Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
RogueAgent skrev:
Og hvori består denne "aldersracisme"..? |
|
|
Det ved du jo udemærket så der er ingen grund til at gentage det |
|
|
Nej, det gør jeg faktisk ikke. At du er så tyndhudet at du opfatter en fuldstændig neutral udtalelse om et statistisk faktum som racisme må stå helt og aldeles for din egen regning.
bjørn skrev:
RogueAgent skrev:
Det blev nævnt at ældre mennesker ikke i samme grad som yngre har internetadgang - vel at mærke i et pænt og sobert sprog. Og din reaktion var at spørge om afsenderen havde drukket af kummen, kalde ham "bette knægt" og afvise hans udsagn som åndsformørket og forkert - alt sammen i een sætning. Det hører ingen steder hjemme i en debat mellem voksne mennesker - specielt ikke i det såkaldt offentlige rum. |
|
|
Jeg betragter ham ikke som et voksent menneske når han tror at "ældre" ikke selv magter at finde hen på posthuset osv. osv. en opfattelse du tilsyneladende deler |
|
|
Der er uden tvivl mange ældre der selv kan finde hen på posthuset (selv om der med stigende alder er en voksende del af befolkningen der af forskellige årsager ikke ser så mobile som yngre , men det mener du måske også er forkert? (eksempelvis er min onkel dement og dybt afhængig af andres hjælp og min svigerfar sidder i kørestol pga gigt og har stort set ikke været udenfor en dør i 5 år)) - men hvad hjælper det i den aktuelle diskussion, som handler om at Postvæsenet efter nytår ikke længere tilbyder en specifik service til privatpersoner - hvadenten de kan finde posthuset eller ej..? __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man opfattelse "ældre" som normal, selv om de er dement og dybt afhængig af andres hjælp og min svigerfar sidder i kørestol pga gigt og har
stort set ikke været udenfor en dør i 5 år, så skal man behandle dem som normale tænken personer der kan tage vare på sig selv, dette er i
dette lys man skal se Post DK måde at behandle "ældre" mensker på, at den virklig verden se ud på en anden måde, da der komme flere og flere
"ældre" som ikke kan tage vare på sig selv, dem lukke men først nu hel ud af samfund, da vores politiker tro at alle mensker i alle ælder kan
bruge edb og har tilgang til internette, og da Post DK er politsk styret, komme deres besluting slet ikke bag på mig.
Dette indlæge skal slet ikke ses som "aldersracisme", men kun en fakta af den virklig verden og ikke den verden som mange se, eller ville havde
os til at se.
Vi kan let komme i det dilemma, at for at kunne bruge den såkalde "service", skal man havde computer med internet adgang, havde bil, ikke
bliver dement eller få ander handikap m.m.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 29 December 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu ikke at jeg på nogen måde er diskriminerende overfor ældre. Jeg holder f.eks. op med at diskriminere blondiner, så snart de bliver gråhårede.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jeg syntes nu ikke at jeg på nogen måde er diskriminerende overfor ældre. Jeg holder f.eks. op med at diskriminere blondiner, så snart de bliver gråhårede. 
|
|
|
Er der noget bedre end at opbjektet for en påstand selv leverer beviset
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
Er der noget bedre end at opbjektet for en påstand selv leverer beviset |
|
|
Du har slet ikke fattet en meter af hvad der er skrevet i denne tråd. Du tolker teksten som en vis herre læser biblen. EDIT: Her er den sætning du himler op over: "Det
kan være et problem for ældre, der jo typisk er dem uden internet, og
de betalingsmuligheder der er med Netbank og Dankort."
Her
er så mit spørgsmål til dig: Hvis det ikke er de ældre, der er den
typiske gruppe der er uden internet, hvem er det så ? Nyfødte børn ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Spencer skrev:
Sørgeligt, men sådan går det efter dette års slutning, at private ikke længere kan sende pakker pr. efterkrav.
Fluesmækkerens død har nok noget med sagen at gøre.
Det forklarer dog ikke alt, da virksomheder stadig vil kunne sende pr. efterkrav, blot hvor kunden skal hente pakken selv, på posthuset.
At private ikke kan det længere, er en kraftig serviceforringelse fra Post Danmark. Måske private aktører vil træde ind med en konkurrerende ordning... 
|
|
|
Vågn op, servicesamfundet er nedlagt og konkurrerende ordninger vil vise sig at være mindst lige så ringe til en endnu højere pris |
|
|
Hvis det ikke er muligt at levere et bedre produkt til samme pris, så kan vi ikke tillade os at være utilfredse med Post Danmarks 'service'.  Man skal dog have en vis størrelse for at konkurrere, så monopolet kan indtil videre te sig som det vil.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
detoch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare postdanmark vidste hva reglerne er/bliver.. Jeg spurgte på posthuset og fik dette svar: du kan godt sende per efterkrav i det nye år som privatperson, men modtager skal hente det på posthuset istedet for det bliver leveret til adressen. Postmanden/kvinden må ikke have penge med mere.
Sender en del per efterkrav... eller gjorde måske... __________________ 50" PDP 508XD Pioneer
Denon BD3800
Onkyo 905
Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
detoch skrev:
Bare postdanmark vidste hva reglerne er/bliver.. Jeg spurgte på posthuset og fik dette svar: du kan godt sende per efterkrav i det nye år som privatperson, men modtager skal hente det på posthuset istedet for det bliver leveret til adressen. Postmanden/kvinden må ikke have penge med mere.
Sender en del per efterkrav... eller gjorde måske... |
|
|
Det håber jeg sandelig er rigtigt! EDIT: Jeg har ændret trådens overskrift, til det er endeligt afklaret, hvad der er rigtigt.Jeg talte i telefon med deres kundesupport, og fik at vide at postopkrævning ikke kunne bruges af private mere, 'fremadrettet' - som hun udtrykte det. Kun firmaer ville kunne sende til private, og andre firmaer, og der leveres ikke til døren længere med den type. Deres pressemeddelelse meddeler dog intet om at private ikke skulle kunne sende med postopkrævning længere.  Hvis vi holder os til pressemeddelelsen, vil private altså godt kunne sende via postopkrævning. EDIT: Citat: "Fra nytår stiger priserne på det mest benyttede brev, standardbrevet, således med 75 øre til 5,50 kr" (Forbrugerrådet interesserer sig faktisk for den sag)
Deres overskud er faldet til 401 mio. Læs pressemeddelelsenHer er hvad Business.dk skriver.__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
Er der noget bedre end at opbjektet for en påstand selv leverer beviset |
|
|
Klap da i... Selvfølgelig er der undtagelser. Ingen herinde har jo sagt at "INGEN ÆLDRE HAR INTERNET" eller at "DER ER INGEN ÆLDRE DER SELV KAN GÅ PÅ POSTHUSET". Faktum er bare at det er den del af befolkningen det går hårdest ud over, da det er her der er flest svage. Nu må du sku stoppe tuderiet...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er den nye prislisteVigtigste priser må være: Højst 5 kg 70,00 Højst 10 kg 90,00 Højst 20 kg 140,00 Måske man skulle sende sine pakker med taxa fremover.  Hmm... kan man mon ikke sende pakker over 20 kg. med Post Danmark ?
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hmm... kan man mon ikke sende pakker over 20 kg. med Post Danmark ?
|
|
|
Ikke hvis man er privat. Hvilker er p***e irriterende hvis man har solgt noget brugt hifi så er man tvunget til enten selv at levere, køberen må hente selv eller betale i dyre domme for en tur med et fragt firma. 
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvis man ikke kan værre hjemme, når det privat fragt firma lev. pakke (de ringe kun EN gang på døren), så skal man mange langet ud på
landet for at hente pakke hos selv fragt firmat (det er ikke alle privat fragt firma hvor dette kan lade sig gørre), eller aftale en anden dag, eller få
den lev. på en anden adresse, så livet er ikke blivet lette med de private fragt firma og de er minst lige så dårlig til at behandle ens pakke, de er
så bare lidt sværre at få penge ud af hvis de ødlægge ens pakke, end Post DK.
Og man kan hvis ikke som privat person sende pakke på over 20 kg. med Post DK. og da Post DK overskud er faldet til 401 mio. så er dette ikke
den sidst pris stigning, vi ser fra Post DK, især nu hvor det bliver dyre at send med Post DK, så ville Post DK overskud faldet med mere i 2008, så
mon ikke vi ser en ny stor pris stigning i 2009.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det er sagt tidligere i tråden, men grunden til at efterkrav forringes er at medarbejderne ikke må have med penge at gøre på turen længere. Det er ret latterligt
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Slog lige "sagen" op på Danmarks Statistik.
I 2007 er aldersfordelingen for internetadgang (både hjemme og på arbejde) som følger:
16-19 år: 71%
20-39 år: 67%
40-59 år: 57%
60-74 år: 7%
Vi tager lige den sidste igen: 7 (syv) procent af befolkningen mellem 60 og 74 år har adgang til internettet hjemme eller på arbejdet. Går man højere op i alder tror jeg ikke at tallet stiger...
Bjørn, er du ikke rar at forklare hvordan der i lyset af ovenstående kan være tale om "fordomme" eller "en gang fis" når man vover at mene at ældre mennesker (uanset hvad din definition af ældre så måtte være) i mindre grad end yngre har adgang til internettet..?
|
|
|
Så bliver det for alvor sjovt i år 2050 hvor verdens befolkning af alvorligt gamle (læs over 60 år) udgør 70%. Tallet er ikke hentet fra "Worlds Best" kondomautomat i Harboøre Anyway findes der intet internet til den tid, - andet end i historiebøgerne 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 30 December 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
... alvorligt gamle (læs over 60 år) ... |
|
|
You've got balls as big as church bells (Dragnet)  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Ved ikke om det er sagt tidligere i tråden, men grunden til at efterkrav forringes er at medarbejderne ikke må have med penge at gøre på turen længere. Det er ret latterligt |
|
|
Specielt i betragtning af at et hvilket som helst pizzeria med respekt for sig selv godt kan finde ud af at tage imod dankort når de leverer. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej nu må de sku stoppe, de behandler ens pakker som l**t  , de forringer den i forvejen meget dårlige service  , og de lader priserene stige  . Det er sku for dårligt  . Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 31 December 2007 kl. 02:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Mik112 skrev:
...
alvorligt gamle (læs over 60 år)
...
|
|
|
You've got balls as big as church bells (Dragnet) 
|
|
|
Bling Bling ting in fire Rart at man kan læsse dem op på Rollatoren 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 31 December 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Ved ikke om det er sagt tidligere i tråden, men grunden til at efterkrav forringes er at medarbejderne ikke må have med penge at gøre på turen længere. Det er ret latterligt |
|
|
ja kan virke sådan .. men det er en befrielse for mange postarbejdere, og andre chauffører der har med penge at gøre. Er det alment kendt at den og den har kontanter med, så er man et potentielt mål for røveri. Det ved man, og det er en del af jobbet. Men som firma har man en forpligtigelse til at passe på sine medarbejdere. JEg forstår godt at man vælger at lade postbudet være fri for kontanter, men man kunne da sætte en klausul om, at hvis man ville betale til buddet skulle dette foregå med dankort. hvilket de fleste har. På mit arbejde, tager vi stadig imod kontanter, men vi har tilgengæld fået monteret en pengeboks i bilen. og det er lettere at stjæle hele bilen end boksen alene.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 31 December 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Ej nu må de sku stoppe, de behandler ens pakker som l**t , de forringer den i forvejen meget dårlige service , og de lader priserene stige . Det er sku for dårligt .
Mvh. Morten. |
|
|
det kommer helt an på hvordan du vælger at sende. Som jeg er orienteret, så bliver almindelige pakker samt FORSIGTIG pakker, smidt i et bur og hejst ca 2m over et rullebånd, hvorefter buret vendes på hovedet.. værdi pakker skulle blive sorteret manuelt. Det var ihvertfald den information jeg fik for ½ år siden af en bekendt der er postarbejder.. GLS er ikke et hak bedre, her er den almindeligt at man spiller fodbold med folks pakker. uanset hvad der står på pakken. Jeg har fået noget sendt med GLS 14 gange på 3 år, og der har været skader/mangler på de 5. 3 skader og 2 hvor de ikke lige kunne finde ud af at sende alle 4 dæk (3 stk dukkede op), selvom de var pakket 2 og 2. en skade skete da chaufføren ikke kunne løfte den 35kg forstærker der blev sendt, så han smed den (ikke satte) i indkørslen, uden så meget som at sige undskyld. Det var min søster der tog imod, og hun kan heller ikke bære kassen.. Så med møje og besvær blev kassen båret de 10m ekstra. derudover er 4 leveret til forkert adresse.. flot UPS er de eneste jeg har udelukkende gode erfaringer med.. men det er så besværligt med dem.. Ellers er det helt store ting, så er det godt at man har en storebror der er adm. direktør i en fragtfirma.. det løser mange problemer
|
Til top |
|
|