| Forfatter |
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth Hansen skrev:
|
Hej Spencer,
Der skal ikke skiftes andet end op-amps, det er nok.
|
|
|
Sidder de op-amp's ikke i de fleste tilfælde i en DIL sokkel ? så skal der jo ikke loddes. 
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Kenneth Hansen skrev:
|
Hej Spencer,
Der skal ikke skiftes andet end op-amps, det er nok.
|
|
|
Sidder de op-amp's ikke i de fleste tilfælde i en DIL sokkel ? så skal der jo ikke loddes. 
|
|
|
Desværer ikke! I de nævnte Pioneer DVD'er er det SO-8 hus, SMD, iøvrigt findes AD8620 kun som SMD. __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay ...tak.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 31 December 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft mange gode erfarringer med at skifte opamps forskellige steder, og føler det er et de tweaks som rykker mest, og kan tit gøres for få penge, iforhold hvad man tit bruger på kabler.
Jeg har dog også haft en uheldig oplevelse, med OPA2227, i et ICE modul, det døde!!
Jeg har læst at også Denon bruger den opamp NJM4560 som er brugt Pionner idel maskiner bla. DVD-3910 som, jeg har. Jeg tænker på skifte dem, når jeg har kan tage mig sammen! Er der nogen her som erfarringer med Denon DVD'er? __________________ Mit DIY Setup
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og lytter lidt musik på DV-585A lige nu, med Roy Orbison - Black & White Night. Det lyder sgu fint allerede som det er. Måske er et genialt tweak, at lade tingene være som de er ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sgu hoppe med på vognen med at alkohol er et godt tweak. Nytårs aften fik anlægget en ordenlig spand kul, og jeg var en meget lykkelig mand :-) Er det bare mig, eller spiller anlægget bedre, efter der har været knald på i et stykke tid? Normalt hører jeg ikke super højt, men når jeg har, synes jeg der er bedre lyd. ?
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hørt,hørt...en go gin/tonic ka sgu gøre det....
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
| hørt,hørt...en go gin/tonic ka sgu gøre det.... |
|
|
Kun en?  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
Jeg må sgu hoppe med på vognen med at alkohol er et godt tweak. Nytårs aften fik anlægget en ordenlig spand kul, og jeg var
en meget lykkelig mand :-) Er det bare mig, eller spiller anlægget bedre, efter der har været knald på i et stykke tid? Normalt hører jeg ikke super
højt, men når jeg har, synes jeg der er bedre lyd. ? |
|
|
Det er vist mere dine øre der er blevet mishandlet, og når de så for lov til at lytte i et fornuftigt niveau igen, så lyder det bedre - men jeg giver dig
ret, musik lyder faktisk ofte godt efter en aften hvor der har været spillet meget højt.
Du kan lave testen; tag til fest hos en ven og hør høj musik - næste dag lytter du så til dit eget anlæg, og det vil faktisk lyde bedre..... __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
helledie skrev:
Jeg må sgu hoppe med på vognen med at alkohol er et godt tweak. Nytårs aften fik anlægget en ordenlig spand
kul, og jeg var
en meget lykkelig mand :-) Er det bare mig, eller spiller anlægget bedre, efter der har været knald på i et stykke tid? Normalt hører jeg ikke super
højt, men når jeg har, synes jeg der er bedre lyd. ? |
|
|
Det er vist mere dine øre der er blevet mishandlet, og når de så for lov til at lytte i et fornuftigt niveau igen, så lyder det bedre - men jeg giver dig
ret, musik lyder faktisk ofte godt efter en aften hvor der har været spillet meget højt.
Du kan lave testen; tag til fest hos en ven og hør høj musik - næste dag lytter du så til dit eget anlæg, og det vil faktisk lyde bedre..... |
|
|
Men nu er det 8 dage siden, og synes stadig det spiller bedre. Men det kan jo bare være mig, det skal jeg ikke kunne sige - men sådan har jeg det. :)
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
| Jeg må sgu hoppe med på vognen med at alkohol er et godt tweak. Nytårs aften fik anlægget en ordenlig spand kul, og jeg var en meget lykkelig mand :-) Er det bare mig, eller spiller anlægget bedre, efter der har været knald på i et stykke tid? Normalt hører jeg ikke super højt, men når jeg har, synes jeg der er bedre lyd. ? |
|
|
Du har helt ret. Et anlæg der er brandvarmt, lyder meget bedre end et, der lige er blevet tændt. Du kan lave testen, ved at spille lavt til dit yndlingsnummer. Derefter gå en tur, og sætte anlæget på højt knald. Når du kommer hjem, lytter du til samme nummer igen, og vupti der er bare hul igennem.
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
    Men på billedet er begge fyrfadslys godt nok tændt. Jeg fandt senere ud af at det gav en del bedre lyd at slukke den bagerste af dem.
__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody: Det er blasfemi det med de nisser der  ( få dem straks gemt væk ).
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg sidder og lytter lidt musik på DV-585A lige nu, med Roy Orbison - Black & White Night.
Det lyder sgu fint allerede som det er. Måske er et genialt tweak, at lade tingene være som de er ? 
|
|
|
Det tweak - dv5845A og RO med black & white nights - har jeg også nydt godt af i julen. Super! Jeg har endda 'tweaket' min dv-585A med noget (svensk) 'pirat'-software, der gør jeg kan styre volumen fra den via fjernbetjeningen. Det er da et tweak, der vil noget!  Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
helledie skrev:
| Jeg må sgu hoppe med på vognen med at alkohol er et godt tweak. Nytårs aften fik anlægget en ordenlig spand kul, og jeg var en meget lykkelig mand :-) Er det bare mig, eller spiller anlægget bedre, efter der har været knald på i et stykke tid? Normalt hører jeg ikke super højt, men når jeg har, synes jeg der er bedre lyd. ? |
|
|
Du har helt ret. Et anlæg der er brandvarmt, lyder meget bedre end et, der lige er blevet tændt. Du kan lave testen, ved at spille lavt til dit yndlingsnummer. Derefter gå en tur, og sætte anlæget på højt knald. Når du kommer hjem, lytter du til samme nummer igen, og vupti der er bare hul igennem.
vh. T |
|
|
Hehe - tror jeg sgu underboen bliver træt af i længden. Men vil da prøve det på et tidspunkt. Det er da lidt ligesom en bil, der har godt af at få en spand kul engang imellem
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste tweak, jeg har 3 stk. kork halv måner under min cd afspiller, og jeg syntes at det har en virkning  men vent nu lidt det bliver inuværre, i manglen på kork halv måner, har jeg indstalleret 3 stk. mellem blød gummi ´halv måner under min dvd afspiller, sjov nok virker det osse  , om der er en fornuftig forklaring ved jeg ikke , ( gummi halv måner er nogen jeg har tiltusket mig hos en bekendt , som laver noget der ligner anvaceret katoffel tryk med dem) men det virker  __________________ Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
vh. T
|
|
|
Tekst med rødt: Omvendt rækkefølge ...right ? Sådan her: Sætte anlæget på højt knald og derefter gå en tur.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
tarup 13 skrev:
Du har helt ret. Et anlæg der er brandvarmt, lyder meget bedre end et, der lige er blevet tændt. Du kan lave testen, ved at spille lavt til dit
yndlingsnummer. Derefter gå en tur, og sætte anlæget på højt knald. Når du kommer hjem, lytter du til samme nummer
igen, og vupti der er bare hul igennem.
vh. T
|
|
|
Tekst med rødt: Omvendt rækkefølge ...right ? Sådan her: Sætte anlæget på højt knald og
derefter gå en tur. |
|
|
...eller bare "Derefter gå en tur mens du sætter anlæget på højt knald." - og så skulle der jo heller ikke være et komme før "og", men så gramatisk
korrekt behøver det vist ikke være. __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:

Men på billedet er begge fyrfadslys godt nok tændt. Jeg fandt senere ud af at det gav en del bedre lyd at slukke den bagerste af dem.
|
|
|
Søg hjælp  Hopper selv med på vognen med alkohol. En god flaske rødvin.... __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |