| Forfatter |
|
a.h.n Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa !
Jeg vil skiftet netkablerne på mit anlæg, i den forbindelse er jeg kommet i tvivl om jeg bør føre kablerne helt ind i forstærkerne eller montere stik i kabinetterne?
Som jeg ser det er der både fordele og ulemper ved stik i kabinetterne, det bliver nemt at prøve noget andet kabel i fremtiden, hvis man momterer et stik. Men det vil jo kun være fra stikket og hen til stikkontakten at man skifter kablet, inde i forstærkeren bilver kablet ikke skiftet. Der bliver også en ekstra samling på kablet når der er monteret stik i kabinettet.
Hvad vil i anbefale ?????????
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lav en netbrønd så du kan eksperimetere med flere forskellige netkabler. Hvad er dit budget til kabel ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
a.h.n Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde tænkt mig at prøve noget Supra LoRad 3*2.5 kabel, medmindre der jeg falder over noget andet, jeg vil dog ikke bruge astronomiske summer på det.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
a.h.n skrev:
| Jeg havde tænkt mig at prøve noget Supra LoRad 3*2.5 kabel, medmindre der jeg falder over noget andet, jeg vil dog ikke bruge astronomiske summer på det. |
|
|
I samme prisklasse kan Jorma også anbefales. NO Vishnu er også ganske godt, men desværre noger dyrere. GM sound skulle også lave nogle seriøse kabler der er til at betale.... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
a.h.n Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem forhandler Jorma??
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
a.h.n skrev:
| Jeg havde tænkt mig at prøve noget Supra LoRad 3*2.5 kabel, medmindre der jeg falder over noget andet, jeg vil dog ikke bruge astronomiske summer på det. |
|
|
Supra giver ofte en meget lukket og ulden lyd, har jeg erfaret. Har prøvet på forforstærker, dac, effektforstærker og højttalere (ét apparat ad gangen) - med samme uldne resultat.
Før ikke kabler direkte ind i dine apparater, førend du har fundet det helt rigtige kabel!
Mvh.
Niels
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
a.h.n skrev:
|
|
Supra giver ofte en meget lukket og ulden lyd, har jeg erfaret. Har prøvet på forforstærker, dac, effektforstærker og højttalere (ét apparat ad gangen) - med samme uldne resultat.
Før ikke kabler direkte ind i dine apparater, førend du har fundet det helt rigtige kabel!
Mvh.
Niels
|
|
|
Det må jeg give dig ret i, jeg oplever dem også som værende lidt uldne og tillukkede især i toppen som ikke klinger helt frit. Og så mister musikken lidt dynamik, det er så bare min mening og slet ikke den samme som anmeldelsen her på sitet __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Nilau skrev:
a.h.n skrev:
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
Det må jeg give dig ret i, jeg oplever dem også som værende lidt uldne og tillukkede især i toppen som ikke klinger helt frit. Og så mister musikken lidt dynamik, det er så bare min mening og slet ikke den samme som anmeldelsen her på sitet
|
|
|
Trykker lige på enig-knappen - Havde lånt en del suprakabler, men afleverede dem pænt tilbage igen - de var ikke min kop the __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
a.h.n Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg slette Supra LORad fra listen, og prøve at finde noget andet.
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår får vi allesammen lov at se dokumentation (=blindtest) på, at I ikke bare snakker "out your asses", som man ville sige i Guds eget land?
__________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Hvornår får vi allesammen lov at se dokumentation (=blindtest) på, at I ikke bare snakker "out your asses", som man ville sige i
Guds eget land? |
|
|
Nu, hvor du nævner det - havde jeg vist lovet at være vært ved et 'kom-med-dit-netkabel-træf'  Desværre har tiden ikke lige været til det, men
jeg vil afholde et arrangement i løbet at vinteren/foråret (indeværende år).
Så kan, ihvertfald de fremmødte, gå herfra med en noget bedre viden om netkabler
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Hvornår får vi allesammen lov at se dokumentation (=blindtest) på, at I ikke bare snakker "out your asses", som man ville sige i Guds eget land?

|
|
|
"Here we go again", som man ville sige i Guds eget land...
Har du en fobi overfor empirisk dannet viden og erfaring?
Hvis din pande er brændende varm og du ryster (og måske taler i vildelse?) har du så først feber efter at have ført et termometer "up your Axx"??

Hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Har du en fobi overfor empirisk dannet viden og erfaring?
Hvis din pande er brændende varm og du ryster (og måske taler i vildelse?) har du så først feber efter at have ført et termometer "up your Axx"??

Hilsen
Niels
|
|
|
Nej, kun overfor overtro. Det er tilgengæld RØVfarligt. I dette tilfælde er der dog mest fare for at spilde en masse penge, så det må være ren medmenneskelighed der gør, at jeg bliver nødt til at vedholde at skrive.  Feber eksisterer - det er der vist ingen kontroverser om. Allerede der bryder analogien sammen. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Evidens eller bevis er mange forskellige ting. Empirisk dannet viden og erfaring ER bestemt evidens. Det er bare evidens på et noget spinklere grundlag end blindtests.
Med andre ord: Kan man påvise en forskel (eller kan man ikke demonstrere en forskel) ved en blindtest er dette altså en noget tungere form for "bevis" eller evidens, om man vil.
Et beslutningsgrundlag kan være mere eller mindre svagt funderet:
Det svageste niveau er
1. Casestudier som bygger på anekdoter, enkeltsager, historier og lignende, har teoretisk set uendeligt mange fejlkilder. Stort set alle tolkninger/teorier om et fænomen kan bringes til at passe med en udvalgt anekdote.
Herefter kommer det, som du kalder empirisk dannet viden og erfaring:
2. Ekspertholdninger. Udtalelser, interviews, mv. indeholder også en betydelig mængde fejlkilder. Flere undersøgelser tyder på, at det ofte giver mere sikre resultater at sætte udefrakommende til systematisk at vurdere evidensen på et område end ved at efterspørge en ekspertudtalelse. Eksperter har ofte vaner, kæpheste og interesser, som påvirker deres udsagn - og forskellige eksperter giver ofte forskellige svar uden, at det er muligt at afgøre, hvem der har ret.
Så kommer noget, vi kan sammenligne med tests i fagblade:
3. Sammenligningsstudier/almindelig benchmarking. Sammenligninger (eller benchmarking) af resultater fra to eller flere forskellige enheder, der benytter forskellige metoder. Ofte bliver metoden eller indsatsen ikke klart beskrevet. Der optræder såkaldt udvælgelsesskævhed. Udefrakommende faktorer har frit spil, f.eks. udseende, forudindfattethed med hensyn til et givet produkt eller eventuelt en viden om den givne tekniske udvikling.
Først her kommer blindtests med tilfældig optræden af givet apparatur:
4. Lodtrækningsforsøg. Deltagerne deles i to (eller flere) grupper via lodtrækning og testes før og efter indsats. Grupperne sammenlignes. Her er der langt færre fejlkilder en ved de tidligere nævnte analysemetoder. Ved små studier vil det ofte være vanskeligt at konkludere noget entydigt med mindre effekten er meget stor.
Så jo - empirisk dannet viden og erfaring skal da respekteres. Bare ikke særlig meget - og ikke uden man kender den enkelte eksperts baggrund.
|
| Til top |
|
| |
BasHunter Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 November 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 04:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
I lyder sgu som en flok selskabsbøsser.... ....har i ikke andet end røvsnak fra guds eget land.
Nå, men et kabel er vel ikke bedre end det kabel trafoen er skabt med....Så om man skifter kabel fra elnet til kontakten på fronten af apperatet er vel et personligt valg....
Café Prutfrans lukker for denne nat.... ....i guds navn, og de 72 jomfruer ude fra Risskov. __________________ Ingen Diskant, tak
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
I lyder sgu som en flok selskabsbøsser.... ....har i ikke andet end røvsnak fra guds eget land.
Nå, men et kabel er vel ikke bedre end det kabel trafoen er skabt med....Så om man skifter kabel fra elnet til kontakten på fronten af apperatet er vel et personligt valg....
|
|
|
Præcis, det er jo det vi er mange, der hele tiden har sagt. Som det også siges: en ekstraordinær påstand kræver ekstraordinære beviser, og at en masse mennesker tydeligt mener at kunne høre forskel er ikke ekstraordinære beviser. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Nickname Udelukket fra forum

Dobb.profil
Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
BasHunter skrev:
|
Café Prutfrans lukker for denne nat.... ....i guds navn, og de 72 jomfruer ude fra Risskov.
|
|
|
Hvis der er nogen her i forum'et, så er det nok dem der udtaler sig om noget de ikke selv har afprøvet, men aligevel har en holdning til.
Så tag lige og afprøv tingene, inden i angriber dem der kommer med nogle erfaringer, som de selv har erfaret/hørt.
Jeg syntes det er fint at være skeptisk, men jeg syntes ikke der rimeligt at angribe, når man ikke engang selv gider at prøve lytte til det. __________________ Selvgjort er velgjort.
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
BasHunter skrev:
|
|
|
Præcis, det er jo det vi er mange, der hele tiden har sagt.
Som det også siges: en ekstraordinær påstand kræver ekstraordinære beviser, og at en masse mennesker tydeligt mener at kunne høre forskel er ikke ekstraordinære beviser.
|
|
|
Haha, der må jeg godtnok tilslutte mig!! det med netkabler der bliver skiftet fra std kabel fra lys-nettet og hen til hifi-grejet er simpelthen for absurt!! Hvis man overhovdet kan tale om en forskel er det højst en forringelse, ihvertfald ikke en forbedrelse (det ville være umligt..)
|
| Til top |
|
| |