Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 23:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Headphone amp nødvendig for god lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Ja Thisted er lige langt nok.......

hvis du leder efter noget gost og billigt så prøv at lytte til Philips topmodeller, der får du virkelig noget for pengene, jeg har selv sbc 1500 (sæt med
forstærker) og de er i mine ører fuldt på højde med hørebøffer der koster det dobbelte...

Hvor om alting er så får man hvad man betaler for, der er en smule snobeffekt på de kendte mærker, så hvis du er indstillet på at brænde et par
tusinde af på høretelefoner, så synes jeg det drejer sig mere om hvilken lyd man holder af end egentlig lydkvallitet...Med andre ord er lydkvalliteten
på et par senns til 2000 på niveau med et par beyer dynamic til samme pris, men lyden er en anden (nogle kan godt lide moderen og andre
datteren, hvis du forstår hvad jeg mener)...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

AndersS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ja jeg forstår hvad du mener - løsning: imorgen tager jeg i hifiklubben og sammenligner de denon og sennheisers topmodeller og så må vi se hvad jeg synes bedst om, og hvis intet lyder godt i mine ører (det tvivler jeg nu stærkt på) så må jeg jo prøve andre mærker som du også siger.

Til top Vis AndersS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersS

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Pas på det er en dyr hobby du er begyndt på....

AndersS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Ja det kan jeg da se.. Det er også derfor jeg sigter efter at ramme så præcist med mit første seriøse køb som overhovedet muligt så jeg ikke får lyst til at opgradere igen (hvilket jeg ikke har rådt til). Det er også derfor jeg har valgt at sætte en lidt større sum penge af til projektet - noget jeg helst skal gøre så sjældent som muligt med den begrænsede indkomst jeg har ;)

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

AndersS skrev:

Ja det kan jeg da se.. Det er også derfor jeg sigter efter at ramme så præcist med mit første seriøse køb som overhovedet muligt så jeg ikke får lyst til at opgradere igen (hvilket jeg ikke har rådt til). Det er også derfor jeg har valgt at sætte en lidt større sum penge af til projektet - noget jeg helst skal gøre så sjældent som muligt med den begrænsede indkomst jeg har ;)

Nu er jeg ikke selv kommet så langt hvad angår head-fi, men jeg vil tro at man får svært ved at stoppe uanset, hvor godt udstyret er - Man vil altid prøve at finde noget der er bedre, og hvis ikke bedre, så anderledes!

Bare min opfattelse (ud fra div. indlæg jeg har læst her på forummet)
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

AndersS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Ja det har du jo nok desværre ret i, men lad os så bare sige at jeg vil udsætte det uundgåelige

Anyways, Hifiklubben i Holstebro havde ikke dyrere modeller hjemme end Sennheiser HD595, og butiksejeren sagde at han ingen planer havde om at få nogen hjem, da der simpelthen ikke er marked for >2000 kroner hovedtelefoner (han havde haft 2 andre som havde spurgt til sennheisers topmodeller). Så jeg kan ikke rigtig komme til at prøve noget af det. En anden interessant ting han sagde var at han forventede nye topmodeller fra denon (d1001 er jo kommet og han regnede ligeledes med de andre modeller ville blive skiftet ud).

Men det vil stadig sige at hvis der er nogen der ejer/har erfaringer med Denon AH-D2000 så vil jeg sætte stor pris på det. Er voldsomt i tvivl om hvad der vil være det bedste køb lige nu i prisklassen 1500-2000 kroner.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo ikke nemt at sælge noget man ikke har, ergo er der ikke et marked for det........
Jeg samler på tegneserier og når de er udsolg 2 dage efter udgivelsesdato får man at vide at de jo ikke sælger........

AndersS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring med at købe fra Audiocubes? Hvor lang er leveringstiden og hvor meget told skal man regne med der kommer oven i?

Man kan få de denon d2000 til 191 euro ved audiocubes mod 249 euro ved zarsen (men der skal man vel heller ikke betale told fra) og sidst men ikke mindst kan de købes hos hifiklubben for 2300 - yikes!

zorroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Eller Alessandro MS-1 til 99$ + evt told.
Det er cirka 750 kr incl fragt, told, moms og toldgebyr.
Pröv dem og bliv overrasket.
http://www.alessandro-products.com/headphones.html

Til top Vis zorroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zorroe

AndersS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

zorroe skrev:
Eller Alessandro MS-1 til 99$ + evt told.
Det er cirka 750 kr incl fragt, told, moms og toldgebyr.
Pröv dem og bliv overrasket.
http://www.alessandro-products.com/headphones.html

Dem har jeg overvejet, men jeg tror ikke at de er alsidige nok til den musik jeg hører (meget blandet som førnævnt), og derudover så er jeg ikke fan af on-ear hovedtelefoner da jeg skal have dem på i lang tid af gangen.

AndersS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

For pokker da også hvor kan jeg ikke beslutte mig... Valget står mellem HD 650 og Denon AH-D2000 - prisen er den samme (give or take 100 kroner). Jeg har vel altid set mig selv om et sennheiser mennekse (jeg har ikke eget andre høretelefoner), men med en NAD som kilde kan man vel godt risikere at lyden bliver så varm og mørk (er det to sider af samme sag?) at detaljerne, transparens og lydbilledet går tabt og derfor bør gå efter den denon?

Hilfe fellow head-fiers!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes