Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: bluray til PC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 December 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

DJDiscoBanana skrev:
planen er at jeg vil bruge den til hd film, bluray og bare admindelige film. altså alle slags film! så jeg kan ligge alle mine film ind på min pc så jeg er fri for at proppe filmene i hver gang jeg vil se dem! ( har 500 gb harddisk )

Blu-ray skiver er 25/50GB og selve filmene fylder derfor typisk 20-35GB. Så regn ikke med at kunne gemme den helt store filmsamling på en 500GB harddisk, hvis du ønsker at bibeholde filmene i den originale kvalitet.

/Lars

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 December 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

hmm okay, hvad så med hd film og normale film?
Til top Vis DJDiscoBanana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJDiscoBanana

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

HD DVD-film fylder ca. det samme som Blu-Ray.
Almindelige DVD'er fylder typisk 6-8 GB.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 17 December 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

det var alligevel en pæn del... så må jeg vel bare købe en 500 GB ekstra når pladsen løber op..

men jeg er stadig lidt i tvivl med det bluray drev... skal jeg købe det eller skal jeg ik? har mest lyst til at købe det fordi jeg gerne vil have bluray... men ved bare ikke helt om det er det værd med den skide dvd software pake til 1k

Til top Vis DJDiscoBanana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJDiscoBanana

paintmedry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 December 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke helt hvordan du kommer frem til de priser du gør...

AnyDVD koster 79$, og så får man lige en 20% rabat kupon nu til jul. d.v.s. 60$, da USD ligger på ca. 5 bliver det ca. 300 kr.

PowerDVD ser ud til at kunne købes langt billigere på ebay. t.d. ser denne auktion ikke til at nå de 80$.

http://cgi.ebay.com/CyberLink-PowerDVD-Ultra-Deluxe-v7-3-Vis ta-Ready_W0QQitemZ320195777005QQihZ011QQcategoryZ80319QQssPa geNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Til top Vis paintmedry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paintmedry

Jan A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 December 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Jeg købte som sagt mit Power DVD Ultra på Ebay for 7 dollars. Sælgeren jeg købte af er væk, men synes da det er værd at kigge efter. Det var nemt, du downloader, får tilsendt en kode også kører det. Vær opmærksom på at det skal være den rigtige version da det ikke er alle Power DVD versionerne der kan HD/Blu-ray.

Til top Vis Jan A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan A

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jan A skrev:

Jeg købte som sagt mit Power DVD Ultra på Ebay for 7 dollars. Sælgeren jeg købte af er væk, men synes da det er værd at kigge efter. Det var nemt, du downloader, får tilsendt en kode også kører det. Vær opmærksom på at det skal være den rigtige version da det ikke er alle Power DVD versionerne der kan HD/Blu-ray.

Det er næsten 100 % sikkert en piratkopieret version af PowerDVD du har købt! At man får en registreringskode med er ingen garanti for at det er en ægte version, eller at han ikke har solgt den samme udgave til flere hundrede andre

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 17 December 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

ok, men skal jeg bruge både powerdvd og anydvd?

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 17 December 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Power DVD Ultra er mere eller mindre et must. Som nævnt før skulle det kunne lade sig gøre at få det til at køre med en afspiller hvor du selv kan indstille filtergrafen, men så mener jeg at man skal have filmen liggende på harddisken. Kort sagt er det ikke nemt og enkelt at få det til at fungere uden Power DVD Ultra.

AnyDVD HD kunne du måske godt undvære, men det er altså dejligt når man ikke skal bekymre sig om regions kodning eller HDCP.

Om det er en god ide for dig, er lidt svært at svare på. Personligt er jeg yderst tilfreds med mit setup. Til HD DVD og BD kunne det godt være lidt mere strømlinet, men det er nok mest fordi jeg ikke er den store fan af Power DVD. Jeg regner med at der kommer mange flere valgmuligheder i løbet af det næste års tid. Til normal DVD afspilning, lyd, radio og fansubs (anime), bruger jeg Vista Media Center. Video mæssigt er den sat op så den bruger FFDshow, hvor jeg bruger AviSynth scriptet "LimitedSharpenFaster" og så lidt andre småting. En stor del af mine DVD ligger på maskinens harddiske, hvilket er rigtig lækkert. Men som før nævnt kræver det en del plads, lige pt. bruger jeg 3.4tb. Fjernbetjeningen sker via MS's MCE remote / øje.

Måske vil det være en god ide at du først prøver at bruge computeren som DVD afspiller. Der kan du få et "high-end" resultat med gratis software, samtidig med at du kan få lidt føling med hvordan det er at bruge en HTPC. Hvis det ikke afskrækker dig, kan du så gå videre og invistere penge i at bruge computeren til BD / HD DVD.

Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du køber dit pioneer drev som "retail" følger der software med. Jeg har ikke checket, men går ud fra at det er Power DVD ultra. I så fald koster det kun ca. 150 ekstra i forhold til Bulk udgaven af drevet (PClager).
Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Sendt: 19 December 2007 kl. 05:58 | IP-adresse registreret  

hmm ok, jeg tror bare jeg starter med at bruge den som normal dvd afspiller... har allerede lagt min første film ind på min harddisk :D

men du snakkede noget om gratis software der kunne gøre det bedre? har du et link?

og hvis der følger powerdvd med drevet skal jeg vel ikke købe powerdvd for sig selv...

men skal helt sikkert have bluray/hd dvd senere når jeg får lidt mere erfaring med at bruge computeren som media center...

LeChuck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 19 December 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Mht. gratis HTPC er der f.eks.

http://www.team-mediaportal.com/ som front end, dvs. dit interface til HTPC'en.

http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Player_Classic som afspiller.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ffdshow som codec pack / post processing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Avisynth en udvidelse til FFDshow som muliggør brug af f.eks. LimitedSharpenFaster.

http://en.wikipedia.org/wiki/DScaler der er en rigtig god DVD decoder.

Det som så bliver det springende punkt er at sætte tingene op så de virker ordentligt sammen. F.eks. skal Mediaplayer classic ikke bruge sine egne codec, men skal sættes til at bruge FFDshow og Dscaler5. Så du skal nok bruge lidt tid på at søge efter guides til opsætning, men det skal jo kun gøres en gang ;-)

Edit: Mht. retail PowerDVD bundle til BD drev skal man være opmærksom på om man får en "fuld" version med, jeg mener nogle versioner er begrænset på visse områder.

Til top Vis LeChuck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LeChuck

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes