| Forfatter |
|
musashi Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og savner en indføring i rørlydens verden . Måske en lille entrylevel test med lidt beskrivelser af hvordan tingene er skruet sammen. I KSB kan man jo jævnligt se diverse spændende ting tilsalg. Men hvad er forskellen ex. på de forskellige rørtype? Kort sagt noget med rør på entryplan i menneskesprog :-)
Godt nytår
musashi
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
En videnskabelig AB blind test af feks. tre forskellige signal kabler.
En test af hvor man vinder mest ved at doble op på prisen. En CD til 4000 og en til 8000 Eller en forstærker til 5000 og en til 10000
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Sjoenne skrev:
Mere hifi...... gerne noget tungt US grej.
Glem nu alt det surround og HD tv og alt det... |
|
|
surround gider jeg ikke mere.. hd-tv kunne være sjovt.. tungt us grej, nogen ønsker ?
|
|
|
hvorfor nu droppe surround? jeg synes at det kunne være meget spændende at se test med de nye hd-forstærkere fra Denon, Yamaha, Sony, Onkyo etc... hvordan de virker i surround såvel som i stereo. __________________
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak til blindtests, omend det er en tidskrævende affære.
En bruger nævner amerikansk udstyr, og giver japanerne lidt spillerum såfremt det er high-end - men hvad med kineserne? De kan jo også godt være med på det punkt. Det har de trods alt bevist mere end én gang.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes sku også de kunne komme lidt igang med pladespiller - riaa - pickup - tonearme.... o.s.v !
Og hvis de på hifi4all skulle have lidt hjælp - så står jeg da klar til at hjælpe 
Ps... men det tror jeg heller ikke det bliver til noget - men... lad os da håbe !!!
Hilsen King-)
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvad noget mere eksotisk grej. Noget man ikke ser så meget af herhjemme. Det kunne være højttalere, forstærkere, cd-afspillere og DACs som eksempler.
|
|
|
ja det er en god ide.. men som udgangspunkt så skal det være noget der er tilgængeligt på det danske marked.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
witzel skrev:
Sjoenne skrev:
Mere hifi...... gerne noget tungt US grej.
Glem nu alt det surround og HD tv og alt det... |
|
|
surround gider jeg ikke mere.. hd-tv kunne være sjovt.. tungt us grej, nogen ønsker ?
|
|
|
hvorfor nu droppe surround? jeg synes at det kunne være meget spændende at se test med de nye hd-forstærkere fra Denon, Yamaha, Sony, Onkyo etc... hvordan de virker i surround såvel som i stereo. |
|
|
rolig nu  .. vi dropper naturligvis ikke surround på h4a, men jeg personligt gider ikke bruge min tid på det. Jeg vil ikke bruge penge på det, og derfor heller ikke anmelde det. Det må en anden klare. men jeg kan godt anmelde en surr. amp i stereo, ingen problemer.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg syntes sku ikke de på hifi4all viser meget int.... for vinyl lyden og de tråde vi laver her på dette forum !
Måske de skulle komme lidt igang 
LONG LIVE VINYL
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske kunne i få Otto fra av-precision.dk til at anmelde surrund forærker, her er jo lige manden til dette job
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Måske kunne i få Otto fra av-precision.dk til at anmelde surrund forærker, her er jo lige manden til dette job  |
|
|
Jeg tror desværre Otto har travlt med den mobile shop __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Buyer no 1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Buyer no 1 skrev:
Havd med nogle aktive højttalere? Det ville jo være oplagt til SB3-folket (og deres lidelsesfæller) |
|
|
har du konkrete bud på, hvad det evt kunne være ?
|
|
|
Det kunne fx være Audioengine A5, Dynaudio MC 15 eller en af Quad L2-modellerne.
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blueray og Hddvd maskiner (mest bluray)
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
ægidius Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 04:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en cav A12 forstærker
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller nogle af Cav´s højtalere, eks MD EX3 G.. det ville jeg gerne se op imod andre højtalere i samme pris klasse. jeg syntes at jeg bedst kan bruge de test hvor i har produkter i samme pris klasser.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige inden euforien kammer over, vil jeg gerne vide hvem som skal teste alt det fine udstyr der nævnes?
Da vel ikke Hr. Gige, som endnu engang har vist sine fattige evner udi anmeldelsens svære kunst?
Det mest spændende mener jeg er hvad I vil gøre for at opppe jer på "softwaredelen" indenfor anmelderi. Det er jo aldrig svært at finde savleudstyr...
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Lige inden euforien kammer over, vil jeg gerne vide hvem som skal teste alt det fine udstyr der nævnes?
Da vel ikke Hr. Gige, som endnu engang har vist sine fattige evner udi anmeldelsens svære kunst?
Det mest spændende mener jeg er hvad I vil gøre for at opppe jer på "softwaredelen" indenfor anmelderi. Det er jo aldrig svært at finde savleudstyr...
|
|
|
Arh, du er vel stadig ikke sur på den GamuT Phi anmeldelse? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, ha, AM-E, nej det er ikke så pærelet at scanne hvor min skepsis kommer fra, som du lige tror. Det ville jo ærlig talt også være for let, hvis det var sådan - lidt for uavanceret, ikke? Og vi skal jo ikke have chat-sprog på en tråd, men derimod indlæg med gerne over 20 ord, ellers kommer vi altså ingen vegne, AM-E... Nej, jeg tænker lige flygtigt på de seneste anmeldelser, der iblandt den famøse Gemme Audio HT der helt sikker går ret ned til 20Hz - jo, han hørte det jo selv!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Ha, ha, AM-E, nej det er ikke så pærelet at scanne hvor min skepsis kommer fra, som du lige tror.
Det ville jo ærlig talt også være for let, hvis det var sådan - lidt for uavanceret, ikke?
Og vi skal jo ikke have chat-sprog på en tråd, men derimod indlæg med gerne over 20 ord, ellers kommer vi altså ingen vegne, AM-E...
Nej, jeg tænker lige flygtigt på de seneste anmeldelser, der iblandt den famøse Gemme Audio HT der helt sikker går ret ned til 20Hz - jo, han hørte det jo selv! 
|
|
|
 Det var nu ikke for at være flabet...men jeg kunne ikke lade være. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
tænker du på vores skrivefærdigheder eller "test musik" ?
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes de skulle lave lidt review af "fabel hifi" altså som panasonics digitale reciever og den gode gamle nad. for tror der er lidt meget hype omkring dem.
|
| Til top |
|
| |