Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mål for 2008? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 31 December 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Tjah, det har været et indbringende 2007 med indkøb af ny forstærker (Pathos Logos), nye højttalere (GamuT L5), ny cd-afspiller (Esound E5), nye baghøjttalere og subs til biografkælderen (JBL) samt HD-afspillere (Toshiba HD-XE1 og PS3), så 2008 kommer nok til at gå lidt mere stille af sig.

En ny og bedre cd-afspiller ville dog ikke være at foragte, da min Esound nok er et par klasser under resten af anlægget. Og nye højttalerkabler, tak

GamuT CD3 kunne være en mulighed.

Hvis jeg pludselig skulle komme til penge, køber jeg nok også et Pioneeer 8G-plasma

Kenneth Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Mit mål 2008 bliver at bygge en ny 6 eller evt.8 kanals preamp til mit surround. Jeg forstiller mig den som 2 unit kabinet. Jeg vil gøre en del af PSU'en. Den skal også have min. 2 stk 5.1 eller 7.1 indgange. Jeg forstiller bruge MAS9116 som volume IC, hvis de bliver tilgængelige igen. Men det kommer til tage tid.

Der udover er der også nogle upgrades som skal laves i mine højttaler og delefiltre.

Til sidst er stadig en drøm at optimerer akustikken lidt.

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 31 December 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

er ved at skifte det meste ud.

i 2007 fik jeg investeret i et par dali mentor 6 til en meget favorabel pris.

og opdateret lidt på pladespillerenn, dog kun i en overgangs fase så 2008 bliver hvor der skal rykkes lidt mere på udskiftningen, om det hele nåes afhænger af pengepungen og lotto kuponen.

men ellers ser det ud som følger i nævnte rækkefølge CIRKA.

1. ny pladespiller (kunne være clearaudio eller michel gyrodec)

2. effektforstærker (er ikke helt enig med mig selv endnu)

3. en dac til min solide gamle Sony cdp-xa50es

4. en ny dvd afspiller

5. en større fladskærm (er på kig efter en phillips som min svoger har kan ikke huske model nummeret)

Og sådan må det være indtil videre...

meen måske bliver forforstærkeren også sat til udskiftning)

såå alt i alt næsten det hele.....

og køben en del flere LP plader

Godt nytår

Lars

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Måler for 2008 er det samme som for 2007.. Nemlig at få lavet min slyngelstue færdig..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46307&K W=slyngelstuen

Det er ikke altid tingene går som man forventer, men nu skulle der gerne igen være lidt tid til projektet...

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ny DAC til min Squeezebox og evt. NAS

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
spped six skrev:
spped six skrev:

At minimere forbruget på HI-FI komponenter ligger også højt på min ønskeseddel, idet andre ønsker begynder at trænge sig på (nyt køkken og en lille renovereing af skabsbadeværelset).

Jeg har igennem 2007 været i gang med en opgradering af anlægget, som nu er ved at være færdig. Det eneste jeg mangler, er en CD-afspiller. Jeg har allerede kig på en, så måske jeg kommer i mål inden årsskiftet

Dernæset ønsker jeg mig også en sub, der kan give det sidste, når jeg ser film samt understøtte, når jeg hører techno und so weitere.

Ellers håber jeg bare på, at 2008 (i Hi-Fi- sammenhæng) skal bruges på indkøb af musik samt naturligvis en masse lytning.

Med et ønske om en god jul og et lykkebringende nytår

Henrik

Så kom CD-afspilleren i hus . Nøj, hvor kan den bare spille.

Et nyt mål for 2008 bliver også at forbedre lyden i min bil. Et nyt sæt højtalere samt en ny headunit burde der kunne blive råd til.

/Henrik

Hvad er det for en cd-afspiller du har fundet dig?

Det er en A5 fra Musical Fidelity. Det har været noget af en kamp at finde en CD-afspiller, der kunne være i mit rack. Jeg havde først kig på en Droplet, men den kunne ikke være der. Så havde jeg kig på en Bladelius, men den kunne ej heller være der. Så fandt jeg denne A5. Jeg havde ikke hørt den før - kun af omtale, og jeg har ikke fortrudt mit køb. Jeg kan virkelig høre forskel (af den positibe slags) i forhold til min gamle Thule CD100.

/Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Brian7500 skrev:
spped six skrev:
spped six skrev:

At minimere forbruget på HI-FI komponenter ligger også højt på min ønskeseddel, idet andre ønsker begynder at trænge sig på (nyt køkken og en lille renovereing af skabsbadeværelset).

Jeg har igennem 2007 været i gang med en opgradering af anlægget, som nu er ved at være færdig. Det eneste jeg mangler, er en CD-afspiller. Jeg har allerede kig på en, så måske jeg kommer i mål inden årsskiftet

Dernæset ønsker jeg mig også en sub, der kan give det sidste, når jeg ser film samt understøtte, når jeg hører techno und so weitere.

Ellers håber jeg bare på, at 2008 (i Hi-Fi- sammenhæng) skal bruges på indkøb af musik samt naturligvis en masse lytning.

Henrik

Et nyt mål for 2008 bliver også at forbedre lyden i min bil. Et nyt sæt højtalere samt en ny headunit burde der kunne blive råd til.

/Henrik

Det er en A5 fra Musical Fidelity. Det har været noget af en kamp at finde en CD-afspiller, der kunne være i mit rack. Jeg havde først kig på en Droplet, men den kunne ikke være der. Så havde jeg kig på en Bladelius, men den kunne ej heller være der. Så fandt jeg denne A5. Jeg havde ikke hørt den før - kun af omtale, og jeg har ikke fortrudt mit køb. Jeg kan virkelig høre forskel (af den positibe slags) i forhold til min gamle Thule CD100.

/Henrik

Den spiller også rigtig godt.

Tillykke med den.

Hvad har du ellers af anlæg?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

T få et sæt velspillende ældre Tannoy højtalere istedet for mine concept Og så ellers købe mindre skrammel

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
spped six skrev:
Brian7500 skrev:
spped six skrev:
spped six skrev:

Henrik

/Henrik

/Henrik

Tillykke med den.

Mange tak.

Mit anlæg består af en Bryston BP 25 forforstærker og en Meridian 557 effektforstærker. De er forbundet via Bertram NO 8 XLR kabler. CD-afspilleren er en Musical Fidelity A5, der er forbundet til forforstærkeren via Bertram NO 6 RCA kabler. Højtalerne er GmauTs L3 og mine højtalerkabler er fra Kimber (8 TC).

/Henrik

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:
Brian7500 skrev:
spped six skrev:
Brian7500 skrev:
spped six skrev:
spped six skrev:

Henrik

/Henrik

/Henrik

Tillykke med den.

Mange tak.

Mit anlæg består af en Bryston BP 25 forforstærker og en Meridian 557 effektforstærker. De er forbundet via Bertram NO 8 XLR kabler. CD-afspilleren er en Musical Fidelity A5, der er forbundet til forforstærkeren via Bertram NO 6 RCA kabler. Højtalerne er GmauTs L3 og mine højtalerkabler er fra Kimber (8 TC).

/Henrik

Ikke dårligt.

Får vi mon lidt billeder at se også?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Ja jeg vil lede med lys og lygte efter et ca. 100" 16:9 lærrede med motor og gain på ca 0.8 så det passer til min kære Sanyo Z3, der ud over skal der nok skiftes lidt kabler hist og her. Ellers så regner jeg ikke med at der sker det store på hifi fronten i 2008 - der er andre ting der står højere på listen nu som f.eks. et større sted at bo :)

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 April 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg får forhåbentlig istandsat min Sansui 9090 og den Scott Stereomaster 200-B der bare står på en hylde og kigger (under et tørklæde så den ikke samler støv ).
Jeg skal have gjort noget ved mit værelse. Ud med alle de ting der ikke er absolut nødvendige - det skal være let at gøre rent, ellers går der lidt længe mellem det sker
Jeg skal også i gang med at bage nogle spolebånd, for de smitter slemt af, og så skal der optages jazz fra P2
Åh ja, en ny pickup må også snart være på sin plads.
Måske endda en spillekonsol? Nu er GTA IV jo ude
Men eller er jeg efterhånden blevet rigtig rigtig godt tilfreds med mit anlæg. Det vækker glæde hver eneste gang jeg tænder det det er en fed fornemmelse.
Og så skal jeg bruge penge på en masse andet: Sjov og ballade (bevares, også musik da). Jeg skal da nyde min ungdom!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 April 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Godt nok OT, men håber utrolig meget på en nyre så jeg kan leve normalt igen

Men okay et par JBL LSR 6332 vill heller ikke være dårligt

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

- Tror 08 står på færdigbygning af de væghængte flade højttalere der begyndte i slutningen af 07 - og alle folk herinde sagde aldrig kommer til at spille ordentligt, og kaldte makværk - prototyperne er nu ikke helt tosset, har kørt et par måneder nu...

Og så skal Pioneer 508XD'eren skiftes ud med en 60" Full HD Pioneer - sikkert PDP-LX608D - er lige faldet til 50K. ...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 April 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har allerede opfyldt mit mål om nye signalkabler og en ny subwoofer.

Det næste må blive en fin lille DAC til min bærbare computer

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
spped six skrev:
Brian7500 skrev:
spped six skrev:
Brian7500 skrev:
spped six skrev:
spped six skrev:

Henrik

/Henrik

/Henrik

Tillykke med den.

Mange tak.

/Henrik

Ikke dårligt.

Får vi mon lidt billeder at se også?

Uha, det ved jeg ikke. Sidst jeg have lagt billeder ud af noget udstyr i anden sammenhæng, fik jeg kort tid efter indbrud.

Kald mig bare overtroisk, men lige pt. har jeg det bedst med ikke at lægge billeder ud.

Når det er skrevet, er det vist på tide med en revurdering af mine mål for resten af 2008. Det er endnu ikke blvet til en upgrade af bilens lydanlæg, men måske det kommer senere.

Jeg er istedet begyndt at kigge på hus, hvilket jo ikke er nogen billig fornøjelse. Forhåbentligt kommer der nyt tag over hovedet i 2008, og så kan jeg begynde at fin tune et anlæg til min nye stue. Jeg glæder mig allerede.

/Henrik

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 05:31 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:
Så lidt som muligt

Men skal have en RIAA mere og en PU.

Og en Vintage tuner skulle også være på trapperne.

Ja, foreløbig har man brudt alt det man lover/ønsker. Fik en PU og deraf også en plov (mere). RIAA´en røg på køl. Vintage tuneren fik jeg. Men også 2 sæt højttalere. En lille rørforstærker fandt også vej. Og en DAC er på trapperne. Så nu holder jeg lidt igen. HOST, HOST.

Men ryger helt sikkert i baljen igen inden længe.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Maj 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

En god stak DVD og HD-DVD film, især ringenes herre speical-edition står højt på ønskelisten over film. Køber nok en Nokia N95 8GB en af dagene(ja er muligvis ikke HIFI, men den kan da afspille lidt af hvert og sættes til både anlæg og tv ). Ellers skal der nok købes et par tosh-link kabler og så må det vist være det for i år.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Større FullHD TV, min. 52".

Adskillige terabyte ekstra lager til film.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 02 Maj 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

hejsa...jeg havde lidt store mål for 2008...men har allerede her i maj mdr nået mine....et sæt magnepan 3.6 samt et par subs til....ny pre-amp audio analogue bellini, to primare effekt A32 samt en ny pick up...ortofon rondo bronze...til min kenwood L07D...så resten af året blir der kun købt skiver...samt cd-er.....jeg er en glad mand lige nu......

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum