Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvor godt er Samsung? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
weblance
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 22 December 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt flere sige at Samsung er de bedste LCD tv man kan købe . . . og andre siger at det er noget l**t.

Men hvad siger I eksperter hvor godt er Samsung i forhold til andre producenter (Philips, Sharp, Panasonic, LG osv.)?

/Carl

Til top Vis weblance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af weblance
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 22 December 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

det kommer an på hvem af os du spørger, men hvorfor ikke bruge dine egne øjne. Det jeg synes er bedst er ikke nødvendigvis det du synes er bedst

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 22 December 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

I mine øjne er det overvurderet.

Det er måske et af de bedst sælgende mærker hvad angår tv, men det er ikke ensbetydende med at du ikke kan få noget bedre til samme penge.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
Keler
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2007
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 22 December 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Design lokker også en del
Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler
 
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 720
Sendt: 22 December 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Billedemæssigt, så synes jeg de er okay og acceptable, men til den pris de ofte koster, så kan man godt få bedre alternativer.

Men designet er helt i top!



__________________
Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 22 December 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Insaniac.

De laver ok produkter, for det meste til rimelige priser. Dog findes der mange alternativer (her tænker jeg især på plasma tv), som jeg synes gør det langt bedre, både billed- og designmæssigt.
Selvom Samsung ligger i den gode ende af design-skalaen.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 22 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Det er farligt at skære alle over en kam. Samsung laver både skidt og kanel, det gør Panasonic og Pioneer også. Jeg synes du skal se på den enkelte tv-model og se hvad der i det prisleje, og så bruge dine øjne som der er skrevet ovenfor.

Der er selvfølgelig også en visuel møbelværdi udover det tekniske. Jeg vil dog mene at man kan få bedre tv der gengiver et bedre billede i den prisklasse. Ingen nævnt-ingen glemt



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 22 December 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Med udgangspunkt i Engelske HDTV test ligger Pioneer 2 klasser over Samsungs topmodeller - F9 og F8. Nu vægter testen billedet allerhøjest og ser lidt stort på lyd,design ,brugerflade osv. Men Sonys x3500 får også bedre test end Samsung.
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 22 December 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Til prisen mener jeg ikke at nogen andre modeller kan slå Samsungs M87 serie. Der findes helt sikkert bedre fladskærme på markedet, men de koster også væsentligt mere.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 22 December 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Clemmensen skrev:
Til prisen mener jeg ikke at nogen andre modeller kan slå Samsungs M87 serie. Der findes helt sikkert bedre fladskærme på markedet, men de koster også væsentligt mere.

Det kommer i den grad an på teknologi. Pana70, -  både px og pz er i hvert fald bedre til alt der har med billedet at gøre .

Men om der findes bedre LCD´er til prisen. . .  ?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke rigtigt med designet. Kan nu bedre lide det design pioneer havde på deres gamle modeller med mediereceiveren

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
weblance
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Ok, tak alle sammen for jeres inputs - nu har jeg så noget at gå videre med!
Til top Vis weblance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af weblance
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 22 December 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Samsung laver både skidt og kanel, det gør Panasonic og Pioneer også.


Hvad er det lige Pioneer laver, som er skidt? Og hvilke plasma tv af dem Panasonic laver er det, der er skidt?
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 22 December 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hej.

ja for plasma KAN der jo ikke være noget galt med...Bare fordi han sælger det til dagligt ved han sikkert ikke noget om det.

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 22 December 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
CRC1 skrev:
Samsung laver både skidt og kanel, det gør Panasonic og Pioneer også.


Hvad er det lige Pioneer laver, som er skidt? Og hvilke plasma tv af dem Panasonic laver, er det der er skidt?

dem med et 0 for meget i navnet...



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej.

ja for plasma KAN der jo ikke være noget galt med...Bare fordi han sælger det til dagligt ved han sikkert ikke noget om det.

mvh. Per.

Det kan der sagtens. Både Medion,Samsung og Philips har lavet elendige plasma-tv. Og Panasonic tilbyder feks en eller anden discount udgave af deres 70 seie.

Men selv Pioneers standard 428 768p performer faktisk bedre end Samsungs topmodel F9,  som har led-backlight og full hd opløsning ( iflg den Engelske test).

 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Naiera skrev:
Hvad er det lige Pioneer laver, som er skidt? Og hvilke plasma tv af dem Panasonic laver er det, der er skidt?

dem med et 0 for meget i navnet...


Hvis du mener at et Pioneer 4280 er skidt bare fordi, at der er en model der er en smule bedre, så mangler du sans for proportioner.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

ja for plasma KAN der jo ikke være noget galt med...Bare fordi han sælger det til dagligt ved han sikkert ikke noget om det.


Jeg har ikke sagt, at der ikke kan være noget galt med plasma. Panasonic og Pioneer laver tilfældigvis de bedste plasma tv, og dem er der altså ikke synderligt meget galt med, med mindre man hænger sig i slanger eller skygger, som dog ikke har så meget at gøre med den samlede kvalitet af produkterne.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1071
Sendt: 22 December 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Og Panasonic tilbyder feks en eller anden discount udgave af deres 70 seie.


Men det er ikke ensbetydende med, at den er elendig. Selvom der er sparet lidt i forhold til PX70, så kan PX7 meget vel stadig være langt foran samtlige LCD tv på markedet.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 22 December 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jep, men det var IKKE plasma han spurgte efter. Han spurgte om lcd, men straks skal han omvendes til plasma-religionen. (og jeg er ikke partisk, har gammel crt-tv).

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes