| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=StarTrek]Er der nogle der har set en Velodyne inde i (skulle hvis værre meget billige opbygget) vs. en SVS sub ?
Måske ville det hjælpe hvis Jensen satte prisen på Velodyne ned, så de ville ligge mere i klasse med SVS ? QUOTE]
Jeg har set en Velodyne (min egen SPL1200) indvendigt og det består af et ganske almindeligt mdf kabinet med hjørneforstærkninger og dæmpningsmateriale dvs ikke særlige tiltag for at dæmpe resonanser....for der er ingen .......pga det forholdsvis lille kabinet.
Magneten er enorm og enheden virker særdeles robust men alt kan selvfølgelig ødelægges.
Det er den bedste sub jeg har haft til musik da den kun giver sit bidrag når der er reel basinfo i kildematerialet dvs ikke noget med en konstant småbrummen som en olm tyr og "kan du høre jeg kører med sub" som de billige basrefleks.
Rumkorrektionen skal man IKKE aktivere efter kl.21 hvis man bor i lejlighed da den kører 12 sweep fra 20-200hz hvorefter der afsluttes med "autostore". Der bliver flyttet luft!
Et STORT minus er at "auto-on" funktionen kræver et ret højt inputsignal fra forstærkeren før den tænder hvilket Velodyne blot "løser" ved at foreslå at hæve udgangssignalet fra forstærkeren...hvordan gør man liiiiige det hvis det ikke skal være på volumeknappen?
Mvh Jan
|