Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
AKG 141 Studio er ikke svær at trække i forhold til mange andre. De har en impedans på 55 Ohm - mod Gradoernes 32. Så 55 ohm er ikke det
værste man kan opdrive. Jeg tror det er de større AKG'ere såsom K701 der hentydes til - de kræver nemlig noget mere power.
55 ohm vil sagtens kunne trækkes af de fleste Mp3 afspillere. Så mobiltelefonen kan sikkert også være med på både Grado og AKG...  |
|
|
Det er jeg så ikke enig, medmindre det var 271 modellen jeg afprøvede hos Aage, men de er også på 55 ohm, de lød ikke godt hvis de blev trukket direkte af min mp3 afspiller, der skulle også skrues temmeligt højt op, det problem har jeg slet ikke med mine Grado SR-80 __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Det er jeg så ikke enig, medmindre det var 271 modellen jeg afprøvede hos Aage, men de er også på 55 ohm, de lød ikke godt hvis de blev trukket direkte af min mp3 afspiller, der skulle også skrues temmeligt højt op, det problem har jeg slet ikke med mine Grado SR-80
|
|
|
Nej jeg tror du har hørt helt rigtigt  Det kan sagtens have været K141. Men det er nok fordi du sammenligner med Gradoen?? Der er nemlig ikke ret mange hovedtelefoner som jeg kender til der er så lette at trække som Gradoer. Så der vil man opleve at kunne skrue meget højt op for volumen. AKGerne er ganske givet meget sværere at trække end Gradoerne men jeg synes ikke man mister noget i lydkvaliteten i hverken bas eller diskantområderne så på den måde vil jeg mene at Akgerne kunne trækkes af det meste. Nu lytter jeg sjældent ved ret høj volumen så det er nok også derfor jeg ikke oplever at de har været svære at trække.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Jesper Juul skrev:
Det er jeg så ikke enig, medmindre det var 271 modellen jeg afprøvede hos Aage, men de er også på 55 ohm, de lød ikke godt hvis de blev trukket direkte af min mp3 afspiller, der skulle også skrues temmeligt højt op, det problem har jeg slet ikke med mine Grado SR-80
|
|
|
Nej jeg tror du har hørt helt rigtigt Det kan sagtens have været K141. Men det er nok fordi du sammenligner med Gradoen?? Der er nemlig ikke ret mange hovedtelefoner som jeg kender til der er så lette at trække som Gradoer. Så der vil man opleve at kunne skrue meget højt op for volumen.
AKGerne er ganske givet meget sværere at trække end Gradoerne men jeg synes ikke man mister noget i lydkvaliteten i hverken bas eller diskantområderne så på den måde vil jeg mene at Akgerne kunne trækkes af det meste. Nu lytter jeg sjældent ved ret høj volumen så det er nok også derfor jeg ikke oplever at de har været svære at trække. 
|
|
|
Ok, det kan godt være meen jeg har nu ikke kun Grado,  har også lidt forskelligt Sennheiser og Koss. Jeg ved ikke om jeg har for vane at lytte ved specielt høje lydtryk, men jeg skulle op omkring 3/4 af max før der kom nogenlunde fornuftigt lydtryk ud af AKG'erne. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, syntes ikke det bliver nemmere..
Vil normalt helst føle mig 100% procent sikker når jeg handler på nettet, og helst købe nyt.
Men kan jeg købe sikkert med f.eks Alessandro i USA eller en privat eller lign i England? Også uden at risikere en ekstra udgift iform af told/fragt osv?
Og hvad nu hvis man modtager noget der viser sig at være defekt..?
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AoSis skrev:
Hmm, syntes ikke det bliver nemmere..
Vil normalt helst føle mig 100% procent sikker når jeg handler på nettet, og helst købe nyt.
Men kan jeg købe sikkert med f.eks Alessandro i USA eller en privat eller lign i England? Også uden at risikere en ekstra udgift iform af told/fragt osv?
Og hvad nu hvis man modtager noget der viser sig at være defekt..?
|
|
|
Nej, hvis du køber dem i USA vil der altid komme moms + told på, og selvfølgelig fragt, medmindre de sender gratis, og det gør de næppe over Atlanten. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 14 December 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
"altid" er vel at overdrive lidt?...
Har da ofte ungået told/moms ved bestillinger i USA...
nogen der ved om om alessandro er så flinke at sende hovedtelefonerne som gave, eller skrive en mindre værdi på pakken?
er forskelen på 81dj og 581 DJ kun farven?
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
"altid" er vel at overdrive lidt?...
Har da ofte ungået told/moms ved bestillinger i USA...
nogen der ved om om alessandro er så flinke at sende hovedtelefonerne som gave, eller skrive en mindre værdi på pakken?
er forskelen på 81dj og 581 DJ kun farven?
|
|
|
Nej, det er ikke overdrevet, du skal altid betale moms + i næsten alle tilfælde told, medmindre du køber for under ca. 120 kr. og/eller at varen er en af de få som er fritaget for told. At du så har været heldig at noget er kommet igennem uden at blive snuppet af Skat gør det ikke mere lovligt. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 14 December 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok stemme for at købe de MS1'ere fra headfi.. og der er endda alle tænkelige pads med, hvilket er super bonus (det er ikke ligefrem gratis med bowls)
Og så er der heller ikke moms og alt det pjat :)
Der bliver bestilt nogle MS1'ere herindefra syntes jeg ? heh.. men det er altså også en fantastisk hovedtelefon til prisen. Savner mine.. 
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke længere i mine hænder:P Hovedtelefonerne er blevet til et Julegaveønske, og mine forældre har forbudt mig selv at gå ud at købe noget inden jul:) Har nævnt Grado SR80, Grado SR60 og ikke mindst Alessandro MS-1'erne for dem, så kan kun håbe på det bedste. Har set mig lidt varm på Alessandro'erne  Men tror ingen af dem vil skuffe mig. Tak for hjælpen herinde, skal nok komme med en tilbagemelding efter Jul.
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket. De var ikke solgt endnu så dem nappede jeg. Efter at ha' pløjet mig igennem Grado-modellerne (sr80, sr325i, sr225, gs1000, rs1) var tiden kommet til at prøve at høre hvad det er Alessandro gør anderledes.
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 19 December 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC, jeg glæder mig til at læse om dit indtryk af ms-1, når du engang modtager dem.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik Grado SR60 i jule gave, og er ovenud tilfreds. Plastkvalitet osv er ikke den bedste nej. -MEN, lyden er helt i top. Er bestemt ikke skuffet, nu går jeg og spiller dem lidt til- men har ingen problemer med at drive dem af hverken det ené eller det andet.. Er en meget tilfreds Grado ejer...
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg startede også med en Grado SR-60 for to år siden, og se selv i min signatur hvad det har bragt med sig af økonomiske tragedier.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Jeg startede også med en Grado SR-60 for to år siden, og se selv i min signatur hvad det har bragt med sig af økonomiske tragedier.
|
|
|
Har du ikke glemt at rette i din signatur, eller er din Singlepower stadig ikke færdig ? __________________
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er stadig hos Singlepower i USA, så min signatur er desværre stadig korrekt.
|
Til top |
|
|