| Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Jeg kan kun være MEGET enig med hr. jakobsen.
Jeg har netop indvesteret i alt det som han beskriver, indklusiv det med at skifte sikring i apperaterne. Derefter har jeg lavet mine egne strømkabler. Der er en markant forskel til den bedre side. |
|
|
Giver strømkablerne virkelig en hørbar forbedring?
|
| Til top |
|
| |
Wendt Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste tweak er også det billigste. En fortovsflise under CD-afspilleren. For et stykke tid siden skulle anlægget flyttes og min kæreste spurgte pænt om det nu også var nødvendigt med den der flise, så jeg lod det være op til hende. Først hørte hun et nummer med og så fjernede jeg flisen og spillede det samme nummer igen, hvorefter hun bad mig stille flisen tilbage :)
Har i øvrigt også skiftet strømkablerne med gode erfaringer.
Ras
__________________ Rør & horn
Mit setup http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=97807&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik også meget ud af at stille mine højtalere (monteret med spikes) op på nogle granit plader med filt puder under..
Gulvet er noget bambus laminat gulv - som ikk er helt jævnt..
Det gjode at bassen er i rummet og ikk kun i gulvet.. + at den ikk runger mere..
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
DPetersen skrev:
|
Jeg kan kun være MEGET enig med hr. jakobsen.
Jeg har netop indvesteret i alt det som han beskriver, indklusiv det med at skifte sikring i apperaterne. Derefter har jeg lavet mine egne strømkabler. Der er en markant forskel til den bedre side.
|
|
|
Giver strømkablerne virkelig en hørbar forbedring? |
|
|
ja det betyder ligeså meget som signal og HT kabler ......
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:

Uden tvivl!
|
|
|
Føj den Øl kan ikke give noget godt, andet en dårlig smag i munden.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja strømkabler kan betyde meget, men det lyder stort set aldrig ens på 2 forskellige anlæg, så det kommer også meget an på det anlæg man har m.m.
Det skal dog siges at jeg ikke har prøvet det på eget anlæg endnu da jeg syntes det før nævnte var vigtigere i første omgang. Dermed mener jeg også at jeg meget bedre ville kunne høre forskel på strømkablerne.
Men har hørt på flere andre setup's hvad det kan gøre, og det er ikke så lidt endda. Men jeg skal først til at eksperimentere med det nu i det nye år.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 December 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige nævnes at jeg har haft et par nordost strømkabler med hjem til at sammenligne med mine hjemmelavede skærmede kabler, og der kunne jeg bedst lide mine kabler.
Nordost kablet kostede 800-1000 kr. Men det kan jo være at det lige netop passer i dit setup
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth Hansen skrev:
Det bedste tweak jeg lavede i min tidligere Pioneer DVD-575 var at skifte opamp, det bedst brugte 100kr.
...
|
|
|
Hvilken opamp sad i, og hvad skiftede du til ? (Jeg har selv 585A). __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Kenneth Hansen skrev:
Det bedste tweak jeg lavede i min tidligere Pioneer DVD-575 var at skifte opamp, det bedst brugte 100kr.
...
|
|
|
Hvilken opamp sad i, og hvad skiftede du til ? (Jeg har selv 585A).
|
|
|
Jeg har lige skruet min åben (DV-585A) og fundet at der sidder 3 stks. BA4560/NJM4560D. De er vidst ikke direkte designet til audio-formål... men jeg aner det faktisk ikke. Hvad ville evt. være en god erstatning?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Spencer skrev:
Kenneth Hansen skrev:
...
|
|
|
|
|
|
Jeg har lige skruet min åben (DV-585A) og fundet at der sidder 3 stks. BA4560/NJM4560D. De er vidst ikke direkte designet til audio-formål... men jeg aner det faktisk ikke.
Hvad ville evt. være en god erstatning?
|
|
|
Ja, det kunne jeg faktisk også godt lide at vide.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste tweak er - at side sig ned og lytte på selve musikken på ens setup
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste tweak er at fokusere intenst på det faktum at det er i sammensætningen af grej at synergien og lydforbedringer bedst kan opnås og at selv temmelig gamle produkter kan have sin berettigelse i den sammenhæng.
Mange år er brugt på at lede efter de ganske få forhandlere i Danmark, og for den sags skyld og så en del i udlandet, som evner at "trylle" med sammensætningen af grej.
Deres erfaringer og viden tager jeg til mig på en selektiv måde som når jeg læser en masse bøger om et bestemt emne i uddannelsesøjemed.
I sådan et perspektiv er der mange uudtømmelige debatter om diverse "snake-oil" tweaks på diverse HiFi fora som mister væsentlig betydning.
Men det kræver selvfølgelig en del benarbejde, tid og energi og man må nok ikke være for dekadent og designfikseret for at sådan en indfaldsvinkel skal bære frugt for pludselig er det vellyd alene som er på dagsordenen.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 December 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Mit bedste tweak er at fokusere intenst på det faktum at det er i sammensætningen af grej at synergien og lydforbedringer bedst kan opnås og at selv temmelig gamle produkter kan have sin berettigelse i den sammenhæng.
Mange år er brugt på at lede efter de ganske få forhandlere i Danmark, og for den sags skyld og så en del i udlandet, som evner at "trylle" med sammensætningen af grej.
Deres erfaringer og viden tager jeg til mig på en selektiv måde som når jeg læser en masse bøger om et bestemt emne i uddannelsesøjemed.
I sådan et perspektiv er der mange uudtømmelige debatter om diverse "snake-oil" tweaks på diverse HiFi fora som mister væsentlig betydning.
Men det kræver selvfølgelig en del benarbejde, tid og energi og man må nok ikke være for dekadent og designfikseret for at sådan en indfaldsvinkel skal bære frugt for pludselig er det vellyd alene som er på dagsordenen.
"dolph"
|
|
|
Hello "dolph"...
Super-præcist formuleret. Og hvor har du dog ret!
Men besværligt og tidskrævende er det. Vi taler om år! Spildtid eksisterer ikke i denne sammenhæng. Og man kan ikke blive dummere af det! ;-)
Juleagtig hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste tweak var at bruge et seperat rum til min hjemmebio, samt at jordforbinde alt udstyr med en ny forbedret jordforbindelse via 3 x kobberjordspyd  Glædelig jul til alle læsere
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|

