| Forfatter |
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phallasathene:
Nu bor du jo i et Hifimæssigt smørhul, Nede af HC Ørstedvej ligger Audioconsult prøv at høre hvad Anders kan byde på
Flink mand. lidt længere Lydbutikken Frederiksberg alle/Kingogade og så Tapeconnection på Vesterbrogade.
Ellers mest lyd for pengene et par B&O S60/75 eller M100 kan fås 500-1000 kr se dba/Qxl og kan spille
med din Beomaster 1900 hør eventuelt Tante Berg hvad han synes om sådan et par B&o'er.
Held og lykke med jagten der er megen vellyd i det gamle grej
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du tager i lydbutikken eller audioconsult kan du roligt smide nogle lp'er i rygsækken, da de begge steder stadig sælger lp'er i stor stil. en højttaler du bør lytte til er evox fra lydbutikken. måske ikke den kønneste på markedet, men spiller fantastisk til kun 4000 kr. for et sæt. så er der måske også råd til en forstærker.
|
| Til top |
|
| |
phallasathene Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer lige fra Audio Consult og er dybt og inderligt forelsket i et par gulvhøjtalere...jeg har helt ondt i hjertet....!  Tænk at det tog mig så lang tid at finde derhen... jeg tager forbi evox i lydbuyikken - men jeg tror at jeg er blevet "valgt"..... kh
__________________ Phallas Athene
"Paradise is exactly like where you are right now - only much much better..." Laurie Anderson
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
phallasathene skrev:
Jeg kommer lige fra Audio Consult og er dybt og inderligt forelsket i et par gulvhøjtalere...jeg har helt ondt i hjertet....!
 Tænk at det tog mig så lang tid at finde derhen...
jeg tager forbi evox i lydbuyikken - men jeg tror at jeg er blevet "valgt".....
kh
|
|
|
Lad os endelig høre hvad du har kig på
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
phallasathene skrev:
- de er lidt for store til at stå hvor at jeg tror at det er optimalt i min underlige lille skæve og støjbelastede
lejlighed....under vinduet - står de med nogenlunde den rigtige afstand - og danner næsten en lille musikmur - eller i hvert fald e musikals ornament
så man næsten ikke hører støjen...man ligger mere mærke til den gode musik...Så jeg tror at jeg vil lede videre og se om jeg ikke kan finde nogle
højtalere med nogen af de samme kvaliteter som dali ikon 6 (ren og fyldig lyd - uden for meget bas) men med målene 75 cm i højden og ca 30cm i
bredden og 25 - 30 cm i dybden... kh
|
|
|
Da de er 90 cm men det må kunne lade sig gøre... __________________ Phallas Athene
"Paradise is exactly like where you are right now - only much much better..." Laurie Anderson
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups der gik lidt ged i tråden...Sorry !
Men dem der talte til mit hjerte er Audio Note Zero two....og de er 90 cm og ikke de ønskede
75.
Jeg var meget imponeret betjeningen - det var en hensynsfyldt guided tour i lyd -
jeg nægtede dog at høre for længe på een de større modeller (som jeg absolut ikke har råd til)
det var lidt for godt!
De er ovenikøbet smukke - selvom farven er lidt for mørk....
( - et rigtigt rigtigt dum og grimt spørgsmål er; kan man male/ farve sådan et par højtalere uden
de tager skade ?  Jeg tror næsten ikke at jeg tør at spørge i butikken....)
kh __________________ Phallas Athene
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lyttede også til B&W cm 7 - og jeg synes at det lød rigtigt godt - de vandt ved nærmere lytning, i forhold til Ikon
men jeg synes at den godt kunne mudre lidt i lyden.
Men Audio Note gav mig helt klart den største musikalske oplevelse!
kh
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phallasathene:
Har desværre aldrig hørt dem, men ja hornhøjtalere og papmembraner kan noget.
de findes da i kirsebær eller bøg .
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.audionote.co. uk/products/speakers/az-2_01.shtml
|
| Til top |
|
| |
Boegedal Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen..igen
Tillykke med 'fundet' ... Audio Note er ikke så tosset endda.. Personligt kender jeg ikke så meget til dem, har kun hørt dem ved en kammerat, om det lige var dem, kan jeg ikke huske.. de kostede vist kr. 4.000,- pr. stk og stod på standere, men de lød skam godt....
Det jeg godt kan li' ved Dali'erne er deres bånddiskant, jeg syntes de lige løfter det hele en tand op... jeg havde før Dali Helicon 400, og også her var det bånddiskanten som slog 'hoved' på sømmet... dem havde jeg 3 år, blev desværre nød til at sælge dem p.g.a. pengenød (arbejdsløshed)... så fik jeg job, og fik et tilbud på Dali Euphonia MS4 til en fornuftig pris... det var et demosæt... det var så dem jeg ville ha' haft oprindeligt, men ikke havde råd til...
Men lad os høre når du kommer så langt, at det nye er kommet hjem...
mkh. Jan __________________ Lånt NAD intr. forstærker
Lyngdorf CD-1
Thule TU150 FM/DAB
Nakamichi LX-5
Dali Suite Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak...  jeps det er dem her http://www.audionote.co.uk/products/speakers/az-2_01.shtml Det er i kirsebær - jeg har aldrig rigtig været et kirsebærsmenneske - men det er det sidste par! Men jeg bliver nok nødt til at købe en ny forstærker..... Er der nogen her som har hørt om denne her? http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html Jeg fik i øvrigt en fin kort snak om forholdet mellem den gode analoge system (som vinyl) og den nye bekvemme digitale system cd og mere ekstrem itunes, og hvordan man får det til at hænge forhold til en god "klassik" lyd (jeg håber det er forstået at det ikke kun er klassisk musik som jeg taler om) som jeg måske egentlig havde tænkt at denne tråd skulle handle om Deraf navnet "Analog / digital - klassik lyd - altså ud over at finde lyden til mit liv, forstås... kh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstod det sådan at der er blevet skabt en ekstra stor digital konverter ( som svarer til een der sidder i en cd - afspiller) I må bære over med mit lidet tekniske sprog (!) jeg kunne virkelig høre en forskel - men det var også et andet setup... med de højtalere som var lidt for fantastiske til gad og lytte alt for meget til dem...men det skulle altså kunne forbedre et digitale signal...
Interessant, synes jeg.
Jeg kan virkelig anbefale et besøg audio consult, om ikke andet for at høre og se noget usædvantligt.
kh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og
for resten - måske nogen med lidt inside viden kan fortælle mig hvorfor de holder om med at producere de fantastiske - og billige højtalere?
kh
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener de var for dyre at fremstille eller de har ikke kapacitet til at lave dem.
har selv købt dem til min far og han er meget glad for dem.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en ny linje på vej til afveksling for Zero serien - eller er de simpelthen bare gået ud af produktion?
eller skal de nu kun producere high end ?
kh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de overhovedet til at skaffe længere, når jeg nu (næsten 100) køber de sidste?
Bliver de nogensinde solgt brugt - har svært ved at forestille mig at nogen vi af med
dem igen...
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phallasathene:
Jeg tror arbejdsløn ved fremstilling af kabinettet og designhensyn. der er jo ikke meget status i designet
men sikkert meget god lyd, og måske er der ikke nok mennesker tilbage der kan høre de kvaliteter der er
i en hornhøjtaler/analoglyd . Waf er lav. who cares
og så tror jeg Audionote er ved at bevæge sig væk fra entrylevel linien. hvorfor sælge en times arbejde for 1000 kr
hvis du kan tjene 2000 kr. en brugt Sugden vil sikkert være en god partner. måske noget Marantz har Anders ihvertfald.
Mener TNT er ude af markedet, men Studiosound.dk har en Trends TA-10.1 som vist er ret populær herinde prøv at se i
digital tråden, det vil ihvertfald være et spændende/umage? makkerpar at lytte til, men man ved aldrig med lyd
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Gråskæg
Waf?
Sorry men jeg kender virkelig ikke jargonen...jeg prøver hvad remmer og tøjler at følje med
men det er altså lidt svært for sådan en nybegynder som mig.
Så men Sudgen, Marantz, TNT og Trends Ta -10.1 er alle forstærkere ?
Jeg tvang vedkommende i butikken (er det Anders?) til at bruge den absolut billigeste forstærker
(2500,-) og cd- afspiller (ikke at det ikke var helt vildt interessant at høre forskellen- wauw-)
da det var højtalerne som jeg ville høre (I denne omgang) og det lød som sagt så jeg
fik ondt i hjertet, og det vidst et godt tegn...
Som det er nu er jeg både pladespiller, cd afspiller og min mac som jeg gerne vil have koblet til....
Er der noget særligt som jeg sakl tage hensyn til i og med at jeg ikke "vælger side" mellem analog og digital
men gerne vil kunne det "hele"... ?
Er der andet specielt som jeg skall ligge mærke til med hensyn til til valg af forstærker...?
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
selv er jeg til rørforstærker,men en brugt SUGDEN er et sikkert kort i det lange løb.
WAF= om konen derhjemme godkender monstrumet
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Ligesom mig der vil male min højtaler
- he he - åh jo jeg har hørt nogle veninders beklagelser - nogle gange med
rette - andre gange fatter jeg ikke at de ikke bare læner sig tilbage og nyder
musikken...
Tja jeg er jo vokset op med at hele stuen var lytterum ...
helt spildt har det jo nok ikke været...
|
| Til top |
|
| |