt nok flotte de der VA, dog syntes jeg ikke at fødderne er så pæne. Det er sikkert en god ide når du har trægulv, kan de pilles af? Forstærkerne er rigtig flotte, densen laver rigtig lækkert udstyr. Jeg har desvære aldrig hørt dem, men flotte ser de ud.
Mvh. Morten.

Hej Morten! Fødderne kommer i en æske for sig selv, så det er frivilligt om du vil montere dem eller ej. Jeg har ikke prøvet dem uden fødder, men jeg er sikker på, at de lyder bedst med dem på, på grund af afkoblingen. Om man kan lide dem eller ej, er en smagssag. Personligt synes jeg de er flotte.

Ja det er jo en smagssag, hvor stor foreskel kunne du høre??

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum