Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Holfi eller Densen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Indtil videre kommer testen til at bestå af Densen B100, Holfi Int.8, Creek 4330mkII og Exposure 2010 (Det er de modeller de har i forretningen, så de andre modeller i nævner bliver nok svære at fremskaffe til en direkte sammenligning)

Hvis der er flere, der har nogen af de ovennævnte modeller stående, og som gerne vil være med til at teste. er de skam meget velkomne, selvom det nok kommer til at knibe med pladsen, da jeg helst vil høre alle forstærkerne samme dag - så er det nemmere at sammenligne. Og man kan ikke være mange mennesker der skal høre musik samtidig i min lille kollegielejlighed :(

De der Expo. super eller XX eller hvad de hedder - dem kan man da godt finde på brugtmarkedet fra tid til anden, til rimelige priser, eller hvad? Synes vist nok jeg har set nogen engang...

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Det er da sjovt så mange modstridende holdninger der kommer til Holfi produkterne. Nogle roser dem til skyerne - andre vil ikke røre dem med en ildtang.

Kan nogen forklare dette??? Svinger kvaliteten fra produkt til produkt eller har folk bare forskellige præferencer??? 

Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
jamen det da bare ok. men der er stor forskel på densen og holfi. hver sin lydfilosofi. til 4k er det nok 4330 du har hørt. ser lige 5350se koster 10k.det må kunne forhandles ned på 7500

Han havde nogle forskellige derinde. 4330mkII er den gamle. Så var der 2 af de nye - det har nok været den der hedder A50 (eller sådan noget) og så 5350se - det lignede ihvertfald dem fra hjemmesiden - og det var den nye model. Han mente dog ikke der var den helt store forskel på dem - menn de var gode på forskellige måder eller områder... Jeg måtte vist godt låne sådan en også - pyha der skal slæbes meget frem og tilbage - han mente dog at Expo. slog dem begge.

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej Redaktør

Jeg kan se du har slettet mit indlæg - tak for det, det var sgu også en smule hjernedødt.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Kan se der er en billig Densen til salg. :)   http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=8867

Hvor stor er forskellen på denne model (MK1) og de andre - der er trods alt lavet 5. - og hvad består disse forskelle i???

Er det en rimelig pris for en MK1 (3300 dkk)

Somebody help me!!!

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:
Kan se der er en billig Densen til salg. :)

Somebody help me!!!

Ja, det er faktisk en god pris. Mon ikke Thomas Da Big Boss from Densen ville kunne fortælle lidt om de forskellige ændringer i MK'erne?

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

God idé - jeg smider ham lige en priv. og ser om han ikke gider forklare forskellene her i tråden. Så kan vi alle blive klogere :)

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Har snakket med Sillesen. Det er i følge ham ikke væsentlige forskelle på de forskellige MK-modeller af B-100. Selvfølgelig er Mk5 en tand bedre end MK1 - men forskellen er minimal. Det overordnede indtryk og formåen, altså "Densen-lyden" er det der kendetegner alle modellerne. Således overgår lighederne klart forskellene. Det er da meget rart at vide. :)

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Foregår testen i København???

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Yep! Det er hjemme ved mig. Pladsen er trang og forholdene er ikke 100% optimale. Men sådan er det at være studerende :) 

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hmm - ser lige en annonce på den Expo XXV som schelde nævner på DBA - brugtpris 10.500. Det gør den nok lige lovlig dyr i forhold til mit budgett. Hvad er nyprisen på de der XX og XXV???

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej Obi...

Priser fra Tekni-fi´s side:

Exposure 2010 effektforstærker 6.495,00
Exposure super XVIII effektforstærker 11.995,00
Exposure IV effektforstærker 29.995,00
Exposure super XVIII effektforstærker, ( 2 stk. mono-blokke) 22.995,00
Exposure XVI effektforstærker, ( 2 stk. mono-blokke) 52.995,00
Exposure XVII forforstærker 11.995,00
Exposure XIX forforstærker 10.995,00
Exposure XXI remote forforstærker 12.995,00
Exposure XIII Riaa mm/mc forforstærker 10.995,00
Exposure 2010 forstærker 6.995,00

Dette er hvad der forhandles af Expo-forstærkere i dag. Som sagt -  de bliver ikke produceret mere.

I "Hi-Fi Revyen - 99" står en Exposure XX Super til 7995.-.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

OK - så tror jeg jeg kigger efter XX og 2010'eren. De andre serier bliver nok lige lidt for pebrede.

tak for hjælpen.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hej igen...

Har du testet ?

Du kunne prøve at skrive en mail til Per Fl. - han har gerne lidt af det gode liggende...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Nej - der har ikke været tid endnu. Men det bliver forhåbentligt inden udløbet af februar :)

Hvem er Per?

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

En Expo Super XXV kostede vistnok omkring 13.000, inden den udgik for et års tid siden. Brugtpris på 10.500 er efter min mening alt for meget - burde snarere ligge omkring 6.000. Er du sikker på, det er en XV du har set til salg til den pris?

Expo Super XX kostede omkring 10.000 på samme tidspunkt.

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Ret sikker :)

Søndag om en uge finder den store test sted. Det bliver spændende hva - er i ikke spændte???

Tror bare det bliver Holfi, Densen og Expo 2010 - der e grænser for tålmodigheden, og for hvor mange gange jeg gider tage bussen til lydbutikken.:)

Derfor valgte jeg kun Expo, og ikke Creek'en. Detmå blive en anden god gang.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Søndag om en uge finder den store test sted. Det bliver spændende hva - er i ikke spændte???

Nu har jeg fulgt med i denne tråd siden starten af den, og endelig kommer øjeblikket. Jeg glæder mig til at høre resultatet!!!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Har fået Expo 2010 hjem i dag, og lyttet 2-3 timers tid nu. Den nåede ikke at blive vildt kold på vejen hjem, så der er nok ikke så lang tid til den spiller næsten 100%.

Indtil videre er jeg ikke vildt imponeret. I forhold til min Rotel (expo er over dobbelt så dyr!) og der da lidt flere detaljer og lidt mere nærvær. Men 7000 synes jeg ikke den er værd lige nu. Kan være den bliver lidt bedre i løbet af dagen eller i morgen. Måske er den bare et dårligt match med resten af mit udstyr.??? Jeg mangler flere detaljer, og der mangler noget bid og noget niveau i  bunden. Den spiller ikke så "stift" som Rotel'en men men men...som sagt ville jeg ikke give 7000 for den som den spiller lige nu.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

prøv lige at se det her tilbud :Nya Naims budgetkiller...CD5i + Nait5i är på väg in för ett paketpris kring 20,000 kr.....http://www.lasses-hifi.com/

det er da for vildt hvis det er sandt

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum