Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Pans labyrant sindsoprivende. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 December 2007 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Sorry er ordblid og det gør min stavning noget tvivlsom    men har så fået 11/ 13 i mat siden børnehaven .

Du bringer din menning og karakter om noget du ikke har set eller hørt , hvilken i sig selv er temeligt tåbeligt   du tilføre så at du ikke er en haj i
spansk og i det konludere du at det er en dårlig film.

Det intressante er nok mest hvad du selv syntes om din ualmendelige velargumenterede udtagelse ?

mvh

Undskyld jeg blander mig Men som jeg læser mandens udtalelse, så siger han at bl.a på grund af billederne og filmenes titel sansynligvis aldrig kunne finde på at se filmen, da han konkluderer at det ikke er noget for ham. Derefter takker han bl.a. dig for at anmelde filmen, da det ellers var en film han aldrig ville overveje at se.   

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 December 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Sorry er ordblid og det gør min stavning noget tvivlsom    men har så fået 11/ 13 i mat siden børnehaven .

Du bringer din menning og karakter om noget du ikke har set eller hørt , hvilken i sig selv er temeligt tåbeligt   du tilføre så at du ikke er en haj i
spansk og i det konludere du at det er en dårlig film.

Det intressante er nok mest hvad du selv syntes om din ualmendelige velargumenterede udtagelse ?

mvh

Jeg er normalt så ydmyg, at det er mig der siger undskyld til dem der giver mig en kindhest eller et spark i enden, men har det til gengæld svært, med at blive kaldt uintelligent.  Jeg har vurderet (egen opfattelse), udfra billederne, som gjorde mig skeptisk overfor, om det ville være en film for mig ....hvis du kigger efter, så ser du at jeg klapper jer på skulderen, som roser filmen. Og så har jeg forresten ikke som du skriver, i tekst konluderet at det er en dårlig film.

Din tekst som jeg har markeret med rødt, skal du lige finde ud af om du vil bringe som et postulat eller et spørgsmål.

kimC skrev:
Undskyld jeg blander mig Men som jeg læser mandens udtalelse, så siger han at bl.a på grund af billederne og filmenes titel sansynligvis aldrig kunne finde på at se filmen, da han konkluderer at det ikke er noget for ham. Derefter takker han bl.a. dig for at anmelde filmen, da det ellers var en film han aldrig ville overveje at se. 

Tak til dig KimC ....sådan skulle det netop forståes.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

jeg tænkte om der var nogen der havde set den på HD-DVD`??

For at set at den er mixet i DTS HD 7.1, lyder nemlig ret spændende..Og havde tænkt på at købe den, men jeg vil mere vide om hvordan billederne og lyden i filmene er!..Selve filmen ser Ok ud!...

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 29 December 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

harmonic skrev:
Sorry er ordblid og det gør min stavning noget tvivlsom    men har så fået 11/ 13 i mat siden
børnehaven . Du bringer din menning og karakter om noget du ikke har set eller hørt , hvilken i sig selv er temeligt tåbeligt   du tilføre så at du
ikke er en haj i spansk og i det konludere du at det er en dårlig film. Det intressante er nok mest hvad du selv syntes om din
ualmendelige velargumenterede udtagelse ?
mvh

Jeg er normalt så ydmyg, at det er mig der siger undskyld til dem der giver mig en kindhest eller et spark i enden, men har det til
gengæld svært, med at blive kaldt uintelligent.  Jeg har vurderet (egen
opfattelse), udfra billederne, som gjorde mig skeptisk overfor, om det ville være en film for mig ....hvis du kigger efter, så ser du at jeg klapper
jer på skulderen, som roser filmen. Og så har jeg forresten ikke som du skriver, i tekst konluderet at det er en dårlig film.

Din tekst som jeg har markeret med rødt, skal du lige finde ud af om du vil bringe som et postulat eller et spørgsmål.

kimC skrev:
Undskyld jeg blander mig Men som jeg læser mandens udtalelse,
så siger han at bl.a på grund af billederne og filmenes titel sansynligvis aldrig kunne finde på at se filmen, da han konkluderer at det ikke er
noget for ham. Derefter takker han bl.a. dig for at anmelde filmen, da det ellers var en film han aldrig ville overveje at se. 

Fait nok   jeg bøjer mig i støvet og sige undskyld misforståelsen.

Peace

mvh

Tak til dig KimC ....sådan skulle det netop forståes.

fair   nok   jeg bøjer mig i støvet og sige undskyld misforståelsen.

Peace

mvh

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
fair   nok   jeg bøjer mig i støvet og sige undskyld misforståelsen.

Peace

mvh

Takker ...også peace herfra !

Godt nytår til dig Harmonic.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Ja Pans labyrant er hård kost, nok derfor at den ikke vandt over De andres liv, håber at den også komme i HD-DVD og Blu-ray med Dansk
undertekster.

Og ikke endnu debat om ordblinde er dumme eller ej, dette har ikke noget med denne tråds indhold, så værre venlig
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har set både Pans Labyrint og De Andres Liv. Begge virkeligt gode film, men på hver deres præmisser.

Pans labyrinth synes jeg nu ikke er så kompliceret. Den handler om en pige der opfinder en eventyrverden som erstatning for den hårde krigsverden hun befinder sig i. Den måde de to verdener bliver flettet sammen på er eminent god, og krigsverdenen bliver skildret på en så realistisk og kynisk måde, at man blot må se benovet til.

En af de bedste film jeg nogensinde har set.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Pans labyrinth synes jeg nu ikke er så kompliceret. Den handler om en pige der opfinder en eventyrverden som erstatning for den hårde krigsverden hun befinder sig i.

Hvad får dig til at mene at eventyrverdenen er noget der kun foregår i pigens hoved ?

Hilsen til ALLE film- og musikelskere.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Jeg har set både Pans Labyrint og De Andres Liv. Begge virkeligt gode film, men på hver deres præmisser.

Pans labyrinth synes jeg nu ikke er så kompliceret. Den handler om en pige der opfinder en eventyrverden som erstatning for den hårde
krigsverden hun befinder sig i. Den måde de to verdener bliver flettet sammen på er eminent god, og krigsverdenen bliver skildret på en så
realistisk og kynisk måde, at man blot må se benovet til.

Kunne ikke ha sagt det bedre selv

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Pans labyrinth synes jeg nu ikke er så kompliceret. Den handler om en pige der opfinder en eventyrverden som erstatning for den hårde krigsverden hun befinder sig i. Den måde de to verdener bliver flettet sammen på er eminent god, og krigsverdenen bliver skildret på en så realistisk og kynisk måde, at man blot må se benovet til.

Jeg er meget begejstret for både Pans Labyrint og De andres Liv, og i det hele taget er jeg ikke så meget for hverken at sammenstille eller, værre, at sammenligne film. Hvilken af de to der følgelig har fortjent en Oscar mest, har jeg ikke nogen mening om (med forbehold for den (derfor måske lidt utidige) indskydelse, at De andres Liv da heldigvis tog den foran Susanne Biers prosaisk-lumre og helt igennem banale og ufarligt følelses-affirmerende ligegyldighed af en film, der også var nomineret! )

Men for søren hvor er De andres Liv en perle!

Jeg er sjældent på godt to timer blevet så emotionelt og intellektuelt smagfuldt forført. Hvad der starter ud som en historisk velfortalt film udvikler undervejs både filosofiske og etiske aspekter - og tillige en sitrende modernitetskritik i sit nuancerede blik for voyeurismens forskellige former, der vist nok er til at få øje på hist og her i det vestligt-moderne. Er Pans Labyrint ikke så kompliceret (hvilket den vist er lidt alligevel kompositorisk...), så er De Andres Liv en meget facetteret og flertydig film; det er til at få øje på, at instruktøren er filosof lige så meget som han er historiker.

Trist at hovedrolleindehaveren Ulrich Mühe døde af cancer tidligere i år; han var dygtig. Foruden De Andres Liv er han værd at se i flere af Michael Hanekes film (Benny's Video og Funny Games)

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Filmen kan tolkes på mange måder. Der er ikke kun én løsning. Jeg synes personligt, at det var en sand oplevelse. Del Toro har altid været præcis og skarp på den visuelle og sanselige side, men denne gang har han overgået sig selv. Jeg forlod biografen med en klump i halsen i sin tid, og jeg var ikke den eneste. Ikke alle syntes, at den var så pragtfuld, som pressen havde gjort den til, men der er åbenbart én herinde som ikke har fanget essensen i det hele...Og The Host...verdens dårligste film?! Nu må du lige...

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:

harmonic skrev:

Det må hvist være år 2007´s mest uintiligente postolering på hifi4all.

Måske mener du "mest uintelligente postulat/postulering" ? ja undskyld, nogle gange må jeg gætte mig frem til det du skriver.  

Men måske er du den mest intelligente af os to, hvem ved, prøv kræfter med dig selv her: http://mensa.dk/

Du skrev jo godt nok at du ikke kunne spansk, men du havde da vist ikke lagt hjernen i blød da du gættede dig frem til at "El Laberinto del fauno" betyder "monsteret som så med hænderne". Slet ikke når trådens overskrift henviser til filmens danske titel: "Pans labyrint".

Mensas test og ordblindhed har da ikke noget med hinanden at gøre. Den behandler jo kun logisk matematik intelligens, som blot er 1 ud af 8 intelligensformer.

Howard Gardners forskning har foreløbig identificeret disse otte intelligenser:

Logisk/matematisk    personen er god til logisk og strategisk tænkning

Sproglig –                      personen har god udtryksevne

Naturalistisk –              personen har god forståelse af naturen, økologi mm.

Musisk –                          personen har sans for musik og rytme

Kropslig –                      personen er god til sport og håndværk

Social –                          personen er god til at omgås og kommunikere med andre

Intrapersonel –              personen har god selvforståelse

Rummelig/visuel –       personen er god til at orientere sig, designe og formgive.

Det kan diskuteres om humoristisk sans er en intelligensform i sig selv eller om den blot hører under den sociale intelligens.

En meget intelligent person kan i øvrigt godt levere en meget uinteliggent kommentar. Vice versa.

fed film i øvrigt.

Med venlig hilsen mit alias Klaage Aage
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil lige tilslutte mig dem, der har rost filmen.

Selv om det tydeligvis ikke er en main-stream film, er den utroligt flot lavet. Det er en af
de film, hvor man sidder og er oprigtigt foruroliget fordi man er nervoes for hvad der sker i naeste
scene. Den slags uforudsigelighed er for fed!
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Mensas test og ordblindhed har da ikke noget med hinanden at gøre. Den behandler jo kun logisk matematik intelligens, som blot er 1 ud af 8 intelligensformer.

Det kan diskuteres om humoristisk sans er en intelligensform i sig selv eller om den blot hører under den sociale intelligens.

Linket til http://mensa.dk/ gik på at henvise harmonic dertil pga. hans hentydning til mig omhandlende uintelligens. At du så læser det som om at jeg hentyder til hans ordblindhed er din måde at tolke det på ....jeg har adskilt disse to ting, da jeg udmærket ved at intelligens intet har med ens læsefærdigheder ( ordblindhed ) at gøre.

Mht. om humoristisk sans skulle være en form for intelligens, kan jeg kun konkludere at du der laver highscore.

Iøvrigt så har harmonic og jeg barberet geden, men synes du sunmusic, at barbergrejet skal findes frem igen, så er du da velkommen ( lad os debatere intelligens ). Hvis det (?), så opfordrer jeg til at flytte emnet til offtopic, inden det går "mere" ud over denne tråd og at den måske bliver lukket ( hvilket ville være synd ).

harmonic skrev:

Det må hvist være år 2007´s mest uintiligente postolering på hifi4all.

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 30 December 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Til alle dem der mener at eventyrverdenen i filmen, er et produkt af pigens fantasi, beskriv venligst hvad der i filmen, viser dette. Eller hvorfor i fortolker filmen sådan.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 30 December 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Super film, var dog 180% anderledes end jeg havde regnet med den ville være.

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 December 2007 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

Til alle dem der mener at eventyrverdenen i filmen, er et produkt af pigens fantasi, beskriv venligst hvad der i filmen, viser
dette. Eller hvorfor i fortolker filmen sådan.

http://imdb.com/title/tt0457430/faq#.2.1.7
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 30 December 2007 kl. 03:57 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

Du skrev jo godt nok at du ikke kunne spansk, men du havde da vist ikke lagt hjernen i blød da du gættede dig frem til at "El Laberinto del fauno" betyder "monsteret som så med hænderne". Slet ikke når trådens overskrift henviser til filmens danske titel: "Pans labyrint".

Den spanske og den danske/engelske titel har heller ikke meget med hinanden at gøre udover ordet labyrint. Det spanske ord fauno bliver til faun hvis man oversætter det til både dansk og engelsk. Faunens labyrint ville være en god dansk titel... bortset fra at der ikke er nogen danskere der ved hvad en faun er
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2007 kl. 06:13 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
chrliv skrev:
Til alle dem der mener at eventyrverdenen i filmen, er et produkt af pigens fantasi, beskriv venligst hvad der i filmen, viser
dette. Eller hvorfor i fortolker filmen sådan.

http://imdb.com/title/tt0457430/faq#.2.1.7

Som der står mener instruktøren, der har skrevet historien, at det ikke er fantasi, men giver dog stadig mulighed for seeren, selv at beslutte sig. Der er dog nogen ting, der ik helt kan forklares uden noget af fantasien er korrekt. F.eks. labyrinten.

JBL Ti skrev:
Den spanske og den danske/engelske titel har heller ikke meget med hinanden at gøre udover ordet labyrint. Det spanske ord fauno bliver til faun hvis man oversætter det til både dansk og engelsk. Faunens labyrint ville være en god dansk titel... bortset fra at der ikke er nogen danskere der ved hvad en faun er

Så vidt jeg har hørt skulle faun lyde for meget som fawn, hvilket betyder ( 1. sb. dåkalv; hjortekalv; rålam;). Derfor valgte man at bruge pan istedet, der var en græsk gud, der lignede en skovgud (faun) på en prik. Skovguden i filmen ligner dog hverken en faun eller Pan, da han i filmen er lavet af jord og træ og ikke halvt mand, halvt ged.

Jeg vil tilføje, at har man ikke set denne film er det bare at komme igang. Jeg så den før oscarshowet og den var så gribende og stemningsfuld. Den bedste film jeg så i 2006.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

Til alle dem der mener at eventyrverdenen i filmen, er et produkt af pigens fantasi, beskriv venligst hvad der i filmen, viser dette. Eller hvorfor i fortolker filmen sådan.

Labyrinten er der, men dem er der mange af rundt omkring i verden. Labyrinten og skoven er jo perfekte steder at lade fantasien blomstre. Det er kun pigen der oplever eventyrverdenen ingen andre. Derfor antager jeg, at det er pigen der prøver at slippe sit tag i den grusomme virkelighed ved ubevidst at opfinde en anden virkelighed. I denne virkelighed har pigen mulighed for at påvirke den anden virkelighed hun kommer fra.

Dette er min tolkning og grunden til jeg mener filmen er god. Hvis eventyrverdenen også er virkelig er der ingen historie tilbage, idet denne så burde være smeltet sammen med den virkelige verden på et tidspunkt for at give mening. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes