Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Så godt skrevet. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

hvis bud ikke er bindende er det blot fantasteri og ligegyldigt....og det er virkelig belastende at føre en prisdiskussion som viser sig ikke at have nogen reel betydning eller hensigt om efterlevelse bag.

mvh

mikkel

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

her er et eksempel jeg selv har oplevet(efter længere prisdiskussion): "det var kun et bud, jeg sagde ikke at det var det jeg ville gi'".....tja, så har man sgu spildt min tid.
Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 December 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Kender een, der havde en DAC tilsalg, over en måneds tid. Han bliver så kontaktet af en ret vedholdende køber, der får prisen ned på det halve af start prisen. Ca. 3 dage efter den er sendt til køber, er den så pludselig tilsalg igen. Prisen er nu igen det dobbelte, svarende til den oprindelige start pris.

Det er da godt købmandskab.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:

Kender een, der havde en DAC tilsalg, over en måneds tid. Han bliver så kontaktet af en ret vedholdende køber, der får prisen ned på det halve af start prisen. Ca. 3 dage efter den er sendt til køber, er den så pludselig tilsalg igen. Prisen er nu igen det dobbelte, svarende til den oprindelige start pris.

Det er da godt købmandskab.

Den historie er der ikke noget nyt i ... sælg dyrt, køb billigt ... sådan har det været ligeså længe mennesket har haft mønt på lommen.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Flaz: hvad er forskellen på at man skriver i en mail at man vil give et beløb og at man aftaler i en mail at man vil give et beløb?

Jeg kan ikke rigtigt se forskellen. Når man skrive at man vil give en pris for noget, så må det stå til troende...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:
PHN2: Jeg mener at et bud ikke er andet end et bud, og at det netop ikke er bindende. Men en aftale er jo noget helt andet.

Hvis man giver et bud og får svar tilbage at det er ok så er der en handel sådan er det bare.

Jeg oplevet noget sjovt her i sommers.

Jeg skrev til en for handler hvad han ville give for min MC hvis jeg købte en ny af ham.

Der kom svar tilbage med en pris på min og en bytte pris.

Jeg ringet så til ham og vi aftalte at jeg skulle komme op med det samme og lave den handel, samt  jeg sagde jeg skulle have udstyr på den nye for små 90000kr.

Jeg lukket shoppen og kørte derop, han så min og sagde den stod som jeg havde sagt, han ville gå ind og lave papir så jeg kunne betale, imens gik jeg rund og kikket , der kom han så og sagde han ville ikke handle.

Hm jeg sagde hvad fanden tænker du på vi maliet samme og jeg ringet før jeg kørte, og nu vil du ikke handle.

For først gange var jeg sååå tæt på at slå en mand ned i hans egen shop, men tænket f**k ham.

Jeg gør noget andet jeg køre derop og prøve en del MC og brænder sgu en af, kan han lære af det.

Men sådan er det også med hifi, jeg har tit holdt ting tilbage til folk, men så skal de ikke have det eller er der noget andet galt.

Så tænk dig om når du henvender dig på noget der er tilsalg.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt forstå manden.

Der er mange købere herinde der skambyder og tror man kan få alt for en slik! Når prisen så er altid begynder de fanme også i ens eget hjem, jeg kan godt forstå manden er træt af det. Synes man hans annonce er frastødende kan man jo heldigvis bare kigge den anden vej lade ham sejle i hans sø....

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jamen så er budet jo gået en og blevet en aftale.

Jeg synes bare det er en ubehagelig måde at lave annonce på
- men okay, jeg er måske også for godtroende til denne perfide verden

PHN2 skrev:

Hej.

Flaz: hvad er forskellen på at man skriver i en mail at man vil give et beløb og at man aftaler i en mail at man vil give et beløb?

Jeg kan ikke rigtigt se forskellen. Når man skrive at man vil give en pris for noget, så må det stå til troende...

mvh. Per.

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 December 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

flaz skrev:

Bud godtages kun ved oplysning af navn adresse samt telefon nummer, ethvert bud er bindende.

Hvad? Så du vil tvinge folk til at betale eller.. - ubehageligt!

Næ jeg vil meget hellere slippe for de dårlige betalere.

Om det er ubehageligt når der kommer en mail hvor der kun står jeg byder 8000 og man så får og vide man man får dem for det, så har man os bare og betale, ved jeg nu ikke sådan er god skik da vidst. -Ellers skulle man ikke have budt.

Du kan jo prøve og råbe til en auktion jeg byder 9000, også bagefter når du har vundet så prøve og træk det tilbage!

Det er jo åbenbart en dejlig måde og sortere drømmere osv. fra, da jeg kan se disse "drømmere" blir stødt over annoncen, hvis der kommer en henvendelse på denne annonce og med et bud, nu reglerne er kridtet op for evt. bud og han løber fra det, kan man jo kun gisne om det blir den juridiske vej eller noget med en fjerkræssaks og nogle fingre(Nu har Milu jo pointeret jeg er en grim og meget ond mand)

Ingen af delene kunne jeg finde på på i virkeligheden det er jo bare en hobby, se det som et oplæg til folk om og tænke en ekstra gang og tjek bankkontoen inden de byder.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Jeg kan godt forstå manden.

Der er mange købere herinde der skambyder og tror man kan få alt for en slik! Når prisen så er altid begynder de fanme også i ens eget hjem, jeg kan godt forstå manden er træt af det. Synes man hans annonce er frastødende kan man jo heldigvis bare kigge den anden vej lade ham sejle i hans sø....

Det er jo hvad det er det kan jeg leve med, sådan er det og sælge ting, der hvor kæden knækker er når man har budt og man så alligevel ikke lige har pengene, skal li ha solgt noget andet først, har li fundet noget bedre i mellemtiden(gerne 2 et par timer efter budet), ikke dukker op som aftalt for og afhente, pludeselig lader være med og svare på mails osv.

Jeg har lige skiftet hele mit anlæg ud, hvor de fleste ting har været solgt til en fair pris for og komme af med det, og der har stået i alle annoncer er åben for bud, alle ovenstående er konkrete eksempler på sygelige undskyldninger for og løbe fra sit bud årsagen kender jeg af gode grunde ikke.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 December 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
flaz skrev:

Bud godtages kun ved oplysning af navn adresse samt telefon nummer, ethvert bud er bindende.

Om det er ubehageligt når der kommer en mail hvor der kun står jeg byder 8000 og man så får og vide man man får dem for det, så har man os bare og betale, ved jeg nu ikke sådan er god skik da vidst. -Ellers skulle man ikke have budt.

Du kan jo prøve og råbe til en auktion jeg byder 9000, også bagefter når du har vundet så prøve og træk det tilbage!

Det er jo åbenbart en dejlig måde og sortere drømmere osv. fra, da jeg kan se disse "drømmere" blir stødt over annoncen, hvis der kommer en henvendelse på denne annonce og med et bud, nu reglerne er kridtet op for evt. bud og han løber fra det, kan man jo kun gisne om det blir den juridiske vej eller noget med en fjerkræssaks og nogle fingre(Nu har Milu jo pointeret jeg er en grim og meget ond mand)

Ingen af delene kunne jeg finde på på i virkeligheden det er jo bare en hobby, se det som et oplæg til folk om og tænke en ekstra gang og tjek bankkontoen inden de byder.

Så er jeg nok en mere "grim og ond mand" end dig.
Jeg har en nabo der ikke har betalt sin gæld til mig - jeg kunne da overveje den din ovennævnte løsning. Men nøjes nok med et baseball bat - det er der mere sport i.
Næh synes faktisk ikke du hverken er en grim eller ond mand - nærmere synes jeg ofte du er en paphat at høre på.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Per N skrev:
flaz skrev:

Jeg har en nabo der ikke har betalt sin gæld til mig - jeg kunne da overveje den din ovennævnte løsning. Men nøjes nok med et baseball bat - det er der mere sport i.
Næh synes faktisk ikke du hverken er en grim eller ond mand - nærmere synes jeg ofte du er en paphat at høre på.

Mvh.

Øv, nu troede jeg lige jeg var den onde og så er det i virkeligheden dig Milu.

Det er da glædeligt vi deler føleser for hinandens argumentations metoder

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
flaz skrev:

Nu er en auktion også mere formel og med klare regler end dette KBS-marked. På et marked har man vel lov til at prutte mm. uden at føle sig bundet, synes jeg.

Jeg håber trods alt du kommer af med dine ting  der er ikke noget værre end ventetiden på at komme af med ting og sager..
...jeg må hellere få malet stuen færdig, så jeg på et tidspunkt kan smide nogle billeder op af mit surround

God jul allesammen

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Per N skrev:
flaz skrev:

Mvh.

Det var da noget af en påstand. jeg syntes da det er Per N der er klogest at høre på af jer to, lige nu. Men ved selfølgelig ikke hva i har haft kørene i andre tråde. Men bare fordi du ikke er enig med Per eller fordi du ikke har modargumenter behøver man da ikke sige sådanne ord om andre brugere.
Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes