Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Gryphon VS Unison R. VS Pass Labs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal sammenligne priser på forstærkere bør man tage driftsprisen med. Den indbefatter rørskift og strømforbrug i den periode man regner med at anvende produktet.

En rørsag i Gryphon klassen kan ikke få skiftet rør for få 100'er kroner....check prisen på et komplet sæt rør i den kvalitet du ønsker (men du ønsker jo ikke rør ).

Spilletid. Mange produkter lyder bedst når de er tændt permanent. Så er de også klar når du vil lytte. Det er dog ikke godt ved rør og heftig klasse A. Så må du varme op i god tid. Den tid skal med i din beregning over levetiden på rørene....

Men enig med Jan, hvad skal du med over 20-50W? Det koster meget i kvalitet at gå højere.....hvor har du fået de 150W fra?

Jeg ville kigge på den her:

http://www.vitusaudio.com/products/files/SS010_hifiP.pdf

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 December 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Hej Grove

Grunden til jeg skriver minimum 150 W er at jeg har lyttet på de store Zingali og de store 15" basser kan godt li lidt at leve af og man kan sige det måske er overkill at smide en kraftig forstærker på men hvis vi f.eks tager Gryphon Diablo på 2x250W så skulle den også være meget dynamisk, varm og musikalsk og være et rigtig godt match ifølge denne test hvor de også nævner at den måske er for kraftig men der er noget der gør at de klinger godt sammen.

http://www.gryphon-audio.dk/files/reviews/113/review.pdf

Man kan også sige at hvorfor køre med motorstørrelser på over 1 liter på jeres biler når vi alligevel ikke må køre mere end 130kmt men alligevel er det rart med overskud og der er mere køreglæde hvis den køre uanstrengt uden vilde omdrejninger og fedt man har overskudet når man behøver det ved overhælinger osv.

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

treve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas

Jeg har haft ejet, mange mange forskellige forstærker.....

Til de højtaller ville min umidelbart anbefaling gå på nogle kvalitets rør blokke.

Men hvis det ikke skal være rør så er Pass et godt bud.

Jeg har selv for lidt tid siden investeret i et set PassLabs XA 160.5 mono blokke.

Disse vil jeg varmt kunne anbefale, de spille fantastisk og så med snert af rør lyd ( jeg er oprindligt til rør ) . Men udover mange kvaliteter, så skal nævnes at de er absolute lydløse, dette har jeg aldrig oplevet før med så store forstærker.  De bedste rør forstærker jeg har haft har altid brummet, de bedste transistor brummede i trafoerne ( der i blandt 150 tusinde forstærker ), og man for altid at vide at stor trafoer kan ikke være lydløse.

held og lykke med din søgen.

Til top Vis treve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af treve

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej treve

Har du lyttet til Gryphon Diablo kontra Pass Labs og kender forskellen i klangen ?

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes