Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Duet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sverreq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en Squeezebox Classic og er rigtig glad! Men er i tvivl om jeg skal levere den tilbage alligevel. 

For selv om næsten alt er super, er der et stort problem! Den er meget ustabil. Ofte låser sangene, eller også skal man gå frem og tilbage et par gange, for at få den til at spille en sang. Desuden stopper den nogle gange efter et par numre på et album, selv om den burde spille alle numrene. Og når den funger, er den tit lidt langsom til at komme i gang med at afspille sangene.

Jeg bruger den trådløse forbindelse. Det virker som om, at problemerne er størst, når jeg bruger MP3 Lockeren, mens der vist er lidt færre problemer, når jeg bruger SlimServer på min lokale computer. Men de samme problemer melder sig stadig fra tid til anden.

Min forbindelse er 3mB...

Mvh

sverreq

Til top Vis sverreq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sverreq

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

sverreq skrev:

Har lige købt en Squeezebox Classic og er rigtig glad! Men er i tvivl
om jeg skal levere den tilbage alligevel. 

For selv om næsten alt er super, er der et stort problem! Den er meget ustabil.
Ofte låser sangene, eller også skal man gå frem og tilbage et par gange, for at få
den til at spille en sang. Desuden stopper den nogle gange efter et par numre på et
album, selv om den burde spille alle numrene. Og når den funger, er den tit lidt
langsom til at komme i gang med at afspille sangene.

Jeg bruger den trådløse forbindelse.

Check wireless signal strength under "PLAYER INFORMATION" for afspilleren i webinterfacet.
Hvad siger den?
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Februar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

eller denne vejledning http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?NetworkProblemsSecondG uide

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Så er squeezebox 3 solgt, og den nye Duet er bestilt. Nu skal jeg bare vente i tre uger uden en squeezebox. :/

Der har været store diskussioner om squeezeboxen vil kunne benytte sig af en nas-server. Personligt er det en løsning jeg finder meget attraktiv. Det forudsætter selvfølgelig at tingene kører glat. En model som synology 207+ er blevet nævnt som en nas-server der muligvis er hurtig nok til at dette kan lade sig gøre. Jeg vil se tiden lidt an. Er trods alt jyde.
Til top Vis Bager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bager

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
Så er squeezebox 3 solgt, og den nye Duet er bestilt. Nu skal jeg bare vente i tre uger uden en squeezebox. :/

Der har været store diskussioner om squeezeboxen vil kunne benytte sig af en nas-server. Personligt er det en løsning jeg finder meget attraktiv. Det forudsætter selvfølgelig at tingene kører glat. En model som synology 207+ er blevet nævnt som en nas-server der muligvis er hurtig nok til at dette kan lade sig gøre. Jeg vil se tiden lidt an. Er trods alt jyde.

Hvad fik dig til at sælge din SB til fordel for Duet? Fjernbetjeningen? Jeg overvejer selv at gøre det...

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:

Du må rigtig gerne give feedback på den hvis du får den op og kører med nas-server. Jeg synes også det gør den meget interessant

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

AM-E: Hovedårsagen til at jeg anskaffer mig Duet'en, er at jeg ikke længere behøver at orientere mig vha. skærmen på squeezeboxen; Jeg har minus 1,5 på begge mine øjne og det gør at jeg ikke behøver at gå med linser/briller for at kunne se noget. Derfor bruger jeg ingen af delene når jeg går herhjemme, men det bliver en smule problematisk når jeg skal orientere mig ved squeezebox-skærmen der som regel står et stykke fra hvor jeg hører musik. Nu kan jeg styre musikken fra fjernbetjeningen og det er en virkelig god løsning i mit tilfælde.
Så er der selvfølgelig det at brugervenligheden generelt ser ud til at være en del bedre med duet'en. Ikke at SB3 er ringe for det er den slet ikke. Duet'en virker bare til at være fremragende. Håber det også bliver tilfældet.
Foruden det, er faktummet at duet'en opererer via det trådløse netværk som gør at der ikke behøver være synlig forbindelse mellem Duet'en og fjernbetjeningen. I praksis betyder det at man kan gemme duet'en helt væk. Det skal dog siges at man kan via SB3 stille den inden i et skab eller lign. og man vil stadig kunne opnå forbindelse.
Ved at købe duet'en nu, får jeg en reguleret PSU med, som - efter sigende - giver en relativ forbedring af lyden. Ved ikke om dette har noget på sig, men nu hænger spørgsmålet ikke længere og nager "hvad nu hvis jeg havde en reguleret PSU - ville det forbedre min lyd?".

CRC1: Jeg er ikke sikker på at jeg køber en nas-server. Som nævnt vil jeg lige se tiden lidt an for at se om dette er en løsning der kan fungere i praksis - underforstået om der reelt er en nas-server der er hurtig nok til at understøtte slimserver 7.0 aka. SqueezeCenter. som duet'en anvender.

Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten

u9center
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Februar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Iphone  som remote:   You Tube

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Til dem der overvejer at sælge SB3'eren. Jeg ville vente med det til I har prøvet Duetten. Den kan ikke ubetinget mere end den almidelige; den gør ting på en anden måde. Men den gamle fjernbetjening har også noget funktionalitet som den ny ikke har. Og displayet på SB3'eren har også visse fordele over controlleren.

mvh Bjørn
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Noget tyder på at Duet vil kunne leveres fra d. 3/3 - se http://av-connection.com/?PGr=1729&ML=595 

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Hvis man har mod på det kan man hente en Controller "emulator" på

http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?Jive

Det man henter er kildekoden til det OS som Controlleren kører + selve Controller applikationen. Det er lidt nerdet at få til at virke, vistnok nemmest under Linux, men vil bare nævne det hvis der skulle være nogen som havde mod på det og vil have et sneak peak.

B.

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Klip fra:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=42964&pag e=3

skrevet af JimC, "Logitech Director of Product Marketing"

"If there was a guaranteed release date, we would have communicated it to the community. We're in the very final stages of completing the product and expect to release it very, very soon. It won't ship until its ready.

Resellers taking pre-orders are working from their best estimates when they give you a date; we haven't given an official release date because their isn't one."

B.

Bager
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

ARGH! Jeg overlever ikke musik direkte fra pc'en en måned til... for h... 

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

u9center skrev:
Iphone  som remote:   You Tube

Og det virker bare - så har jeg lige sparet 2300 kr
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
ARGH! Jeg overlever ikke musik direkte fra pc'en en m�ned til... for h... 

Nu er det ikke sikkert at det er så slemt. Jeg mener at have læst at hardwaren er sendt ud til "our distributors", og at det kun er tale om softwaren. Både SqueezeCenter såvel som Controllerens firmware skal opdateres online til nyeste version når man får den, så lige så snart den er klar er det formentligt hurtigt for Slimdevices at lægge den op på deres servere.

B.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:

Jeg kører med en 207. Kører trådløst på min SB3 m. 67% signal, det kører fint med omkring 2 sek pause når der skiftes nr.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Bager skrev:
AM-E: Hovedårsagen til at jeg anskaffer mig Duet'en, er at jeg ikke længere behøver at orientere mig vha. skærmen på squeezeboxen; Jeg har minus 1,5 på begge mine øjne og det gør at jeg ikke behøver at gå med linser/briller for at kunne se noget. Derfor bruger jeg ingen af delene når jeg går herhjemme, men det bliver en smule problematisk når jeg skal orientere mig ved squeezebox-skærmen der som regel står et stykke fra hvor jeg hører musik. Nu kan jeg styre musikken fra fjernbetjeningen og det er en virkelig god løsning i mit tilfælde.
Så er der selvfølgelig det at brugervenligheden generelt ser ud til at være en del bedre med duet'en. Ikke at SB3 er ringe for det er den slet ikke. Duet'en virker bare til at være fremragende. Håber det også bliver tilfældet.
Foruden det, er faktummet at duet'en opererer via det trådløse netværk som gør at der ikke behøver være synlig forbindelse mellem Duet'en og fjernbetjeningen. I praksis betyder det at man kan gemme duet'en helt væk. Det skal dog siges at man kan via SB3 stille den inden i et skab eller lign. og man vil stadig kunne opnå forbindelse.
Ved at købe duet'en nu, får jeg en reguleret PSU med, som - efter sigende - giver en relativ forbedring af lyden. Ved ikke om dette har noget på sig, men nu hænger spørgsmålet ikke længere og nager "hvad nu hvis jeg havde en reguleret PSU - ville det forbedre min lyd?".

CRC1: Jeg er ikke sikker på at jeg køber en nas-server. Som nævnt vil jeg lige se tiden lidt an for at se om dette er en løsning der kan fungere i praksis - underforstået om der reelt er en nas-server der er hurtig nok til at understøtte slimserver 7.0 aka. SqueezeCenter. som duet'en anvender.

Så vidt jeg kan se på slimdevices hjemmeside så har Squeezebox V3 har da også reguleret strømforsyning, blot 5 V DC hvor Duet har 9 V DC!?

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

FAFF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2007
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

2ben.dk skrev:

Slimserver softwaret kan som rigtig står installeres på nogle NAS, men anbefales ikke. Det vil man kunne se på hastigheden. Fjernbetjeningen virker hurtigere hvis den er installeret på en PC. Den nye 7 vil ikke virke på en NAS. Det er NAS diskene alt for små til. Deres processor og hukommelse er alt for lidt. Køb en billig PC og brug den som server....

Korrekt. Et alternativ til dette kunne være at installere SlimServer på en FreeNAS.

SlimNAS: http://www.herger.net/slim/detail.php?nr=1026
Der findes desuden et plugin med SC7b til FreeNAS på ovenstående side.

Som et lille plus kan FreeNAS kører UPnP service til PS3 mm.

Smid evt. FreeNAS på et CF kort eller USB stick.

OT:
Ang. ekstern DAC - har jeg hørt meget godt om denne: Behringer SRC2496
Den skulle efter sigende lyde bedre end en DAC1, koster lige under 1000,-, altså omkring 1/10 af en DAC1 (ved ikke om den er faldet i pris?).

Kører pt. med en ekstern Beresford TC-7510 DAC MKII på en SB3, det lyder fint, men hovedbøf udgangen er ikke den bedste. Vil prøve SRC2496 på et tidspunkt, og håber på en major step-up af lydbilledet.

/FAFF

Til top Vis FAFF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FAFF Besøg FAFF's Websted

2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Lyder super med FreeNAS - takker. Som DAC kan jeg på det varmeste anbefale Musical Fidelity. Har selv en X-DAC V3

Mvh. Torben

Til top Vis 2ben.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2ben.dk

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum