| Forfatter |
|
Sir Helmer Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt en x-dac v8 brugt. havde tidligere en v3 med psu. Jeg synes at v8 er bedre end v3 med psu. Har ikke hørt x-10bufferen. Den nye v8 tager ikke optisk, men derimod har den en usb indgang, som jeg aldrig har brugt. Personligt kan jeg bedst li' rørudgangen på min v8.
__________________ "Ikke alt der er brunt er nutella" - citat mig selv
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Zorglub skrev:
AM-E skrev:
Lavry DA10 er jeg også meget interesseret i
Nogen som kender Cambridge DAC 3? Den fåes jo kun til 1500 bobs på KBS
|
|
|
Ja, i forhold til Audio Alchemy DAC'ene så er den det ikke værd, men dem vil du jo ikke høre på   
|
|
|
Jeg er temmelig ny indenfor DAC-området, men er jeg forkert på den, hvis jeg siger, at AA's DACs er forældede? Den DAC jeg søger skal både kunne tage optisk samt coax. XLR tilslutning er også en kæmpe fordel. Så hvis du kender en AA DAC med disse muligheder, er jeg åben.
Ps er det kun USB porten der er til forskel mellem DAC1 og DAC1 USB?
|
|
|
Audio Alchemy DDE 1.0 har coaxial & Optisk input!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Zorglub skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Ja, i forhold til Audio Alchemy DAC'ene så er den det ikke værd, men dem vil du jo ikke høre på   
|
|
|
Jeg er temmelig ny indenfor DAC-området, men er jeg forkert på den, hvis jeg siger, at AA's DACs er forældede? Den DAC jeg søger skal både kunne tage optisk samt coax. XLR tilslutning er også en kæmpe fordel. Så hvis du kender en AA DAC med disse muligheder, er jeg åben.
|
|
|
AA's DACs er bedagede, men de lyder faktisk godt. Vi har anmeldt en her på siden og jeg har personligt stiftet bekendtskab med flere af dem. Bare fordi noget er gammelt betyder ikke at det er noget skidt  . XDP syntes jeg faktisk er imponerende god til brugtprisen (ca. 3000). Om intet andet så er de meget lette at komme af med igen, hvis det ikke lige er noget. Mht. XLR tilslutning mener du der AES/EBU? eller balanceret udgang?. AA har ikke lavet noget med hverken balanceret udgang eller AES/EBU, men coax og toslink har de dog alle. Forskellen mellem DAC1 og USB udgaven er udelukkende USB tilslutningen, som jeg har læst mig frem til. Personligt syntes jeg de tager overpris for at inkluderer en USB indgang der ikke gør andet end at lave signalet om til SPDIF så DAC'en kan spise det. Ja det er jo faktisk det smarte ved en USB indgang, men optionen er for dyt til min pengepung, hvis jeg stod og skulle vælge.
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
AM-E skrev:
Zorglub skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AA's DACs er bedagede, men de lyder faktisk godt. Vi har anmeldt en her på siden og jeg har personligt stiftet bekendtskab med flere af dem. Bare fordi noget er gammelt betyder ikke at det er noget skidt . XDP syntes jeg faktisk er imponerende god til brugtprisen (ca. 3000). Om intet andet så er de meget lette at komme af med igen, hvis det ikke lige er noget.
Mht. XLR tilslutning mener du der AES/EBU? eller balanceret udgang?. AA har ikke lavet noget med hverken balanceret udgang eller AES/EBU, men coax og toslink har de dog alle.
Forskellen mellem DAC1 og USB udgaven er udelukkende USB tilslutningen, som jeg har læst mig frem til. Personligt syntes jeg de tager overpris for at inkluderer en USB indgang der ikke gør andet end at lave signalet om til SPDIF så DAC'en kan spise det. Ja det er jo faktisk det smarte ved en USB indgang, men optionen er for dyt til min pengepung, hvis jeg stod og skulle vælge.
|
|
|
Spørgsmål til Zorglub (undskyld jeg lige hijacker tråden, svar mig evt i en PM); Er der - så vidt du ved - blevet udført en sammenligning mellem AA DDE1.0 (og evt DTI) sammen med en SB3 kontra Transporter?
