| Forfatter |
|
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif: Jeg tror at da SB3 var ny blev den leveret med en standard PSU. Efter lidt tid begyndte forhandlerne vistnok at sælge dem med regulerede PSU'er i stedet. Jeg mener at have hørt noget i denne stil, men du må ikke hænge mig alt for meget op på det. Hvis man bestiller sin Duet forholdsvis tidligt, så kan man benytte et intro-tilbud der lyder på en lille prisnedsættelse samt en reguleret PSU.
FAFF: Jeg kan ikke lige udlede hvad den FreeNas er eller hvad den gør. Hvori ligger forskellen at ens pc agerer nas eller pc?
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
nicoleif: Jeg tror at da SB3 var ny blev den leveret med en standard PSU. Efter lidt tid begyndte forhandlerne vistnok at sælge dem med regulerede PSU'er i stedet. Jeg mener at have hørt noget i denne stil, men du må ikke hænge mig alt for meget op på det. Hvis man bestiller sin Duet forholdsvis tidligt, så kan man benytte et intro-tilbud der lyder på en lille prisnedsættelse samt en reguleret PSU.
FAFF: Jeg kan ikke lige udlede hvad den FreeNas er eller hvad den gør. Hvori ligger forskellen at ens pc agerer nas eller pc?
|
|
|
Gider du sende mig et link til det intro-tilbud?
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-audio-35/squeez ebox-duet-inkl-reg-psu-og-signalkabler-161.html
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
| http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-audio-35/squeez ebox-duet-inkl-reg-psu-og-signalkabler-161.html |
|
|
Har du bestilt det og er der info om hvornår det kommer på lager?
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt. Den forløbige realistiske leveringsdato er oplyst til
omkring 11-12 marts, men det er ikke sikkert. Du kan også kigge på www.hifipriser.dk
- her kan man få den lidt billigere, men der er vist bare standard PSU
samt der er i øvrigt heller ikke modificerede RCA-kabler med - dette
glemte jeg vist at nævne før.
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
| Jeg har bestilt. Den forløbige realistiske leveringsdato er oplyst til omkring 11-12 marts, men det er ikke sikkert. Du kan også kigge på www.hifipriser.dk - her kan man få den lidt billigere, men der er vist bare standard PSU samt der er i øvrigt heller ikke modificerede RCA-kabler med - dette glemte jeg vist at nævne før. |
|
|
Efter nøje overvejelse har jeg nu besluttet ikke at købe Duet. Jeg kan godt se at der er fordele ved den nye controller med i Duet medfølger jo Receiveren der ikke har display og jeg er ret glad for mit display på SB3! Desuden så har jeg allerede en reguleret PSU fra Danbit (jeg kan se du var med på den tidligere tråd hvor Calex & Danbit PSU blev diskuteret)! Jeg vil istedet vente på en eventuel SB4 der - håber jeg på - vil kunne håndtere 96KHz/24Bit! Jeg ser dog frem til at hører om dine erfaringer når du modtager Duet'en!
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Efter nøje overvejelse har jeg nu besluttet ikke at købe Duet. Jeg kan godt se at der er fordele ved den nye controller med i Duet medfølger jo Receiveren der ikke har display og jeg er ret glad for mit display på SB3! Desuden så har jeg allerede en reguleret PSU fra Danbit (jeg kan se du var med på den tidligere tråd hvor Calex & Danbit PSU blev diskuteret)! Jeg vil istedet vente på en eventuel SB4 der - håber jeg på - vil kunne håndtere 96KHz/24Bit! Jeg ser dog frem til at hører om dine erfaringer når du modtager Duet'en! |
|
|
Man kan købe Controlleren alene. Men jeg tvivler på jeg vil give over 2000 kroner (som den kommer til at koste) for kun den. Den gør jo INTET for lydkvaliteten. Men en fed gadget er det. B.
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 29 Februar 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tiden nærmer sig:
We're still hoping to ship today, but the gods may conspire against us as there are a couple issues we still have to resolve.
If we can't ship today we will send out an email to everyone that has made a pre-order, and I'll also post in the forum.
__________________ Michael Valera Online Communities Manager Logitech Streaming Media Systems slimdevices.com
__________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste nyt angående levering
As you all know we had hoped we would be able to ship our Squeezebox Duet pre-orders by the end of February. Due to some last-minute issues, we now have to push that date back. We expect to begin shipping our pre-orders as early as Monday, March 3rd, but no later than Friday March 7th. We just sent out an email notification to everyone who had placed a pre-order to that affect this afternoon.
Since this delay isn't good news, we want to make sure we get them out to everyone who placed a pre-order as quickly as possible. Therefore we will upgrade everyone who placed a pre-order prior to the date change to UPS Next Day Air service and refund their original shipping charges. If they reside outside the US, we will upgrade them to UPS Worldwide Express and refund their shipping.
Thank you all for your patience and I hope you are still as excited about the new Squeezebox Duet as we are.
Mike
__________________ Michael Valera Online Communities Manager Logitech Streaming Media Systems slimdevices.com
Squeezebox™ Duet Pre-order The time has finally come! Place your pre-order on the Slimdevices.com store, and be the first kid on your block to receive the brand new Squeezebox Duet. All pre-orders are expected to ship by March 7th, and your credit card will not be charged until your unit ships.
__________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
|
Sidste nyt angående levering
As you all know we had hoped we would be able to ship our Squeezebox Duet pre-orders by the end of February. Due to some last-minute issues, we now have to push that date back. We expect to begin shipping our pre-orders as early as Monday, March 3rd, but no later than Friday March 7th. We just sent out an email notification to everyone who had placed a pre-order to that affect this afternoon.
Since this delay isn't good news, we want to make sure we get them out to everyone who placed a pre-order as quickly as possible. Therefore we will upgrade everyone who placed a pre-order prior to the date change to UPS Next Day Air service and refund their original shipping charges. If they reside outside the US, we will upgrade them to UPS Worldwide Express and refund their shipping.
Thank you all for your patience and I hope you are still as excited about the new Squeezebox Duet as we are.
Mike
Squeezebox™ Duet Pre-order The time has finally come! Place your pre-order on the Slimdevices.com store, and be the first kid on your block to receive the brand new Squeezebox Duet. All pre-orders are expected to ship by March 7th, and your credit card will not be charged until your unit ships.
|
|
|
Nu når du selv har en Transporter. Har du så bestilt Duet eller Controller? Jeg regner med selv at "nøjes" med Controller nu når selv har Transporter.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben skrev:
|
Nu når du selv har en Transporter. Har du så bestilt Duet eller Controller? Jeg regner med selv at "nøjes" med Controller nu når selv har Transporter. |
|
|
Jeg havde først bestilt controlleren, men har efterfølgende ændret dette til Duet. Jeg vil bruge receiveren til mit "kontor anlæg" (hvor jeg vil styre den via PC) og controlleren vil jeg så bruge til min Transporter. __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Review:
http://reviews.cnet.com/digital-media-receivers/logitech-squ eezebox-duet/4505-6739_7-32815168.html
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Glæder mig at høre jeres dom for den nye. Har selv købt sonos - det spiller max. __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |
greyscale Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bager skrev:
| Jeg har bestilt. Den forløbige realistiske leveringsdato er oplyst til
omkring 11-12 marts, men det er ikke sikkert. Du kan også kigge på www.hifipriser.dk
- her kan man få den lidt billigere, men der er vist bare standard PSU
samt der er i øvrigt heller ikke modificerede RCA-kabler med - dette
glemte jeg vist at nævne før.
|
|
|
Jeg har svært ved at forstå snakken om ekstern PSU, da det eneste man gør er at føde den INTERNE regulerede PSU med en lidt mere nøjagtig spænding... Se nedenstående: I don't expect you'll see any advantage in performance by replacing the external power supply. The audio stage in Squeezebox is powered by a separate 3.3V linear LDO regulator inside the unit, so you're really just replacing the DC feed to that internal power supply. In case you're wondering, it would be a bad idea to move the 3.3V supply outside the box as you will lose regulation precision and increase ripple due to the voltage drop by putting it further away.
Kilde: http://osdir.com/ml/music.equipment.slimdevices.devel/2004-1 1/msg00058.html
Men måske det bare er mig - bruger ikke den indbyggede DAC Mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
Bager Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er slet ikke så teknisk anlagt at jeg kan kommentere på det der.
Jeg har bare læst folks oplevelser og erfaringer med squeezeboxen med
standard PSU eller en anden PSU. Om det gør en reel forskel i lyden ved
jeg - som nævnt - ikke, men faktum er at den PSU man køber via disse
intro-tilbud er forskellig fra standard. Ligeså er RCA-kablerne.
Jesus kristus der er gået lang tid siden jeg solgte min SB3. Glæder mig godtnok til den lille nye.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
greyscale skrev:
I don't expect you'll see any advantage in performance by replacing the external power supply. The audio stage in Squeezebox is powered by a separate 3.3V linear LDO regulator inside the unit, so you're really just replacing the DC feed to that internal power supply. In case you're wondering, it would be a bad idea to move the 3.3V supply outside the box as you will lose regulation precision and increase ripple due to the voltage drop by putting it further away.
|
|
|
Har heller ikke forstand på det, men har læst at det ikke udelukker at en bedre strømforsyning kan have en positiv effekt. Jeg har dog selv en Danbit strømforsyning til min SB3, og personlig kan jeg ikke rigtigt skelne standardforsyningen fra Danbitten. Hverken ved blind-test, eller efter "hvad der bare lyder bedst". Til gengælde har jeg en Transporter på prøve, og det spiller altså virkelig godt.
|
| Til top |
|
| |
Provsten Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har forudbestilt Squeezebox Duet med bl.a. bedre strømforsyning.
Nu har jeg fået en mail fra Streamtech, hvor der bl.a. står følgende:
"Vores intro-tilbud omfatter medlevering af bedre strømforsyning og bedre signalkabler, til den vejledende udsalgspris. Vores leverandør af strømforsyninger har dog ikke været i stand til at levere de bedre strømforsyninger i tide, idet stikket til Receiveren kun meget vanskeligt har kunnet findes."
Er der nogen, som ved hvad det går ud på? Er stikket til Duet mon ændret i forhold til andre Squeezeboxe?
Provsten
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Provsten skrev:
Er stikket til Duet mon ændret i forhold til andre Squeezeboxe?
|
|
|
Ja, stikket er ændret.. hvorfor ved jeg ikke. Duet: - 9.0V DC, regulated
- Center positive, sleeve ground
- Connector: 1.05mm ID, 3.5mm OD, 7mm long
- Min supply rating: 550mA
Squeezebox3: - 5.0V DC, regulated
- Center positive, sleeve ground
- Connector: 2.5mm ID, 5.5mm OD, 11mm long
- Min supply rating: 1000mA
/erla
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes det er lidt mærkeligt at Steamtech vil levere en bedre strømforsygning med. De ved jo af gode grunde ikke hvordan Duet lyder og om der overhoved er behov for bedre strømforsygning.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|