Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Elgiganten 32" til 2999 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Zakken skrev:

Er der nogen af jer der har set det tv, eller kigger i bare data?

Jeg så det idag i Elmutanten, og det var slet ikke så ringe. Det stod ved siden af et 32" Sony, og hvis jeg skulle have et til soveværelset, havde jeg nok valgt det. Billedkvaliteten var ikke væsentligt ringere.

Til stuen ville jeg nok vælge et lidt bedre, men  også væsentligt dyrere.

Præcis .. det kommer altid an på hvad man forventer .. manden spurgte jo om det var noget ordentligt og det er jo lidt et vidt begreb

Jamen så lad os blive enige om, at man ikke finder bedre 32" til 2999.- der findes vist ikke andre.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:
MonoTovarisj skrev:
Zakken skrev:

Er der nogen af jer der har set det tv, eller kigger i bare data?

Jeg så det idag i Elmutanten, og det var slet ikke så ringe. Det stod ved siden af et 32" Sony, og hvis jeg skulle have et til soveværelset, havde jeg nok valgt det. Billedkvaliteten var ikke væsentligt ringere.

Til stuen ville jeg nok vælge et lidt bedre, men  også væsentligt dyrere.

Præcis .. det kommer altid an på hvad man forventer .. manden spurgte jo om det var noget ordentligt og det er jo lidt et vidt begreb

Jamen så lad os blive enige om, at man ikke finder bedre 32" til 2999.- der findes vist ikke andre.

Hehe det kan du nok have ret i, ihvertfald ikke flad

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 December 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:
 trod´s alt godt priserne fortsætter ned....og kvali. stiger....

det kan så diskuteres om dette tv lever op til at kvaliteten stiger...

PalleRaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Surfede lige forbi elgiganten hjemmeside for at se deres egen forklarende tekst. Og her må jeg sq give dem ros.

32" Keymat Plasma tv til en helt fantastisk pris! Kontrast forhold på 1800:1 får du et flot billede til en flot pris! 10s teksttv hukommelse. NB! Er ikke HD-RDY!

Det jeg mener er at det er fedt at de skriver SÅ tydeligt at skærmen IKKE er hd-ready, og når de desuden fremhæver 10s text-tv siger det jo også lidt. Med andre ord, de kunne bare have skrevet de sædvanlige subjective crap med at skærmen var flot desigen og den havde godt billede etc. Ros til El-Giganten.

Til top Vis PalleRaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PalleRaa

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Alland skrev:

Hehe.. har lige været inde på gigantens hjemmeside og se skærmen.. jeg tror du skal holde fast i dit billedrørs tv lidt endnu.. har ikke set den pågældende skærm med billede på, men tror godt jeg vil vædde på at dit nuværende tv gør det bedre.. opløsningen på plasmaskærmen er også kun på 480 linier, så der vil ikke være meget at hente i forhold til din xbox...

-Allan

En XBOX er jo meget bedre end analogt Tv.

Lækkert spørgsmål. Det sjove er at et 480 liniers Tv og vist Progressivt, som Plasma vel skal vise, billedet burde faktisk blive udmærket altså til Prisen. Om dette er helt sandt? Næsten, fordi i Australien har man prøvet hvor godt 576p50 kan være.

Tv'et er vel bygget med "Een eller anden hensigt" om blive solgt.

smasher30
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

med et Hd signal står den keymat plasma til 2999 kr. egentlig rimeligt hæderligt... men ved SD parabolsignal bliver en grøn græsmark bare en grøn plamage uden nuancer.

... men for pokker hvor den hakker ved panoreringer... det kommer i voldsomme ryk... meget værre end  end ved normale 50hz LCD TV.

Til top Vis smasher30's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af smasher30

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:
Alland skrev:

Hehe.. har lige været inde på gigantens hjemmeside og se skærmen.. jeg tror du skal holde fast i dit billedrørs tv lidt endnu.. har ikke set den pågældende skærm med billede på, men tror godt jeg vil vædde på at dit nuværende tv gør det bedre.. opløsningen på plasmaskærmen er også kun på 480 linier, så der vil ikke være meget at hente i forhold til din xbox...

-Allan

En XBOX er jo meget bedre end analogt Tv.

..og præcis derfor vil der være endnu mere at hente ved at vælge en skærm med højere opløsning.. dette skal bestemt ikke læses som om jeg mener jo højere opløsning jo bedre skærm, tværtimod, men 480 linier er efter min mening lige i underkanten..

-Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 December 2007 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Min søn har lige købt dette tv til værelset, for mig at se udmærket til, hans brug, mtv,film og ps2, men hvad nu det har ikke HD ? hvad sker der efter 2009 når signalet går ud? vi har TDC kabel tv, er der nogen der ved dette? kan vi få en "box" der så kan levere signalet til tv`et? vi har fået 30 dages fuld retur ret på tv`et , igen ros til elgiganten ,de gjorde også os opmærksom på at det ikke havde hd. sælgeren ville nok selv vælge et andet indtil at han hørte ,det var til et drenge værelse.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2007 kl. 04:22 | IP-adresse registreret  

thiemer skrev:
Min søn har lige købt dette tv til værelset, for mig at se udmærket til, hans brug, mtv,film og ps2, men hvad nu det har ikke HD ? hvad sker der efter 2009 når signalet går ud? vi har TDC kabel tv, er der nogen der ved dette? kan vi få en "box" der så kan levere signalet til tv`et? vi har fået 30 dages fuld retur ret på tv`et , igen ros til elgiganten ,de gjorde også os opmærksom på at det ikke havde hd. sælgeren ville nok selv vælge et andet indtil at han hørte ,det var til et drenge værelse.

Hehe ja det skal de da have ros for ...

Så vidt jeg har forstået så er det kun det luftbårne sendenet som bliver rent digitalt (DVB-T), der er vist ikke nogen der ved hvad TDC gør i 2009. Men om ikke andet kan man sagtens få bokse med DVB-T som derefter via scart kan få billedet ind på skærmen. Men det tror jeg ikke i behøver bekymre jer om når i har kabel.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 December 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

smasher30 skrev:

med et Hd signal står den keymat plasma til 2999 kr. egentlig rimeligt hæderligt... men ved SD parabolsignal bliver en grøn græsmark bare en grøn plamage uden nuancer.

Hvis der er noget støjreduktion, så slå det fra.

smasher30 skrev:
... men for pokker hvor den hakker ved panoreringer... det kommer i voldsomme ryk... meget værre end  end ved normale 50hz LCD TV.

Det kunne tyde på at tv'et konverterer 50 Hz til 60, det er ret normalt på ultra-billige tv, fordi det gør tv'et billigere at producere. Det er i min bog grund nok til at holde sig væk, uanset pris.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 December 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Hvis der er noget støjreduktion, så slå det fra.

Otto, hvorfor skal man egentlig det? Du er ikke den første, der skriver dette, men hvorfor? Min egen erfaring siger, at mpeg- og støjreduktion er en fordel - omend jeg holder den på "lav". Sætter jeg den på "høj", virker billedet alt for glat, og nogle detaljer vil gå tabt. Slår jeg den fra bliver billedet lidt grynet. Det er næsten ikke til at se ved visning af DVD, Blu-Ray og spil, men ved analog tv-signal er det ret tydeligt.

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
thiemer skrev:

Hehe ja det skal de da have ros for ...

Så vidt jeg har forstået så er det kun det luftbårne sendenet som bliver rent digitalt (DVB-T), der er vist ikke nogen der ved hvad TDC gør i 2009. Men om ikke andet kan man sagtens få bokse med DVB-T som derefter via scart kan få billedet ind på skærmen. Men det tror jeg ikke i behøver bekymre jer om når i har kabel.

tak for svaret, hvor køber man sådan en "box" med dvb-t ? hvis dette skulle blive nødvendigt?,det kan godt være at man burde holde sig vækfra såbilige produkter,men når det kun er til et børneværelse så kan jeg ikke se der er noget galt i det.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Her feks:

http://netto-sat.dk/antenne_dvbt_digibox-c-37_73.html?osCsid =a5b82c6682fa7b59da04c7063b4ad14a

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Otto, hvorfor skal man egentlig det? Du er ikke den første, der skriver dette, men hvorfor? Min egen erfaring siger, at mpeg- og støjreduktion er en fordel - omend jeg holder den på "lav". Sætter jeg den på "høj", virker billedet alt for glat, og nogle detaljer vil gå tabt. Slår jeg den fra bliver billedet lidt grynet. Det er næsten ikke til at se ved visning af DVD, Blu-Ray og spil, men ved analog tv-signal er det ret tydeligt.

Støjreduktion er i bund og grund et filter, der fjerner detaljer. Forskellig støjreduktion virker på forskellige måder, og en GOD støjreduktion sat effektivt op, kan faktisk godt vise sig at være en fordel, og har man lidt støj i et analogt signal, kan det godt være en fordel at slå det til, og leve med mindre ulemper mod at få mindre støj. Det sker eksempelvis at jeg på Pioneer tv lader støjreduktion være slået til på analog-tv. Men støjreduktion vil alt andet lige forringe detaljegraden, samt medføre diverse artifakts, deriblandt at farveovergange bliver "udsmurte". Specielt huden i nærbilleder af ansigter lider ofte meget ved bevægelser, når der er bare en lille smule støjreduktion slået til. Det kan være ret individuelt hvordan man prioriterer fordele og ulemper - jeg har oplevet kunder der troede deres Pioneer tv var defekt, pga. de plamager støjreduktionen medførte selv på "lav" indstillingen. Væk med støjreduktion, og kunderne var glade.

Jeg sælger jo produkter med støjreduktion, men her er der så også tale om støjreduktion af en noget anden kvalitet end dét der typisk sidder i tv'ene, og her er det faktisk muligt at rense dårlige kilder en del, uden for meget ulempe. Når jeg, og andre, som refleks anbefaler at slå det fra, så er det fordi det alt andet lige er en fordel at undgå det. Hvis det så viser sig at man får så meget støj at det er generende, så kan man slå det til igen, men udgangspunktet bør være at det ikke er der, og så slår man det til om nødvendigt. Nu blev der henvist til at en græsplæne bliver til en grøn plamage, det er et typisk symptom på dårlig støjreduktion - og det må være rimeligt at antage at støjreduktionen i et tv i denne klasse ikke ligefrem er den bedste i verden. Derfor den ret direkte anbefaling om at slå det fra, for at se om det hjælper.

Det er kort sagt et spørgsmål om "ingen regel uden undtagelse", men REGLEN er at det skal slås fra...

thiemer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Tak , for lynhurtigt svar , Godt nytår

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes