| Forfatter |
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 03:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| Jeg kunne godt tænke mig at Blu Ray folkene om ikke andet gav mig flere muligheder, f.eks. flere lydformater på samme disc (ikke fordi jeg kan udnytte det alligevel, men hva), det har jeg et problem med. |
|
|
Nå men det synes jeg da ikke der er nogen grund til at have et problem med :) Min erfaring er at der er lossless lydspor på stort set alle Blu-ray skiver, hvorimod jeg har hørt om flere HD-DVD udgivelser (den mest prominente er vel Transformers) hvor der pga. den begrænsede lagerplads ikke er fundet plads til samme. Hvis man tænker lidt længere frem så kommer der nok 3 film fra New Line som har en varighed på 3½ time og opefter. Det er noget med en ring... ;) Dem kunne jeg da rigtigt godt tænke mig også at få med DTS HD MA eller TrueHD. Heldigvis er der ikke noget i vejen for at det sker på Blu-ray. Det samme kan ikke siges for HD-DVD (hvis vi ser bort fra det faktum at New Line er BD-only), med mindre vi skal tilbage til at skifte skive midt i filmen.
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| Blu Ray folk: giv os en grund til at vælge, vi vil se en forskel!!! |
|
|
Bedre studiesupport, bedre kan det vel ikke siges 
Det må være det alt overskyggende argument for, at vælge Blu-ray. Det vil da være nedtur, hvis man i dag vælger et format, som om 5 måneder kun støttes af 2 større filmskaberne, som jævnligt udgiver.
Ikke at jeg som sådan er Blu-ray man, men jeg håber at HD-DVD forsvinder hurtigt, fordi jeg synes 2 formater er noget pjat.
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
brasch skrev:
| Blu Ray folk: giv os en grund til at vælge, vi vil se en forskel!!! |
|
|
Bedre studiesupport, bedre kan det vel ikke siges 
Det må være det alt overskyggende argument for, at vælge Blu-ray. Det vil da være nedtur, hvis man i dag vælger et format, som om 5 måneder kun støttes af 2 større filmskaberne, som jævnligt udgiver.
Ikke at jeg som sådan er Blu-ray man, men jeg håber at HD-DVD forsvinder hurtigt, fordi jeg synes 2 formater er noget pjat.
|
|
|
Amen, brother.
Nu holdte jeg godt nok med BD fra starten, men var dog på et tidspunkt tæt på at lave en dobbeltgardering ved at købe en HD-DVD.
Er glad for at krigen åbenbart er overstået, en længerevarende konflikt havde simpelthen skadet HD-formatet, og ladet almindelig dvd-format løbe med sejren.
Nu kan man jo så håbe på at producenterne sænker priserne på BD-spillere så meget, at familien Danmark også hopper på vognen. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DunkZ Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå jaja, kan jo også bare være, at lagerne skal sælges ud, så man er fri for et alt for stort tab, hvis nøglen nu alligevel skal drejes rundt.
Men jeg håber da, at HD-DVD ikke rigtig får nogen succes ud af det her, så vi kan få stoppet den her krig og så satse på ét medie.
Go Blu-Ray  __________________ Se min 7.1 HD Bio og efterlad evt. en kommentar
Klik her
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
De priser har afspillerne kunne købes tid i noget tid. Og mange Blu-ray er også nedsat på Amazon med 50 %
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
De priser har afspillerne kunne købes tid i noget tid. Og mange Blu-ray er også nedsat på Amazon med 50 % |
|
|
Ja okay, jeg har ikke fulgt med i priserne, faldt bare over indlægget på recordere.dk og det faldt jo meget godt i tråd med min "spådom"  . Kunne så også tænkes bluray rabatten er affødt af HD DVD prisnedsættelsen ? Eller det er sikkert et tilbud i anledningen af de har "vundet"  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er spørsmålet om hvor lange tid, at hver format kan tåle at tabe penge, dem der holder længes ud er vinder, for det er helt sikke at der lige nu
tabes stor penge på HD afspille og film, så hvis krigen forsætte over lang tid kan man komme der til at der ikke kan tjent penge på HD formate, og
så dør begge formater.
Nu er der vel ophørsudsalg på HD-DVD side fra Toshiba og Amazon.com, selv om Toshiba siger at der er fordi at de havde et succesfyldt 2007,
hehe, den køber jeg ikke det er vel Toshiba der ikke ville tabe ansigt overfor Blu-ray
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1476&zoneid=5
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Kunne så også tænkes bluray rabatten er affødt af HD DVD prisnedsættelsen ? Eller det er sikkert et tilbud i anledningen af de har "vundet" .
|
|
|
hehe, det tror jeg nu ikke.... Det er jo amazon som holder udsalg, det er ikke HD-DVD og Blu-ray som holder det....
Men det er også lige meget, jeg tror snart, at jeg trækker mig tilbage i sofa'en og venter til næste gang, der kommer noget officielt, det er blevet lidt for meget gætteri nu, selvom det er sjovt nok, at følge med i.... 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go Blu-Ray!
Har lige fået Heavenly Sword. Det rykker virkelig. Især grafikken. Se, dét er next-gen!
Og i mellemtiden venter jeg så bare på at Bourne trilogien udkommer på Blu-Ray.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Go Blu-Ray!
Har lige fået Heavenly Sword. Det rykker virkelig. Især grafikken. Se, dét er next-gen!
Og i mellemtiden venter jeg så bare på at Bourne trilogien udkommer på Blu-Ray.
|
|
|
Hvad har dette spil med Bluray at gøre ? Du kan da bare købe Bourne filmene på HD-DVD  , de er jo blevet møgbillige ligesom HD-DVD afspillerne. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spil til PS3 er på BD, så en del vil jeg sige.
... hvad det har med debatten at gøre er en anden sag  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
... hvad det har med debatten at gøre er en anden sag  |
|
|
Så at det ligger på Bluray gør spillet bedre ?  De ser nu ikke ud til at bruge BD kapaciteten til noget, i hvertfald ikke i de spil jeg har set indtil nu. Prøvede for sjov skyld at kopiere et af mine gamle cd-spil til pc over på dvd, det blev det ikke bedre af   . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Frede1977 skrev:
|
... hvad det har med debatten at gøre er en anden sag 
|
|
|
Så at det ligger på Bluray gør spillet bedre ? 
De ser nu ikke ud til at bruge BD kapaciteten til noget, i hvertfald ikke i de spil jeg har set indtil nu.
Prøvede for sjov skyld at kopiere et af mine gamle cd-spil til pc over på dvd, det blev det ikke bedre af  .
|
|
|
OT: Har du prøvet at spille Assasins: Creed på PS3 ?
Der virker det da som om at BD formatet bliver udnyttet. Kæmpe baner og lækker grafik.. __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Hans J skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
|
|
De ser nu ikke ud til at bruge BD kapaciteten til noget, i hvertfald ikke i de spil jeg har set indtil nu.
Prøvede for sjov skyld at kopiere et af mine gamle cd-spil til pc over på dvd, det blev det ikke bedre af  .
|
|
|
Der virker det da som om at BD formatet bliver udnyttet. Kæmpe baner og lækker grafik.. |
|
|
Nej, jeg har det liggende til XBOX 360, men har ikke prøvet det endnu. Men da banerne så vidt jeg ved er de samme på de to formater og den er på DVD til XBOX360, tvivler jeg på de udnytter BD formattet. Så meget ekstra tror jeg ikke deres tekstures og hvad det ellers hedder fylder. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Har lige fået Heavenly Sword. |
|
|
Hans J skrev:
| Hvad har dette spil med Bluray at gøre ? |
|
|
Frede1977 skrev:
| Spil til PS3 er på BD, så en del vil jeg sige. |
|
|
Hans J skrev:
Så at det ligger på Bluray gør spillet bedre ?  |
|
|
Hvorfor blander du pludselig grafisk kvalitet og format sammen... jeg har i hvert fald ingen aktie i din forvirring __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
timur skrev:
Hans J skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Der virker det da som om at BD formatet bliver udnyttet. Kæmpe baner og lækker grafik..
|
|
|
Nej, jeg har det liggende til XBOX 360, men har ikke prøvet det endnu. Men da banerne så vidt jeg ved er de samme på de to formater og den er på DVD til XBOX360, tvivler jeg på de udnytter BD formattet. Så meget ekstra tror jeg ikke deres tekstures og hvad det ellers hedder fylder.
|
|
|
Så må du da lige lette fjerene, tænde din Xbox og prøve spillet .
Og skriv så lige hvad du synes om det.
Du har muligvis ret i at PS3 ikke udnytter BD formatet ordentligt endnu, men mon ikke det snart kommer ? F.eks med GranTurismo 5 ?
Glæder mig som en lille dreng til det spil  __________________ juhu
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he, "Hvorfor blander du pludselig grafisk kvalitet og format sammen...", der gør Sony også når de fortælle hvor mange Blu-ray de har soldt, vile
tro at Sony se Blu-ray som et formate både til spil og film, og det kan forklare de høje salg tal på Blu-ray side
Ved ikke om der er komme mange (hvis nogle), 1080p spil title på market, som jo var en af de ting der skulle gøre PS3 bede end xBox 360, eller er
man ved at gå i stå, med ægte HD spil udvikling til PS3.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
timur skrev:
Hans J skrev:
timur skrev:
Hans J skrev:
Frede1977 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Der virker det da som om at BD formatet bliver udnyttet. Kæmpe baner og lækker grafik..
|
|
|
Nej, jeg har det liggende til XBOX 360, men har ikke prøvet det endnu. Men da banerne så vidt jeg ved er de samme på de to formater og den er på DVD til XBOX360, tvivler jeg på de udnytter BD formattet. Så meget ekstra tror jeg ikke deres tekstures og hvad det ellers hedder fylder.
|
|
|
Så må du da lige lette fjerene, tænde din Xbox og prøve spillet .
Og skriv så lige hvad du synes om det. Ja ja, det skal jeg nok, men jeg har så mange spil liggende, jeg ikke ved hvad jeg skal starte med, så det var da et godt forslag . Prøvede kort mit nyerhvervede Resistance: Fall of man, det så da ved første øjekast ok ud, men lidt fesen i farver og lyd, men ok nu kommer jeg også fra XBOX 360 og er vant til kvalitetsspil .
Du har muligvis ret i at PS3 ikke udnytter BD formatet ordentligt endnu, men mon ikke det snart kommer ? F.eks med GranTurismo 5 ?
Jamen, det bliver sikkert også rigtig lækkert, billederne fra det ser
super ud. Om det udnytter BD kapaciteten ved jeg ikke, men man kan da
håb. GT serien har altid været fed.
Glæder mig som en lille dreng til det spil 
|
|
|
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
He, he, "Hvorfor blander du pludselig grafisk kvalitet og format sammen...", der gør Sony også når de fortælle hvor mange Blu-ray de har soldt, vile
tro at Sony se Blu-ray som et formate både til spil og film, og det kan forklare de høje salg tal på Blu-ray side
Ved ikke om der er komme mange (hvis nogle), 1080p spil title på market, som jo var en af de ting der skulle gøre PS3 bede end xBox 360, eller er
man ved at gå i stå, med ægte HD spil udvikling til PS3. |
|
|
XBOX 360 har da 1080P titler. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |