| Forfatter |
|
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nu at vende lidt mere tilbage til topic: Istedet for de nævnte Sony modeller, hvad med den nye Epson EMP-TW2000?
Den bliver rost rundt omkring, og bl.a. Projectorcentral sammenligner dens ydelse med den langt dyrere JVC HD1. Er selv blevet lidt lun på denne, så ville da osse gerne høre hvad "experter" såsom Otto har at sige omkring denne!
Fandt lige endnu en test af Epson TW2000 modellen: Epson Test fra "Projector Reviews"
Ved endnu ikke hvad den danske pris er, men TW2000 koster ca. 24K i Tykland!
Edit: SKulle måske lige tilføje at TW2000 er navnet på Europa modellen vi får heroppe. Af interessante specs er især 1600 Ansi Lumens, hvilket er meget og dernæst den høje kontrast på 50.000:1. Som dog skal bemærkes er dynamisk, men som der bemærkes på siderne jeg linkede til, er kontrasten stadig imponerende god. Kalibrerings entusiasterne er bliver sikkert glad over at vide den har ISF software.
Nogen bemærkniner?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.DJ skrev:
For nu at vende lidt mere tilbage til topic: Istedet for de nævnte Sony modeller, hvad med den nye Epson EMP-TW2000?
Den bliver rost rundt omkring, og bl.a. Projectorcentral sammenligner dens ydelse med den langt dyrere JVC HD1. Er selv blevet lidt lun på denne, så ville da osse gerne høre hvad "experter" såsom Otto har at sige omkring denne!  |
|
|
Det er min foretrukne LCD, men jeg mener ikke den er på niveau med HD1.
Mr.DJ skrev:
| Af interessante specs er især 1600 Ansi Lumens, hvilket er meget og dernæst den høje kontrast på 50.000:1. |
|
|
I kalibreret tilstand er den ret langt fra de 1600 ansi, det opnår man kun hvis man er ligeglad med farverne. JVC'en er noget mere lysstærk i kalibreret tilstand, selvom den er opgivet til 700 lumens.
Mr.DJ skrev:
Kalibrerings entusiasterne er bliver sikkert glad over at vide den har ISF software.
|
|
|
De fleste projektorer har justeringsmuligheder der principielt ville overholde ISF specs'ne (bortset fra at i en ISF funktion skal indstillingerne kunne låses). Det mest interessante ved kalibrerings-funktionen i TW2000 er en fuld CMS, der gør det muligt at justere både gråskala, primær-farver og farvedekodning. Det er indtil videre en ret sjælden ting (og en feature JVC'en burde have haft). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Mr.DJ Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
TW2000 mangler måske lidt i kontrasten i visse scener(primært mørke scener med lyse elementer) da den er dynamisk i forhold til HD1. Men her kan prisforskellen måske spille en afgørende rolle for nogle. Mht. CMS, betyder dette ikke osse at TW2000 har mulighed for at dreje "mere præcise" farver ind? På HD1 skal man vel have koblet en scaler/dekoder ind som foretager korrektionen i kildesignalet for at nærme sig samme korrekte farver? Dette kan måske osse tælle for at vælge Epson modellen?
Tror sgu lige jeg starter en ny tråd!
Så interesserede kan evt. kigge her: Mr.DJ's nye tråd! :)
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Batman skrev:
|
Det virker som om at mange ikke tør investere i en projektor, fordi de (projektorerne) hele tiden får bedre specifikationer, og man vil vente med at se film til at den ultimative forevisning bliver mulig. I mellemtiden går man glip af meget. Jeg vil mene at det med fremkomsten af højopløsningsformaterne er muligt fuldt ud at nyde en film på en projektor der prismæssigt ligger i området fra 40K.
|
|
|
Nu ved jeg ikke, om det er mig du hentyder til, men jeg vil under ingen omstændigheder investere så mange penge i en projektor, der lyder som en hårtørrer, når der kun er dialog i filmen, eller hvor der er regnbuer, hver gang der er sceneskift, og man tænker, "hvad dælen var det???". Det har INTET med specifikationer at gøre , men blot nogle fejl jeg aldrig ville kunne leve med. |
|
|
Jeg forstår udmærket at du ikke vil tolerere de nævnte fejl. Men jeg mener stadig at det er muligt at få en projektor uden disse "fejl" for omkring 40K eller endnu mindre hvis du køber brugt - f.eks den omtalte sony vw100. (Nej - det er ikke min annonce).
|
| Til top |
|
| |
aulkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået d80e sat op.. Superbillede, og jo den siger noget, men det må man forvente af en dlp.. Men hold kæft den er fed.. Bare utroligt, at SIM2 kan levere så dårlig en fjernbetjening med..
Jeg kan ikke se regnbuer, men hvis man vil, så kan man sikkert..
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony VW100 kan ikke vise 24fps (her skal man op i VW200), derfor er det et god ide at bruge en løs scalet i prisklasse 30k.
Når ja, så koster en ny pære omkring 8800,- kr.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 30 Januar 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
VW100 kan godt vise Framerate 24p - den spytter det bare ud som 48p, som er det samme! Så i bund og grund får du samme facit...
|
| Til top |
|
| |