Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Når man har fundet og grundigt undersøgt det man vil købe, er man som Dansker nødt til at søge videre efter rabat, jeg ved at det er skruen uden ende, men se her hvorfor.
Rotel RSP-1069 Surround forforstærker/Processor. Pris. 17.999,00 DKK
http://www.av-connection.dk/?CPage=PList
Tryk Rotel RSP-1069 i AV-Connection's søge vindue, for at se prisen.
Sammenlinet med :
Rotel RSP-1069 Surround forforstærker/Processor. Pris.18.990 SEK = 14.920 DKK
http://www.annonsfynd.se/287399.htm
Det handler her om 3079 kr. og så er rabat slet ikke kommet på tale ennu.
Jeg får ondt i røven over de høje Danske prissættelser, og forlanger derfor rabat for ikke at være helt til grin for mine surt tjente penge.  |
|
|
For at citere mig selv fra en lignende tråd om priser på projektorer, så er det vel bare princippet om udbud og efterspørgsel der hersker i et tilfælde som dit..? Hvis det er muligt for av-connection at sælge et givet produkt for 18k, så ville han jo ikke være nogen særlig god købmand hvis han prissatte den til 15..? Omvendt, hvis prisen er for høj, så går kunderne andre steder hen (som f.eks. til Sverige i dit tilfælde) og så må prisen før eller siden reguleres hvis ikke han skal brænde inde med forældede, højt prissatte produkter. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er muligt at jensen, og jeg selv iøvrigt, er branchemedlemmer og på et eller andet niveau lever af at købe og sælge hifi-produkter.
Alle (der har råd til hifi) har en eller anden form for indtægt - denne være høj eller lav. En hifi handler skal også have en eller anden indtægt et
eller andet sted fra. Den får han ved at købe et hifi produkt til en given pris, tillægge en avance iog sælge det til en given kunde. Hvis hifi
handleren skal give 15-20% rabat på alle de varer han sælger, går det ud over hans indtægt (som kan være høj eller lav).
Hvormange af jer, der brokker sig over hifi priser, får 15-20% hos Føtex, Brugsen eller Netto. Jeg taler ikke om tilbudsvarer, men ordinære
varer, såsom mælk, brød og smør.
Der er squ ingen i hifi branchen, der snyder kunderne - så kommer de ikke igen - længere er den såmænd ikke.
Det er så muligt at, der på visse varegrupper er nogle højere avancer end på andre varer. Sådan er det.
Har i noget imod at hifi handlere også kan få en flæskesteg til jul, samt drikke en flaske rødvin til den? Hifi handleres koner og børn skal vel også
have julegaver og fødselsdagsgaver. Der er vel ikke den store forskel på at være hifi handler og fiskehandler (bortset fra lugten måske)...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da helt op hvor det synd for Hifi forhandleres koner og børn 
Jeg glemte jo et øjeblik at det er jul  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er svært, Peter Pan, ikke at blive personlig her.
Får du ikke en betaling for det arbejde du udfører? Og hvor kommer den betaling fra? Såmænd fra de produkter din virksomhed sælger til sine
kunder.
Hvad man iøvrigt kan købe en vare til i Sverige eller USA er squ da underordnet.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Hvad man iøvrigt kan købe en vare til i Sverige eller USA er squ da underordnet.
|
|
|
Bestemt ikke for mig, når jeg spare 3000 Dkr. Og på sigt bliver det heller ikke ligemeget for dig hvis i ikke holder op med at være ublug, som jeg mener mit eks. viser nogle er.
God Jul __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg mener ikke det er lige meget hvad man skal give for en vare i udlandet. Klart, det er irrelevant hvad en vare koster i usa/Kina, men ikke i Sverige/tyskland, hvor man må gå udfra at div. omkostninger må ligne Dk. meget. Jeg har fornyligt købt i Tyskland for at spare ca. 25 %, men gad personligt ikke for at spare ex. 10% ved køb i udlandet.
Jeg tror de fleste ville købe i DK hvis en vare ex. kostede ca. 10% mere her, kontra ex. reklamation.
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er dansker.
Du skal ud og købe bøffer og rødvin forbi du skal hygge dig med din kone.
Du køre hen hvor du normalt handler, men de bøffer du skal have koster 400kr og den rødvin du kan lide koster 200kr.
Hm du brokker dig, og siger, når ja jeg kan nu heller ikke rigtigt lide bøffer og vin, jeg køber sgu noget hakkekød og noget cacomælk.
To dage efter er du nede og handle igen og de bøffer er sat ned til 150kr og vinen er sat ned til 50kr du bliver så glad og køber det, du kan ikke komme hurtigt nok hjem for du glæder dig til at vise din kone hvad du har købt, selvom for to dage siden havde du brokket dig og sagt til hende du er ikke meget for gode bøffer og vin, du kommer hjem og fare ind og siger se skat jeg har købt mega dyre bøffer og dyrt vin til os, nå din tlf ringer og det er en af dine venner , du skal jo også lige fortælle ham at i dag skal i have dyre bøffer og dyrt vin dog uden at fortælle han det var på tilbud.
Sådan ser jeg dem er ikke laver andet end at brokke og brokke sig over det ene og det endet når det kommer til priser.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen, så er problemet vel ikke større end at hvis man mener en vare er for dyr, så lader man den stå, eller køber den et sted hvor man får den til en bedre pris, hvis det er muligt.
Jeg tvivler på at der er nogen her der kender til de bagvedliggende omkostningsstrukturer for de to virksomheder i Peter Pans eksempel. Det kunne jo f.eks. tænkes at den svenske forhandler køber større volumener hos sin underleverandør, og derigennem kan forhandle bedre indkøbspriser end Av-Connection kan.
Det kan måske også tænkes at den svenske forhandler generelt har et større varesortiment (jeg kender dem ikke, så jeg aner det ikke), så de kan kalkulere med lavere avancer og stadig lave en fornuftig indtjening. Hvis man kun tjener 5-10% på en vare skal man sælge pænt meget mere end hvis man tjener 15-20%.
Hvis Av-Connection i Peter Pans sammenligning eksempelsvis tjener 4000 kr (tænkt eksempel, jeg aner det ikke) per solgt rotelenhed ved en pris på 18k, så skal han altså sælge 4 gange så mange hvis han sætter prisen 3000 kr ned, men gerne vil bevare samme indtjening. Hvor mange tror på at det er realistisk..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jensen; så er det da godt at det kan lade sig gøre at drive forretning, succesfuldt som du gør. Var der ikke noget med at du kunne overtage nogle mærker, fordi du var billigere, da du startede op, eller husker jeg forkert?
Hvorfor ialverden kan det lade sig gøre at drive forretning for butikker i tyskland og sverige, når de tager mindre for varen og formt. har næsten samme omkostninger?
Edit: der er jo her nogle brancemedlemmer der siger at varen koster det den skal for at man kan "overleve".
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære branchemedlem
Der er andre og mere reel måder at handle på. Hos Bang & Olufsen har man fra starten lagt en (tror jeg) høj avance. Den kan man så forholde sig til, men prisen er den samme i hele verden. Det kalder jeg en ærlig politik. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kan selv indkøbt pris for forhandler værre dyre i DK, end restne af verden og dette giver så i sidste end dyre priser hos forbruger ?
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter pan og andre der føler sig snydt af forhandlere.. der er jo flere aspekter i ikke tager med i jeres lille kalkule... Moms difference.. Hvor mange af jer betaler den når i henter en forstærker i tyskland?
Mængden af vare der bliver solgt i Danmark kontra andre lande.. Danmark er et lille land = lille volume på vare køb = dårligere priser..
Der er flere eksempler på at der er grossist virksomheder der tager agenturet for hele Skandinavien idet at det er små lande.. hvor tror i selv de ligger deres central lagere? Der hvor arbejdes kraft er billigst der hvor lager plads koster mindst og hvor man med fordel kan have et vare lager uden de store problemer med den danske lov i forhold til et vare lager.. Du kan ikke afskrive på dit vare lager i Danmark Du kan først have et tab på dit vare lager den dag varen er solgt til mindre end indkøbs pris...
Vær nu realistiske.. Jeg er ikke hi-fi forhandler.. Men jeg er selvstændig i et andet erhverv og Danmark er ikke noget billigt land at drive en virksomhed i....
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
Jensen; så er det da godt at det kan lade sig gøre at drive forretning, succesfuldt som du gør. Var der ikke noget med at du kunne overtage nogle mærker, fordi du var billigere, da du startede op, eller husker jeg forkert?
Hvorfor ialverden kan det lade sig gøre at drive forretning for butikker i tyskland og sverige, når de tager mindre for varen og formt. har næsten samme omkostninger?
Edit: der er jo her nogle brancemedlemmer der siger at varen koster det den skal for at man kan "overleve".
mvh. Per.
|
|
|
men igen, hvis de tjente så mange flere penge, mon så ikke de ville udvide med en ekstra butik eller to? Nu er det jo ikke kun hifi der er dyrere i danmark end i alle andre lande, det er næsten alt; mindstelønnen, huslejen, virksomhedsskat you name it. Det er det der er så smukt ved DK, hvis vi bare undgår at tage på ferie til schweiz eller norge, så er alting billigere end herhjemme __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu meget sjovt at bl.a. PHN2 nævner Sverige og at Peter Pan nævner B&O's priser som værende de samme over hele verden. Peter Pan, det
er billigere at købe B&O i Danmark end i USA - også incl fragt. Jeg ved godt at amrikanske turister køber momsfrit i DK.
Jeg forhandler bl.a. Audio Research - autoriseret og det hele. Importøren er i Sverige, Audionord i Stockholm, der har lager i Göteborg. Prisen i
Europa er højere end i USA - af grunde som jeg kun kan gisne om, men mon ikke det har noget med importørleddet at gøre. Men det samme er
uden tvivl gældende i USA.
Mine udsalgspriser er = svenske udsalgspriser * valutakursen. Mine indkøbspriser er = svenske indkøbspriser * valutakursen.
Det er osse smadder tarveligt at vi i DK skal betale ca det dobbelte for elektricitet som man gør i Sverige og Norge - ring til Dong og se om du ikke
lige kan få 20-30% rabat.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Det er osse smadder tarveligt at vi i DK skal betale ca det dobbelte for elektricitet som man gør i Sverige og Norge - ring til Dong og se om du ikke lige kan få 20-30% rabat.
|
|
|
plafitracer
Her havde du en god pointe 
Men jeg har to råd: Det ene er, altid at købe ICEpower baserede forstærkere. Det andet bruger min kone og jeg meget, i vores lille skov henter vi brænde om sommeren, (Pu ha, varmt). Det brænder vi så i pejsen om vinteren, vi får hermed både lys og varme, medens vi lytter til fantastisk musik fra en ikke strøm krævende forstærker. Vi spare samtidige den dyre tlf. regning der vil blive efter at have prøvet at forhandle 20-30% rabat på plads hos Dong.
Morale: plafitracer, se dig om i din virksomhed og se hvor du evt. kan spare, for det bliver ikke af mig, du skal forvente at dine regninger bliver betalt. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mestes af det grej jeg har købt har været med 15-20% rabat. Og det er foregået på denne måde:
"Hej. Jeg vil gerne se på den her xxx. Den er fin. Giver du rabat? 20%? Ok, den snupper jeg. Tager i dankort?"
Så kom ikke og sig produkterne er prissat lidt højt i Danmark. Hvis det er hvad der skal til for at få 20% må der være en ganske god margin at give af.
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Det mestes af det grej jeg har købt har været med 15-20% rabat. Og det er foregået på denne måde:
"Hej. Jeg vil gerne se på den her xxx. Den er fin. Giver du rabat? 20%? Ok, den snupper jeg. Tager i dankort?"
Så kom ikke og sig produkterne er prissat lidt højt i Danmark. Hvis det er hvad der skal til for at få 20% må der være en ganske god margin at give af. |
|
|
Det kommer med ret stor sikkerhed også an på hvor eksotisk grej der er tale om. Jo mere mainstream ting, jo hårdere er konkurrencen, indtil det punkt hvor der stort set ingen margen er tilbage - men til gengæld er liggetiden for en del produkter så lille at man kan leve med en meget lille avance.
Er der derimod tale om grej som en butik måske sælger 3-4 stykker af på et år, så beregner man sig også gerne en højere avance, fordi det ellers ikke kan betale sig at have dem liggende så længe. Og så er der naturligvis også en margen at tage af. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er desværre ikke noget af mit grej der er specielt eksotisk __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Når man har fundet og grundigt undersøgt det man vil købe, er man som Dansker nødt til at søge videre efter rabat, jeg ved at det er skruen uden ende,
|
|
|
Clifton skrev:
Så kom ikke og sig produkterne er prissat lidt højt i Danmark. Hvis det er hvad der skal til for at få 20% må der være en ganske god margin at give af.
|
|
|
Clifton
Din måde at handle på, er der jo mange der bruger og derfor skrev jeg, at det er skruen uden ende, for de har jo forudset at du vil handle som du gør. Men kommer der så en person som ikke kan lide at spørge om procenter, er den vare han så køber for højt prissat, på grund af dig. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
mvh. Per.
|
|
|
Hej
Nej jeg har taget de mærker ikke noget med prisen at gøre.
Hvad jeg sælger til ved du ikke.
Nå jeg køber ind køæber jeg stort ind det giver mig bedre priser og til sidst jer bedre priser sådan er det.
Jeg kunne aldrig finde på kun at købe en vare hjem jeg køber altid 10 eller 20 om det så er cdafspiller til udsalæg pris 50000kr.
Jeg kan leve fordi jeg har mine % helt selv.
Mange shops i dk har max 50% vare det lyder at meget med de 35% er væk til at drive denne butik.
så der spændes ikke guld på hifi.
Folk taler i tåge, hvis man skal spænde guld så er det på møbler tøj ja og mad.
Men jeg gider ikke kunder der kun køber for rabatten skyld, de er ligeglad med hvad de får.
Det ses tydlige med alle de l**te Tver dersælges idag de sælges kun på grund af prisen,
|
Til top |
|
|