| Forfatter |
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DJDiscoBanana skrev:
| planen er at jeg vil bruge den til hd film, bluray og bare admindelige film. altså alle slags film! så jeg kan ligge alle mine film ind på min pc så jeg er fri for at proppe filmene i hver gang jeg vil se dem! ( har 500 gb harddisk ) |
|
|
Blu-ray skiver er 25/50GB og selve filmene fylder derfor typisk 20-35GB. Så regn ikke med at kunne gemme den helt store filmsamling på en 500GB harddisk, hvis du ønsker at bibeholde filmene i den originale kvalitet.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
DJDiscoBanana Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever
Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm okay, hvad så med hd film og normale film?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 16 December 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD DVD-film fylder ca. det samme som Blu-Ray. Almindelige DVD'er fylder typisk 6-8 GB.
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var alligevel en pæn del... så må jeg vel bare købe en 500 GB ekstra når pladsen løber op..
men jeg er stadig lidt i tvivl med det bluray drev... skal jeg købe det eller skal jeg ik? har mest lyst til at købe det fordi jeg gerne vil have bluray... men ved bare ikke helt om det er det værd med den skide dvd software pake til 1k
|
| Til top |
|
| |
paintmedry Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan A Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte som sagt mit Power DVD Ultra på Ebay for 7 dollars. Sælgeren jeg købte af er væk, men synes da det er værd at kigge efter. Det var nemt, du downloader, får tilsendt en kode også kører det. Vær opmærksom på at det skal være den rigtige version da det ikke er alle Power DVD versionerne der kan HD/Blu-ray.
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan A skrev:
|
Jeg købte som sagt mit Power DVD Ultra på Ebay for 7 dollars. Sælgeren jeg købte af er væk, men synes da det er værd at kigge efter. Det var nemt, du downloader, får tilsendt en kode også kører det. Vær opmærksom på at det skal være den rigtige version da det ikke er alle Power DVD versionerne der kan HD/Blu-ray.
|
|
|
Det er næsten 100 % sikkert en piratkopieret version af PowerDVD du har købt! At man får en registreringskode med er ingen garanti for at det er en ægte version, eller at han ikke har solgt den samme udgave til flere hundrede andre 
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, men skal jeg bruge både powerdvd og anydvd?
|
| Til top |
|
| |
LeChuck Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 17 December 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Power DVD Ultra er mere eller mindre et must. Som nævnt før skulle det kunne lade sig gøre at få det til at køre med en afspiller hvor du selv kan indstille filtergrafen, men så mener jeg at man skal have filmen liggende på harddisken. Kort sagt er det ikke nemt og enkelt at få det til at fungere uden Power DVD Ultra.
AnyDVD HD kunne du måske godt undvære, men det er altså dejligt når man ikke skal bekymre sig om regions kodning eller HDCP.
Om det er en god ide for dig, er lidt svært at svare på. Personligt er jeg yderst tilfreds med mit setup. Til HD DVD og BD kunne det godt være lidt mere strømlinet, men det er nok mest fordi jeg ikke er den store fan af Power DVD. Jeg regner med at der kommer mange flere valgmuligheder i løbet af det næste års tid. Til normal DVD afspilning, lyd, radio og fansubs (anime), bruger jeg Vista Media Center. Video mæssigt er den sat op så den bruger FFDshow, hvor jeg bruger AviSynth scriptet "LimitedSharpenFaster" og så lidt andre småting. En stor del af mine DVD ligger på maskinens harddiske, hvilket er rigtig lækkert. Men som før nævnt kræver det en del plads, lige pt. bruger jeg 3.4tb. Fjernbetjeningen sker via MS's MCE remote / øje.
Måske vil det være en god ide at du først prøver at bruge computeren som DVD afspiller. Der kan du få et "high-end" resultat med gratis software, samtidig med at du kan få lidt føling med hvordan det er at bruge en HTPC. Hvis det ikke afskrækker dig, kan du så gå videre og invistere penge i at bruge computeren til BD / HD DVD.
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du køber dit pioneer drev som "retail" følger der software med. Jeg har ikke checket, men går ud fra at det er Power DVD ultra. I så fald koster det kun ca. 150 ekstra i forhold til Bulk udgaven af drevet (PClager).
|
| Til top |
|
| |

Dobbeltprofil Audio4ever
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 05:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm ok, jeg tror bare jeg starter med at bruge den som normal dvd afspiller... har allerede lagt min første film ind på min harddisk :D
men du snakkede noget om gratis software der kunne gøre det bedre? har du et link?
og hvis der følger powerdvd med drevet skal jeg vel ikke købe powerdvd for sig selv...
men skal helt sikkert have bluray/hd dvd senere når jeg får lidt mere erfaring med at bruge computeren som media center...
|
| Til top |
|
| |
LeChuck Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|