Forfatter |
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nu kan jeg ikke lade vær med at være en smule skeptis 
I roser alle PS3 som BR afspiller, men har i alle samme set den op mod en anden BR afspiller, så i har noget at have jeres udtagelser i. Altså PS3 og en anden BR afspiller på samme tv........
Har selv en PS3 som BR afspiller, men har da ingen ide om hvordan den er iforhold til andre maskiner. Så derfor kan jeg på ingen måde sige om den er god eller dårlig.
Det er på ingen måde for at tvivle på jeres udtagelser eller noget, men bare fordi at man har en PS3 og syntes at den har et flot billede gør det den jo ikke til en god afspiller. Syntes bare at mange kommer med udtagelser (negativt som positivt) uden egenligt at have noget i det |
|
|
Når man taler om PS3 som BD-afspiller, så tager mange prisen i betragtning, samt at den også er en fin spillemaskine. Der ER bedre afspillere derude, men de koster måske også det dobbelte.
P.S. Udtagelser - han blev udtaget til landsholdet.
Udtalelser - han udtalte sig om emnet. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Der ER bedre afspillere derude, men de koster måske også det dobbelte. |
|
|
Lige knap 
Samsung BD-P1400 koster ca. 3.700 kr, og det er jo ikke meget mere end en PS3 + fjernbetjening.
/Lars
PS. Dette er ikke et indlæg for/imod PS3. __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Da_Saint skrev:
Der ER bedre afspillere derude, men de koster måske også det dobbelte. |
|
|
Lige knap 
Samsung BD-P1400 koster ca. 3.700 kr, og det er jo ikke meget mere end en PS3 + fjernbetjening.
|
|
|
Ser i det kunne jo være spændende vist nogle havde haft begge 2 afspiller hjemme og samligne dem billede og lyd mæssigt Så havde man jo egenligt noget som kunne bruges til noget. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvordan er PS3 så også med DVD kontra fx Panasonic S97 eller tilsvarende afspillere?
__________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Nu kan jeg ikke lade vær med at være en smule skeptis 
I roser alle PS3 som BR afspiller, men har i alle samme set den op mod en anden BR afspiller, så i har noget at have jeres udtagelser i. Altså PS3 og en anden BR afspiller på samme tv........
Har selv en PS3 som BR afspiller, men har da ingen ide om hvordan den er iforhold til andre maskiner. Så derfor kan jeg på ingen måde sige om den er god eller dårlig.
Det er på ingen måde for at tvivle på jeres udtagelser eller noget, men bare fordi at man har en PS3 og syntes at den har et flot billede gør det den jo ikke til en god afspiller. Syntes bare at mange kommer med udtagelser (negativt som positivt) uden egenligt at have noget i det |
|
|
Og hvem er det lige, som taler om at være skeptisk? Hvad ved du om, hvad vi har set eller ikke set? Jeg har selv sammenlignet Blu-Ray film (og DVD) på S-300 sammen med PS3 på en 46" W3000, og der var forskellen reelt set ikke tilstede. Især ikke med det nyeste firmware til PS3. PS3 er en god BR afspiller, men det varer nok ikke længe før tiden løber fra den, nu hvor de mere tunge BR-afspillere bliver billigere og billigere, samt selve Blu-Ray mediet konstant bliver udvidet. Der er trods alt grænser for hvor meget en PS3 kan opdateres. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Ser i det kunne jo være spændende vist nogle havde haft begge 2 afspiller hjemme og samligne dem billede og lyd mæssigt Så havde man jo egenligt noget som kunne bruges til noget. |
|
|
PS3 vs. Samsung BD-P1400:
Jeg har da begge stående her.
Billedekvaliteten er nogenlunde den samme. Uden at have sammenlignet de 2 minitiøst, så har jeg aldrig haft noget at udsætte på PS3 på den front. Og Samsung er med dens Reon chip også helt i top på det område.
På lydsiden kommer PS3 lidt til kort. Den understøtter eksempelvis ikke DTS-HD, og den har ikke egen dekodning af de nye HD lydformater. Her klarer Samsung'en det hele.
Betjeningsmæssigt syntes jeg ikke PS3 er den bedste. Det er godt nok fedt med Bluetooth på fjernbetjeningen (hvis man køber den) men ulempen er at universal-fjernbetjeninger ikke virker og menuer iøvrigt er lidt anderledes end man normalt kender fra DVD afspillere.
Til gengæld er PS3 hurtig. Hurtig til at loade en film f.eks. Men den larmer lidt mere og den bliver meget varm (60GB versionen) - strømforbruget er en del højere på PS3.
Jeg har ind imellem savnet et display på PS3. Det er nemmere at bladre i kapitler, og høre musik CD/DVD'er, når der er et display at kigge på. Man kan godt nok kalde et online display frem, men det er nemmere med et rigtigt display og ved musik har man måske ikke lige altid TV/projektor tændt.
Alt i alt finder jeg dog PS3 god. Som en "entry level" Blu-ray afspiller er den skam fin. Men efter noget tid ville jeg aligevel hellere tilbage på en desideret Blu-ray afspiller. I første omgang for at få fuld support for de nye HD lydformater, men hverdagen bliver lidt nemmere, selvom man skal vente lidt længere på at disken loader 
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E & Larl:
Det er sådanne kommentarer jeg mangler i sådanne tråde. Det er noget man kan forholde sig til og bruge til noget. De andre kommentarer med at PS3 er en god BR afspiller, svarer til at man går på restaurant og spørger tjeneren om en pågældende vin, om den er god og han så svarer: ja den er god. jamen hvordan smager den......... Den smager godt, svare han så. Er man blevet klogere, nej egenligt ikke
Så i får begge lige en hånd med på vejen  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
techie Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 05:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
På lydsiden kommer PS3 lidt til kort. Den understøtter eksempelvis ikke DTS-HD, og den har ikke egen dekodning af de nye HD lydformater. Her klarer Samsung'en det hele.
|
|
|
Det mener jeg ikke du har ret i. Det er korrekt at PS3 ikke understøtter DTS-HD, men den kan altså dekode Dolby TrueHD til LPCM internt.
Men at den ikke understøtter DTS-HD er nok til at jeg selv leder med lyd og lygte efter en ordenlig stationær afspiller. Dvs. mindst profile 1.1 (garanti for firmware opgradering til profile 2), intern dekodning af HD lyd og gerne bitstream af samme) mm.
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
AM-E & Larl:
Det er sådanne kommentarer jeg mangler i sådanne tråde. Det er noget man kan forholde sig til og bruge til noget. De andre kommentarer med at PS3 er en god BR afspiller, svarer til at man går på restaurant og spørger tjeneren om en pågældende vin, om den er god og han så svarer: ja den er god. jamen hvordan smager den......... Den smager godt, svare han så. Er man blevet klogere, nej egenligt ikke
Så i får begge lige en hånd med på vejen 
|
|
|
Tjoe, men der er jo også nogle af dem, der kommenterer, som i deres indlæg skriver, at de ikke har noget sammenligningsgrundlag - men blot isoleret set er tilfredse med deres PS3 som BR afspiller.
Mht at kunne bruge universal fjernbetjeninger har jeg købt denne http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 52932. Det er en IR fjernbetjening til PS3, der kan kodes ind i en universalt fjernbetjening - virker fint 
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
140767 Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej der jeg er ny her i forum . jeg har en ps3 region a uden pal jeg har flere gange prøvet at den fryser i billede ca. 5 sek. og så kører den igen er der nogen der har prøvet det samme mvh martin
|
Til top |
|
|