Forfatter |
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Sony distribueres af Nordisk Film i Danmark, så mon ikke der er en grund til, at de er BD eksklusive. Blockbuster udvider sortimentet med HD DVD her i løbet foråret, så det er heller ikke et argument ret meget længere. |
|
|
Det kan godt være, at det er en grund til, at Nordisk Film er Blu-ray eksklusive, men det ændrer jo ikke ved, at det er en fordel.
Så Blockbuster begynder, at udleje HD-DVD? Det er godt nyt synes jeg.
Med tilgængelighed mener jeg også udbud af film, som er væsentlig større på Blu-ray herhjemme. Universel er så dovne, at der er ikke engang er dansk cover på mange af deres film, men det ændrer sig i hvert fald, hvis Blockbuster skal have de pågældende film på hylderne, så det er positivt. Jeg køber selv kun danske udgaver, tjek kommende titler på HD-DVD og Blu-ray. Hvis man importerer kan det selvfølgelig være lige gyldigt, men nu var det MINE bevæggrunde for, at vælge Blu-ray jeg skrev om.
HD-DVD: 1 film
http://www.moviezoo.dk/index.php?n=Kommende-dvd-film&f=k ommende_film&sorter=nyeste&sorter2=alle&sorter3= stigende&f3_rewrite=film&f4_rewrite=HD&f5_rewrit e=
Blu-ray: 11 film
http://www.moviezoo.dk/index.php?n=Kommende-dvd-film&f=k ommende_film&sorter=nyeste&sorter2=alle&sorter3= stigende&f3_rewrite=film&f4_rewrite=BD&f5_rewrit e=
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Iron Man skrev:
Derudover er udvalget og tilgængeligheden af Blu-ray væsentlig større end HD-DVD i Danmark, du kan blandt andet leje Blu-ray i Blockbuster, derudover så støtter Nordisk Film også Blu-ray eksklusivt. |
|
|
Sony distribueres af Nordisk Film i Danmark, så mon ikke der er en grund til, at de er BD eksklusive. Blockbuster udvider sortimentet med HD DVD her i løbet foråret, så det er heller ikke et argument ret meget længere.
Vil dog give dig helt ret i en ting. Vælg det format man føler for. Jeg føler mig så afgjort hæmmet af regionsbesvær, så det blev til HD DVD for mit vedkommende. Og ja, når man først har vænnet sig til det, så er der lang vej tilbage. Til gengæld er det rart, at lyden endelig er kommet op på Laserdisc-niveau igen, selvom billedet fra 12" skiverne ikke er helt det samme mere 
|
|
|
rettelse: PS3 distribueres af Nordisk Film. Alle film titler distribueres af Universal i Danmark. __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
Rysz skrev:
Iron Man skrev:
Derudover er udvalget og tilgængeligheden af Blu-ray væsentlig større end HD-DVD i Danmark, du kan blandt andet leje Blu-ray i Blockbuster, derudover så støtter Nordisk Film også Blu-ray eksklusivt. |
|
|
Sony distribueres af Nordisk Film i Danmark, så mon ikke der er en grund til, at de er BD eksklusive. Blockbuster udvider sortimentet med HD DVD her i løbet foråret, så det er heller ikke et argument ret meget længere.
Vil dog give dig helt ret i en ting. Vælg det format man føler for. Jeg føler mig så afgjort hæmmet af regionsbesvær, så det blev til HD DVD for mit vedkommende. Og ja, når man først har vænnet sig til det, så er der lang vej tilbage. Til gengæld er det rart, at lyden endelig er kommet op på Laserdisc-niveau igen, selvom billedet fra 12" skiverne ikke er helt det samme mere 
|
|
|
rettelse: PS3 distribueres af Nordisk Film. Alle film titler distribueres af Universal i Danmark.
|
|
|
Ja det er nice at vi som nogle af de eneste lande i verden får Children of Men som ellers er en Universal film pga. Nordisk Film distribuerer :D
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordisk film kommer også med et par film her i starten af året!
War og Den fortabte by (curse of the golden flower)
Hvad der kommer derefter er ikke fastlagt! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan Nordisk Film spise os af med en den først dansk udgivlse "De Fortabte Sjæles Ø", med normalt Dolby Digital/DTS, med en et lag Blu-
ray skiver (25GB), det lyder ikke god fra dansk udgivlser fra Nordisk Film
"De Fortabte Sjæles Ø" er set til mellem 200,- kr. til 250,- kr., og er faktis nedsat nogle steder til under 200,- kr., så Nordisk Film tro hvis ikke
meget på dansk Blu-ray udgivlser, når man nedsætte pris på en så ny en udgivlse eller kan de ikke sælges den, men mærklig er det.
Blu-ray film kan se og lyde beder end HD-DVD, men der er ikke ret tit at man udnytte dette, og så kan det værre lige meget om man købe HD-
DVD eller Blu-ray film, man kan så ikke se og høre forskel mellem de to formater
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fortabte sjæles ø ligger på en BD-50.
Mht. priserne hos Nordisk film så har de ALTID kostet det samme i indkøb! Så handler det bare om hvor meget den forhandler du køber ved "snyder" dig!
De Fortabte Sjæles Ø
1080/24p
DTS, DD 5.1., DD 2.0
BD50
Ekstramateriale:
Kommentarspor med Nikolaj Arcel, Sara Langebæk Gaarmann og Jeppe Nygaard Christensen
Dokumentar: Filmens Verden
Webisodes
Fraklippede scener
Sjove fraklip
Teaser
Trailer __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis "De fortabte sjæles ø" ligge på en BD-50, så hvor sørme ligge man normalt Dolby-Digital/DTS lyd spor
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, kan jeg jo ikke svare på :) men DTS er trods alt bedre end alm. DD 5.1 som set andre steder!
og det er en 1.5 mbit DTS så den svarer til DTS-coren ved DTS-HD :) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret steffenman om De fortabte sjæles ø, det må værre gammle info om dette film jeg ligge inde med (derfor kunne de god havde ligge
5.1 PCM lyd på, når der nu er plads til det), og da det er Nordisk Film der står bag, kunne det let værre rigtig, set i lyste af alle de fejl det laver
med de normale DVD udgivler, så min tro på Nordisk Film er ikke særlig stor
Ps. der er flere dum fejl på De fortabte sjæles ø (men der er jo også Nordisk Film), ekstra mariale er kun i normal SD format, men skriver bag på
at den er reg. 2 der er forkeret for selv filme som ligge i Reg. B, der er ingen undertekster på den
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mere fordi de er nye indenfor high-def udgivelser og ikke kender til de nye regioner mm. =) De skriver jo også PAL. Det er simpelthen bare vane for dem! derfor de fejl er der!
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok Nordisk Film er så nye ind for high-def udgivelser, og der er nok ikke de første der laver denne fej, selv om det er med til at udbredte
misforståelser vedr. reg. kodning på Blu-ray film.
Man man kan næste ikke tilgive dem at de ikke har undertekset.
|
Til top |
|
|
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, de fleste som ser den film har ikke behov for undertekster på filmen, tror det er derfor :)
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begynder Blockbuster at udleje HD-DVD ? Troede kun de var til salg i deres shops og ikke udlejning  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Gaco Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Begynder Blockbuster at udleje HD-DVD ? Troede kun de var til salg i deres shops og ikke udlejning  |
|
|
Har intet hørt om dette. I min lokale lille BB udlejer de kun Blu-ray ca. 50 forskellige titler, de sælger Blu-ray ca. 25 forskellige titler og så sælger de ca. 5 forskellige HD DVD. Jeg har spurgt dem og de har sagt at der ingen planer er om at udleje HD DVD. Men jeg vil meget gerne se links hvori de rapporterer om udvidet sortiment eller enda evt. udlejning :)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udvalget af HD-DVD film der til salg hos Blockbuster´s butikker vokser hver gang (man har altid kunne købe HD-DVD film, i deres netside på her og i
USA), og der har værre tale om at blockbuster også skulle begynde af udlejer HD-DVD film.
Spænde om Werne går Blu-ray eksklusiv (men noget er på vej)  , så kan vi slippe for at de putte HD-DVD film i Blu-ray´s box set
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu står Paramout og DreamWorks Animation alene om at kun at udgive på HD-DVD, så der er vel kun et spørsmål om tid før at Paramout og
DreamWorks Animation helt opgiver HD-DVD og hoppe på Blu-ray.
SÅ DEN STOR VINDER BLIVER, NOK BLU-RAY
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Nu står Paramout og DreamWorks Animation alene om at kun at udgive på HD-DVD, så der er vel kun et spørsmål om tid før at Paramout og
DreamWorks Animation helt opgiver HD-DVD og hoppe på Blu-ray.
SÅ DEN STOR VINDER BLIVER, NOK BLU-RAY  |
|
|
Universal og et par independent er også HD DVD only......
Nu venter vi bare på de faste beskyldninger om penge under bordet....... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|
Scarecrow Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja, det plejer jo at være sådan, at HD DVD sikrer sig støtte fra et filmselskab 
|
Til top |
|
|
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|