| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
|
Hej Kim....
Ikke helt enig her....og så måske jo´!
Er din RIAA et triodedesign, må du for alt i verden IKKE smække lange kabler i enden af den. Gør du dette, bliver du voldsomt straffet med svag top og sløj dynamik - så hellere lange HT-kabler.
Er din RIAA strømstærk, er løsningen med lange HT nok at foretrække. Man kan dog stadig gå hen og blive overrasket... ...
|
|
|
Jeg må nok give Schelde ret, der kan opstå højfrekvenstab, såfremt udgangsimpedansen er høj fra RIAAén. Er det tilfældet, ville jeg nok overveje om jeg idet hele taget ville flytte på spillen.
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu snakker om længden af signal-kabler, er der så nogen reelt forskel på, om et kabel er 0.5 m eller 1.0 meter.
Eller skal man bare vælge de kortere kabler, fordi de generelt er billigere!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Når vi nu snakker om længden af signal-kabler, er der så nogen reelt forskel på, om et kabel er 0.5 m eller 1.0 meter.
Eller skal man bare vælge de kortere kabler, fordi de generelt er billigere! |
|
|
Hejsa! Jeg har en tendens til a vælge praktiske længder, men visse preamps og CD maskiner elsker ikke ligefrem lange kabler. Høj kapacitet virker ikke godt hvis udgangsimpedansen er høj. Kigger du mere generelt på sagen, så har rør normalt en højere udgangsimpedans end transer. Opamps kan have probemer med, at drive kabler og efterfølgende trin. Kun ganske få opamps kan levere strøm i brede mængder. Er den diskret opbygget, så kan det være både og. Drfor er du næsten nødt til at gøre dine egne erfaringer. Jeg har f.eks. kabler af samme slags, men i forskelig længde. Den måde kan jeg chekke det på.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde skrev:
|
Hvad er det for en ? - måske vi kender den.
|
|
|
Det er en L A Audio MM RIAA. Firmaet (L A Audio) findes jo ikke mere, det lukkede for nogle år tilbage. Den er købt for ca. 3-4 måneder siden af en privat som havde opkøbt et restlager af komponenter, og dem samler han så og sælger ud af. Den koster såmænd ikke mere end 2.000 kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Drfor er du næsten nødt til at gøre dine egne erfaringer. Jeg har f.eks. kabler af samme slags, men i forskelig længde. Den måde kan jeg chekke det på. |
|
|
Jeg har et signalkabel på 3 meter som jeg anvender mellem surroundforstærker og min JJ 828 forstærker, så jeg kan vel bare prøve at smække det mellem RIAA og JJ 828. Det prøver jeg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, fik lige svar fra ham RIAA'en er købt ved, og han bekræfter at det er en dobbelt triode ECC83.
Så jeg må finde en alternativ løsning, måske endda en anden RIAA. Back to the drawing board, jeg går i tænkeboks.
Tak for al hjælp, jeg vender måske frygteligt tilbage 
|
| Til top |
|
| |
ost. Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 21 Januar 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Førhen da jeg havde brokoblet Quad 405 forstærkere forsøgte jeg med lange højtalerkabler, og lange signal kabler. 6-8 m for begges vedkommende. Forstærkerne blev stillet ved siden af højtalerne. Jeg fornemmede en klar forskel i lyden. Lange signalkabler var at foretrække. Et mere detalieret lydbilled og en mere fast bas. Lange højtalerkabler i en rimelig kvalitet dvs. 3 kvadrart gav en mere ulden lyd, og et lidt klemt lydbilled. mvh Ost
|
| Til top |
|
| |