| Forfatter |
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må være ved at blive gammel ! Ville foreslå den første Rage Against The Maschine, men noget af det i foreslår er jo endnu vildere 
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 20 Januar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aben skrev:
Svinefar skrev:
I øvrigt: Er der nogen, der kan anbefale højttalermærker, der er specielt gode til rock/metal?
|
|
|
Dali Evidence 870 leverer helt sikkert varen. Tag en klikker på det lille www ikon hvis du vil se dem |
|
|
Alt fra JBL __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Jeg må være ved at blive gammel ! Ville foreslå den første Rage Against The Maschine, men noget af det i foreslår er jo endnu vildere 
Med venlig hilsen
|
|
|
Jeg troede Esbjerg var synonym med hårdtpumpendeheavyheadbangingfedmusik
|
| Til top |
|
| |
Brian73 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa Fedt man ik er alene men god lyd kvalitet på metal plader hører vist 80'erne og 90'erne til... sq trist
Overkill ja det meste de har lavet styrer
Slayer er nævnt.. men så dave lombardo's solo plader med Grip inc. bedste tøndebasker ever!!! lars ulrik gå hjem 
Ozzy Osbourne (tossy ozzy) men total fedt musik!!!
Mvh. Brian
|
| Til top |
|
| |
McBrain Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
RATM, SOAD, Tool (savle), Pantera, Down, Metallica (Især And Justice...har en FED lyd), Anathema, Katatonia, Marilyn Manson og selvfølgelig de danske superhelte Illdisposed høres der meget af hos mig. :)
Derudover lyttes der til Led Zeppelin, Black Sabbath og Jethro Tull. __________________ Venlig Hilsen
McBrain
--------------------------
NAD M3
DacMagic
Sonos
Sony Xa20ES
Bellari VP130
Pro-ject 1.2
DALI Euphonia MS4
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal da vist lige have købt en af mine all time favorits
, havde den på vinyl dengang i start 80'erne tror jeg det var.
Merciful Fate - Melissa
Mange år siden jeg har fulgt med i metal, men det holdt da
dengang og musikken var helt i top.
Ser lige den er blevet re-mastered. Sikkert old news :-)
Der var de bedste riffs på den skive.
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Skal det være Pantera skal det være det gamle. Hvad er det nu de hedder? Fra "Cowboys from hell" og så de 2 næste.
Og Invocator skal være "Dying to live" - den er r*vfed.
Første RATM plade holder også stadig 100%
Er der ligeså skoddårligpissel**teagtig trommelyd på den nye machine head som på "Burning Red" eller hvad den hedder. Jeg kan blive så irriteret hver gang jeg sætter den på. Alle numrene er pissefede - guitar, vocal, bass lyder fedt - Men trommelyden er mildt sagt lige til at lukke op og skide i. Tammerne lyder som papkasser, og ikke som et sæt til 100.000. Det ender altid med jeg tager den hurtigt af igen - og så er jeg blevet rigtig godt sur i skralden, og så får de andre heavy plader også lige en tur i maskinen.
|
|
|
Jeg har endnu ikke nærlyttet lydkvaliteten på Machine Heads nye album, da jeg ganske enkelt kun har hørt det hos en kammerat på hans, skal vi sige mindre gode anlæg. Jeg bed dog ikke ligefrem mærke i en specielt dårlig trommelyd, men som sagt har jeg ikke haft det på testbænken derhjemme endnu.
Musikken er dog fænomenal, da man kan trække tydelige paraleller tíl 80´er heavy, Fear Factory osv. altimens man aldrig er i tvivl om det er Machine Head (kombination af Burn my eyes og The Burning Red) - helt sikkert det næste album der skal købes til samlingen!
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig kommentaren fra obi jon kenobi om Machine Head. Hvis man absoberer fra trommerne syntes jeg stadig det bliver meget ensformigt meget hurtigt. Men deres nye slår trods alt det gamle af benene. Det kan være de rammer plet om en cd eller to
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
absoberer ??? __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
puffin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror han ville have skrevet noget a la abstraherer.
For at komme til bage til det det startede med... damn det er gået stærkt, har slet ikke opdaget dette emne. :)
Her hjemme.. eller det vil sige kun mig, bliver der oftest spillet Amon
Amarth, Dream Theater, Guns N' Roses, In Flames, Nevermore, Opeth og
Stratovarius. Der er selvfølgelig et utal af andre metal plader der
bliver taget frem fra tid til anden. Har specielt en forkærlighed for
Speed-metal som Rhapsody, Blind Guardian, Luca Turilli og flere.
__________________ Jacob Madsen,
www.puffin.dk
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke sovet ordentligt et par natte - skal ikke gentage sig
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg for nogen tid siden (efter mange år) fandt den gamle Pantera "Cowboys From Hell" frem, fik jeg et chok... Lydkvaliteten er jo helt i top på den plade...! Og så er det også nogle gedigne numre... Ellers er det RATM's debutplade der er blevet nævnt meget i denne tråd, men det fortjener den også. Alle Deftones skiver lyder også godt, men specielt White Pony albummet og nummeret Passanger hvor Maynard Keenan fra Tool gæsteoptræder er helt fænomenalt. Andre bands uafhængig af lydkvalitet som jeg lytter til er Life Of Agony, Slipknot, Tool, System Of A Down, Hatebreed, og århusrockerne Illdisposed, samt et nyt dansk band As We Fight som styrer max... Der er mange andre, men det var hvad jeg på stående fod kunne nævne!
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige lagt mine fingre på den nye skive fra Dream Theater. For satan da en fed skive. Før hørte jeg dem pga deres musikalske blær, nu er det en kombination af blær og fed musik. Det er blevet tungere og mere rocket end deres tidligere udgivelser
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mere anbefaling af musik fra den tungere afdeling:
Toni Iommi: Iommi
Tunge guitarer i lange baner, og vokal af Dave Grohl, Serj Tankian, Ian Astbury, Skin, Ozzy Osbourne, Billy Idol, Pete Steele, Henry Rollins, Philip Anselmo og Billy Corgan.
Når nu Black Sabbath lader til at have forladt verden for altid, er dette absolut ikke nogen dårlig erstatning.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde helt glemt Machine Head, den ene af de oprindelige guitarister spiller jo i danske Konkhra, de har altid været næsten fede, men det er som om de aldrig rigtigt kommer op på det rigtige niveau.
Ellers kan jeg kun tilslutte mig Mnemic, som nok er det fedeste danske band jeg har hørt i meget lang tid.
Desværre har især dødsmetal genren en tendens til at benytte triggede trommer, desværre bruger de ikke de trods alt gode trommemoduler der findes. Især er sverige toneangivende på dette punkt. Det gør at trommerne simpelthen lyder ens (dvs. lige dårligt) på de fleste af udgivelserne.
Ang: Den bedste metal højttaler, så må prisen gå til JBL. Find en JBL240 eller 250,så bliver det ikke bedre.
|
| Til top |
|
| |
Rathgen Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
For tiden høre jeg meget Metallica, men når det skal gå lidt vildere for sig samme med gutterne så kommer der sepultura, Pantera, cannibal corps og sådan noget på afspillerne.
|
| Til top |
|
| |
Nevermore Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK mit nickname giver mig jo også lidt væk - a metal-head I am.
Dream Theater er helt klart mit favoritband (var totalt overfede (IGEN) i KB Hallen i tirsdag). Af andre favoritter vil jeg lige nævne Ayreon (tjek "Into The Electric Castle" ud - fed lyd), Nevermore (DOH!), Pain Of Salvation (fed Svensk prog.metal), Metallica (ikke det nye), Queensrÿche (frem til "Promised Land") og og ... listen er lang.
Jeg foretrækker nok den mere progressive metal - og den nye Machine Head er bare kedelig i mine ører - bliver meget hurtigt ensformigt pga. sangen og trommerne....
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at tænke på den første Papa Roach skive. Den er også rigtig god. Noget af de Glassjaw har lavet er også meget fedt, men der er også meget skod, og produktionen er meget tynd pta det er ross robinson der har siddet bag pulten. __________________
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige til koncert med Lipid (www.lipid-online.dcom) i Randers i lørdags (www.vonhatten.dk fedt spillested i øvrigt).
De var sgu meget fede, ingen synthesizer ingen rap og ingen scratch, bare fuld skrue på dobbeltpedalen og tonstunge guitarer. Det var sgu lækkert at få renset ørerne.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nevermore skrev:
|
OK mit nickname giver mig jo også lidt væk - a metal-head I am.
Dream Theater er helt klart mit favoritband (var totalt overfede (IGEN) i KB Hallen i tirsdag). Af andre favoritter vil jeg lige nævne Ayreon (tjek "Into The Electric Castle" ud - fed lyd), Nevermore (DOH!), Pain Of Salvation (fed Svensk prog.metal), Metallica (ikke det nye), Queensrÿche (frem til "Promised Land") og og ... listen er lang.
Jeg foretrækker nok den mere progressive metal - og den nye Machine Head er bare kedelig i mine ører - bliver meget hurtigt ensformigt pga. sangen og trommerne....
|
|
|
Yes, endelig en QueensRÿche-lytter. De styrede indtil efter Promised Land - derefter gok der et eller andet galt. Mindcrime er IMO det fedeste de har lavet!
Men ellers lytter jeg til W.A.S.P., Metallica, Sepultura, Overkill, Judas Priest, Ozzy Osbourne, Dream Theater, Accept, Gamma Ray, Megadeth, King Diamond, Pretty Maids, Van Halen og alt godt fra havet hver gang jeg føler trang til at genoplive mine "unge" dage!
Af og til trøster jeg mig med lidt af det nye og ukendte, bl.a. Malte X fra Sverige. Folk, der har set Getaway in Stockholm 3, vil nikke genkendende til musikken! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |