Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Alt for tydelig sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har detsværre ikke mulighed for at lave en tegning af min stue og opstæning, da jeg er retaderet når det kommer til at tegne på pc'en

Men i morgen tror jeg at jeg vil prøve at sætte delfrekvensen til 60 og virker det ikke så må jeg prøve at lege lidt med volumen, som Claus forslår.

Håber at jeg bliver lidt gladere for min sub, for indtil videre er jeg ret skuffet. Synes den ødelægger lydbilledet totalt, men det er vel bare fordi jeg ikke kan finde ud af at inegrere den i systemet.

Mht til indstilligerne i receiveren, så har jeg ikke pillet ved noget selv. Har kun sat det hele op ved hjælp af auto-setup. Kan det være muligt at auto-setup ikke har udført opgaven optimalt? Og kan det ikke tænkes at denne er bedre på de nye og dyere receivers?

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 December 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Autosetup på Onkyo 674 virker fint og jeg tror det virker mindst lige så godt på de nyere modeller.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

ok jeg vil lige byde ind... leg med phase, delfrekvens så lav som muligt, kan du "flytte" subben inde i dit setup i reciveren feks. hvis den selv har indstillet den til 2,5 m så prøv og indstille den til 2,6-2,7 osv det kan betyde meget. Håber du forstår

Dali Grand

Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:
Håber at jeg bliver lidt gladere for min sub, for indtil videre er jeg ret skuffet. Synes den ødelægger lydbilledet totalt, men det er vel bare fordi jeg ikke kan finde ud af at inegrere den i systemet.

Det behøver nu ikke at være din skyld. Jeg solgte min sub, min bror har stillet sin i pulterkammeret. Det er noget   at få integreret ordentligt; jeg har valgt at leve med mindre, men renere bas. Men jeg har stadigvæk en tro på, at det kan lade sig gøre med det rette system...

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

bred151
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Men jeg vil også sige at der vil nok altid være nogle toner der skiller sig ud ved at være lidt defuse.

Dali Grand

Til top Vis bred151's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bred151

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

bred151 skrev:
ok jeg vil lige byde ind... leg med phase, delfrekvens så lav som muligt, kan du "flytte" subben inde i dit setup i reciveren feks. hvis den selv har indstillet den til 2,5 m så prøv og indstille den til 2,6-2,7 osv det kan betyde meget. Håber du forstår

PÅ subben er der en knap hvor jeg kan stille phase til enten 180 eller 0. Jeg har sat den til 180.

Receiverens auto-setup er godt nok spot on når det kommer til afstenden af subben. Men den sætter så subben til at være +10db, måske det er for højt... Jeg er jo også bange for at få skruet for meget ned for svinet. Vil jo ikke undvære bassen og vil da slet ikke gå glip af nogle toner/lyde.

Synes det er lidt svært kan I nok høre

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Ik gi op!

Lad os høre om det med lavere delefrekvens virker, hvis ikke må vi jo bare se på nogle andre løsningsforslag.

Er det generelt den kan lokaliseres? Tænker her, er det bestemte film eller bestemte stykker musik?

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Jeg giver skam ikke op

I morgen vil jeg sætte mig ned og prøve nogle af de forslag som I har givet mig. Og jeg vender selvfølgelig tilbage med om noget har virket eller om jeg stadig kan høre hvor subben står.

Ja det er generalt den kan lokaliseres ligemeget om det er musik eller film.

Er der en film jeg kan bruge til at teste med imorgen, hvor der er god lyd fra subben?

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

OK.

Die Hard 4 har 3 gode scener hvis du har den.

1) I starten skudscenen, bassen fra muzzle fire fra skurkens gun skal være rimelig dyb men markeret og præcis og du skulle gerne mærke alle skud.

2) Gas explosionen. Optakten er meget dyb bas, ikke specielt højt men kan mærkes efterfulgt af meget detajlerede deleksplosioner som rørerne popper en efter en på vej mod hovedbygningen. Det hele munder ud i en kæmpeeksplosion! P.t. min ynglingsbasdemo!

3) F35 jetfly flyby skal helst give et super tryk stramt og præcist. Når broen kollapser er det primært meget dyb bas.

Håber du har Die Hard 4, ellers kan jeg anbefale den på det kraftigste, ikke mindst pga disse meget fede basscener. Lyden i hele filmen er vanvittig flot lavet.

Tror 60hz delefrekvens og lidt ned for styrken er første skridt. Glæder mig til at høre om du får styr på bassen :)

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:

bred151 skrev:

PÅ subben er der en knap hvor jeg kan stille phase til enten 180 eller 0. Jeg har sat den til 180.

Receiverens auto-setup er godt nok spot on når det kommer til afstenden af subben. Men den sætter så subben til at være +10db, måske det er for højt... Jeg er jo også bange for at få skruet for meget ned for svinet. Vil jo ikke undvære bassen og vil da slet ikke gå glip af nogle toner/lyde.

Synes det er lidt svært kan I nok høre

+10db ? Det var noget af en sjat. Prøv lige at skrue lidt ned for den til omkring +3 db, det virker som om målemikrofonen ikke rigtig kan "fange" subben.

Et andet tricks er at montere et par bodyshakers under dine siddepladser, det virker rigtig fedt til film. Men det er så en helt anden og fyfy løsning når man taler HiFi (selvom det også giver en fantastisk effekt på liveoptagelser, det virker mere som om man er med ).

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Har godt nok ikke die hard 4 endnu, men det har min bror heldigvis. Så må jeg lige se om jeg kan stjæle den fra ham

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes