Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Dit bedste tweak! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Har lidt prøvet denne form for afkobling på mine Amphion Argon2. Stander på spikes placeret oven på fortovs fliser, mellem flise og gulv er der ViaBlue TriAbsorbers (nogen jeg havde liggende) Det gav virkelig et løft, især bassen blev mere defineret og der kom mere dynamik. 
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:
tarup 13 skrev:

helledie skrev:
Jeg må sgu hoppe med på vognen med at alkohol er et godt tweak. Nytårs aften fik anlægget en ordenlig spand kul, og jeg var en meget lykkelig mand :-) Er det bare mig, eller spiller anlægget bedre, efter der har været knald på i et stykke tid? Normalt hører jeg ikke super højt, men når jeg har, synes jeg der er bedre lyd. ?

Du har helt ret. Et anlæg der er brandvarmt, lyder meget bedre end et, der lige er blevet tændt. Du kan lave testen, ved at spille lavt til dit yndlingsnummer. Derefter gå en tur,  og sætte anlæget på højt knald. Når du kommer hjem, lytter du til samme nummer igen, og vupti der er bare hul igennem.

vh. T

Hehe - tror jeg sgu underboen bliver træt af i længden. Men vil da prøve det på et tidspunkt. Det er da lidt ligesom en bil, der har godt af at få en spand kul engang imellem

Ja, den går nok ikke i en lejlighed. Men det virker. Og ja, du skal selvfølgelig skrue op, før du går, medmindre du har en langtrækkende fjernbetjening.

vh. T

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

mit allerbedste tweak er at lade være....har selv rodet en masse med kabler, nye op-amps og hvad har vi.

Syntes bare at man ender op på at fokusere på hvad der ikke er godt ved ens anlæg, altså hvad man kan gøre bedre, istedet for bare at nyde anlægget og ikke mindst musikken, for syntes bare at musikken endte med at blive et værktøj til at finde svagheder ved ens anlæg fremfor at lytte og nyde musikken. De fleste gange hvis man ændre tilbage til originalt, finder man ud af at alt det tweaken entelig ikke nødvendigvis gjorde det bedre, men "bare" gjorde det anderledes ikke nødvendigvis bedre, men mange gange når det er anderledes har man en tendes til at syntes at det også er blevet bedre, fordi en ting er blevet bedre men man glemmer de 5 ting der måske er bleve dårligere. Ikke der med sagt at alle tweaks gør at det bliver dårligere, men syntes bare at folk glemmer den ret så vigtige detajle at prøve at gå tilbage til originalt(hvilket mange gange er umuligt)

Men ellers det enste jeg har lagt mærke til der virker hver gang, er en spand fuld whiskey og noget weissbier, derefter lyder alt godt

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 Januar 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

tossi skrev:

mit allerbedste tweak er at lade være....har selv rodet en masse med kabler, nye op-amps og hvad har vi.

Syntes bare at man ender op på at fokusere på hvad der ikke er godt ved ens anlæg, altså hvad man kan gøre bedre, istedet for bare at nyde
anlægget og ikke mindst musikken, for syntes bare at musikken endte med at blive et værktøj til at finde svagheder ved ens anlæg fremfor at
lytte og nyde musikken. De fleste gange hvis man ændre tilbage til originalt, finder man ud af at alt det tweaken entelig ikke nødvendigvis gjorde
det bedre, men "bare" gjorde det anderledes ikke nødvendigvis bedre, men mange gange når det er anderledes har man en tendes til at syntes
at det også er blevet bedre, fordi en ting er blevet bedre men man glemmer de 5 ting der måske er bleve dårligere. Ikke der med sagt at alle
tweaks gør at det bliver dårligere, men syntes bare at folk glemmer den ret så vigtige detajle at prøve at gå tilbage til originalt(hvilket mange
gange er umuligt)

Men ellers det enste jeg har lagt mærke til der virker hver gang, er en spand fuld whiskey og noget weissbier, derefter lyder alt
godt

Jeg må faktisk indrømme at jeg giver dig 100% ret - ikke så meget med whiskeyen, men med det at lade være.

Jeg har lige siddet og rodet frem og tilbage med korkfødder, spikes, placering og bla, bla, bla - nu har jeg så hevet et sæt Helicon 400 frem i
stuen som bare er placeret direkte på trægulvet - ikke noget smart tweak her - og så en gang Norah Jones på CD'en og en Carlsberg i hånden!!!
Det virker !!!! :-)

Naddali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
He, he, mit bedste tweak, er at holde en lang pause fra anlæge, og så lyde noget så god igen og det er et billige tweak

Ellers at sætte 81A+81B filter på LCD hjemmebioprojektoren

Hvor har du anskaffet dig disse filtre.. og hvad kostede de ? .. har nemlig selv overvejet at "tune" min projektor lidt i den retning

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

* Behringer DSP1124 tilkoblet subwoofer for at styre bassen.

* Spikes.

* Tage sig tid til at få det maksimale ud af de komponenter man har.

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Her er lidt for den modige/dumdristige tweaker. 

Krokodillenæb overalt under testfasen.

Han har ellers lavet lidt af hvert - f.eks. en tranformerstyret udgang, til en AA DDE 1.0

http://www.arduman.com/aa/Sayfalar/slagle/slagle.htm

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

tossi skrev:

Syntes bare at man ender op på at fokusere på hvad der ikke er godt ved ens anlæg, altså hvad man kan gøre bedre, istedet for bare at nyde anlægget og ikke mindst musikken, for syntes bare at musikken endte med at blive et værktøj til at finde svagheder ved ens anlæg fremfor at lytte og nyde musikken. De fleste gange hvis man ændre tilbage til originalt, finder man ud af at alt det tweaken entelig ikke nødvendigvis gjorde det bedre, men "bare" gjorde det anderledes ikke nødvendigvis bedre, men mange gange når det er anderledes har man en tendes til at syntes at det også er blevet bedre, fordi en ting er blevet bedre men man glemmer de 5 ting der måske er bleve dårligere. Ikke der med sagt at alle tweaks gør at det bliver dårligere, men syntes bare at folk glemmer den ret så vigtige detajle at prøve at gå tilbage til originalt(hvilket mange gange er umuligt)

Men ellers det enste jeg har lagt mærke til der virker hver gang, er en spand fuld whiskey og noget weissbier, derefter lyder alt godt

Ikke spor tosset, Tossi!!!

Det kan jo ikke siges mere præcist (prøvede selv, men så kom dit indlæg). Jeg nyder musikken og holder mig nede på jorden - man bliver jo fattig, hvis man skal prøve alle de "tweaks" som folk finder på! Så kan man lige så godt bruge pengene på en bedre skive-læser/forstærker/højttaler i sidste ende!

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

BasHunter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Ingen tweaks her, alt er i konstant udvikling....Det hele skal jo passe sammen så jeg kan ikke bare udskifte som jeg har lyst til....

Tidens udvikling er vist indeffektivitet i virkelighedens verden....

abel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Cold-ray fødder til højttalerne har gjort mit gulv mindre musikalsk (læs: det er holdt op med at synge med....)

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Her er mit bedste tweak, sådan en absorber er simpelthen uundværlig i et seriøst setup

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det bedste tweak til pengene, var da jeg skiftede min NAD PP2 riaa ud med en Rega Fono.  (Har en Clearaudio Basic nu...også en god maskine)
Jeg var m�ll�s over hvor meget bedre det blev.

Men ellers kan jeg ogs� n�vne kabler, i dette tilf�lde signal- og netkabler fra Kharma Audio.
Det er gode sager!
Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Mit bedste tweak var at spænde skruerne på højttalerenhederne. så de sad helt stramt på på fast på kabinettet. Sikken en forøgelse af detaljerne. Og sikken en opstramning af bassen! 

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jeg sagde altid "strøm er strøm" indtil jeg læste denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=34767

Det vendte virkelig op og ned på min begrebs-verden end alle mulige andre tweaks. Der er mange guldkorn i den tråd, men det gennemgående budskab er, at så længe kilden ikke er i orden er det omsonst med alt andet - eller eventuelle tweaks giver ikke fuldt udbytte, så længe der stadig er denne fejlkilde. Erkendelsen kom i det faktum, at det du hører i ht, oprindelig er strøm, så der var ingen vej udenom.

Før blev anlæggets 4 enheder forsynet via 2 stikkontakter, der også trak 7 lamper + tv og sat-boks i et net, der i øvrigt var samlet 3 steder undervejs. Nu er der oprettet egen gruppe, tavle er skiftet fra at være med gammeldags smeltesikringer til en med moderne automatiske, der er transient-beskyttelse og jordspyd.

Før var der sus i baggrunden, diskant til tider generende ved høj lydstyrke og bassen kunne ind i mellem finde på at rumle. Alt sammen symptomer, jeg først lagde rigtigt mærke til efter tweaket for nu var alt ændret: Ingen sus, dejlig diskant, præcis bas og en fornemmelse af, at der er plads til mere, selv med volumen i kl. 12 position. Ekstra gevinst er flere detaljer, især trommer og vokaler, sidstnævnte ovenikøbet mere "upfront".

Denne her øvelse er kommenteret af ingeniører indenfor processstyring i industrien: Det har vi da gjort i flere år - vores instrumenter er så følsomme, at egen el-forsyning er påkrævet og det undrer at hi-fi folket gør det til et mirakel og først i de senere år har taget denne del seriøst, når vi har betragtet det som en selvfølge i årevis. Hospitaler har brug for samme forhold til deres udstyr.

Så tweak bare løs, men jeg er fristet til at sige: Sørg for ordentlig strøm først! 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes