Forfatter |
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Morale: plafitracer, se dig om i din virksomhed og se hvor du evt. kan spare, for det bliver ikke af mig, du skal
forvente at dine regninger bliver betalt.  |
|
|
Det er da bare i orden - hvis den eneste grund til at du eventuelt ville handle med mig afgøres af om hvorvidt du får rabat eller ej, så synes jeg
du skal købe dine varer i Marokko, nærmere betegnet Rabat.
I og med at jeg udelukkende handler med varer, der har en rimelig lang liggetid, og som er væstenlig dyrere end mainstream produkter, er den
eneste måde jeg kan nedsætte mine omkostninger på ved at undlade at være lagerførende. At du (eller andre kunder) betaler på forskud, ikke
ønsker rådgivning, levering og opsætning, giver afkald på garanti og andre for en dansker så naturlige ting.
Fair nok, så kan jeg godt give dig 20%.
Men du lægger dine mere eller mindre surt optjente skatteplagede kroner hos en eller anden forhandler og betaler derved hans regninger....
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Peter Pan skrev:
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Når man har fundet og grundigt undersøgt det man vil købe, er man som Dansker nødt til at søge videre efter rabat, jeg ved at det er skruen uden ende,
|
|
|
Clifton skrev:
Så kom ikke og sig produkterne er prissat lidt højt i Danmark. Hvis det er hvad der skal til for at få 20% må der være en ganske god margin at give af.
|
|
|
<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Clifton
Din måde at handle på, er der jo mange der bruger og derfor skrev jeg, at det er skruen uden ende, for de har jo forudset at du vil handle som du gør. Men kommer der så en person som ikke kan lide at spørge om procenter, er den vare han så køber for højt prissat, på grund af dig. 
|
|
|
Tænk sig, jeg troede han betalte for meget fordi vi ikke har planøkonomi...
Jeg har ikke noget imod forhandlerne tager hvad de vil for deres produkter. Det er ligesom det det handler om. At få sorte tal på bundlinien. Bare de holder sig fra at forsvare deres priser med andet end at de driver købmandskab. For det er simpelthen så selvretfærdigt at det er til at brække sig over. Hele ideen med at købe og sælge er jo at to parter bytter ydelser til begges fordel. Længere er den vel ikke. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunde: "hvad koster den CD-afspiller ?" Sælger: "den koster 40.000,-" Kunde: "hmm... eeh... har I noget til 60.000,- ?" Sælger: "ja denne model koster 60.000,-" (næsten identisk model, hvor knapperne dog sidder lidt anderledes, grundet produktudvikling) Kunde: "hmm...tjaee...kan jeg få den for 40.000,- ?"
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Jeg har ikke noget imod forhandlerne tager hvad de vil for deres produkter. Det er ligesom det det handler om. At få sorte tal på bundlinien. Bare
de holder sig fra at forsvare deres priser med andet end at de driver købmandskab. For det er simpelthen så selvretfærdigt at det er til at brække
sig over. Hele ideen med at købe og sælge er jo at to parter bytter ydelser til begges fordel. Længere er den vel ikke. |
|
|
Ja, lad os få noget planøkonomi
Og jeg giver dig ret i at en god handel er når begge parter er tilfredse med den. Men det er jo ikke ensbetydende med at det er en god handel at
du får 20% - du har måske brug for noget råd og vejledning til at sætte det rigtige sammen, eventuelt låne et eller andet med hjem. Du har nu
brugt 3 timer af en forhandlers tid - en tid, der er ligeså gratis som den tid du bruger på dit arbejde.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Kære branchemedlem
Der er andre og mere reel måder at handle på. Hos Bang & Olufsen har man fra starten lagt en (tror jeg) høj avance. Den kan man så forholde sig til, men prisen er den samme i hele verden. Det kalder jeg en ærlig politik.
|
|
|
Ja du drømmer.
Jeg kender da en shop der ikke laver andet end at sælge B&O til tysker og hovrofr prisen er laver i dk.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
plafitracer skrev:
Det er osse smadder tarveligt at vi i DK skal betale ca det dobbelte for elektricitet som man gør i Sverige og Norge - ring til Dong og se om du ikke lige kan få 20-30% rabat.
|
|
|
plafitracer
Her havde du en god pointe 
Men jeg har to råd: Det ene er, altid at købe ICEpower baserede forstærkere. Det andet bruger min kone og jeg meget, i vores lille skov henter vi brænde om sommeren, (Pu ha, varmt). Det brænder vi så i pejsen om vinteren, vi får hermed både lys og varme, medens vi lytter til fantastisk musik fra en ikke strøm krævende forstærker. Vi spare samtidige den dyre tlf. regning der vil blive efter at have prøvet at forhandle 20-30% rabat på plads hos Dong.
Morale: plafitracer, se dig om i din virksomhed og se hvor du evt. kan spare, for det bliver ikke af mig, du skal forvente at dine regninger bliver betalt. 
|
|
|
Ok så vil jeg da håbe de danske virksomheder ikke giver mere i løn der kan jo sparres en del var at flytte dem udenfor dk.
Tænker man som dig ville det hele død.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Clifton skrev:
Jeg har ikke noget imod forhandlerne tager hvad de vil for deres produkter. Det er ligesom det det handler om. At få sorte tal på bundlinien. Bare
de holder sig fra at forsvare deres priser med andet end at de driver købmandskab. For det er simpelthen så selvretfærdigt at det er til at brække
sig over. Hele ideen med at købe og sælge er jo at to parter bytter ydelser til begges fordel. Længere er den vel ikke. |
|
|
Ja, lad os få noget planøkonomi
Og jeg giver dig ret i at en god handel er når begge parter er tilfredse med den. Men det er jo ikke ensbetydende med at det er en god handel at
du får 20% - du har måske brug for noget råd og vejledning til at sætte det rigtige sammen, eventuelt låne et eller andet med hjem. Du har nu
brugt 3 timer af en forhandlers tid - en tid, der er ligeså gratis som den tid du bruger på dit arbejde. |
|
|
Varen er vel ikke mere eller mindre værd i en given handel end sælger og køber aftaler. Hvis sælger giver et tilbud, er det vel hvad han kan klare uden tilsætning. At han har brugt 3 timer på demo er altså en del af livet som erhvervsdrivende. Jeg kan ikke se hvordan der skulle være diskrepans mellem den udvist service og den aftalte pris. Det står da sælger frit for at afslå et tilbud han finder ikke dækker hans omkostninger fyldestgørende. Sådan er det bare at være erhvervsdrivende. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
Det mestes af det grej jeg har købt har været med 15-20% rabat. Og det er foregået på denne måde:
"Hej. Jeg vil gerne se på den her xxx. Den er fin. Giver du rabat? 20%? Ok, den snupper jeg. Tager i dankort?"
Så kom ikke og sig produkterne er prissat lidt højt i Danmark. Hvis det er hvad der skal til for at få 20% må der være en ganske god margin at give af. |
|
|
sætter man prisen ned med 20% så vil kunden bare have 20% mere sådan er det.
Jeg satte en brugt forstærker tilsalg ca 6000kr under hvad den normalt står til , prisen var 8000kr, men det holdt ikke nogle fra at sende mails med bud på 6000kr, de fik aldrig svar jeg solgte den på 2min i tyskland for 14000kr.
Så nogle kan ikke få nok, heldigvis er alle dansker ikke sådan og man skal bare undgår dem der er sådan.
Jeg har prøvet det så mange gange og har tit prøvet det af.
Og hvad jeg tjener kommer ikke andre ved, men hvis jeg tog mit gammel job tilbage og brugte ligeså mange timer på det så havde jeg en noget højer løn og jeg havde ikke nogle penge ude at svømme.
Men sådan er det med mange der driver virksomhed i dk.
Kan godt forstå folk ikke giver dette i dk.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Clifton skrev:
Det mestes af det grej jeg har købt har været med 15-20% rabat. Og det er foregået på denne måde: "Hej. Jeg vil gerne se på den her xxx. Den er fin. Giver du rabat? 20%? Ok, den snupper jeg. Tager i dankort?" Så kom ikke og sig produkterne er prissat lidt højt i Danmark. Hvis det er hvad der skal til for at få 20% må der være en ganske god margin at give af. |
|
|
Jeg satte en brugt forstærker tilsalg ca 6000kr under hvad den normalt står til , prisen var 8000kr, men det holdt ikke nogle fra at sende mails med bud på 6000kr, de fik aldrig svar jeg solgte den på 2min i tyskland for 14000kr.
Så nogle kan ikke få nok, heldigvis er alle dansker ikke sådan og man skal bare undgår dem der er sådan.
Jeg har prøvet det så mange gange og har tit prøvet det af. |
|
|
Og hvad så?
Du sælger vel til den pris du i sidste ende synes er fornuftigst?
Det kan vel ikke undre nogen at man som kunde vil have den service der har det bedste service/krone index.
Ligeså lidt som at sælger vil sælge til bedste service/krone index set fra hans ende af bordet. __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
jensen skrev:
Clifton skrev:
Det mestes af det grej jeg har købt har været med 15-20% rabat. Og det er foregået på denne måde: "Hej. Jeg vil gerne se på den her xxx. Den er fin. Giver du rabat? 20%? Ok, den snupper jeg. Tager i dankort?" Så kom ikke og sig produkterne er prissat lidt højt i Danmark. Hvis det er hvad der skal til for at få 20% må der være en ganske god margin at give af. |
|
|
Jeg har prøvet det så mange gange og har tit prøvet det af.
|
|
|
Og hvad så?
Du sælger vel til den pris du i sidste ende synes er fornuftigst?
Det kan vel ikke undre nogen at man som kunde vil have den service der har det bedste service/krone index.
Ligeså lidt som at sælger vil sælge til bedste service/krone index set fra hans ende af bordet. |
|
|
Nej det er rigtigt.
Men forstod du det jeg skrev ??.
Nogle kan lide at tage pis på folk men det kommer de ikke langt med, jeg skal ikke sælge for en hver pris og slet ikke til nogle der vælger at tage pis på mig og mine priser.
Nå slut herfra, gider ikke dette, smålige mennsker er noget af det værste der findes og dem er der mange af her i landet.
Håber i får en god jul og i har købt jers gaver og har fået stor rabat.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring med hi-fi forhandlere i år er sq rystende.
Jeg har tidligere handlet rigtig meget hi-fi, men siden 2002 er det ikke rigtig sket noget før i år. Mit arbejde tillader desværre ikke at jeg i "tide og utide" tager ud for at lytte og se, så derfor har jeg denne gang måtte ringe rundt samt sende mails. Knap halvdelen af mine henvendelser er blevet besvaret 
Så må jeg indrømme at jeg bliver lidt harm. Hvor lang tid tager det lige at sende en mail, og tilmed kan den sendes når tiden tillader det 
Og til dem der siger moms og told er det der gør forskellen i pris, så kan vi vist være enige om at varen koster det samme ab fabrik. Det der kan forklare forskellen er således: transportomkostninger, told, moms og fortjeneste. Nu skulle jeg ikke mene at transportomkostningerne når en ekstrem størrelse, blot fordi varen sendes til Europa i stedet for andre verdensdele. Så er det told og moms, og ja det skal vi betale, men så store er satserne nu heller ikke når man sammenligner med andre lande - også uden for EU. Således mener jeg at prisforskellen primært skal findes i fortjenesten. Måske er der for mange led samt at det er en branche der ikke er vant til at konkurrere på pris.
Ovenstående gælder selvsagt ikke alle varer eller forhandlere.
Men passer min teori ikke, så savner jeg et ærligt svar på hvorfor vi danskere skal betale så meget mere for hi-fi herhjemme, og det når jeg samtidig har erfaret at den mest elementære service er forsvundet i store dele af branchen. Service mm burde være helt i top med de priser der kræves herhjemme. Det hænger jo ikke sammen...
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Muttly Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 183
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist lidt vest jysk købmand i alle . Eller er det bonde genet som kommer frem til overfladen, når folk skal købe nyt grej.
Eller er det tyrkisk bazar kultur som er ved at vinde indpas i mange danskere.
Mon de folk i jensens eksempel; beder om rabat på en liter skummetmælk i aldi.
Min erfaring viser at hvis sælgeren vil sælge den billigere end det varen står til , så siger han/hun Det har jeg erfaret ved køb af fladskærm, højttalere, subwoofer og forforstærker. Alle gangene har sælger sagt prisen er den xxxx kr men du kan købe det for xxx kr. Dette helt uden at spørge om rabat.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Tænker man som dig ville det hele død.
|
|
|
Det er dit gennemgående tema, så jeg er overbevist om du kun tænker på dig selv eller din foretning.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lønninger i Danmark er ca. 25 højere end de eksempelvis er i Sverige.. Du stater bare fra en ende af Danmark er og bliver et dyrt land at være i når vi også gerne vil have et sikkerheds net under os og være sikker på at vi aldrig bliver helt tabt.. Skønt der ellers er en tendens i samfundet til at folk bliver tabt.. Men det er en helt anden debat.. Folk køre sku trætte i det... Det er også blevet meget nemmere at sammenligne priser nu hvor alle har Internet og kan finde valuta kurser.. I glemmer bare at tage højde for alle de små forskelle landene imellem.. I syntes da godt nok det er lidt unfair at biler skal være så dyre.. men det magter i ikke rigtig at gøre noget ved.. Det er jo meget rart at vi har gode veje og bla bla bla.. Jeg tror bare at det er en tendens der er kommet fordi det er nemt at sammenligne priser og spørge efter rabat.. Der er sku ingen pli mere.. Bare rolig vi har en lovgivning imod kartel virksomhed.. Hvis i finder at der er noget mærkeligt over de danske priser syntes jeg i skulle stable en sag på bene... I vil jo også godt have mere i løn uanset om i køre gaffel truck eller arbejder med edb eller køre lastbil alt sammen noget der er med til at gøre det dyre.... TÆNK... Det er sku ikke anderledes end når jeres børn vil have flere lomme penge og er højere service af jer så er i nød til at tjene flere penge eller give op på noget andet...
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skulle Jensen ellers tænke på? Han har jo ikke et større og overordnet ansvar, end sin egen butik og de mærker han har. Jeg vil medgive jensen at mange først og fremmest spørger om prisen, og dermed mener de hvad de kan få i rabat. Og det er stort set hver gang og er der ingen rabat køber de bare ikke noget:-( Jeg har prøvet at sige rabat oppe hos bageren, men de kigger bare tomt på mig og siger beløbet igen.  Der er vist kun 1 hifi-forretning i DK hvor man ikke får rabat og det fordi de ikke VIL give rabat og så sidder de på hele indkøbs og salg. Det som er humlen er at folk forventer rask væk at få 20-30% uden at der er noget i vejen med udstyret. Det er jo egentig en mærkelig forventning at have.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man på sit glatte ansigt kan få 20% er der vel ikke noget mærkeligt i at have den forventning.
Det er enhver frit for at indgå en handel.
Jeg forstår ikke de sælgende er så opsatte på at forsvare deres priser...
__________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting er at vi "ved" noget, noget andet er at bevise det ved en domstol. Derfor er der flere importører der i dag agere ud i det grå område, og her kunne man nævne Pioneer når man samligner pris på plasma TV med udlandet.
-> Vincent: "I glemmer bare at tage højde for alle de små forskelle landene imellem". Hvilke forskelle er det? __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Det som er humlen er at folk forventer rask væk at få 20-30% uden at der er noget i vejen med udstyret. Det er jo egentig en mærkelig forventning at have.
|
|
|
Sku da ikke når i har taget højde for det i jeres prissætning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Der er vist kun 1 hifi-forretning i DK hvor man ikke får rabat og det fordi de ikke VIL give rabat og så sidder de på hele indkøbs og salg.
|
|
|
Så spørger du nok hvad jeg basere det på, svaret er dine egne udtalelser. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 22 December 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jeg har prøvet at sige rabat oppe hos bageren, men de kigger bare tomt på mig og siger beløbet igen.

|
|
|
man kan godt få rabat hos en bager .. man skal bare købe nok  hvis jeg kan vælge mellem at købe forstærker A til fuld pris, eller til en rabat pris, så vælger jeg da rabatprisen. Jeg kan ikke påstå at jeg altid køber varen til den pris der står på skiltet, i nogle tilfælde (butikker jeg handler en del i) har jeg det med at spørge sælgeren, hvad der står på skiltet. hvis han siger det tal der rent faktisk står, kan jeg også finde på at kigge rundt i butikken for bagefter at spørge "Er det mig du taler til, for det kan da ikke passe?  " .. Jeg forhandler ikke i enhver butik, kun i dem hvor jeg efterhånden kender sælger godt nok til at vide, om det kan komme på tale. har jeg sat mig for at købe et eller andet, så kan jeg ikke lade være med at prøve at få en god pris, men siger sælger nej, så køber jeg som regel alligevel. hvad brugtkøb angår, står der "fast pris" så byder man ikke. Står der ikke noget, så kan man byde og derefter forhandle sig til en pris. Men man skambyder ikke. sidst jeg solgte noget på brugtmarkedet, satte jeg det i til 4000 kr, en køber bød 3500 kr og vi endte på 3700 kr .. at forhandle er fint, så længe begge parter er realistiske. Jeg forstår godt at man kan blive træt af at folk skambyder, også som branchemedlem. Men i sidste ende er det sælger der står med valget. Man kan jo bare sige nej. Vil folk have tingene, så skal de nok betale, hvis ikke. tja så var de nok ikke så sk**e seriøse i første omgang alligevel.
|
Til top |
|
|