Og

Denne kombination er den vigtigste tweak for en ægte Hovedløs Ridder. Ellers lyder musikken ikke rigtig
Glædelig jul til alle __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 24 December 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyttige tweaks:
Rummets akustik kommer efter min mening før end valg af anlæg, så derfor op med tykke gardiner, dyner* i hjørnerne, tunge bløde møbler og tæpper på både vægge og gulv. ( alternativt er der akustikplader, men det koster ).
Brug det du har lige ved hænderne ( nemlig hænderne ) ....klap og lyt dig frem til hvor der skal dæmpes i rummet, fjern smælderi og genklang i rummet.
NKT kabel ( 2,5 - 4 mm2), brug 4 løse ledere og biwire højttalerne ( hvis muligt ), sørg for at lederne ligger spredt fra hinanden, det åbner i de fleste tilfælde op for renere lyd, mere frigjort diskant og bedre perspektiv.
Trim tomgangsstrøm op på effektforstærkeren, de fleste forstærkere kan komme til at lyde endnu bedre ved at komme tættere på kl. A end A/B ( men pas på, kombiner viden og sund fornuft ). Afslutningsvis juster DC-offset til ref. = 0 VDC på udgangen. ( +/- 5 mV )
Erstat små "grimtlydende" elektrolytter i udgangen på CD-spillen med bipolare kondensatorer af god kvalitet.
I linket herunder er der tweaks nok til resten af vinteren, KOM IGANG. 
http://tkhifi.homepage.dk/tweak.html ( Torben's Hi-Fi side )
*= Gør at hunkønsvæsenet bliver så tosset at hun flytter hjemmefra, så der er endnu mere tid til at lytte musik. 
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Akustikregulering med diffusor og resonator. Seperate grupper til analog og digital med Klangmodul sikring.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
KimHRasmussen skrev:
Spencer skrev:
Kenneth Hansen skrev:
|
...
|
|
|
|
|
|
Jeg har lige skruet min åben (DV-585A) og fundet at der sidder 3 stks. BA4560/NJM4560D. De er vidst ikke direkte designet til audio-formål... men jeg aner det faktisk ikke.
|
|
|
Ja, det kunne jeg faktisk også godt lide at vide. 
|
|
|
Jeg brugte OPA2134, dengang, idag er der nok mange som ville have valgt AD8620, men den koster jo del merer. Men de er alle tilfælde bedre end NJM4560 som sidder i!
Jeg skiftede alle 3, altså komplet surround. Der ingen tvivl at man kan tweake med kondensatorerne og mute kredsløbet. Men Op-amps'ne er det som virkeligt rykker, nogenlunde til at komme til. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth Hansen skrev:
Spencer skrev:
KimHRasmussen skrev:
Spencer skrev:
Kenneth Hansen skrev:
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja, det kunne jeg faktisk også godt lide at vide. 
|
|
|
Jeg brugte OPA2134, dengang, idag er der nok mange som ville have valgt AD8620, men den koster jo del merer. Men de er alle tilfælde bedre end NJM4560 som sidder i!
Jeg skiftede alle 3, altså komplet surround. Der ingen tvivl at man kan tweake med kondensatorerne og mute kredsløbet. Men Op-amps'ne er det som virkeligt rykker, nogenlunde til at komme til. |
|
|
Kan man uden videre lodde de gamle opamps ud og sætte nye i, uden at skulle ændre på modstande m.m. ? Hvis det er muligt, vil jeg da smide tre stk. AD8620 i min DV-585A.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer,
Der skal ikke skiftes andet end op-amps, det er nok. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |