| Forfatter |
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Yes, endelig en QueensRÿche-lytter. De styrede indtil efter Promised Land - derefter gok der et eller andet galt. Mindcrime er IMO det fedeste de har lavet! |
|
|
Hov... også her. Mindcrime er go'
Men faktisk holder jeg mere af Rage For Order. Og der er endda ikke helt tosset lyd på
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik mig lige en lytter til et norsk band ved navn Lumsk. De spiller en blanding af folkemusik vikingemetal og death. Snyd ikke ørene for noget lumsk fedt musik http://www.lumsk.com/
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Man føler sig sgu som en oldsag på trods af at man kun liget er rundet de 42, jeg tror kun jeg kender ca.½ % af det i nævner. Lyttede i går til Deep Purple - Live in Japan jeg syntes stadig den holder og så en suveræn lydkvalitet. Kan ellers godt lide Joe Satriani, Spin Doktors men det virker jo nærmest som mainstream pop i sammenligning med det i disker op med.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Ronin skrev:
Yes, endelig en QueensRÿche-lytter. De styrede indtil efter Promised Land - derefter gok der et eller andet galt. Mindcrime er IMO det fedeste de har lavet!
|
|
|
Hov... også her. Mindcrime er go' Men faktisk holder jeg mere af Rage For Order. Og der er endda ikke helt tosset lyd på
/vilmann |
|
|
Skønt...
Rage for order er faktisk den eneste af dem, jeg ikke har, men jeg har da hørt den mange gange på LP for tid tilbage. Mindcrime har dog en historie i særklasse, men sådan er der jo så meget
Men jeg har alle andre derfra, og efter at de lige er blevet genudgivet som remastered og endda med bonus-numre, er det hele bare blevet så meget bedre. Lyden på specielt Mindcrime har altid været mager, men nu er der kommet lidt mere sul på.
De kan klart anbefales. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange her på debatten skal til Metallica/Slipknot koncerten i parken? __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhahadadada =P
Udenlanske; Testament, Suicide Tendencides, Sepultra, Pantara, Machine Head, Judas Priest, Corrosion Of Conformity, Blind Guardian, Anthrax.
Danske; Withering Surface, Crawcell, Painfull Existence, Invocator, Illdisposed, The Haunted (dansk/svensk).
|
| Til top |
|
| |
Nevermore Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 26 Januar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Hvor mange her på debatten skal til Metallica/Slipknot koncerten i parken?  |
|
|
Jeg skal - håber, at de ikke spiller alt for mange numre fra de seneste albums!
Mht. til Queensryche, så er "Operation: Mindcrime" min all-time favorit album, men også "The Warning" og "Rage For Order" er utrolig fede skiver
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har jo fuldstændig glemt faith no more - de ROCKS!!!
Og så er der jo også Limp Bizkit - selvom man hurtigt bliver træt af at høre på den selvfede og selvmedlidende - til tider næsten ynkelige - Fred Durst. Mage til selviscenesæt fæ skal man vist lede længe efter. Men bandet spiller fedt. Især den "rigtige" guitarist Wes Borland. Han kan nogle tricks! __________________
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Jeg har jo fuldstændig glemt faith no more - de ROCKS!!!
|
|
|
Ja... Dem fik jeg heller ikke med... Ret pinligt...! 
Der ikke mange bands der har skiftet genre og stil så mange gange som FNM, med positivt resultat. Specielt deres sidste par albums holder 112%
Sidder lige og nyder "King For A Day, Fool For A Lifetime"... Super album! 
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
Jeg har jo fuldstændig glemt faith no more - de ROCKS!!! |
|
|
oh... ja.
Roskilde '93 - Falkoner vist nok lige efter. Og i Den Grå Hal med øl i mikserpulten. Og i Vega med Mike Patton, en sjus og en badebold i en supertilbagelænet Easy.
Det band var fedt. Ingen ved siden af - ingen over.
Råt og brutalt, Javel.
Men når man lytter efter er der så mange lag i deres musik. Det var bare så smukt.
To minutters stilhed for bandet der blandede musikgenrer mere og tidligere end nogen andre. Det var i sandhed et banebrydende orkester og nogle formidable musikere.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dream Theaters nye album "Train of Thought" vil jeg bestemt karakterisere som heavy og ligesom deres andre albums er det lækkert produceret! Der er god lyd for alle pengene! Snup en lytter, specielt nummer 6 (Stream of Consciousness) gør sig fremragende på et godt anlæg! Er sikker på at de vil lyde godt på dine Evidence 
Mvh Fournais. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
"King for a day fool for a lifetime" er også klart min yndlingsskive med FNM. Det er så varieret og velspillet og nyskabende og.... Mike Pattons fremragende vokal er uden tvivl den største inspirationskilde for den nymodens "NY-metal" genre. Prøv for eksempel at høre FNM og så Incubus bagefter - det er nærmest efterligning det den ellers fremragende Incubus-sanger præsterer.
Og har man sagt Mike Patton må man også sige Mr. Bungle :) __________________
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der nogen der sagde KORN ;-)
Og det ER rart at høre det på et ortenligt setup, dog blev min H/K 8500 testet med lidt nyere sort sol, theater of tragity, og butthole sufers  __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
| .... Den Grå Hal med øl i mikserpulten |
|
|
Det var så ikke helt rigtigt husket. Det med øl var rigtigt. Men det var lyspulten der fik flyveøl.
Lysmanden rev sig i håret, og alle lamper på scenen lyste på fuld tryk. Bandet prøvede desparat på at skjule frustrationen over de mange lamper til det ellers stille og afdæmpede nummer.
Og hvad er det nu Mike Pattons nye band hedder?
Det er ikke Mr. Bungle jeg tænker på.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har lavet et helt nyt - spillede på roskilde i år. Det fand jeg bare ud af for sent - øvøvøv!!!
Men han havde tidligere et der hed "Fantomas" med Dave Lombardo fra Slayer på trommer. Det var vist noget værre larm. __________________
|
| Til top |
|
| |
Khaine Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lumsk! God, norsk folke-metal. Det er et forholdsvis nyt band, så der er ikke så mange skiver at vælge imellem endnu (faktisk kun en enkelt - Åsmund Frægdegjevar).
Ellers er "Death Cult Armageddon" (Dimmu Borgirs nyeste) også et hit.
|
| Til top |
|
| |
puffin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da en tur over broen for at høre Metallica/Slipknot.
Har her for nylig opdaget det danske band Volbeat ( www.volbeat.dk ), som jeg er gået hen og blevet glad for :).
__________________ Jacob Madsen,
www.puffin.dk
|
| Til top |
|
| |
Aben Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
|
Dream Theaters nye album "Train of Thought" vil jeg bestemt karakterisere som heavy og ligesom deres andre albums er det lækkert produceret! Der er god lyd for alle pengene! Snup en lytter, specielt nummer 6 (Stream of Consciousness) gør sig fremragende på et godt anlæg! Er sikker på at de vil lyde godt på dine Evidence 
Mvh Fournais.
|
|
|
Oh yeah
Jeg har haft cd'en ganske få dage, og kan ikke længere huske hvor mange gange luftguitaren har været fremme
|
| Til top |
|
| |
jacobk Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wauw en tråd.
Personligt er mine favoritter for tiden:
Opeth (altid en favorit)
Atrox (kender dem skam godt - fint norsk muzak)
Tool (altid en favorit)
Paradis Lost (er vild med Draconian Times albummet!)
Type O Negative (er der ikke andre der har nævnt dem?!)
The Mars Volta (okay lyd på deres nyeste, derudover spiller de progressivt og til tider mystisk hård rock)
Anathema (gammel favorit, er dog ikke så glad for deres nye)
My Dying Bride (tungt tungt tungt)
og jeg kunne blive ved... Men generelt er lydkvaliteten ret svingende på metal udgivelser - en af de en smule bedre udgivelser er dog Opeth's Damnation.
Mvh
Jacob
|
| Til top |
|
| |
Nevermore Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 27 Januar 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobk skrev:
Wauw en tråd.
Personligt er mine favoritter for tiden: Opeth (altid en favorit)
og jeg kunne blive ved... Men generelt er lydkvaliteten ret svingende på metal udgivelser - en af de en smule bedre udgivelser er dog Opeth's Damnation.
Mvh Jacob |
|
|
Opeth er helt klart et fedt band - men "Damnation" er jo ikke så repræsentativ for deres musik - "Blackwater Park" er nok et bedre eksempel. "Damnation" er produceret af Steve Wilson fra Porcupine Tree (et fedt band - desværre lidt overset i Danmark) og det smitter helt klart af på lyden
|
| Til top |
|
| |