/ Nicoleif
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
|
Spørgsmål til Zorglub (undskyld jeg lige hijacker tråden, svar mig evt i en PM); Er der - så vidt du ved - blevet udført en sammenligning mellem AA DDE1.0 (og evt DTI) sammen med en SB3 kontra Transporter?
/ Nicoleif |
|
|
Jammen hvad så med at starte en ny tråd om det? det kunne jo være der var en der sad med svaret som ikke lige kigger under en fråd om MF-X DAC ... jeg kunne f.eks. finde på at svare
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorg, jeg har fundet en AA DDE 3.0 til £400. Er den værd at samle på?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til så mange penge skal den hedde XDP/DTI med f.eks. PS2 strømforsyningen ... Her et snapshot fra Kiilsgaards setup.  Jeg var meget imponeret over det da jeg hørte det første gang. 400£ syntes jeg dog lyder af meget for 3.0 og/eller XDP/DTI komboen. Sats på omkring 3000-3500, det plejer de at gå til. Og som sagt kan du sagtens slippe af med det igen. Nu taler jeg meget varmt for det mærke, men der er masser af alternativer, jeg prøver bare at sprede budskabet om at der faktisk er noget derude der kan gøre det særdeles godt trods at det nok på D/A konverternes side er lettere bedaget. Der er dog langt flere forhold end selve D/A konverteringen, prøv bare at tænke på ting som en ordentlig strømforsyning og en analog udgang. Stod jeg i dag og havde 7000 på lommen så ville jeg købe Benchmark DAC1 uden at blinke! Den har høstet utroligt mange roser, er analytisk i lyden og så har den indbygget hovedtelefon forstærker samt volumen regulering. Slet ikke en tosset pakke. Havde jeg et mindre beløb f.eks. det halve og en krammebox, så ville jeg ikke tøve med at afprøve XDP/DTI. Det løft det gav i Kiilsgaards setup var mærkbart! og til 3000 imponerende. Når det så er skrevet, så vil mange sikkert sige at AA produkterne faktisk er forælede og at de ikke lyder "som hifi skal", men i mine ører gør de det fremragende uden at gå på kompromis med ægtheden og ærligheden over for kilde materialet. Nå, nok ævl herfra - du må bruge ørerne
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil råde dig til at høre Benchmarken først, prøv at læse den test hvor de har Aqvox, Lavry og Benchmark op imod hinanden.Men selvfølgelig hvis man er til analytist flad lyd så er Benchmark et godt valg.
AA produkterne er gamle, prøv at se på Perpetual Technologies og Channel Island Audio ,det er folk fra AA der er bag de produkter.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bevidst valgt at prioritere Benchmark DAC 1 lavt på min liste, da mit anlæg i forvejen er så tæt på "neutral" som man kan komme.  Jeg er lidt bange for, at DAC1 gør mine lyttesessioner en del kortere pga endnu en analytisk tilføjelse i kæden. Lavry'en skulle være lidt mere behagelig på dette punkt. Slyd, hvor kan jeg finde den test?? Zorglub, jeg skal vist lige lære min valuta  . Jeg mente selvfølgelig euro og ikke pund. Så det er €400. Dog kan jeg nu se, at sælger har solgt sin DTI. Så der er kun DDE og en Monolithic Sound ekstern PSU. Her er sættet.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 04 Januar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket er i tråden Super Dac, finder den? andet sidste indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 28 Januar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stereophile har testet X-DACv8 i nyeste nummer.
"For its superb performance as a detailed, sweet-sounding DAC, the X-DACv8 stands on its own."
|
| Til top |
|
| |