| Forfatter |
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy S. skrev:
| Jeg forstår ikke lige hvoraf det skulle fremgå at vi får HDTV i 2010 eller er det mig som ikke kan læse indenad? |
|
|
Fra officiel side er der kun planlagt én kanal til HDTV på DTT nettet. Det er til DR, og ingen ved hvornår den starter. DR har tidligere snakket om år 2012 for regulære udsendelser, men mon ikke de starter forsøg inden da.
Det vides ikke om kommercielle del af DTT nettet kommer til at indeholde nogen HDTV kanaler. Men det er mindre sansynligt, da de jo optager plads for flere SD (standard definition) kanaler og dermed giver færre indtægter.
Så det er ikke på DTT nettet at man skal forvente det store udbud af HDTV. Det må man hente andre steder fra (satellit, kabel-tv, ip-tv og internet).
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Sanni Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant tråd, som jeg desværre ikke helt forstår :)
Spørgsmålet er rigtig interessant: Kan man satse på, at de fladskærmstv'er, som vi render rundt og køber i dag, også virker efter 2009 og 2012?
Selvfølgelig er der ingen, der kan sige noget med sikkerhed, men er det rimeligt at antage, at et givent LCD eller plasma-tv, som købes nu, også virker efter digitaliseringen i 2009?
:)
Sanni
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mene at DR skal begynde at sende i HD fra 2011 (som prøve), og så kan der let gå 10 til 15 år før at DR er gået ovre til at kun i HD, hvis de da
ikke er blivet lagt samme med TV2, da deres økonomisk råderum er ved at blive meget begrænset og de ville ikke kunne lever op til medieforlig,
der for kan overgangen til Digital og HD, let bliver skud lange ud i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Sanni
Jeg tror nok jeg forstår Dit spørgsmål, svaret derimod . . . .
Jeg har forstået at Flaskehalsene er alle andre steder end ved Fladskærmene. Eller med andre ord Hverken Din Computer CRT Skærm eller Fladskærm er vel forældet.
Tro mig på denne påstand når HDTV idag har behov for ca 11 MHz almindelig baandbredde, det betyder netop IKKE at det om 4 år har behov for 22 MHz til den tids skærme [måske behov men det får det aldrig tildelt]. Fordi sådan spilles kortene absolut ikke. Og hvis de gjorde har jeg aldrig hørt om man har planer om 1250 linier Progressivt ved 50 Hz, om 20 år måske men ikke IDAG.
Det har nok sin grund når jeg skriver Langt om længe overbevist 1080p24 fan!
Min Inspiration er Mario Orazio "The Masked Engineer".
http://www.tvtechnology.com/features/Masked-Engineer/
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Mene at DR skal begynde at sende i HD fra 2011 (som prøve), og så kan der let gå 10 til 15 år før at DR er gået ovre til at kun i HD, hvis de da ikke er blivet lagt samme med TV2, da deres økonomisk råderum er ved at blive meget begrænset og de ville ikke kunne lever op til medieforlig, der for kan overgangen til Digital og HD, let bliver skud lange ud i fremtiden. |
|
|
Jeg synes tit dine "svar" virker som om du bare slynger ud og gætter ud i den blå luft... 10-15 år, det holder bare ikke... Hvor var vi lige i tv verdenen for 15 år siden, og nu går teknologien/udviklingen endnu hurtigere end dengang... Det er efter min mening et meget useriøst gæt...
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Star Trek og om det er slynget ud.
Det er det ikke. Vi ser jo gang på gang beviser for Star trek rammer rigtigt vedrørende HDTV og stationer.
Desværre rigtigt Det er vel derfor vi bare venter og venter __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |