| Forfatter |
|
Vega! Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personlig synes jeg Densen ser penest ut.
__________________ Vega!
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige nede i lydbutikken i dag - det ser ud til at testen uden problemer kan udviddes både med en Creek og en Exposure.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Januar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vega! skrev:
| Personlig synes jeg Densen ser penest ut. |
|
|
Den diskussion har jeg haft med folk før - og jeg bliver altid voldsomt upopulær når jeg siger at jeg synes Densen er grimt. Hvad skal de der store gule klatter til for??? Albino udgaven kan jeg godt snuppe - men de der gule halløjsaer er ikke lige min kop the. Så vil jeg altså hellere have Holfis kirsebærfronter.
Men hver sin smag :) Det bliver dog ikke udseendet der kommer til at afgøre valget - udelukkende spilleegenskaberne.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den bankede den fordi den spillede musikken dobbelt så stort, mere livligt, mere engagerende, mere åben, mere detaljeret, større indblik bedre finesse, bedre forståelse for de enkelte instrumenters klang og vandren i lydbilledet - og så smækkede den nok 4x mere og kunne spille dobbelt så højt uden at lyde presset! Du tænkte lige pludselig på musikken istedet for på optagelsen. Den spillede simpelthen bare mere musik. Ja, og den har jo kun 50 watt og en lille 120VA trafo at gøre godt med. *LOL*
Jeg har sku' aldrig fattet at folk stadig er så vilde med Integra 8 - jo, dengang den hed Integra og kun havde halvt så meget effekt og stadig samme størrelse trafo, jo dengang først i 90'erne var den da en god ping-pong-perspektiv-fætter, men den fik da stadig lammetæv af adskellige forstærkere...
En del af forklaringen kan være at hifi & elektronik var helt vilde med Integra 8 og pre8/power8, så det er jo nok derfor folk har købt den/dem... Det er en max hifi forstærker, kedelig og pæn i lyden - ikke meget musik i den... husker ikke et holfi produkt som fik under 10 i karakter i al den tid jeg abonnerede....
Ja, alt spiller altid forskellig, afhængigt af hvad det sætttes sammen med, men alligevel kan man ALTID høre apperatets potentiale, om der ligger noget bagved, som ikke kommer helt frem til lytteren.
Nu går jeg ud fra at han havde bygget sit system op til at spille bedst med hans forstærker. Det er trods alt den han har betalt dyre domme for og den der indgår i HANS system. Cyrus Two'en kom direkte ude fra bilen, iskold, og det var ikke lidt den var bedre, den var klasser bedre!
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så. Men MIN Holfi VAR altså god......Gider ikke mere......Snøft snøft....dumme mand. Nu har jeg bare en SiruS DMX 100 og den er bare bedre end di´in..na na nana na.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utroligt hvad den morgenkaffe kan gøre ved en!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
Vega! Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
Vega! skrev:
| Personlig synes jeg Densen ser penest ut. |
|
|
Den diskussion har jeg haft med folk før - og jeg bliver altid voldsomt upopulær når jeg siger at jeg synes Densen er grimt. Hvad skal de der store gule klatter til for??? Albino udgaven kan jeg godt snuppe - men de der gule halløjsaer er ikke lige min kop the. Så vil jeg altså hellere have Holfis kirsebærfronter.
Men hver sin smag :) Det bliver dog ikke udseendet der kommer til at afgøre valget - udelukkende spilleegenskaberne. |
|
|
Smagen er som bagen; et stort hull i midten. __________________ Vega!
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske i sku lytte efter hvad jonas og andre af de "kloge" har at sige. DE har jo været igennem det i/du gør nu. Jeg mener, hvis man ikke ved hvad forskellen er på holfi og densen....tja så. Iøvrigt den creek du har på hånden, hvis det er 5350se modellen, finder du nok ikke noget der er bedre til pengene. også nypris. exposure 2010 glem den iforhold til creeken.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke huske modelnummer på Creek - men de har både den nye og den gamle (Hvilken af dem mener du) - det er en MKII - mere kan jeg ikke huske :) Nypris er omkring 4000. Exposure er en 2010. tror nu jeg låner den med alligevel. Just in case :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det da bare ok. men der er stor forskel på densen og holfi. hver sin lydfilosofi. til 4k er det nok 4330 du har hørt. ser lige 5350se koster 10k.det må kunne forhandles ned på 7500
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det skal være billigere så gå efter en brugt exposure, tror nok den hedder 20 den med remote, men det ved schelde alt om.eller musical fidelity hvis du ka få fat i noget af det brugt MF A3 el. endnu bedre MF A300
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 23 Januar 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi skal slette flere indlæg, bliver tråden lukket
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har tænkt dig at beholde de der avance 3, så ville et sæt naim nait 5 og naim cd 5 måske ik være helt dumt, hvis du hører " gang i den musik"
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror sku den hedder 25 den der exposure
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
lukke tråden. vi prøver jo bare at hjælpe. tror sq han har drukket af natpotten
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi...
Der er da masser af hjælp at hente... ..
Hvis du finder Exposure interessant, er det nok de gamle du skal kigge efter. 3´generation "Super": http://www.exposurehifi.com/products/catalog/integrated.htm# spec
En XX eller XXV skal nok banke liv i dine Avance. Lad være med at lade dig nare af de 2x60W, de er reguleret helt ude ved terminalerne og driver alt. Det er "rigtige" muskler som mange ynder at kalde det, ikke det sløve gumpetunge som store lytter mange gange resulterer i. Du ved hvad jeg taler om, hvis du prøver det.... Men som prisbilligt alternativ, er Creek altså tæt på Expo. !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Hvis vi skal slette flere indlæg, bliver tråden lukket |
|
|
I må ikke lukke tråden - nu går det lige så godt :) Hjælpen strømmer ind over mig i stride strømme. Det ville da være synd for lille mig, hvis det skulle gå ud over mig hvad andre skriver i min tråd. Pleaaaaaaaaaaase ikke lukke den. Jeg beder jer! Vis nåde!
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Nogen meninger?
Forstærker i 10.000 kr klassen (fra ny altså - jeg køber brugt )
Jeg tænker primært på Holfi Integra 8 og Densen Beat-100 (eller DM10 hvis jeg kan finde en) i øjeblikket.
Har de begge Pre-out så man sidenhen kan smide en ekstra effektblok på, hvis man skulle få lyst/råd til det???
HT er avance sig3 mkII
(Og ja jeg har kigget i den nye oversigt, og har haft dette oppe før, men nu er valget skrumpet ind til de her 2 modeller (forhåbentlig) så smid et par ord hvis i gider. Så er i gode:)
|
|
|
Jeg syntes stadig at du skal prøve at låne dem med hjem for det er 2 meget forskellige produkter og derfor tror jeg ikke du er i tvivl omkring hvilket du bedste kan lide hår du har hørt dem.
|
| Til top |
|
| |
he-man Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 24 Januar 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har selv haft et sæt Pre NB1 og powerNB1 med Papu. og der var ikke andet end problemer med det, Holfi havde det oppe to gange, og fejlen var stadig ikke rettet. det der var galt var, en konstant 50hz tone i højtalerne. så det røg retur, og en integra88 SE er heller ikke bedre, den styre ikke en skid. kommer man ovre KL 10. mister den totalt kontrolen over bunden.. så jeg kan kun sige prøv Densen, for det kan kun være bedre.
|
| Til top |
|
| |